zaksiu1971 Zgłoś #41 Napisano 14 Grudnia 2013 (edytowane) Półsyntetyk. Jedyny mankament tych silników to paliwożerność ale niema nic za darmo .Są "bezawaryjne" z powodu ich prostoty i braku przeciążenia. Edytowane 14 Grudnia 2013 przez zaksiu1971 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #42 Napisano 15 Grudnia 2013 ten typ tak ma ja jeżdze takim paskiem juz 7 lat i jak brał na początku gdy miał 170 tyś tak teraz jak ma 250tys bierze tak samo. I jeszcze jedno nic sie nie zmieniło gdy założyłem gaz jest tak samo. I kolega jak pisał że ostra jazda więcej wciąga to sie zgodze w 100 %. Jazda po trasie więcej wciągnie po mieście mniejsze obroty dużo mniej. Podejrzewam że gdy zmniejszyłoby sie zasysanie powietrze z nad zaworów jeszcze mniej by brał. Dodam że u mnie nie śmierdzi olejem z rury. I nie mam żadnych wycieków. mój bierze na 2000-3500 km 0,5 l oleju w zależności od jazdy ale po mieście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #43 Napisano 15 Grudnia 2013 kupiłem go jakieś 3 miesiące temu przejechałem może ze 2 tyś km ze stanu między min a max zrobiło się mniej niż minimum koledzy wyęj piszą że ten typ tak ma . A czy czuć olejem z wydechu to nie sprawdzałem wycieku żadnego nie ma bo bym miał plamy w garażu . Ja jeździłem przez pewien czas na Motulu 8100, ale znudziły mi się zbyt częste dolewki i teraz zalałem Motula 6100. Częstotliwość dolewek spadła co najmniej o połowę. ---------- Dodano o 12:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:45 ---------- ten typ tak ma ja jeżdze takim paskiem juz 7 lat i jak brał na początku gdy miał 170 tyś tak teraz... A z ciekawości to czym go zalewasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #44 Napisano 15 Grudnia 2013 tzn że ten silnik wciąga to przez tłoki? czy przez głowicę? taka czysta ciekawość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek90r Zgłoś #45 Napisano 15 Grudnia 2013 a ten motul 6100 to syntetyk półsyntetyk może tym spróbuje zalać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #46 Napisano 15 Grudnia 2013 a ten motul 6100 to syntetyk półsyntetyk może tym spróbuje zalać Tak jak na załączonym obrazku http://www.motul.com/pl/pl/products/36 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #47 Napisano 16 Grudnia 2013 Ja jeździłem przez pewien czas na Motulu 8100, ale znudziły mi się zbyt częste dolewki i teraz zalałem Motula 6100. Częstotliwość dolewek spadła co najmniej o połowę. ---------- Dodano o 12:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:45 ---------- A z ciekawości to czym go zalewasz? zalewam go Mobil 1 10W40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #48 Napisano 16 Grudnia 2013 tzn że ten silnik wciąga to przez tłoki? czy przez głowicę? taka czysta ciekawość... podobno przez zastosowane pierścienie olejowe (za miękkie). W AZM i ALT jest ta sama przypadłość. Wymiana ich ale warunek aby nie były ori lub na ori po ok 90 - 100 tyś km problem powróci. Mój po mieście ok. 0,6 na 1000 a po trasach (przy prędkościach 130 - 160 km/h) prawie w ogóle nie zużywa oleju (sprawdzone jak latam do niemcowni). Po mieście chla jak szalony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nooreq Zgłoś #49 Napisano 16 Grudnia 2013 Jak mi brał olej...zrobiłęm płukankę liqui moly pro line, zalałem olej Liqui Moly mos2... Powiem Wam, że pomogło, teraz raz że auto się lepiej zbiera, nie kopci i oleju nie bierze... u mnie był problem z pierścieniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #50 Napisano 16 Grudnia 2013 nooreq ale my tu rozmawiamy o AZM i ALT (specyficzne silniki 2.0 Pb) a nie o AHL . Te Nasze dwu-litrówki lubią olej i to bardzo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nooreq Zgłoś #51 Napisano 16 Grudnia 2013 Mam też 2.0(115KM) ...:-) Pomogło i w jednym i drugim. Także to spokojnie mogę polecić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek90r Zgłoś #52 Napisano 16 Grudnia 2013 ja chyba narazie spróbuję motul 6100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #53 Napisano 17 Grudnia 2013 nooreq, a to nie wiedziałem i zasugerowałem się autem z profilu . Sorry. no skoro pomogło na AZM to i może ja jak uporam się z ciśnieniami w dolocie sobie zrobię płukankę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #54 Napisano 19 Grudnia 2013 podobno przez zastosowane pierścienie olejowe (za miękkie). W AZM i ALT jest ta sama przypadłość. Wymiana ich ale warunek aby nie były ori lub na ori po ok 90 - 100 tyś km problem powróci. Mój po mieście ok. 0,6 na 1000 a po trasach (przy prędkościach 130 - 160 km/h) prawie w ogóle nie zużywa oleju (sprawdzone jak latam do niemcowni). Po mieście chla jak szalony. więc szybki przelicznik mówi lepiej to zrobić niż lać olej litrami... a przy okazji uszczelniacze zaworów zrobić i spokój z braniem oleju o ile to naprawdę to.. a druga spr. to dziwne że silnik bierze więcej na sucho niż pod obciążeniem? jakieś cÓda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #55 Napisano 21 Grudnia 2013 No wlasnie przelicznik mowi ze lepiej dolewac niz wymieniac wszystkie graty. Prznajmniej ekonomiczny przelicznik. Bo olej tani a prawidlowe wykonanie napraw to pare tysia. Zuzycie oleju moze miec zwiazek z tym jak auto bylo docierane. Moj u poprzedniego ( pierwszego) wlascicela latal glownie po trasie a malo po miescie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #56 Napisano 30 Stycznia 2014 dzis zapodana zniana oleju oraz plukanka Molly. zobaczymy czy pomoze i co tam sie bedzie dzialo. Jak zaobserwuje zmiany (lepsze/gorsze) to dam znac w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zybu Zgłoś #57 Napisano 9 Lutego 2014 Witam, Ze względu na to że jestem nowym użytkownikiem i nie mogę otworzyć nowego wątku dopnę się do tego. Kupiłem passata z silnikiem azm 2.0 115 km. Właśnie będę robił zmianę oleju rozrząd. Wg wpisów w polskim serwisie ASO VW mam że ostatni olej jaki był zalany do aral 05w-30. Teraz planuje zalać LIQUI MOLY 4200 TOP TEC 5W-30 LONGLIFE III. Czy to dobra decyzja? Z góry dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morro.cre Zgłoś #58 Napisano 10 Lutego 2014 Olej jak najbardziej o specyfikacji 5w30 będzie dobry - najlepiej żeby spełniał specyfikację VW 502 00/ 505 00 (wg tych kryteriów odpowiedni będzie TOP TEC 4600 5W-30). Ale spokojnie możesz wziąć wersję Long Life - napewno nie zaszkodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #59 Napisano 10 Lutego 2014 Nie do konca bym tak mowil ze bedzie ok. Wedlug ksiażki silniki 2.0 powinny miec olej 10W-40. Wiec lanie rzadszego moze byc nie do konca wskazane (pompa tloczy cisnienie oleju zakladajac jego gestosc) a rozrzedzenie oleju juz na wstepie moze (nie musi) spowodowac nizsze cisnie w ukladzie po jego mocnym rozgrzaniu. Kolejna sprawa to spalanie jakie kolega ma tego oleju (jak jeszcze nie wie to po tym temacie powinien wiedziec) ze bedzie mu spalal i musi liczyc sie z doewkami miedzy wymianami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zybu Zgłoś #60 Napisano 10 Lutego 2014 Przy wyborze oleju kierowałem się wpisami z ASO a jak teraz na aral 5w30 jest ok to zakładam że na wybranym przeze mnie oleju będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach