Lasqs Zgłoś #81 Napisano 30 Kwietnia 2009 Czy ma ktos przypadkiem zdjecie ... lub zdjecia do ATJ ? bo szykuje sie do wymiany... ale regulacja napinacza jest troche dla mnie nie jasna... według ksiażki Sam naprawiam. Zdjęcia uratowały by mi życie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #82 Napisano 1 Czerwca 2009 Czy do napinacza lub jakiegokolwiek innego elementu potrzebne mi są jakieś specjalistyczne narzędzia? Pytam bo widziałem takowe na ebay.uk. Na pewno kupię blokadę żeby go zablokować ale nie wiem po co są inne. Np: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=220262961574 http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-A2-A3-A4-A6-1-2-1-4-1-9-2-0TDI-PDI-TIMING-TOOL-KIT_W0QQitemZ220317947586QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item334bf916c2&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50 Tu jest naciągacz napinacza: http://cgi.ebay.co.uk/Timing-Belt-Tensioner-lever-VAG-group-TDI-PD-all-models_W0QQitemZ320378395479QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item4a980a5b57&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50 Potrzebne to? Z góry dzięki za odpowiedź-w poprzednich autach nie potrzebowałem nic po za podstawowymi narzędziami-tu nie chciałbym się natknąć na niespodziankę po tym jak zdejmę już stary rozrząd. Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #83 Napisano 1 Czerwca 2009 daruj sobie napinacze jak juz robiłeś w innych autach to w AVB sprawa jest prosta jak pierd koło od wałka rozrządu zablokujesz wiertłem fi 6mm dolne koło wystarczy dobrze sobie oznaczyć i nie trzeba go blokować napinacz naciągasz imbusem nr 6 ręką spokojnie da rade i tyle z całej filozofii pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aniel22 Zgłoś #84 Napisano 12 Czerwca 2009 witak kolegów. panowie chcem wymienic sam rozrzad w passacie 2001 1,9tdi 131km silnik AVF od czego mam zaczac i czy ktos by mógł przesłac mi zdjecie blokady wałka rozrzadu tylko ze by nie był włozony w wałek bo chcem sobie dorobic taki przyrzad i bym prosił o wszystkie rady co do wymiany rozrzadu oczywiscie zdjecia mile widziane pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #85 Napisano 15 Czerwca 2009 (edytowane) Dziś wymieniałem z kolegą rozrząd w moim aucie. Części komplet 730zł ( napinacz - NTN, pasek - CONTI, rolka- INA, napinacz hydrauliczny - NTN, pompa -Hepu) Nie regulowałem kąta wtrysku bo chodzi idealnie, spalanie na postoju na fisie przed i po wymianie 0,6l/h. Co do blokady wałka to idealnie nadaje się do tego wiertło fi 6 mm. Edytowane 15 Czerwca 2009 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #86 Napisano 19 Czerwca 2009 A ja mam jeszcze takie pytanie jak prawidłowo ustwić rolkę napinającą - prawidłowo napięty pasek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #87 Napisano 19 Czerwca 2009 Na rolce jest znak taka kreska i kręciłem tą blaszką tak aby ten ząbek był w jednej linii z tym znakiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #88 Napisano 19 Czerwca 2009 Możesz zaznaczyć na zdjęciu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #89 Napisano 19 Czerwca 2009 To zdjęcie jest silnika AVF? Bo nie widzę napinacza hydraulicznego i rolka jest jakaś inna. ps przydało by się wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #90 Napisano 19 Czerwca 2009 Na tym zdjęciu możesz to pokazać. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9726473cd694ab1.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #91 Napisano 19 Czerwca 2009 Na tym zdjęciu (post 90) jest dobrze założone. Znak jest między tymi otworami okrągłym i sześciokątnym na godzinie 10 i ta blaszka która jest pod nakrętką powinna być ustawiona tym ząbkiem na godzinę 16 tzn w jednej linii z tyn znakiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #92 Napisano 19 Czerwca 2009 Według producenta zestawu narzędzi do wymiany rozrządu, należy dla większości silników PD włożyć w zaznaczony przeze mnie otwór w napinaczu "wiertło" o średnicy 4mm (tolerancja 1mm) i wtedy dokręcić napinacz. A tu jest link do opisu tego zestawu narzędzi gdzie znalazłem informację o właściwym ustawieniu tego napinacza. c28.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #93 Napisano 20 Czerwca 2009 Według producenta zestawu narzędzi do wymiany rozrządu, należy dla większości silników PD włożyć w zaznaczony przeze mnie otwór w napinaczu "wiertło" o średnicy 4mm (tolerancja 1mm) i wtedy dokręcić napinacz. Każdy sposób jest dobry aby był skuteczny. Według tego sposobu który opisałeś rolka ustawia się tak jak ja to opisałem, więc jeden grzyb jak ta się robi czy z narzędziami w tym wypadku wiertło, czy na oko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #94 Napisano 20 Czerwca 2009 Według tego sposobu który opisałeś rolka ustawia się tak jak ja to opisałem Nie, pasek jest bardziej napięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #95 Napisano 24 Czerwca 2009 No dobra to hydrauliczny już wiemy. A jak niehydrauliczny (późniejszy) taki jak na zdjęciu z postu 88? Kręcić i naciągać na oko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #96 Napisano 2 Lipca 2009 To zdjęcie jest silnika AVF? Bo nie widzę napinacza hydraulicznego i rolka jest jakaś inna. ps przydało by się wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu. To jest zdjęcie silnika AVB - chcę razem z kolegą u niego wymienić dlatego pytam. No dobra to hydrauliczny już wiemy. A jak niehydrauliczny (późniejszy) taki jak na zdjęciu z postu 88? Kręcić i naciągać na oko? Dokładnie, w silniku AVB chyba nie ma napinacza hydraulicznego dlatego zapytam jak tam się ustawia napinacz-rolkę mechaniczną i czy są jakieś zalecenia po wymianie odnośnie korekty naciągu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #97 Napisano 2 Lipca 2009 W silniku AVB do końcówki roku 2002 występuje tłumik drgań (napinacz hydrauliczny). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #98 Napisano 2 Lipca 2009 (edytowane) Jednak rozebrałem pokrywę rozrządu i nie mam napinacza hydraulicznego, a rok auta - 2001. 10 cyfra z VIN = 2 więc jak to jest? - piszę o tym w drugim poście, a tutaj mnie intereuje jak to jest z ustawieniem mechanicznego napinacza-rolki? Dodam jeszcze, że w książce sam naprawiam także nie ma opisu jak regulować napinacz mechaniczny jest za to dobrze opisane jak regulować hydrauliczny Kiedyś jak wymieniałem pasek w moim Audi 80 to poprostu naciągao się pasek za pomocą rolki tak by dało się przekręcię pasek o 180 stopni... Edytowane 2 Lipca 2009 przez shel82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sprytny Zgłoś #99 Napisano 2 Lipca 2009 Od niedawna użytkuję taki samochód jak w opisie. W związku z tym mam pytanie do zdjęcia załączonego przez mebelman 15-06-09, 22:35 (silnik ze zdjętą chłodnicą silnika). Patrząc od przodu samochodu: za co odpowiada chłodnica po lewej stronie? Po prawej to IC a po lewej? Przepraszam za mały OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #100 Napisano 2 Lipca 2009 To jest wymiennik ciepła układu ogrzewania i klimatyzacji nr. części 8D1 819 031 C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach