michal1981g Zgłoś #521 Napisano 2 Grudnia 2016 Jeżeli byłoby napisane w instrukcji, że co 10 tys. km należy trzy razy pstryknąć palcem w korek wlewu paliwa, to robiłbym to, nie zastanawiając się po co i dlaczego. To się po prostu opłaca. Pozdrawiam serdecznie. No to "gratuluję" podejścia do życia... tacy ludzie jak Ty, są marzeniem dla "elit rządzących" Ja niestety bym tak nie mógł... dla mnie wszystko powinno mieć sens i kierować się jakąś logiką... ale zawsze byłem nienormalny Sorry nie mogłem się powstrzymać :devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #522 Napisano 2 Grudnia 2016 "Niewolnikiem" czy "owieczką" być to żadna sztuka:cool Wielką sztuką jest być sobą i kierować się WŁASNYM rozumem a nie jak "pan" (system) nakazuje czy zakazuje, ja również nigdy nie byłem i nie będę "przystosowany":devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #523 Napisano 2 Grudnia 2016 masz 2800 obrotów przy 140km/h ? znalazłem takie coś, może się komuś przyda do wymiany oleju, i moje pytanie jest co on wlewał razem z olejem, chodzi mi o ten biały płyn? https://www.youtube.com/watch?v=-29SRi6O830 a tutaj jak zdjąć miskę olejową i wyczyścić smoka ma automata, ta skrzynia jest dłuższa od 5 biegowego manuala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baxu90 Zgłoś #524 Napisano 17 Lutego 2017 Witam ja tez z takim pytaniem . Jaki olej wybrac . Mam passata b5 1.8t fl nie mam pojecia jaki olej wlewal wczesniejszy wlasciciel chcial bym wlac dobry olej zeby nie rozwalic silnika . Doradzcie panowie . Przebieg 195 tys - - - - - aktualizacja - - - - - Witam mam taki problem . Nie wiem jaki olej uzywal poprzedni uzytkownik mojego samochodu . Chce zmienic ja nowy olej bo zaczynają sie braki tylko nie wiem na jaki . Jaki olej polecacie ktury jest najlepszy . Przebieg mam 195 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #525 Napisano 17 Lutego 2017 5W40 możesz wlać motul x-cess bądź zaszaleć i również mega dobrego liqui moly synthoil high tech 5W40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #526 Napisano 17 Lutego 2017 W instrukcji 5W30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #527 Napisano 17 Lutego 2017 (edytowane) W instrukcji 5W30 Jest również 5w40 i 10w40.....5w30 do turbo to nieporozumienie. Edytowane 17 Lutego 2017 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #528 Napisano 17 Lutego 2017 5W40 możesz wlać motul x-cess bądź zaszaleć i również mega dobrego liqui moly synthoil high tech 5W40 Zaszaleć w sensie LM jest lepszy od motula ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #529 Napisano 17 Lutego 2017 Ja przejeździłem paskiem 5 lat na mobilu 10w40 i zero problemów silnik w środku wygląda jak nowy , wymiana co 15 tyś.A w zakupionej a4 18t silnik w środku czarny więc będzie płukanka i wleje mobil 5 w40. Więc powinno być ok. A na lepsze oleje szkoda kasy no chyba że ktoś ma ostro dłubniętą furę i daje ostro w palnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #530 Napisano 17 Lutego 2017 (edytowane) Zaszaleć w sensie LM jest lepszy od motula ? Oczywiście że jest lepszy, ten olej jest właściwie stworzony do tego silnika....poza tym Motul w Polsce do podróba, skupili się tylko na komercji. Polecam również w rozsądnej cenie i z wyższej półki Millers Trident 5w40. Edytowane 18 Lutego 2017 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f1mlody Zgłoś #531 Napisano 17 Lutego 2017 Ja również polecam LM 5w40 do 1,8t Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arko225 Zgłoś #532 Napisano 22 Marca 2017 (edytowane) Witam mam mały problem kupiłem paska 1.8T AEB który był i jest zalany mobilem 10w40 no i tu moje pytanie wiem ze ten silnik powinien chodzić na 5w albo 0w no ale co poradzę że ktoś zalał 10 ten olej nie zabardzo daje sobie radę w zimę na zimnym słychać popychacze. Teraz zalanie 5 grozi czystką i teraz pytanie do was jaki dobry olej 10w żeby passat elegancko pracował dodam przebieg 300tys. Wiem ze pojawiło się już kilka postów na ten temat ale nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi na moje pytanie Edytowane 22 Marca 2017 przez Arko225 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #533 Napisano 22 Marca 2017 Ja mam AEB i od kilku lat leję tylko Motul 10W40. Żadnym problemów nie doświadczyłem. A zimą nic mi nie grało na zimnym silniku[emoji1] Nadane z telefonu...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #534 Napisano 22 Marca 2017 Lejesz Motul pełny syntetyk? Druga sprawa, ja bym bez strachu przechodził na 5W, najlepiej 5W40, polecam Valvoline Maxlife, używam go od jakiegoś czasu w moich autach. Bardzo ważny też dobry filtr, ja ostatnimi laty zakładam tylko Mann. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #535 Napisano 22 Marca 2017 To jest półsyntetyk. Doladnie taki: http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-4319-Motul-6100-Synergie-10W40-5L.html Nadane z telefonu...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arko225 Zgłoś #536 Napisano 22 Marca 2017 Tak myślałem żeby zalać motula a zmiana 10 na 5 to jednak ryzyko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #537 Napisano 22 Marca 2017 Tak myślałem żeby zalać motula a zmiana 10 na 5 to jednak ryzyko Jakie ryzyko skoro 90% olejow na rynku typu 5w30, 5w40 do wysoko przetworzone oleje mineralne z dobrymi dodatkami. Pelnych syntetykow jest na prawde nie duzo do wyboru. Ten millers trident to ma wiecej hydrokrakowca w skladzie niz syntetyku. Jezeli juz jestesmy przy millersie to na uwage zasluguje seria xfe i ee. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cardriveros Zgłoś #538 Napisano 22 Marca 2017 W 100% podpsiuję się pod tym co napisał piotrek24dm powyżej. Witam mam mały problem kupiłem paska 1.8T AEB który był i jest zalany mobilem 10w40 no i tu moje pytanie wiem ze ten silnik powinien chodzić na 5w albo 0w no ale co poradzę że ktoś zalał 10 ten olej nie zabardzo daje sobie radę w zimę na zimnym słychać popychacze. Teraz zalanie 5 grozi czystką i teraz pytanie do was jaki dobry olej 10w żeby passat elegancko pracował dodam przebieg 300tys. Wiem ze pojawiło się już kilka postów na ten temat ale nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi na moje pytanie Ja osobiście od kilku miesięcy rozgryzałem temat olejowy i niestety nawet swoje dotychczasowe dosyć dobrze "umotywowane" przekonania musiałem wyrzucić do kosza z kilku powodów, np. rynek i produkty bardzo się zmieniły, a producenci pod tą samą nazwą "handlową" sprzedają oleje o innych bazach (uszeregowane w grupy I-V) niż te przed 5, 10, czy 15 laty. Wiedza ogólnie dostępna, zaczerpnięta z dobrych żródeł pozwala komuś kto jest motoryzacyjnie i technicznie ogarnięty poukładać trochę ten chaos dla własnych potrzeb. Jednak na forach jest bardzo dużo informacji, z których nic nie wynika oraz wprowadzających w błąd. To tak na wstępie. :-) Odpowiadając na Twoje wątpliwości, moim subiektywnym zdaniem zmiana lepkości „zimowej” oleju na właściwą nie przyniesie żadnych negatywnych konsekwencji. Nie ma żadnych racjonalnych przesłanek, aby sądzić inaczej. Rekomendowałbym zimową lepkość 5W jako maximum, na pewno pomoże 0W. Lepkość letnią minimalnie 30, ale powyżej 40 nie ma sensu. Czyli możesz wlać zarówno 0W30 jak i 5W40. Poza lepkością jest kilka innych ważnych parametrów i norm (w tym fabryczne 502, 503, 503.01, 504 dla benzyniaków) oraz ACEA, a parametry jak HTHS., temp płynięcia CCS (które mogą się różnic nawet dla olejów tej samej lepkości i po tym czasem można poznać, który olej jest lepszy lub właściwy dla nas). Zakładając, że czytanie MSDSów konkretnych olejów to nie ten moment, to możesz wybrać olej o interesującej Cię lepkości , który ma normę VW (np. 502) i wybrać wiarygodnego sprzedawcę. I jeszcze jest jeden "haczyk" producentów olejów. Oleje mogą posiadać oficjalna aprobatę producenta lub producent może deklarować, że olej spełnia dana normę….. Ciekawie opisaną tematykę znalazłem tutaj: http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/page/2 Trochę treści do poczytania, ale polecam 6 rozdziałów poświęconych konkretnie olejowi silnikowemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majorr92 Zgłoś #539 Napisano 23 Marca 2017 Dwa najlepsze oleje moim zdaniem: - - - - - aktualizacja - - - - - Oleje mogą posiadać oficjalna aprobatę producenta lub producent może deklarować, że olej spełnia dana normęâŚ.. Nie którzy ludzie nie zwracają na to uwagi bo nie wiedzą o co chodzi ja osobiście kupuje oleje z aprobatą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #540 Napisano 23 Marca 2017 (edytowane) To i ja dorzucę coś od siebie:) nie będę pisał referatów na temat wiedzy jaką nabyłem o olejach, skupię się tylko w temacie olei do 1.8T. Z racji swojej "ciasnej" konstrukcji, wąskich kanałów olejowych, sitka ssaka olejowego jak do przesiewania mąki, istnienia turbo, napinacza wałków rozrządu i wiele wiele innych aspektów konstrukcyjnych, silnik ten powinien jeździć na pełnym syntetyku do końca swojego życia. I nieważne że coś tam chleje oleju (dolać nawet litr czy dwa) zamiast przesiadać się na półsyntetyki. Oprócz normy która jest najważniejsza dla turbo, są jeszcze inne parametry równie ważne takie jak: lepkość, odporność na zrywanie filmu olejowego (HTHS) odparowalność (NOAK) czy ochrona przed zużywaniem się elementów silnika tzw TBN. Im większa liczba TBN (najlepiej powyżej 10) tym więcej dodatków zabezpieczających , im mniejsza liczba NOAK tym mniej oleju odparowuje (mniej masła w silniku) - najlepiej poniżej 6. Najwięcej zabezpieczeń przed zużywaniem się elementów trących mają oleje tzw "Full Saps" czyli o wysokim HTHS, wyjątkiem jest tu olej Motul 8100 X-lite o lepkości 0w30 - jest jedynym o tej lepkości typu Full Saps. Im większy HTHS tym lepiej, ale nie za wysoki - najlepiej między 3,5 do 4-dla turbo Normy dla VW:502,505....im wyższa to też nie dobrze np: 507,to tylko ekologia a silnik nie ma żadnego zabezpieczenia. Nie ma tak dobrze że znajdziemy w jednym oleju wszystkiego "najwięcej" lub "najmniej" aby był idealny. Np wyższy TBN to również wyższy NOAK. Wyższy HTHS posiada również więcej popiołów siarczanych (czyli gorzej dla katalizatora), itd. Kompromisem jest więc wybór ACEA: A3/B3, A3/B4 lub 5, norma zawsze 502,505; Lepkość 0W40 lub 5W40 - to są oleje wg mnie które są idealne do tego silnika, wszystkie 0W30 i 5W30 są dobre na zimę, pomijam oleje XW50, XW60 (też full syntetyki) -to są oleje do jeżdżenia na czerwonym polu obrotomierza:) I jedna najważniejsza informacja: żadnych olei typu Long Life:) Edytowane 23 Marca 2017 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach