elemenateur Zgłoś #81 Napisano 10 Sierpnia 2014 a coś szerzej ? w sensie spadło spalanie paliwa/oleju ? wyciszył się ? lepiej chodzi ? w mojej opinii oraz kolegów z pracy zdecydowanie ciszej, na temat zużycia nie jestem w stanie się wypowiedzieć. - - - - - aktualizacja - - - - - Ja zmieniłem na motula 6100 i też spadło zużycie oleju. formulacja 6100 ma to do siebie że bardzo często klienci mówią o zmniejszonym na nim poborze oleju w stosunku do innych olejów 10W40 ale jeśli dużo bierze to olejem nic nie naprawimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #82 Napisano 11 Sierpnia 2014 formulacja 6100 ma to do siebie że bardzo często klienci mówią o zmniejszonym na nim poborze oleju w stosunku do innych olejów 10W40 ale jeśli dużo bierze to olejem nic nie naprawimy. OK, może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Wcześniej miałem motula 8100 i co chwilę musiałem robić dolewkę. Praktycznie przez 15000km przerabiałem bańkę 5l. Teraz może przerobię bańkę ...1L. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #83 Napisano 12 Sierpnia 2014 ja postanowiłem teraz zainwestować w dobry olej i ceratec.. Zalałem LiquiMoly Synthoil High Tech 5w40 + ceratec.. silnik chodzi ciszej, spalanie paliwa spadło z tego co widze.. (więcej robię na baku).. co do zużycia oleju dolałem chyba litr na jakieś 2tyś km .. Następna wymiana albo zaleje 10w40 jakiś lepszy albo poeksperymentuje jeszcze z 5w40 innych producentów .. ewentualnie 5w50 jak pisał kolega pare postów wyżej .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cador Zgłoś #84 Napisano 14 Sierpnia 2014 .. Następna wymiana albo zaleje 10w40 jakiś lepszy Olejem 10W40 tylko pogorszych silnikowi w zime Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #85 Napisano 14 Sierpnia 2014 Olejem 10W40 tylko pogorszych silnikowi w zime Wiem, Pracuje w olejach i troche o nich wiem.. Ale znowu jakie my mamy zimy w PL zeby 10w az tak pogorszyło .. poza tym tylko przy starcie wiec szło by to przeboleć jeśli by w końcu przestał brać namiętnie olej.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł_b5fl Zgłoś #86 Napisano 21 Września 2015 Moj passek 2,0 115KM przyjechał od Niemca na oleju Mobil 1 10w40. Wymieniłem na castrol magnatec 10w40 i po przejechaniu 2500km ubyło połowę skali na bagnecie. Przy następnej wymianie przechodzę na Valvoline lub Liqui Moly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #87 Napisano 21 Września 2015 mobil 10W40 niemiecki a Polskie castrole mobile to dwa światy. Rozważ do Lm także motula. Zobaczysz jak bardzo spadnie Ci pobór oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #88 Napisano 22 Września 2015 Nie pochwaliłem się.. Spalanie oleju spadło.. zapewne przez ceratec teraz wymieniałem olej i jeżdżę na shellu 5w40. Fajnie silnik pracuje. Już tyle nie dolewam, aczkolwiek zależy to od stylu jazdy.. jak dostanie buta to i się upomni o dolewkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #89 Napisano 22 Września 2015 dobra robota. Ps. Przy obciążeniu to norma także jak najlepiej. Szerokości Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek90r Zgłoś #90 Napisano 25 Kwietnia 2016 witam czy próbował ktoś z was zalać do azma olej np 15w40 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #91 Napisano 26 Kwietnia 2016 witam czy próbował ktoś z was zalać do azma olej np 15w40 ? Wyznaję zasadę, że lepiej dolewać dobrego oleju niż katować silnik mineralnym ;/ Fakt, minerał jest gęściejszy ale generuje też więcej nagaru i brudzi silnik więc z czasem może oleju brać jeszcze więcej .. Dużo Ci łyka ? i na jakim teraz jeździsz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek90r Zgłoś #92 Napisano 26 Kwietnia 2016 na 15 -16 tys wlałem jak dobrze pamiętam 4-4.5 litra a olej Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 - - - - - aktualizacja - - - - - kolego motomoto a może ty polecasz jakiś olej albo może jakiś sam przetestowałeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #93 Napisano 27 Kwietnia 2016 na 15 -16 tys wlałem jak dobrze pamiętam 4-4.5 litra a olej Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 - - - - - aktualizacja - - - - - kolego motomoto a może ty polecasz jakiś olej albo może jakiś sam przetestowałeś ? To chyba nie ma tragedii u Ciebie.. ten silnik jest specyficzny i wiekszosc ludzi ma z nim problem brania oleju .. Ja się uparłem że będę jeździł na 5w40 i jeżdże.. tak jak pisałem wyzej, zalałem shella 5w40 i dałem ceratec. Dolewam raz na jakiś czas 0,5L. skoro wlales 4-4,5L na 15tys to jest nie duzo, wychodzi jakies 0,4 na 1000km .. Mi łykał na początku ponad 1L na 1000km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek90r Zgłoś #94 Napisano 27 Kwietnia 2016 co ile km mniej więcej dolewasz te 0.5 litra ? Ja myślałem żeby może spróbować zalać castrola magnateca 15w40 ale już sam nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #95 Napisano 27 Kwietnia 2016 Pracuje w olejach i troche o nich wiem.. Fakt, minerał jest gęściejszy No to powinieneś wiedzieć, że i mineral i syntetyk gęstość mają podobną Może chodziło ci o lepkość ? na 15 -16 tys wlałem jak dobrze pamiętam 4-4.5 litra a olej Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 To chyba nie ma tragedii u Ciebie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek90r Zgłoś #96 Napisano 29 Kwietnia 2016 Aż tak bardzo to się na olejach nie znam i mysle zeby zamiast 10w40 wlać 15 w40 ale czy to cos pomoże ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #97 Napisano 6 Maja 2016 No to powinieneś wiedzieć, że i mineral i syntetyk gęstość mają podobną Może chodziło ci o lepkość ? Przejęzyczenie sorki.. - - - - - aktualizacja - - - - - Aż tak bardzo to się na olejach nie znam i mysle zeby zamiast 10w40 wlać 15 w40 ale czy to cos pomoże ? Nie pomoże Już lepiej dolewać polsyntetyka lub syntetyka niż katować silnik mineralnym olejem.. Jak bardzo Cię drażni to branie oleju to zrób remont silnika... Albo spróbój jeszcze tak jak ja , wypłukać silnik płukanką i wymień olej na jakiś dobrej firmy 10w40 i dolej cerateca z liquimoly (ceramizer). Tak jak pisałem u mnie pomogło... A co ile dolewam 0,5 ? hm.. ciężko powiedzieć bo zawsze zapominam sprawdzić kilometry bo jest to dość rzadko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysztoM. Zgłoś #98 Napisano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) Potwierdzam, że tttm, około 1l 5w30 na 1300 km jazda nie dziadkowa, zmieniam na 10w40 motul lub L moly. Wcześniej miałem tdi na pompkach i też brał. Wymieniłem olej na LM 10w40 mos2 plus ceratec, obserwuję, jaki teraz będzie pobór oliwy, po 1000km dam znać. Edytowane 29 Listopada 2016 przez KrzysztoM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysztoM. Zgłoś #99 Napisano 2 Stycznia 2017 A więc zbliżam się do 1000 km od wymiany oleju. Zmieniłem z 5w30 na LM 10w40 mos2 plus ceratec, stan oleju ten sam, nie ubywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #100 Napisano 22 Kwietnia 2017 ja postanowiłem teraz zainwestować w dobry olej i ceratec.. Jak oceniasz działanie cerateca po dłuższym czasie? Ile km przejechałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach