Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hezek
czyli co mozna zmienic pasek bez rozbebeszania calego zderzaka i chlodnicy

 

chciał nie chciał zderzak musisz zdjąc i przynajmniej pas odchylic ale dla początkującego lepiej rozpiąc przód - tak mi sie wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli bez zdiecia zderzaka i chlodnicy i wyjecia tego wszystkiego to zmienic rozrzadu sie nieda trudno bede musial sie wziasc zato ale dopiero w grudniu jak wroce do pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeśli jesteście w stanie bawić się w ten sposób:

obraz3699df2.th.jpg

obraz3700tm9.th.jpg

To są zdjęcia z wymiany rozrządu w moim passku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

wbrew pozorom nie zajmuje to zbyt wiele czasu jak wie sie gdzie co i jak odkręcic to 4h i po zawodach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wbrew pozorom nie zajmuje to zbyt wiele czasu jak wie sie gdzie co i jak odkręcic to 4h i po zawodach ;)

Dokładnie, tylko małe ale jak sie wie. Ja tego nie wiedziałem i dlatego oddałem do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm niema wyjscia bede musial to rozebrac sadze ze niebedzie ztym problemu a z rozrzadem to wogle luz tylko jeszcze jedna mysl czy nierozszczelnie przypadkowo czegos od klimy bo widze ze chlodnice takrze trza wyciagnac dziekuje za foty j@ceg napewno bedo bardzo pomocne przy wymianie rozrzadu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmmm niema wyjscia bede musial to rozebrac sadze ze niebedzie ztym problemu a z rozrzadem to wogle luz tylko jeszcze jedna mysl czy nierozszczelnie przypadkowo czegos od klimy bo widze ze chlodnice takrze trza wyciagnac dziekuje za foty j@ceg napewno bedo bardzo pomocne przy wymianie rozrzadu

Obie chłodnice od klimy i silnika leżały odsunięte z boku (na zdjęciach tego nie widać, no może na pierwszym ), nie trzeba ich rozpinać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obie chłodnice od klimy i silnika leżały odsunięte z boku (na zdjęciach tego nie widać, no może na pierwszym ), nie trzeba ich rozpinać.

 

 

ok czyli nema obawy nierozszczelnie klimy oto mi chodzilo

wielkie dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ice-2006

Witam

Pisaliście wcześniej, że przy zakładaniu nowego paska należy poluzować koło na wałku rozrządu aby się koła dopasowały do paska. Czegoś tu nie rozumie. Jaki to ma sens??? Przecież to pasek po otrzymaniu napędu z wału korbowego napędza wałek rozrządu i pompę. Po zdjęciu paska i założeniu nowego pozycja koła rozrządu i pompy dopasuje sie do nowego paska bez luzowania koła pasowego. Czy nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed ściągnięciem paska blokujesz pompe i wałek rozrządu (nie koło). Nowy pasek powinien być teoretycznie krótszy więc jeżeli nie poluzujesz koła na rozrządzie, pasek nie zgra się z zębami na kołach silnika, pompy i rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę wymienić paski i rolki w moim niedawno zakupionym Passacie AFN 110KM '97. Sporo dowiedziałem się z tego forum o tej wymianie jednak z racji tego, że to dość ważny element i sporo od niego zależy,chciałbym abyście utrwalili mnie w przekonaniu czy w odpowiedni sposób wszystko zrozumiałem, bo nie chce czegoś spartolić:/

 

1. Co chodzi na pasku rozrządu w silniku AFN 110KM?

Z tego co wywnioskowałem po jakimś zdjęciu z forum to pompa wody i pompa wtryskowa?

 

2. Czy procedura wyglada w ten sposób?

Kiedy mam już rozrząd odsłoniety, zdejmuje pokrywe zaworów, aby odsłonić wałek celem jego zblokowania. Służy do tego podłużny rowek na końcu wałka w który wkładam coś płaskiego. Aby to zrobić kręcę wałem, tak aby rowek znalazł się centralnie u góry. Wtedy również wał znajdzie się w pozycji GMP, na co powinien wskazywać znak koła wału pokrywający się ze znakiem na obudowie skrzyni. Wówczas również pompa powinna dać się zblokować prętem 15mm. Czy tak? Co jeśli nie będę mógł zsynchronizować wałka rozrządu z pompą? Czy mam zrobić np. ta że blokuje pompe i wałek, a koło na wale korbowym znacze sobie dla pewności, po czym zakładam pasek w tej pozycji? Wiem, że zakładanie nowego paska tylko po ząbkach, tak samo jak stary, może nie wypalić bo stary pasek mógł się wyciągnąć o ząbek np. i rozrząd się powali. Zatem nakładam pasek na koło rozrządu, potem na koło pompy i musi byc naciągnięty na końcu na zebate zdawczą koła wału?

 

3. JAK PRAWIDŁOWO NACIĄGNĄĆ PASEK I SKONTROLOWAĆ GO?

Końcowy etap to naciągniecie paska gdzie nie mam żadnych wiadomości na ten temat, dlatego chciałbym zapytać Na co patrzeć w którym miejscu i ile mm powinien się uginać?

 

4. Po złożeniu kontrola sprawności rozrządu,czyli obrót 4 razy wałem. Nie powinien on stanąć:), a znaki powinny się po 4 obrotach zgadzać jak na początku?

 

Mam nadzieję, że uzyskam pomoc, bo zamierzam wykonać obszerną fotorelację z opisem aby można to przykleić i traktować jako HOW To, co do wymiany rozrządu w B5 AFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już wymienilem, sprawa dość prosta, chodź jest troszke dłubania. Rolki i napinacze to bajecznie prosta sprawa, troszke sie tylko wahałem przy naciaganiu paska rozrządu, którego to naciagnałem z małym zapasem nie patrząc na znaki napinacza. Poprzedni był podobnie naciągnięty, takze i nowego tak naciągnałem. Nie obyło się bez problemu. Rozwiercanie jednej śruby w kole pasowym wału. Przyczyna - słabej jakości imbusy no i miękka śruba:/

Przy odrobinie wolnego czasu postaram się wykonać dokładny opis wraz z fotkami co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
słabej jakości imbusy no i miękka śruba:/

 

bo zanim sie klucz założy to trza zapie...... młotkiem :)

zawsze sie odkręcają:zabawa:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy odrobinie wolnego czasu postaram się wykonać dokładny opis wraz z fotkami co i jak.

Będziemy wdzięczni.

bo zanim sie klucz założy to trza zapie...... młotkiem

zawsze sie odkręcają

Samo WD40 nie wystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
Samo WD40 nie wystarczy?

 

czasami nie ;)

a drgania wywołane uderzeniem dają super efekt

np: po spawaniu należy obic spaw młotkiem poco? po to by pozbyc sie naprężeń bo jak wiadomo spaw ściąga

a co do wd to oczywiście też korzystam :) ale jak to mówią "bez młota nie robota" oczywiście w granicach rozsądku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po spawaniu należy obic spaw młotkiem poco? po to by pozbyc sie naprężeń bo jak wiadomo spaw ściąga

Myślę, że nie tylko o to chodzi. Jak wiadomo na elektrodzie jest otulina, którą po stopieniu się elektrody przysłaniania spaw, który opukuje się aby się m.in. jej pozbyć. Co do naprężeń, to nie wypowiadam się, bo po prostu nie wiem. Poza tym podczas spawania nadtapia się krawędzie łączonych materiałów i uzupełnia spoiną powstałą z topiącej się pod wpływem wysokiego prądu elektrody.

Widzę, że jesteś zwolennikiem "ciężkich robót"... ;)

Edytowane przez sipowitz
kontynuacja postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
Widzę, że jesteś zwolennikiem "ciężkich robót"...

 

może nie zwolennikiem ale często mi sie zdarza ;)

 

otulina występuje tylko przy spawaniu elektrodami natomiast przy tigu czy migomacie już jej nie mamy, a przy dobrych elektrodach otulina sama schodzi podczas stygnięcia unosi sie do góry i pęka :) warunkiem jest oczywiście dobrze położony spaw no i spawarka to 80% sukcesu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wychodzę z zalożenia, że bez dobrych narzędzi nie ma dobrej roboty:) Niestety jestem leniwy i nie chciało mi się bujnąć do sklepu:) Porządny twardy imbus gdzieś mi się zawieruszył i postanowiłem posiłkować się jakąś tandetą:/ No i efekty pracy były takie jak przewidywane:p Śruba dostała strzała a nawet dwa,aby zlikwidować napięcie. Niestety nie pomogło, tak samo jak WD, a jak sie klucz już raz obrobił we łbie, to każda kolejna próba odkręcenia była coraz gorsza:/ No to wiertara i do dzieła, całe szczęście trzymał ją łeb i po jego usunięciu śrubkę wykeciłem palcami:)Nie pierwszy raz posługiwałem się wiertarką do odkręcania śrub. Polecam - jedno ze skuteczniejszych narzędzi:p

Co do tych opukiwań spawów, to przy spawaniu elektrodami spawarą transformatorową to się zgodzę. Usuwamy w ten sposób żużel i sprawdzamy położony spaw.Czy dobrze chwycił i nie odpadnie od puknięcia, ale przy migu to pierwsze słysze:) Czemu miałoby to służyc to nie wiem. Usuwanie naprężenia spawu? No jeśli spaw puści to fakt i naprężenie zniknie, a jeśli nie to upewnimy się,że dobrze trzyma,chodź przy spawaniu w osłonie gazowej efekt taki nie występuje raczej.

No ale co kraj to obyczaj i co warsztat to inne patenty;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
No jeśli spaw puści to fakt i naprężenie zniknie, a jeśli nie to upewnimy się,że dobrze trzyma,chodź przy spawaniu w osłonie gazowej efekt taki nie występuje raczej.

 

np: spawałem półosie od ciągnika rolniczego (były skracane) spawane tigiem w osłonie argonu spaw każdy ściąga taka juz natura stali że jak stygnie to sie kurczy :) a kilka strzałów eliminuje te naprężenia

 

ale chyba robimy OT ;) sorki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności