Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ma ktos przypadkiem zdjecie ... lub zdjecia do ATJ ? bo szykuje sie do wymiany... ale regulacja napinacza jest troche dla mnie nie jasna... według ksiażki Sam naprawiam.

 

Zdjęcia uratowały by mi życie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy do napinacza lub jakiegokolwiek innego elementu potrzebne mi są jakieś specjalistyczne narzędzia? Pytam bo widziałem takowe na ebay.uk. Na pewno kupię blokadę żeby go zablokować ale nie wiem po co są inne. Np:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=220262961574

 

http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-A2-A3-A4-A6-1-2-1-4-1-9-2-0TDI-PDI-TIMING-TOOL-KIT_W0QQitemZ220317947586QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item334bf916c2&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

 

Tu jest naciągacz napinacza:

http://cgi.ebay.co.uk/Timing-Belt-Tensioner-lever-VAG-group-TDI-PD-all-models_W0QQitemZ320378395479QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item4a980a5b57&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Potrzebne to?

Z góry dzięki za odpowiedź-w poprzednich autach nie potrzebowałem nic po za podstawowymi narzędziami-tu nie chciałbym się natknąć na niespodziankę po tym jak zdejmę już stary rozrząd.

Dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daruj sobie napinacze

jak juz robiłeś w innych autach to w AVB sprawa jest prosta jak pierd :)

koło od wałka rozrządu zablokujesz wiertłem fi 6mm

dolne koło wystarczy dobrze sobie oznaczyć i nie trzeba go blokować

napinacz naciągasz imbusem nr 6 ręką spokojnie da rade

i tyle z całej filozofii

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witak kolegów. panowie chcem wymienic sam rozrzad w passacie 2001 1,9tdi 131km silnik AVF od czego mam zaczac i czy ktos by mógł przesłac mi zdjecie blokady wałka rozrzadu tylko ze by nie był włozony w wałek bo chcem sobie dorobic taki przyrzad i bym prosił o wszystkie rady co do wymiany rozrzadu oczywiscie zdjecia mile widziane pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniałem z kolegą rozrząd w moim aucie.

Części komplet 730zł ( napinacz - NTN, pasek - CONTI, rolka- INA, napinacz hydrauliczny - NTN, pompa -Hepu)

Nie regulowałem kąta wtrysku bo chodzi idealnie, spalanie na postoju na fisie przed i po wymianie 0,6l/h.

 

Co do blokady wałka to idealnie nadaje się do tego wiertło fi 6 mm.

rozrz?d.jpg

Edytowane przez mebelman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam jeszcze takie pytanie jak prawidłowo ustwić rolkę napinającą - prawidłowo napięty pasek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na rolce jest znak taka kreska i kręciłem tą blaszką tak aby ten ząbek był w jednej linii z tym znakiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zaznaczyć na zdjęciu?

Resize of 24042009089.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie jest silnika AVF?

Bo nie widzę napinacza hydraulicznego i rolka jest jakaś inna.

 

ps przydało by się wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu (post 90) jest dobrze założone. Znak jest między tymi otworami okrągłym i sześciokątnym na godzinie 10 i ta blaszka która jest pod nakrętką powinna być ustawiona tym ząbkiem na godzinę 16 tzn w jednej linii z tyn znakiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według producenta zestawu narzędzi do wymiany rozrządu, należy dla większości silników PD włożyć w zaznaczony przeze mnie otwór w napinaczu "wiertło" o średnicy 4mm (tolerancja 1mm) i wtedy dokręcić napinacz.

DSC01729.jpg

 

A tu jest link do opisu tego zestawu narzędzi gdzie znalazłem informację o właściwym ustawieniu tego napinacza.

c28.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według producenta zestawu narzędzi do wymiany rozrządu, należy dla większości silników PD włożyć w zaznaczony przeze mnie otwór w napinaczu "wiertło" o średnicy 4mm (tolerancja 1mm) i wtedy dokręcić napinacz.

 

Każdy sposób jest dobry aby był skuteczny. Według tego sposobu który opisałeś rolka ustawia się tak jak ja to opisałem, więc jeden grzyb jak ta się robi czy z narzędziami w tym wypadku wiertło, czy na oko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według tego sposobu który opisałeś rolka ustawia się tak jak ja to opisałem

Nie, pasek jest bardziej napięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra to hydrauliczny już wiemy. A jak niehydrauliczny (późniejszy) taki jak na zdjęciu z postu 88? Kręcić i naciągać na oko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To zdjęcie jest silnika AVF?

Bo nie widzę napinacza hydraulicznego i rolka jest jakaś inna.

 

ps przydało by się wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu.

 

To jest zdjęcie silnika AVB - chcę razem z kolegą u niego wymienić dlatego pytam.

 

No dobra to hydrauliczny już wiemy. A jak niehydrauliczny (późniejszy) taki jak na zdjęciu z postu 88? Kręcić i naciągać na oko?

 

Dokładnie, w silniku AVB chyba nie ma napinacza hydraulicznego dlatego zapytam jak tam się ustawia napinacz-rolkę mechaniczną i czy są jakieś zalecenia po wymianie odnośnie korekty naciągu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku AVB do końcówki roku 2002 występuje tłumik drgań (napinacz hydrauliczny).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak rozebrałem pokrywę rozrządu i nie mam napinacza hydraulicznego, a rok auta - 2001.

10 cyfra z VIN = 2

więc jak to jest? - piszę o tym w drugim poście, a tutaj mnie intereuje jak to jest z ustawieniem mechanicznego napinacza-rolki?

 

Dodam jeszcze, że w książce sam naprawiam także nie ma opisu jak regulować napinacz mechaniczny jest za to dobrze opisane jak regulować hydrauliczny ;)

 

Kiedyś jak wymieniałem pasek w moim Audi 80 to poprostu naciągao się pasek za pomocą rolki tak by dało się przekręcię pasek o 180 stopni...

Edytowane przez shel82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna użytkuję taki samochód jak w opisie. W związku z tym mam pytanie do zdjęcia załączonego przez mebelman 15-06-09, 22:35 (silnik ze zdjętą chłodnicą silnika).

 

Patrząc od przodu samochodu: za co odpowiada chłodnica po lewej stronie? Po prawej to IC a po lewej?

 

Przepraszam za mały OT :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest wymiennik ciepła układu ogrzewania i klimatyzacji nr. części 8D1 819 031 C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności