Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam identyczną klimę jak Ty, przy wiatraku masz klapkę obiegu wewnętrznego a dalej w środkowym tunelu klapa zimno-ciepło i sterowanie kierunkiem powietrza. Linki od klap chodzą dobrze?? Żadne mocowania nie są ułamane?? Jeżeli nie to została tylko zakamieniona nagrzewnica którą radze wymienić na nową bo koszt nowej nie jest duży a od razu poczujesz różnicę że Ci ciepło wieje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też obstawiam niedrożną nagrzewnicę, po temperaturze węży ciężko coś stwierdzić. Ale sprawdził bym prawidłowe działanie klapy obiegu wewnętrznego, bo może ciągnie powietrze z pola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przejechalem i zagrzalem auto, ciagle jest ten sam objaw. Oba węże od nagrzewnicy są gorące.
Spróbuj odkamienić nagrzewnicę, ja też miałem obydwa węże gorące a nagrzewnica była niedrożna. Z racji swojej konstrukcji działa jak osadnik cały syf zbiera się na dolnych kolankach rurek nagrzewnicy. Przeczytaj mój post nr 103 w tym temacie - domowy sposób na udrożnienie nagrzewnicy. Po udrożnieniu nagrzewnicy jeżeli masz gazownie w samochodzie wywal trójniki doprowadzajace płyn do parownika i puść obieg płynu chłodzacego szeregowo przez nagrzewnicę na parownik i z parownika na blok. Trójniki zmniejszaja przepływ płynu przez nagrzewnice i powodują jej zamulenie- całkowita niedrożność= brak ogrzewania. Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc i odpowiedzi w temacie, nie mam gazu zamontowanego. Wymieniłem nagrzewnice i uszczelniłem wszystko tzn. klapy itd., efekt jest taki, że w końcu mam ogrzewanie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie przestudiowałem cały temat, porady jak się uporać z ciepłem są zazwyczaj dla pasków bez klimy.

Mój Passek natomiast ma Climatronic - leci z nawiewów gąbka - czyli należało by ją dokleić. Pytanie jak się do tego zabrać mając na pokładzie Climatronic???

może ktoś z was przestudiował ten temat i podzieliłby się wiedzą??

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jak manual... Jak chcesz fest to zrobić rozbierasz całą deskę tunel i kleisz... Jak klima nabita to radzę nie rozszczelniać żeby później lipy nie było... Jak klima pusta to dobieraj się od strony tunelu dolotowego, klapy to samo co manual tylko że sterowanie inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy climatroniku jest troche inaczej niz przy zwykłym nawiewie,gdzie dostep jest o wiele łatwiejszy,do klapki steryjacej ciepłem bardzo trudno sie dostać,ja osobiscie przechodziłem obklejanie klapek przed zima,praktycznie bez sciągniecia deski sie nie obędzie,u siebie sciagłem deske,i rozpiołem na spinkach obudowe i wyciagłem ta częsć z nagrzewnica a cała reszta została i na spokojnie rozebrałem całosc i pokleiłem,przy czym przy składaniu nie da rady zapiac spinki na obudowie z tyłu przy scianie grodziowej,tak miej wiecej to u mnie wyglądało bez rozszczelniania klimy

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marcin007 - Świetnie, ze znalazł sie ktoś kto to przerabiał z climatronikiem. Masz możliwość bardziej szczegółowo rozwinąć ten temat.

 

Rozbiórka deski jest jasna - tak jak opisane na forum. O jakich spinkach i obudowie piszesz? czy po drodze do tych klap trzeba uważać na jakiś silniczek bądż czujnik climatronica, co by nie uwalić i nie narobić sobie większego bałaganu. Ile czasu Ci to zajęło?

 

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba jak dobrze pamiętam to rozpinana nagrzewnica jest w anglikach tylko jak u siebie rozkrecalem to byla calosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O jakich spinkach i obudowie piszesz?
Obudowa nawiewu... Bądź tunel środkowy (znajduję się w nim nagrzewnica i klapki sterujące)... Zwał jak zwał... Zdejmiesz deskę to wszystko będzie jasne o jakie spinki chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum także nie miejcie do mnie pretensji jeśli napisałem w nie odpowiednim temacie.

Otóż jestem posiadaczem Passata b3 1.8. I mam następujący problem. W trakcie jazdy ogrzewanie mam bardzo dobre gorzej jest jak już się zatrzymam np: na przejeździe kolejowym zaczyna wiać zimne powietrze mimo iż na Climatroniku mam ustawione 29 C I teraz zastanawiam się czy przyczyną tego może być ślizgający się pasek na pompie od wody? Bo włożyłem rękę i widzę że jeden z pasków idący z mechanizmu od klimatyzacji jest luźny i bez żadnego opory mogę przekręcić ręką koło od pompy. I nie wiem teraz jak mam ten pasek naciągnąć. Bardzo proszę o pomoc bo jestem jeszcze zielony w tym temacie. Pozdrawiam Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale chyba jak dobrze pamiętam to rozpinana nagrzewnica jest w anglikach tylko jak u siebie rozkrecalem to byla calosc.

może w b5 jest całość..

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum także nie miejcie do mnie pretensji jeśli napisałem w nie odpowiednim temacie.

Otóż jestem posiadaczem Passata b3 1.8. I mam następujący problem. W trakcie jazdy ogrzewanie mam bardzo dobre gorzej jest jak już się zatrzymam np: na przejeździe kolejowym zaczyna wiać zimne powietrze mimo iż na Climatroniku mam ustawione 29 C I teraz zastanawiam się czy przyczyną tego może być ślizgający się pasek na pompie od wody? Bo włożyłem rękę i widzę że jeden z pasków idący z mechanizmu od klimatyzacji jest luźny i bez żadnego opory mogę przekręcić ręką koło od pompy. I nie wiem teraz jak mam ten pasek naciągnąć. Bardzo proszę o pomoc bo jestem jeszcze zielony w tym temacie. Pozdrawiam Tomek

jaki masz tam pasek?? klinowy czy wielorowkowy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może w b5 jest całość..

 

jaki masz tam pasek?? klinowy czy wielorowkowy??

 

Klinowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klinowy

napinaczem tego paska jest kompresor klimy. A dokładniej napinacz masz z przodu kompresora, od strony chłodnicy. Tam masz dwie śruby, jedna to napinacz a drugie to zabezpieczenie - jak się naciągnie odpowiednio pasek to się je dokręca. Z tyłu kompresora są tez dwie śruby które trzeba zluzować. Ja w tym celu demontuję alternator i mam łatwy dostęp do wszystkiego (inaczej się tego chyba nie da zrobić). Skoro pasek piszczy to może czas na wymianę??

 

foto by DjTuning ;)

1cde55fa4e8cf334.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O o taką odpowiedź mi chodziło,zaraz idę do garażu i będę kręcić może uda mi się naprawić usterkę,o wyniku pracy napiszę wieczorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek został już naciągnięty płyn uzupełniony i ogrzewanie wróciło do normy,zauważyłem bardzo delikatny wyciek płynu z węża wchodzącego do sinika po prawej stronie. Tuż na jego łączeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie króciec Ci pękł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a ja mial bym problem z ogrzewaniem ale siedzenia bo jak wlacze na poziom `1` to bardziej grzeje niz na `5` albo tak sie dzieje ze raz dziala a raz nie . moze to byc ten wlacznik do siedzenia zepsuty czy siedzenie ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawdopodobnie króciec Ci pękł.

 

A czy ten króciec jest dosyć drogi i czy wymiana jego jest skomplikowana ? W temacie Passatów jestem słabo ogarnięty bardziej znam się na samochodach Honda Civic a Passat jest autem do jazdy na co dzień i do pracy bo Honda na zimę jest zdecydowanie za niska i bardzo mi jej szkoda na taką pogodę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ten króciec jest dosyć drogi i czy wymiana jego jest skomplikowana ? W temacie Passatów jestem słabo ogarnięty bardziej znam się na samochodach Honda Civic a Passat jest autem do jazdy na co dzień i do pracy bo Honda na zimę jest zdecydowanie za niska i bardzo mi jej szkoda na taką pogodę.

to jest tak. jeżeli masz tam opaskę zaciskową skręcaną to próbuj ją delikatnie dokręcić. ale ja i tak obstawiam króciec. koszt to około 30/40 złotych. Wymiana: zdejmujesz wąż, spuszczasz płyn do jakiegoś pojemnika, odkręcasz dwie nakrętki, dajesz nowy króciec z nową uszczelką, skręcasz, zakładasz wąż, jeśli miałeś opaskę skręcaną to dajesz nową, zalewasz płyn i odpowietrzasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności