Tombou Zgłoś #41 Napisano 10 Lutego 2010 hehhe,wiem kiedy wprowadzono CR...cos jeszcze poza kulturą? chyba tylko kulturą...bo na pewno nie osiągami,zuzyciem paliwa,czy kosztami napraw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #42 Napisano 11 Lutego 2010 nie osiągami,zuzyciem paliwa,czy kosztami napraw No tak 1.9TDi 90KM najoszczędniejsze ,a no tak jeszcze został 105 konny diabeł. Kosztami napraw? Nie rozumiem, jak tak marudzisz kup tańszy samochód z benzyną i nie będziesz miał problemów. Co do zużycia paliwa, takie jak w każdym samochodzie. Dzisiaj spalania są dość wyrównane. Bajka to silnik 2.4JTDM 200KM spalanie w miarę niskie a osiągi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syncro 2.2 Zgłoś #43 Napisano 11 Lutego 2010 polecam artykuł na temat PD vs. CR http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #44 Napisano 12 Lutego 2010 Bardzo ciekawy artykuł. Ale z wypowiedzi forumowiczów i znajomych wynika raczej że mimo wszystko w Passatach silniki 2.0 CR są zdecydowanie oszczędniejsze od PD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dym Zgłoś #45 Napisano 12 Lutego 2010 (edytowane) "na trasie jadac ok 110-120 wychodzi poniżej 5l" Będźmy poważni auto które waży ponat 1,5 t pali tyle co Yaris diesel !!! No chyba że jechałeś z tajfunem to co innego. Sorry ale to jest nie możliwe. ja mam passata jak w opisie (razem ze mną i pełnym bakiem 1,780t w tym ja 95 kg) na trasie zakopane-kraków spalanie w/g komputera 4,6 l/100 (odczytane na matecznym) jazda bardzo kapelusznicza nie wyprzedziłem nikogo i nie przekroczyłem 90 km/h, nie stałem w żadnym korku. Kiedy wyświetla średnie 6,9 rzeczywiste wychodzi 7,3 w zimie i 6,9 w lecie. Średnie spalanie z całego przebiegu 18 kkm mam 6,7 l/100km. Edytowane 12 Lutego 2010 przez dym dopisanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #46 Napisano 12 Lutego 2010 "na trasie jadac ok 110-120 wychodzi poniżej 5l" Będźmy poważni auto które waży ponat 1,5 t pali tyle co Yaris diesel !!! No chyba że jechałeś z tajfunem to co innego. Sorry ale to jest nie możliwe. na trasie zakopane-kraków spalanie w/g komputera 4,6 l/100 ... jazda bardzo kapelusznicza Też często jeżdzę tą trasą (ale tylko do/z Rabki) i w drugą stronę miałbyć z litr, może niecały więcej, więc średnia na trasie (tam i z porwotem) byłaby ok 5 l/100km a rzeczywista jeszcze większa i to przy takiej jeździe jak opisałeś. Więc też nie chce mi się wierzyć, że Passek nawet z CR przy prędkościach powyżej 110km/h spali poniżej 5l/100km Średnie spalanie z całego przebiegu 18 kkm mam 6,7 l/100km. W to uwierzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #47 Napisano 12 Lutego 2010 To nie wiem jak Wy to robicie..? U mnie średnia z 4 kkm 8,7 l/100 km a średnie po mieście w granicach 10-11 l/100km przy spokojnej jeździe. Byłem na diagnostyce silnika - wszystko od A do Z w porządku, gumy zimowe 205 a na letnich 235 palił litr więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pita_1971 Zgłoś #48 Napisano 12 Lutego 2010 To nie wiem jak Wy to robicie..? U mnie średnia z 4 kkm 8,7 l/100 km a średnie po mieście w granicach 10-11 l/100km przy spokojnej jeździe.Byłem na diagnostyce silnika - wszystko od A do Z w porządku, gumy zimowe 205 a na letnich 235 palił litr więcej. Nie przejmuj się. Ja też mam 170PS i spalanie podobne do Twojego. Nie wiem jakim cudem innym udaje się uzyskiwać wyniki na poziomie 5-6 litrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonito Zgłoś #49 Napisano 12 Lutego 2010 To proste - z gadkami o niskim spalaniu jest tak samo jak z opowieściami wędkarskimi ("Panie taaaaką rybę w ostatni weekend złowiłem..."). Należy traktować z przymróżeniem oka i mnożyć wartości x 2 :637: Pozdrawiam, bonito Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #50 Napisano 12 Lutego 2010 Temat dotyczy silników CR które palą trochę mniej niż PD. I ten wynik jest możliwy przy takim stylu jazdy.... kraków spalanie w/g komputera 4,6 l/100(odczytane na matecznym) jazda bardzo kapelusznicza nie wyprzedziłem nikogo i nie przekroczyłem 90 km/h, nie stałem w żadnym korku. Mi podczas takiej jazdy pokazuje 5,6l, ale... długo się tak nie da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #51 Napisano 13 Lutego 2010 Wklejam moją wypowiedź z innego wątku: Dzisiaj sprawdziłem z ciekawości cykl miejski. Start z zimnego silnika i normalna jazda przez naszą piękną śląską aglomerację - Piekary Śl, centrum Bytomia, Ruda Śląska - w sumie 22km, średnia prędkość wskazywana 28km/h spalanie - 6,3l/100km. Dodam, że jazda normalna z prędkością przepływu całego ruchu drogowego, bez wyprzedzań (bo i nie da się za bardzo po mieśie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #52 Napisano 13 Lutego 2010 chwila panowie, wy macie CR w autach.....o ile wiem to tylko jednostki 3 litrowe mają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #53 Napisano 13 Lutego 2010 2.0 Tez maja, od ~maja 2008. -- luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #54 Napisano 13 Lutego 2010 (edytowane) Mogę jeszcze dopisać, że mam już ok 43tys km - to oczywiście niewiele ale brak jest najmniejszych oznak zużycia, awarii, pogorszenia stanu itp. tak jak obawiali się niektórzy w nowych silnikach CR. Zmieniam olej co 15tys. (pomimo wymaganych 30tys) i przez ten okres stan na bagnecie zmienia się w stopniu bardzo niewielkim - spada ok 1/4 stanu. Silnik wyraźnie cichszy i przyjemniej brzmiący od pompowtrysków - natychmiast można odróżnić rodzaj silnika jeśli 2 auta stoją obok. Co do jakości paliwa - też się tego obawiałem na początku i lałem tylko BP ultimate i Verve z Orlenu ale teraz tankuję już przeważnie zwykłe ON z tym że wciąż na tych stacjach i od ponad roku najmniejszych problemów z autem i DPF'em. Różnica w spalaniu i mocy praktycznie niewyczuwalna. Jeśli chodzi o charakterystykę silnika to czuć moment wyraźnego przyrostu mocy przy ok 1800-2000rpm ale dalej ciągnie już równiutko bez żadnych spadków do samego czerwonego pola a przy chwili nieuwagi nawet ponad (nie wiem, czy ma odcinkę - jak ktoś wie niech napisze) Edytowane 13 Lutego 2010 przez Tomek_glw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #55 Napisano 13 Lutego 2010 ja mam passata jak w opisie (razem ze mną i pełnym bakiem 1,780t w tym ja 95 kg) na trasie zakopane-kraków spalanie w/g komputera 4,6 l/100(odczytane na matecznym) jazda bardzo kapelusznicza nie wyprzedziłem nikogo i nie przekroczyłem 90 km/h, nie stałem w żadnym korku. Można w dość mocnych dieslach uzyskiwać takie wartości, szczególnie stosując się do zaleceń komputera, kiedy zmienić bieg, ale ciekaw jestem jak to wpływa na dłuższą metę na silnik. Mi czasem komputer przy 55 km/h zaleca wrzucenie szóstki. W instrukcji pisze, że oszczędzamy paliwo i dpf. To raczej nie jest sposób jazdy dla samochodu z turbo. Co do spalania z zakopanego do krakowa, jest to możliwe, sporo jet zjazdów, hamowanko silnikiem, nie przekraczanie 90, a wtedy takie spalanie uzyskamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #56 Napisano 13 Lutego 2010 ok 1800-2000rpm ale dalej ciągnie już równiutko bez żadnych spadków do samego czerwonego pola a przy chwili nieuwagi nawet ponad (nie wiem, czy ma odcinkę - jak ktoś wie niech napisze) Tak od chyba 1950 turbina zaczyna zasysać . Co do odcięcia nie ma takiego jak w benzynach ,że nagle jest takie zadławienie. Po prostu silnik zaczyna wyć ("Zmieniłbyś na 3 " ) Co do spalania 4.6L/100km z 4MOTION trochę trudno uwierzyć ale jeżeli chodzi o zwykłą 140-tkę jest jak najbardziej do uzyskania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #57 Napisano 13 Lutego 2010 (edytowane) Jakiś czas temu byłem na fajnym seminarium dotyczącym CR Dlatego wole moje PDki.... Edytowane 13 Lutego 2010 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #58 Napisano 13 Lutego 2010 Jakiś czas temu byłem na fajnym seminarium dotyczącym CR - z udziałem producentów układów wtryskowych...gdyby to co tam było powiedziane usłyszałby "kowalski" to raczej diesla by już więcej nie kupił... Tak...? Umieram z ciekawosci... -- luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #59 Napisano 14 Lutego 2010 Co do odcięcia nie ma takiego jak w benzynach ,że nagle jest takie zadławienie. Po prostu silnik zaczyna wyć ("Zmieniłbyś na 3 " ) Chodzi mi o odcinkę elektroniczną, czyli tzw. limiter obrotów niepozwalający wejść kierowcy na czerwone pole. Większość aut lepszej klasy to ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #60 Napisano 14 Lutego 2010 Witam szczęśliwych posiadaczy passatów !!! Chcę dodać odnośnie spalania waszych autek, jestem kierowcą i posiadaczem aut od 20 lat więc troszeczkę ich miałem i mam Wskazania komputera pokładowego traktuję z rozbieżnością +/- 1L/100km. wszystko wychodzi gdy tankujemy na tej samej stacji i pod tzw. korek, przykładowo komp. wskazuje 5.6L/100km. a z wyliczenia wychodzi 6,6L/100km. Posiadaczem szczęśliwym/nieszczęśliwym jestem od kilku m-cy i robię na zbiorniku do zaświecenia rezerwy w obecnych warunkach i na odcinkach do 25km - 750km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach