SlawekS Zgłoś #1 Napisano 2 Lutego 2008 Witam. Panowie strasznie mało informacji jest o tym silniku. Szukałem na forum ale niewiele znalazłem. A mam taki problem że silnik zuzywa mi troche sporo oleju. Wiem że te silniki lubią olej ale nie w takich ilościach, na ok 5000 wziął 2l oleju. Sprowadziłem go z niemcowni z przebiegiem 107000 tys jak najbardziej aktualnya teraz ma nalatane 114tys. Nie wiedziałem jaki był wczesniej olej zalany wiec wlałem Mobila 0W40. I on jest chyba za żadki i na tygodniu planuje zmienić na półsyntetyk. Jaki polecacie zeby zalać?? Motula czy Może Lequi Moly?? Duzo dobrego czytałem na forum o tych olejach. Dodam że autko od 4 miesięcy jest na gazie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 2 Lutego 2008 Zużycie oleju faktycznie duże ! Czy aby przebieg który podałeś jest tym faktycznym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #3 Napisano 2 Lutego 2008 Przebieg jest faktyczny bo mam ksiażke serwisową i dodatkowo różnego rodzaju rachunki potwierdzające przebieg. A pozatym mechanik uszczelniał mi górną pokrywę zaworów i zajrzał do hydropopychaczy i na ich podstawie stwierdził że przebieg jest oki. Poprostu wiem z forum że te silniki są olejożerne. Dlatego odrazu powinienem go chyba zalać półsyntetykiem a nie syntetykiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 2 Lutego 2008 Olej najczęściej ubywa poprzez wycieki ; jest spalany ( zużyte uszczelnienie trzonków zaworów ,zużyte pierścienie tłokowe - gładz cylindra , smarowanie turbiny[ u ciebie nie ma]) ; zużywany podczas bardzo szybkiej i długotrwałej b. szybkiej jazdy np. na autostradzie. Ogólnie na zużycie oleju w większości przypadków odpowiada stan silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #5 Napisano 3 Lutego 2008 Wg was jaki najlepiej zalać olej 10W40: Motul, Liqui Moly czy może pozostać przy Mobil 1?? Patrzyłem ceny w Intercarsie to mobil z tej grupy jest najtańszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 3 Lutego 2008 Ja stosuję Mobill1 0W40:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #7 Napisano 11 Marca 2011 Fajny temat, konkretny. Szkoda, że użytkownicy azm'ów nie wypowiadają się na czym jeżdżą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michawar Zgłoś #8 Napisano 12 Marca 2011 Mój od nowości (pojazd krajowy) zalewany jest Mobil 1 5W50 (Rally Formuła) przebieg 210tyś i jak na razie pomiędzy wymianami nie trzeba go dolewać. Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek24833 Zgłoś #9 Napisano 12 Marca 2011 castrol 10w40 bez problemów:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristof72 Zgłoś #10 Napisano 12 Marca 2011 castrol 10w40 bez problemu , wczesniej 5w40 oklo 1litra na 1000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #11 Napisano 7 Kwietnia 2011 Niemiec ostatnią wymianę zrobił na castrolu 10w40, ja teraz nalałem motula 5W40 i obserwuję co się dzieje . Na razie nie ma rażących ubytków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-kozi Zgłoś #12 Napisano 12 Maja 2011 10W40 ELF, 1l na 5000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalleanka Zgłoś #13 Napisano 12 Maja 2011 5W40 dolewki 1 litr/10000 czyli jak producent podaje. przebieg 135000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #14 Napisano 12 Maja 2011 przebieg 240 000 + lpg ,1litr co 3000 tyś. mobil 10w-40, trzeci rok żadnych problemów ,ten typ tak ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #15 Napisano 12 Maja 2011 przebieg 240 000 + lpg ,1litr co 3000 tyś. mobil 10w-40, trzeci rok żadnych problemów ,ten typ tak ma. Trochę sporo, jakoś mnie nie przekonuje, że ten typ tak ma. Tak nawiasem pomiędzy kolejną wymianą oleju przelewasz jedną wymianę. Na dobrą sprawę przy takim zużyciu to nie wiem czy opłaca się wymieniać olej. Może tylko co 15tys wymieniać sam filtr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #16 Napisano 12 Maja 2011 jakoś mnie nie przekonuje, że ten typ tak ma. Tak dokładnie jest. Ten typ tak ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazejtmszk Zgłoś #17 Napisano 12 Maja 2011 Ja zalewam oleje SYNTA 10W40 od Volkswagena, taki mi dali na servisie, i taki zalewaja do tej jednostki napedowej, dolewki sa niewielkie, ale sa, Posiadam silnik ALT 2.0 20 zaworow 130 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ddChavez Zgłoś #18 Napisano 13 Maja 2011 castrol 10w40 bez problemu , wczesniej 5w40 oklo 1litra na 1000 kmWłaśnie się zastanawiam czy też nie zrobić takiego przejścia z 5W40 na 10W40. Nie znam się na tym za bardzo więc pytam czy taka zmiana nie będzie miała jakiś negatywnych skutków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #19 Napisano 15 Maja 2011 Witam taz mam AZM więc się wypowiem ostatnio wymieniałem olej i teraz jest Mobil 10W40 wymiana zarejestrowana na motostat.pl porzednio juz nie wiem co było zalane więc wymieniłem. Przy starym oleju brał 0,5 na 1700 km Potwierdzam wszędzie gdzie pytałem mówią że ten typ tak ma za to nic nie trzeba przy nim robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #20 Napisano 10 Czerwca 2011 Wracam do tematu. Zużycie oleju ok 0,5l/1000km. Zastanawiam czy zostawić nadal syntetyk i robić dolewki czy zmienić na półsyntetyka. Czy mając zalany syntetyk mogę robić dolewki półsyntetykiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach