Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie. mam silnik avb. Czy przed zdjeciem paska rozrzadu trzeba ustawic wal w pozycji GMP?? Czy po zablokowaniu walka rozrzadu mozna zdjac pasek w dowolnym polozeniu po naniesieniu swoich znakow?? po zalozeniu nowych czesci i obroceniu walu 4 razy sprawdzic czy naniesione znaki sie pokrywaja.

 

pozdrawiam wszystkich forumowiczow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

nie musi byc w GMP jak walniesz swoje znaki tylko prosze nie młotkiem a wystarczy białym markerem :) obrócisz jak sie pokryją odpalasz. musi byc ok i wtedy ścierasz coby nie denerwowało przy następnej wymianie i po sprawie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pwojtus

Dobry wieczór

Posiadam VW passata b5 fl i mam takie zapytanko, bo taki dupek mi wymienił razrzad i mi teraz autko kopci na jasno na zimnym silniku i toche go trzesie... A przed wymianą nic takiego nie miało miejsca.

Czy do takiej wymiany potrzeny jest komputerek i aparaura do sprawdzenia kąta wtrysku? Jak sprawdzić czy on to wogóle dobrze zrobił?

Autko jest na pompowtryskach...

Pozdrawiam

Wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wymianie rozrządu trzeba sprawdzić wartość ANGLE vagiem

blok 004 pozycja 4

powinno byc jak najbliżej 0

+/- 3

moze masz ciut powyżej 3 i tak sie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam pytanie dotyczące łożyska koła pasowego koła.Wiskoza jest ok.,ale reszta lata na boki .Zresztą myślałem ,że to koło alternatora tak szaleje.Jak moge wykręcić koło?

Po zdięciu wiatraka mam dostęp do wiskozy.Od tyłu od silnika wchodzi imbus trzymający śrube.Czym złapać koło ?Orginalnie wchodzi tam chyba jakiś cieńki płaski i duży klucz.Jak mam to odkręcić?

Rozrząd dziś do odebrania w hurtowni i pompa też,ale dojdzie mi do tego to łożysko,pasek akcesoriów i rolka od paska klimy...koszta idą w góre.

Za kompletny rozrząd i pompe wody do AVB mam zapłacić 520 zł,chyba nie jest źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czesław

jestem przed wymiana rozrządu.Do mego silnika koszt klamotów u dilera VW to ok.400zł. co kupic w zamian ,aby był pożytek i koszt nie jakiś obłędny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to do benzyny,wiec taniej.

Ale teraz mam pytanie odnośnie łożyska wiskozy.Jak je wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem przed wymiana rozrządu.Do mego silnika koszt klamotów u dilera VW to ok.400zł. co kupic w zamian ,aby był pożytek i koszt nie jakiś obłędny

 

400 zł to nie dużo jak za orygnały ja bym brał z serwisu chyba że masz to samo taniej w sklepie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość walterman

Witam; A jak to wszystko zestawic jak sie kupilo silnik w ktorym nie bylo juz paska:mad: i tak naprawde to nic nie wiadomo. Bo przeciez trzeba ustawic znak na wale ten z tylu potem zestawic z nim walek a na koniec jeszcze ustawic kolo pomy aby podawala wtrysk na pierwszy garnek. I to bedzie chyba najtrudniejsze !!!:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerknij, wymiana paska rozrządu w bliźniaczym silniku AHH:

 

http://www.kvartsauto.ru/files/grm/tb5729_16_106_5063.htm

http://www.kvartsauto.ru/files/grm/tb5729_16_106_5130.htm

 

A w załączniku masz do AFN (wersja PL), porównaj.

vw_passat_1.9_afn_1996_rozrzad_4287.pdf

Edytowane przez sipowitz
kontynuacja postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mtworus

witam

1,9 130 PD AWX

kilka dni po wymianie rozrządu zapaliła się "pomarańczowa kontrolka pompy"

czy możliwe jest że z powodu braku synchronizacji wałka rozrządu czy upatrywać się innej przyczyny...

wiem - wiem

VAG obowiązkowo ale podtrzymajcie mnie na duchu jakoś niczym go podepnę.....

Edytowane przez mtworus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć biorę się za rozrząd i prosiłbym o pomoc pod lewym reflektorem jest chłodnica , a pod prawym chyba jakieś urządzenie z klimy [ nie mam żadnego opisu mojego paska ] nie wiem co z tym zrobić,proszę o pomoc .Serdeczne dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
bliźniaczym silniku AHH:

AVb blizniaczy do AHH to ciekawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marewel, po pierwsze, czytaj ze zrozumieniem, odpowiedź jest dla użytkownika waltermann i była w osobnym wątku. Po drugie widać zresztą temat w poście waltermann'a, który jasno wskazuje, że dwa wątki zostały scalone. I rada na przyszłość, zanim zaczniesz drwić, załóż okulary, przetrzyj oczy i czytając miej je szeroko otwarte! :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć biorę się za rozrząd i prosiłbym o pomoc pod lewym reflektorem jest chłodnica , a pod prawym chyba jakieś urządzenie z klimy [ nie mam żadnego opisu mojego paska ] nie wiem co z tym zrobić,proszę o pomoc .Serdeczne dzięki.

Nic nie musisz z tym robić, te chłodniczki w niczym nie przeszkadzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za podpowiedź przydała się , jeśli możesz to powiedz mi ten znak na kole zamachowym jest od spodu silnika czy u góry . Z góry dzięki pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radek181

a u mnie wymieniono pasek rozrzadu i teraz ma mniej obrotow(tak o 2 mm nizej jest wskazowka na obrotomierzu) , zauwazylem ze troszke wiecej pali i na wolnych obrotach slychac chyba zawory ale nie glosno. jak to ustawic?? mysle ze jak wymieniano w warsztacie to lekko sie kolo przesunelo w jakas strone ale pytam madrzejszycz..... rzaluje ze sam nie wymienialem:( .. dodam ze dynamika jest dobra, jak poprzednio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

pacjent po operacji

wymiana poszła bez problemu ale zajęła mi prawie cały dzień :)

najwięcej roboty jest żeby zrzucić cały przód....

poniżej kilka fotek z wymiany

po wymianie nawet kat synchronizacji (blok 004 kanał 4) jest w zakresie -2,2

narazie nie przestawiam bo średnio mi sie juz chce

 

ostatnia fotka to przestroga - sprawdzajcie co jakiś czas stan paska klinowego :) mój ledwo zipiał

Resize of 24042009083.jpg

Resize of 24042009084.jpg

Resize of 24042009085.jpg

Resize of 24042009086.jpg

Resize of 24042009087.jpg

Resize of 24042009088.jpg

Resize of 24042009089.jpg

Resize of 24042009090.jpg

Resize of 26042009092.jpg

Edytowane przez remont

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, a możesz napisać jak i czym blokowałeś wałek, pompę, itd? Co z momentami dokręcania poszczególnych śrób? Rozumiem, że na tym pasku prześmigałeś więcej niż 90 tys, czy może coś go uszkodziło? Doszedłeś dlaczego był w takim stanie? Może kilka słów na temat zrzucania przodu, na co zwrócić uwagę, jak tam z odkręcaniem wisko, itd.. :) Jakieś szczególne klucze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz u mnie jest silnik z PD więc pompy nie mam na rozrządzie :)

a reszta - wałek rozrządu blokowałem wiertłem 6mm

wał korbowy zostawiłem bez blokady ale zrobiłem 2 znaki

 

pasek rozrządu wymieniany 70 tysięcy wstecz, więc niby jeszcze mogłem jeździć ale pomyslałem sobie że dla siebie moge to zrobić wcześniej

następną wymiane planuje po przejechaniu 90 tysięcy

 

ten na zdjęciu to pasek klinowy :) mało sie nie przerwał

od pewnego czasu coś tam piszczało pod maską i okazało sie że to był on

 

co do ściągania przodu w 3BG to naprawde pikuś

odkręcasz grill (2 sruby)

odkręcasz potem 4 sruby pod grilem

potem 4 sruby w nadkolu (3 na ściance i 1 w pionie w takiej małej dziurce)

ściągasz zderzak

 

następnie kikla śrub zeby zdemontować taki plastik nad belką

 

potem odkręcasz 6 śrub (chyba torx 45) i demontujesz belke

 

potem chłodnice klimy ściągasz na bok - przewody są na tyle giętkie ze spokojnie da rade

 

potem ściagasz pas razem z chłodnicą i lampami (nie zapomnij odpiąć wszystkich wtyczek i przewodów cieczy chłodzącej)

 

i masz wszystko na wierzchu

ściągasz pasek klimy i pasek klinowy

odkręcasz wisko (klucz imbus 8 i trzeba czymś zablokować samo wisko, sa 3 dziurki do blokady)

odkręcasz koło pasowe (4 śruby imbusowe)

odkrecasz osłone rozrządu i do dzieła

 

momenty dokręcania... hm na oko ale z czuciem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności