Lukasz_150286 Zgłoś #61 Napisano 19 Października 2008 Witam Mam pytanie. mam silnik avb. Czy przed zdjeciem paska rozrzadu trzeba ustawic wal w pozycji GMP?? Czy po zablokowaniu walka rozrzadu mozna zdjac pasek w dowolnym polozeniu po naniesieniu swoich znakow?? po zalozeniu nowych czesci i obroceniu walu 4 razy sprawdzic czy naniesione znaki sie pokrywaja. pozdrawiam wszystkich forumowiczow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #62 Napisano 21 Października 2008 nie musi byc w GMP jak walniesz swoje znaki tylko prosze nie młotkiem a wystarczy białym markerem obrócisz jak sie pokryją odpalasz. musi byc ok i wtedy ścierasz coby nie denerwowało przy następnej wymianie i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pwojtus Zgłoś #63 Napisano 16 Grudnia 2008 Dobry wieczór Posiadam VW passata b5 fl i mam takie zapytanko, bo taki dupek mi wymienił razrzad i mi teraz autko kopci na jasno na zimnym silniku i toche go trzesie... A przed wymianą nic takiego nie miało miejsca. Czy do takiej wymiany potrzeny jest komputerek i aparaura do sprawdzenia kąta wtrysku? Jak sprawdzić czy on to wogóle dobrze zrobił? Autko jest na pompowtryskach... Pozdrawiam Wojtek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #64 Napisano 17 Grudnia 2008 po wymianie rozrządu trzeba sprawdzić wartość ANGLE vagiem blok 004 pozycja 4 powinno byc jak najbliżej 0 +/- 3 moze masz ciut powyżej 3 i tak sie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brankiniol Zgłoś #65 Napisano 18 Grudnia 2008 Witam Ja mam pytanie dotyczące łożyska koła pasowego koła.Wiskoza jest ok.,ale reszta lata na boki .Zresztą myślałem ,że to koło alternatora tak szaleje.Jak moge wykręcić koło? Po zdięciu wiatraka mam dostęp do wiskozy.Od tyłu od silnika wchodzi imbus trzymający śrube.Czym złapać koło ?Orginalnie wchodzi tam chyba jakiś cieńki płaski i duży klucz.Jak mam to odkręcić? Rozrząd dziś do odebrania w hurtowni i pompa też,ale dojdzie mi do tego to łożysko,pasek akcesoriów i rolka od paska klimy...koszta idą w góre. Za kompletny rozrząd i pompe wody do AVB mam zapłacić 520 zł,chyba nie jest źle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czesław Zgłoś #66 Napisano 18 Grudnia 2008 jestem przed wymiana rozrządu.Do mego silnika koszt klamotów u dilera VW to ok.400zł. co kupic w zamian ,aby był pożytek i koszt nie jakiś obłędny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brankiniol Zgłoś #67 Napisano 18 Grudnia 2008 Ale to do benzyny,wiec taniej. Ale teraz mam pytanie odnośnie łożyska wiskozy.Jak je wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #68 Napisano 18 Grudnia 2008 jestem przed wymiana rozrządu.Do mego silnika koszt klamotów u dilera VW to ok.400zł. co kupic w zamian ,aby był pożytek i koszt nie jakiś obłędny 400 zł to nie dużo jak za orygnały ja bym brał z serwisu chyba że masz to samo taniej w sklepie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość walterman Zgłoś #69 Napisano 3 Stycznia 2009 Witam; A jak to wszystko zestawic jak sie kupilo silnik w ktorym nie bylo juz paska:mad: i tak naprawde to nic nie wiadomo. Bo przeciez trzeba ustawic znak na wale ten z tylu potem zestawic z nim walek a na koniec jeszcze ustawic kolo pomy aby podawala wtrysk na pierwszy garnek. I to bedzie chyba najtrudniejsze !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #70 Napisano 3 Stycznia 2009 (edytowane) Zerknij, wymiana paska rozrządu w bliźniaczym silniku AHH: http://www.kvartsauto.ru/files/grm/tb5729_16_106_5063.htm http://www.kvartsauto.ru/files/grm/tb5729_16_106_5130.htm A w załączniku masz do AFN (wersja PL), porównaj. vw_passat_1.9_afn_1996_rozrzad_4287.pdf Edytowane 3 Stycznia 2009 przez sipowitz kontynuacja postu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mtworus Zgłoś #71 Napisano 7 Stycznia 2009 (edytowane) witam 1,9 130 PD AWX kilka dni po wymianie rozrządu zapaliła się "pomarańczowa kontrolka pompy" czy możliwe jest że z powodu braku synchronizacji wałka rozrządu czy upatrywać się innej przyczyny... wiem - wiem VAG obowiązkowo ale podtrzymajcie mnie na duchu jakoś niczym go podepnę..... Edytowane 8 Stycznia 2009 przez mtworus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwyx Zgłoś #72 Napisano 10 Marca 2009 Cześć biorę się za rozrząd i prosiłbym o pomoc pod lewym reflektorem jest chłodnica , a pod prawym chyba jakieś urządzenie z klimy [ nie mam żadnego opisu mojego paska ] nie wiem co z tym zrobić,proszę o pomoc .Serdeczne dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #73 Napisano 10 Marca 2009 bliźniaczym silniku AHH: AVb blizniaczy do AHH to ciekawe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #74 Napisano 11 Marca 2009 marewel, po pierwsze, czytaj ze zrozumieniem, odpowiedź jest dla użytkownika waltermann i była w osobnym wątku. Po drugie widać zresztą temat w poście waltermann'a, który jasno wskazuje, że dwa wątki zostały scalone. I rada na przyszłość, zanim zaczniesz drwić, załóż okulary, przetrzyj oczy i czytając miej je szeroko otwarte! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #75 Napisano 11 Marca 2009 Cześć biorę się za rozrząd i prosiłbym o pomoc pod lewym reflektorem jest chłodnica , a pod prawym chyba jakieś urządzenie z klimy [ nie mam żadnego opisu mojego paska ] nie wiem co z tym zrobić,proszę o pomoc .Serdeczne dzięki. Nic nie musisz z tym robić, te chłodniczki w niczym nie przeszkadzają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwyx Zgłoś #76 Napisano 11 Marca 2009 Dzięki za podpowiedź przydała się , jeśli możesz to powiedz mi ten znak na kole zamachowym jest od spodu silnika czy u góry . Z góry dzięki pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość radek181 Zgłoś #77 Napisano 12 Marca 2009 a u mnie wymieniono pasek rozrzadu i teraz ma mniej obrotow(tak o 2 mm nizej jest wskazowka na obrotomierzu) , zauwazylem ze troszke wiecej pali i na wolnych obrotach slychac chyba zawory ale nie glosno. jak to ustawic?? mysle ze jak wymieniano w warsztacie to lekko sie kolo przesunelo w jakas strone ale pytam madrzejszycz..... rzaluje ze sam nie wymienialem:( .. dodam ze dynamika jest dobra, jak poprzednio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #78 Napisano 26 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam pacjent po operacji wymiana poszła bez problemu ale zajęła mi prawie cały dzień najwięcej roboty jest żeby zrzucić cały przód.... poniżej kilka fotek z wymiany po wymianie nawet kat synchronizacji (blok 004 kanał 4) jest w zakresie -2,2 narazie nie przestawiam bo średnio mi sie juz chce ostatnia fotka to przestroga - sprawdzajcie co jakiś czas stan paska klinowego mój ledwo zipiał Edytowane 26 Kwietnia 2009 przez remont Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #79 Napisano 26 Kwietnia 2009 Ok, a możesz napisać jak i czym blokowałeś wałek, pompę, itd? Co z momentami dokręcania poszczególnych śrób? Rozumiem, że na tym pasku prześmigałeś więcej niż 90 tys, czy może coś go uszkodziło? Doszedłeś dlaczego był w takim stanie? Może kilka słów na temat zrzucania przodu, na co zwrócić uwagę, jak tam z odkręcaniem wisko, itd.. Jakieś szczególne klucze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #80 Napisano 26 Kwietnia 2009 sipowitz u mnie jest silnik z PD więc pompy nie mam na rozrządzie a reszta - wałek rozrządu blokowałem wiertłem 6mm wał korbowy zostawiłem bez blokady ale zrobiłem 2 znaki pasek rozrządu wymieniany 70 tysięcy wstecz, więc niby jeszcze mogłem jeździć ale pomyslałem sobie że dla siebie moge to zrobić wcześniej następną wymiane planuje po przejechaniu 90 tysięcy ten na zdjęciu to pasek klinowy mało sie nie przerwał od pewnego czasu coś tam piszczało pod maską i okazało sie że to był on co do ściągania przodu w 3BG to naprawde pikuś odkręcasz grill (2 sruby) odkręcasz potem 4 sruby pod grilem potem 4 sruby w nadkolu (3 na ściance i 1 w pionie w takiej małej dziurce) ściągasz zderzak następnie kikla śrub zeby zdemontować taki plastik nad belką potem odkręcasz 6 śrub (chyba torx 45) i demontujesz belke potem chłodnice klimy ściągasz na bok - przewody są na tyle giętkie ze spokojnie da rade potem ściagasz pas razem z chłodnicą i lampami (nie zapomnij odpiąć wszystkich wtyczek i przewodów cieczy chłodzącej) i masz wszystko na wierzchu ściągasz pasek klimy i pasek klinowy odkręcasz wisko (klucz imbus 8 i trzeba czymś zablokować samo wisko, sa 3 dziurki do blokady) odkręcasz koło pasowe (4 śruby imbusowe) odkrecasz osłone rozrządu i do dzieła momenty dokręcania... hm na oko ale z czuciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach