Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie strasznie mało informacji jest o tym silniku. Szukałem na forum ale niewiele znalazłem. A mam taki problem że silnik zuzywa mi troche sporo oleju. Wiem że te silniki lubią olej ale nie w takich ilościach, na ok 5000 wziął 2l oleju. Sprowadziłem go z niemcowni z przebiegiem 107000 tys jak najbardziej aktualnya teraz ma nalatane 114tys. Nie wiedziałem jaki był wczesniej olej zalany wiec wlałem Mobila 0W40. I on jest chyba za żadki i na tygodniu planuje zmienić na półsyntetyk. Jaki polecacie zeby zalać?? Motula czy Może Lequi Moly?? Duzo dobrego czytałem na forum o tych olejach. Dodam że autko od 4 miesięcy jest na gazie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zużycie oleju faktycznie duże ! Czy aby przebieg który podałeś jest tym faktycznym?

AZM.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jest faktyczny bo mam ksiażke serwisową i dodatkowo różnego rodzaju rachunki potwierdzające przebieg. A pozatym mechanik uszczelniał mi górną pokrywę zaworów i zajrzał do hydropopychaczy i na ich podstawie stwierdził że przebieg jest oki. Poprostu wiem z forum że te silniki są olejożerne. Dlatego odrazu powinienem go chyba zalać półsyntetykiem a nie syntetykiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej najczęściej ubywa poprzez wycieki ; jest spalany ( zużyte uszczelnienie trzonków zaworów ,zużyte pierścienie tłokowe - gładz cylindra , smarowanie turbiny[ u ciebie nie ma]) ; zużywany podczas bardzo szybkiej i długotrwałej b. szybkiej jazdy np. na autostradzie. Ogólnie na zużycie oleju w większości przypadków odpowiada stan silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg was jaki najlepiej zalać olej 10W40: Motul, Liqui Moly czy może pozostać przy Mobil 1?? Patrzyłem ceny w Intercarsie to mobil z tej grupy jest najtańszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję Mobill1 0W40:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat, konkretny. Szkoda, że użytkownicy azm'ów nie wypowiadają się na czym jeżdżą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój od nowości (pojazd krajowy) zalewany jest Mobil 1 5W50 (Rally Formuła) przebieg 210tyś i jak na razie pomiędzy wymianami nie trzeba go dolewać.

Pozdrawiam

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

castrol 10w40 bez problemów:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

castrol 10w40 bez problemu , wczesniej 5w40 oklo 1litra na 1000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemiec ostatnią wymianę zrobił na castrolu 10w40, ja teraz nalałem motula 5W40 i obserwuję co się dzieje :). Na razie nie ma rażących ubytków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10W40 ELF, 1l na 5000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5W40 dolewki 1 litr/10000 czyli jak producent podaje.

przebieg 135000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przebieg 240 000 + lpg ,1litr co 3000 tyś. mobil 10w-40, trzeci rok żadnych problemów ,ten typ tak ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przebieg 240 000 + lpg ,1litr co 3000 tyś. mobil 10w-40, trzeci rok żadnych problemów ,ten typ tak ma.

 

Trochę sporo, jakoś mnie nie przekonuje, że ten typ tak ma. Tak nawiasem pomiędzy kolejną wymianą oleju przelewasz jedną wymianę. Na dobrą sprawę przy takim zużyciu to nie wiem czy opłaca się wymieniać olej. Może tylko co 15tys wymieniać sam filtr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakoś mnie nie przekonuje, że ten typ tak ma.

 

Tak dokładnie jest. Ten typ tak ma ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewam oleje SYNTA 10W40 od Volkswagena, taki mi dali na servisie, i taki zalewaja do tej jednostki napedowej, dolewki sa niewielkie, ale sa, Posiadam silnik ALT 2.0 20 zaworow 130 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
castrol 10w40 bez problemu , wczesniej 5w40 oklo 1litra na 1000 km
Właśnie się zastanawiam czy też nie zrobić takiego przejścia z 5W40 na 10W40. Nie znam się na tym za bardzo więc pytam czy taka zmiana nie będzie miała jakiś negatywnych skutków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam taz mam AZM więc się wypowiem ostatnio wymieniałem olej i teraz jest Mobil 10W40 wymiana zarejestrowana na motostat.pl porzednio juz nie wiem co było zalane więc wymieniłem. Przy starym oleju brał 0,5 na 1700 km

Potwierdzam wszędzie gdzie pytałem mówią że ten typ tak ma za to nic nie trzeba przy nim robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu. Zużycie oleju ok 0,5l/1000km. Zastanawiam czy zostawić nadal syntetyk i robić dolewki czy zmienić na półsyntetyka.

Czy mając zalany syntetyk mogę robić dolewki półsyntetykiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności