Skocz do zawartości
Gość kramny

2.0 TDI Common-Rail

Rekomendowane odpowiedzi

hehhe,wiem kiedy wprowadzono CR...cos jeszcze poza kulturą? chyba tylko kulturą...bo na pewno nie osiągami,zuzyciem paliwa,czy kosztami napraw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie osiągami,zuzyciem paliwa,czy kosztami napraw

No tak 1.9TDi 90KM najoszczędniejsze ,a no tak jeszcze został 105 konny diabeł.

 

Kosztami napraw? Nie rozumiem, jak tak marudzisz kup tańszy samochód z benzyną i nie będziesz miał problemów. Co do zużycia paliwa, takie jak w każdym samochodzie. Dzisiaj spalania są dość wyrównane.

Bajka to silnik 2.4JTDM 200KM :) spalanie w miarę niskie a osiągi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy artykuł. Ale z wypowiedzi forumowiczów i znajomych wynika raczej że mimo wszystko w Passatach silniki 2.0 CR są zdecydowanie oszczędniejsze od PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"na trasie jadac ok 110-120 wychodzi poniżej 5l"

 

Będźmy poważni auto które waży ponat 1,5 t pali tyle co Yaris diesel !!! No chyba że jechałeś z tajfunem to co innego. Sorry ale to jest nie możliwe.

 

ja mam passata jak w opisie (razem ze mną i pełnym bakiem 1,780t w tym ja 95 kg) na trasie zakopane-kraków spalanie w/g komputera 4,6 l/100

(odczytane na matecznym) jazda bardzo kapelusznicza nie wyprzedziłem nikogo i nie przekroczyłem 90 km/h, nie stałem w żadnym korku. Kiedy wyświetla średnie 6,9 rzeczywiste wychodzi 7,3 w zimie i 6,9 w lecie. Średnie spalanie z całego przebiegu 18 kkm mam 6,7 l/100km.

Edytowane przez dym
dopisanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"na trasie jadac ok 110-120 wychodzi poniżej 5l"

 

Będźmy poważni auto które waży ponat 1,5 t pali tyle co Yaris diesel !!! No chyba że jechałeś z tajfunem to co innego. Sorry ale to jest nie możliwe.

na trasie zakopane-kraków spalanie w/g komputera 4,6 l/100 ... jazda bardzo kapelusznicza

Też często jeżdzę tą trasą (ale tylko do/z Rabki) i w drugą stronę miałbyć z litr, może niecały więcej, więc średnia na trasie (tam i z porwotem) byłaby ok 5 l/100km a rzeczywista jeszcze większa i to przy takiej jeździe jak opisałeś. Więc też nie chce mi się wierzyć, że Passek nawet z CR przy prędkościach powyżej 110km/h spali poniżej 5l/100km

Średnie spalanie z całego przebiegu 18 kkm mam 6,7 l/100km.

W to uwierzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem jak Wy to robicie..? U mnie średnia z 4 kkm 8,7 l/100 km a średnie po mieście w granicach 10-11 l/100km przy spokojnej jeździe.

Byłem na diagnostyce silnika - wszystko od A do Z w porządku, gumy zimowe 205 a na letnich 235 palił litr więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie wiem jak Wy to robicie..? U mnie średnia z 4 kkm 8,7 l/100 km a średnie po mieście w granicach 10-11 l/100km przy spokojnej jeździe.

Byłem na diagnostyce silnika - wszystko od A do Z w porządku, gumy zimowe 205 a na letnich 235 palił litr więcej.

 

Nie przejmuj się. Ja też mam 170PS i spalanie podobne do Twojego. Nie wiem jakim cudem innym udaje się uzyskiwać wyniki na poziomie 5-6 litrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To proste - z gadkami o niskim spalaniu jest tak samo jak z opowieściami wędkarskimi ("Panie taaaaką rybę w ostatni weekend złowiłem...").

Należy traktować z przymróżeniem oka i mnożyć wartości x 2 :637:

 

Pozdrawiam, bonito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczy silników CR które palą trochę mniej niż PD.

 

I ten wynik jest możliwy przy takim stylu jazdy....

kraków spalanie w/g komputera 4,6 l/100

(odczytane na matecznym) jazda bardzo kapelusznicza nie wyprzedziłem nikogo i nie przekroczyłem 90 km/h, nie stałem w żadnym korku.

 

Mi podczas takiej jazdy pokazuje 5,6l, ale... długo się tak nie da :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wklejam moją wypowiedź z innego wątku:

 

Dzisiaj sprawdziłem z ciekawości cykl miejski.

Start z zimnego silnika i normalna jazda przez naszą piękną śląską aglomerację - Piekary Śl, centrum Bytomia, Ruda Śląska - w sumie 22km, średnia prędkość wskazywana 28km/h spalanie - 6,3l/100km.

 

Dodam, że jazda normalna z prędkością przepływu całego ruchu drogowego, bez wyprzedzań (bo i nie da się za bardzo po mieśie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chwila panowie, wy macie CR w autach.....o ile wiem to tylko jednostki 3 litrowe mają :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 Tez maja, od ~maja 2008.

 

--

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę jeszcze dopisać, że mam już ok 43tys km - to oczywiście niewiele ale brak jest najmniejszych oznak zużycia, awarii, pogorszenia stanu itp. tak jak obawiali się niektórzy w nowych silnikach CR. Zmieniam olej co 15tys. (pomimo wymaganych 30tys) i przez ten okres stan na bagnecie zmienia się w stopniu bardzo niewielkim - spada ok 1/4 stanu.

Silnik wyraźnie cichszy i przyjemniej brzmiący od pompowtrysków - natychmiast można odróżnić rodzaj silnika jeśli 2 auta stoją obok. Co do jakości paliwa - też się tego obawiałem na początku i lałem tylko BP ultimate i Verve z Orlenu ale teraz tankuję już przeważnie zwykłe ON z tym że wciąż na tych stacjach i od ponad roku najmniejszych problemów z autem i DPF'em. Różnica w spalaniu i mocy praktycznie niewyczuwalna.

Jeśli chodzi o charakterystykę silnika to czuć moment wyraźnego przyrostu mocy przy ok 1800-2000rpm ale dalej ciągnie już równiutko bez żadnych spadków do samego czerwonego pola a przy chwili nieuwagi nawet ponad (nie wiem, czy ma odcinkę - jak ktoś wie niech napisze)

Edytowane przez Tomek_glw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam passata jak w opisie (razem ze mną i pełnym bakiem 1,780t w tym ja 95 kg) na trasie zakopane-kraków spalanie w/g komputera 4,6 l/100

(odczytane na matecznym) jazda bardzo kapelusznicza nie wyprzedziłem nikogo i nie przekroczyłem 90 km/h, nie stałem w żadnym korku.

Można w dość mocnych dieslach uzyskiwać takie wartości, szczególnie stosując się do zaleceń komputera, kiedy zmienić bieg, ale ciekaw jestem jak to wpływa na dłuższą metę na silnik. Mi czasem komputer przy 55 km/h zaleca wrzucenie szóstki. W instrukcji pisze, że oszczędzamy paliwo i dpf. To raczej nie jest sposób jazdy dla samochodu z turbo.

Co do spalania z zakopanego do krakowa, jest to możliwe, sporo jet zjazdów, hamowanko silnikiem, nie przekraczanie 90, a wtedy takie spalanie uzyskamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok 1800-2000rpm ale dalej ciągnie już równiutko bez żadnych spadków do samego czerwonego pola a przy chwili nieuwagi nawet ponad (nie wiem, czy ma odcinkę - jak ktoś wie niech napisze)

Tak od chyba 1950 turbina zaczyna zasysać . Co do odcięcia nie ma takiego jak w benzynach ,że nagle jest takie zadławienie. Po prostu silnik zaczyna wyć ("Zmieniłbyś na 3 :D " )

Co do spalania 4.6L/100km z 4MOTION trochę trudno uwierzyć ale jeżeli chodzi o zwykłą 140-tkę jest jak najbardziej do uzyskania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu byłem na fajnym seminarium dotyczącym CR

Dlatego wole moje PDki....

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiś czas temu byłem na fajnym seminarium dotyczącym CR - z udziałem producentów układów wtryskowych...gdyby to co tam było powiedziane usłyszałby "kowalski" to raczej diesla by już więcej nie kupił...

 

Tak...? Umieram z ciekawosci...

 

--

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do odcięcia nie ma takiego jak w benzynach ,że nagle jest takie zadławienie. Po prostu silnik zaczyna wyć ("Zmieniłbyś na 3 " )

 

Chodzi mi o odcinkę elektroniczną, czyli tzw. limiter obrotów niepozwalający wejść kierowcy na czerwone pole. Większość aut lepszej klasy to ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szczęśliwych posiadaczy passatów !!! :D

 

Chcę dodać odnośnie spalania waszych autek, jestem kierowcą i posiadaczem aut od 20 lat więc troszeczkę ich miałem i mam ;)

 

Wskazania komputera pokładowego traktuję z rozbieżnością +/- 1L/100km.

wszystko wychodzi gdy tankujemy na tej samej stacji i pod tzw. korek,

przykładowo komp. wskazuje 5.6L/100km. a z wyliczenia wychodzi 6,6L/100km.

 

Posiadaczem szczęśliwym/nieszczęśliwym jestem od kilku m-cy i robię na zbiorniku do zaświecenia rezerwy w obecnych warunkach i na odcinkach do 25km - 750km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności