kobuzzz Zgłoś #121 Napisano 6 Stycznia 2013 Mam identyczną klimę jak Ty, przy wiatraku masz klapkę obiegu wewnętrznego a dalej w środkowym tunelu klapa zimno-ciepło i sterowanie kierunkiem powietrza. Linki od klap chodzą dobrze?? Żadne mocowania nie są ułamane?? Jeżeli nie to została tylko zakamieniona nagrzewnica którą radze wymienić na nową bo koszt nowej nie jest duży a od razu poczujesz różnicę że Ci ciepło wieje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #122 Napisano 6 Stycznia 2013 Ja też obstawiam niedrożną nagrzewnicę, po temperaturze węży ciężko coś stwierdzić. Ale sprawdził bym prawidłowe działanie klapy obiegu wewnętrznego, bo może ciągnie powietrze z pola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #123 Napisano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Przejechalem i zagrzalem auto, ciagle jest ten sam objaw. Oba węże od nagrzewnicy są gorące.Spróbuj odkamienić nagrzewnicę, ja też miałem obydwa węże gorące a nagrzewnica była niedrożna. Z racji swojej konstrukcji działa jak osadnik cały syf zbiera się na dolnych kolankach rurek nagrzewnicy. Przeczytaj mój post nr 103 w tym temacie - domowy sposób na udrożnienie nagrzewnicy. Po udrożnieniu nagrzewnicy jeżeli masz gazownie w samochodzie wywal trójniki doprowadzajace płyn do parownika i puść obieg płynu chłodzacego szeregowo przez nagrzewnicę na parownik i z parownika na blok. Trójniki zmniejszaja przepływ płynu przez nagrzewnice i powodują jej zamulenie- całkowita niedrożność= brak ogrzewania. Edytowane 7 Stycznia 2013 przez kajaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #124 Napisano 14 Stycznia 2013 Dzieki za pomoc i odpowiedzi w temacie, nie mam gazu zamontowanego. Wymieniłem nagrzewnice i uszczelniłem wszystko tzn. klapy itd., efekt jest taki, że w końcu mam ogrzewanie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar001 Zgłoś #125 Napisano 22 Stycznia 2013 Witam Panowie przestudiowałem cały temat, porady jak się uporać z ciepłem są zazwyczaj dla pasków bez klimy. Mój Passek natomiast ma Climatronic - leci z nawiewów gąbka - czyli należało by ją dokleić. Pytanie jak się do tego zabrać mając na pokładzie Climatronic??? może ktoś z was przestudiował ten temat i podzieliłby się wiedzą?? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #126 Napisano 22 Stycznia 2013 Tak samo jak manual... Jak chcesz fest to zrobić rozbierasz całą deskę tunel i kleisz... Jak klima nabita to radzę nie rozszczelniać żeby później lipy nie było... Jak klima pusta to dobieraj się od strony tunelu dolotowego, klapy to samo co manual tylko że sterowanie inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #127 Napisano 22 Stycznia 2013 (edytowane) Przy climatroniku jest troche inaczej niz przy zwykłym nawiewie,gdzie dostep jest o wiele łatwiejszy,do klapki steryjacej ciepłem bardzo trudno sie dostać,ja osobiscie przechodziłem obklejanie klapek przed zima,praktycznie bez sciągniecia deski sie nie obędzie,u siebie sciagłem deske,i rozpiołem na spinkach obudowe i wyciagłem ta częsć z nagrzewnica a cała reszta została i na spokojnie rozebrałem całosc i pokleiłem,przy czym przy składaniu nie da rady zapiac spinki na obudowie z tyłu przy scianie grodziowej,tak miej wiecej to u mnie wyglądało bez rozszczelniania klimy Edytowane 22 Stycznia 2013 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar001 Zgłoś #128 Napisano 22 Stycznia 2013 marcin007 - Świetnie, ze znalazł sie ktoś kto to przerabiał z climatronikiem. Masz możliwość bardziej szczegółowo rozwinąć ten temat. Rozbiórka deski jest jasna - tak jak opisane na forum. O jakich spinkach i obudowie piszesz? czy po drodze do tych klap trzeba uważać na jakiś silniczek bądż czujnik climatronica, co by nie uwalić i nie narobić sobie większego bałaganu. Ile czasu Ci to zajęło? Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #129 Napisano 22 Stycznia 2013 Ale chyba jak dobrze pamiętam to rozpinana nagrzewnica jest w anglikach tylko jak u siebie rozkrecalem to byla calosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #130 Napisano 22 Stycznia 2013 O jakich spinkach i obudowie piszesz?Obudowa nawiewu... Bądź tunel środkowy (znajduję się w nim nagrzewnica i klapki sterujące)... Zwał jak zwał... Zdejmiesz deskę to wszystko będzie jasne o jakie spinki chodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek5129 Zgłoś #131 Napisano 22 Stycznia 2013 Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum także nie miejcie do mnie pretensji jeśli napisałem w nie odpowiednim temacie. Otóż jestem posiadaczem Passata b3 1.8. I mam następujący problem. W trakcie jazdy ogrzewanie mam bardzo dobre gorzej jest jak już się zatrzymam np: na przejeździe kolejowym zaczyna wiać zimne powietrze mimo iż na Climatroniku mam ustawione 29 C I teraz zastanawiam się czy przyczyną tego może być ślizgający się pasek na pompie od wody? Bo włożyłem rękę i widzę że jeden z pasków idący z mechanizmu od klimatyzacji jest luźny i bez żadnego opory mogę przekręcić ręką koło od pompy. I nie wiem teraz jak mam ten pasek naciągnąć. Bardzo proszę o pomoc bo jestem jeszcze zielony w tym temacie. Pozdrawiam Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #132 Napisano 22 Stycznia 2013 Ale chyba jak dobrze pamiętam to rozpinana nagrzewnica jest w anglikach tylko jak u siebie rozkrecalem to byla calosc. może w b5 jest całość.. Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum także nie miejcie do mnie pretensji jeśli napisałem w nie odpowiednim temacie.Otóż jestem posiadaczem Passata b3 1.8. I mam następujący problem. W trakcie jazdy ogrzewanie mam bardzo dobre gorzej jest jak już się zatrzymam np: na przejeździe kolejowym zaczyna wiać zimne powietrze mimo iż na Climatroniku mam ustawione 29 C I teraz zastanawiam się czy przyczyną tego może być ślizgający się pasek na pompie od wody? Bo włożyłem rękę i widzę że jeden z pasków idący z mechanizmu od klimatyzacji jest luźny i bez żadnego opory mogę przekręcić ręką koło od pompy. I nie wiem teraz jak mam ten pasek naciągnąć. Bardzo proszę o pomoc bo jestem jeszcze zielony w tym temacie. Pozdrawiam Tomek jaki masz tam pasek?? klinowy czy wielorowkowy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek5129 Zgłoś #133 Napisano 22 Stycznia 2013 może w b5 jest całość.. jaki masz tam pasek?? klinowy czy wielorowkowy?? Klinowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #134 Napisano 22 Stycznia 2013 Klinowy napinaczem tego paska jest kompresor klimy. A dokładniej napinacz masz z przodu kompresora, od strony chłodnicy. Tam masz dwie śruby, jedna to napinacz a drugie to zabezpieczenie - jak się naciągnie odpowiednio pasek to się je dokręca. Z tyłu kompresora są tez dwie śruby które trzeba zluzować. Ja w tym celu demontuję alternator i mam łatwy dostęp do wszystkiego (inaczej się tego chyba nie da zrobić). Skoro pasek piszczy to może czas na wymianę?? foto by DjTuning Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek5129 Zgłoś #135 Napisano 22 Stycznia 2013 O o taką odpowiedź mi chodziło,zaraz idę do garażu i będę kręcić może uda mi się naprawić usterkę,o wyniku pracy napiszę wieczorem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek5129 Zgłoś #136 Napisano 24 Stycznia 2013 Pasek został już naciągnięty płyn uzupełniony i ogrzewanie wróciło do normy,zauważyłem bardzo delikatny wyciek płynu z węża wchodzącego do sinika po prawej stronie. Tuż na jego łączeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #137 Napisano 24 Stycznia 2013 prawdopodobnie króciec Ci pękł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmisiek Zgłoś #138 Napisano 24 Stycznia 2013 witam a ja mial bym problem z ogrzewaniem ale siedzenia bo jak wlacze na poziom `1` to bardziej grzeje niz na `5` albo tak sie dzieje ze raz dziala a raz nie . moze to byc ten wlacznik do siedzenia zepsuty czy siedzenie ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek5129 Zgłoś #139 Napisano 24 Stycznia 2013 prawdopodobnie króciec Ci pękł. A czy ten króciec jest dosyć drogi i czy wymiana jego jest skomplikowana ? W temacie Passatów jestem słabo ogarnięty bardziej znam się na samochodach Honda Civic a Passat jest autem do jazdy na co dzień i do pracy bo Honda na zimę jest zdecydowanie za niska i bardzo mi jej szkoda na taką pogodę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #140 Napisano 24 Stycznia 2013 A czy ten króciec jest dosyć drogi i czy wymiana jego jest skomplikowana ? W temacie Passatów jestem słabo ogarnięty bardziej znam się na samochodach Honda Civic a Passat jest autem do jazdy na co dzień i do pracy bo Honda na zimę jest zdecydowanie za niska i bardzo mi jej szkoda na taką pogodę. to jest tak. jeżeli masz tam opaskę zaciskową skręcaną to próbuj ją delikatnie dokręcić. ale ja i tak obstawiam króciec. koszt to około 30/40 złotych. Wymiana: zdejmujesz wąż, spuszczasz płyn do jakiegoś pojemnika, odkręcasz dwie nakrętki, dajesz nowy króciec z nową uszczelką, skręcasz, zakładasz wąż, jeśli miałeś opaskę skręcaną to dajesz nową, zalewasz płyn i odpowietrzasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach