Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Obstawiam klapki na 90 %. A jak już będziesz miał wszystko na wierchu to nagrzewnicę zawsze możesz sprawdzić na szczelność i przepłukać ją jakimś odkamieniaczem, pomimo że objawy na nią nie wskazują..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś ma jakiś schemat ?? ile tych klapek jest ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klima manual czy climatronic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klima manual czy climatronic?

 

Klima manual. a są jakieś problemy z rozbieraniem pulpitu jak jest klima ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz "Qdlik" i "mielke" na klapkach nie było wcale gąbki. trochę rozbierania było ale się opłacało. wszystko działa nie trzeba było nagrzewnicy wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie passat b3 , ogrzewanie słabe przy aktualnych mrozach temperatura nie rośnie powyżej 8 stopni w aucie , w sobotę wymieniłem nagrzewnice naprawiłem klapki a temperatura jest nadal taka sama tzn gdy na dworze jest -12 w aucie 8-9,5 (takie same temperatury były przed wymianą nagrzewnicy) auto trzyma licznikowe 90 stopni czasami delikatnie spadnie , jutro mam zamiar wymienić termostat , pompe i pasek klinowy , czy coś jeszcze próbować aby było lepiej ?

klima manualna (brak chłodnicy)

p.s co mnie zdziwiło nie ma tego charakterystycznego zapachu nowej nagrzewnicy

p.s 1 nagrzewnica Febi

Edytowane przez AdekPassat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jutro mam zamiar wymienić termostat

Daj sobie spokój skoro

 

auto trzyma licznikowe 90 stopni

 

Jeśli układ odpowietrzony i oba węże na nagrzewnicę gorące to tylko klapy albo linki.

Rozpołowiłeś obudowę nagrzewnicy?

Klapa od ciepło-zimno jest dwuczęściowa i jak sie całej nie oklei gąbką to będzie zimno no i oczywiście linki, powinno sie je ustawić nim panel będzie skręcony na stałe, czyli zaczepy przy klapie i pokrętłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

linek nie rozpinałem wcale , klapy okleiłem szara taśma + pianka do paneli i znowu szara taśma , sprawdzałem bez składania deski że się zamykają jednak auto stało w ciepłym garażu i nie potrafiłem stwierdzić czy dobrze grzeje. Teraz wiem że nie

 

Układ odpowietrzony , oba węże na nagrzewnicę gorące na wejściu jest zamontowany parownik , może to on odbiera ciepło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dyskusji, klapa nie pracuje tym bardziej skoro nie czuć zapachu nowej nagrzewnicy.

Przy tej całej plątaninie nie trudno coś ominąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Która klapa ? ta która steruje ciepło zimno ? tzn ta większa z załamaniem ? pracuje , na 100% bo specjalnie obserwowałem czy klapy pracują jeszcze gdy nie było deski chyba że w czasie składania coś rypło ale i po odpaleniu właśnie bez deski nie było czuć zapachu nowej nagrzewnicy , jedyna klapa której nie ruszałem to na najmniejsza ale ona chyba służy do sterowania szyba nogi a to akurat działa bdb

zastanawiam się czy poświęcić znowu te 3 godziny i ściągać deskę ale nie wiem czy to ma sens :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby dojść do cięgna klapy nie musisz ściągać deski ale kilka plastików osłaniających musisz zdemontować, te od kierowcy i wtedy kręć pokrętłem i obserwuj czy cięgno się obraca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem a aucie jest słyszalne że cięgno chodzi a nawet klape słychać , obawiam się najgorszego że poprostu wsadziłem zamiast nowej starą nagrzewnice , to by tłumaczyło czemu nie ma zapachu , ani żadnej poprawy jak by się to potwierdziło piszę się na największego głupka roku , jutro zajadę na garaż to będzie wiadome tak to chyba nic nie wymyślimy , kwestia tego czy jeśli pasek na pompie wody jest już dość luźny mogą być jeszcze takie objawy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy mógł by ktoś sprawdzić do jakiej temperatury w środku nagrzewa się passat b3 ?

u mnie max 19.6st , dla porównania audi 100 c4 30.5st , voyager 25.5st , u mnie wymieniona nagrzewnica , naprawione klapki , wymieniona pompa wody i pasek napędzający ją tamte auta od dłuższego czasu nie zaczepiane jeśli chodzi o ogrzewanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mógł by ktoś sprawdzić do jakiej temperatury w środku nagrzewa się passat b3 ?

u mnie max 19.6st

 

Mierzyłem w tamtym roku (jak miałem nie do końca dobrze zrobione klapki) i grzało do 25 stopni, teraz poprawiłem i jak auto się nagrzeje w środku już to nie można wytrzymać (i dla tego j jak się nagrzeje już w kabinie to na trasę zmieszam do połowy grzanie - wystarczająco ciepło) ale nie mierzyłem jeszcze tego po jesiennej naprawie klapek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak myślałem coś jeszcze nie daje rady , powiedzcie czy nagrzewnica ta od klimy ma wpływ na ogrzewanie ?

myślę jeszcze o trójnikach zamontowanych dla parownika wyczytałem że jak mają za małe średnice to przepływ wody jest za mały żeby odpowiednio rozgrzać nagrzewnice , co by trochę odpowiadało moim objawom bo ogrzewanie jako tako jest ale słabe , pozatym nagrzewnica nie rozgrzewa się do tego stopnia żeby ulatniał się z niej ten specyficzny zapach nowej zakonserwowanej nagrzewnicy .

 

ew jak mam klime manual te dwa przyciski jak dobrze myślę powinny być wyłączone prawda ?

 

Na jutro zaplanowałem se zabawe z tymi trójnikami i postaram się jeszcze zmierzyć prawdziwą temp w układzie chłodzenia bo mimo tego że na liczniku mam te 85-90 stopni obawiam się że może czujnik zawyża chociaż termostat działa prawidłowo i póki nie dojdzie do 90 st chłodnica jest zimna

 

p.s co znaczy nie do końca dobrze zrobione klapki ? ja swoje zabezpieczyłem pianką pod panele plus szara taśma zbrojona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja trójniki wywaliłem i parownik wpięty mam szeregowo - szybciej się nagrzewa i parownik i sam silnik, a przygotuj się bo pewnie jak piszesz rurki od parownika mają inna średnice niż te w układzie chłodzenia.

 

p.s co znaczy nie do końca dobrze zrobione klapki ? ja swoje zabezpieczyłem pianką pod panele plus szara taśma zbrojona

 

Ja mam sama piankę przyklejona do tych blaszek i docięta niemal że idealnie siedziałem ze 2 godziny nad tym żeby nie ocierało a było jak najbardziej szczelnie i teraz się ciesze z tego bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze że z tą nagrzewnicą to jakaś nie straszna robota jutro powalczę najpierw z osprzętem (parownik , termostat) a później zabiorę się za wyciągnięcie deski i jeszcze raz zerknięcie na klapki , jak wszystko będzie ok i nadal nie nagrzeje auta to rozbieram do gołej blachy i szukam dziur bo więcej pomysłów nie mam czemu auto się nie może nagrzać nawet na postoju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty się aby nie spodziewaj że auto które stoi na mrozie nagrzeje się od razu po tym jak wskazówka złapie 90 na blacie nigdy tak nie ma zanim to zimne wnętrze się nagrzeje to wtedy będzie cieplutko:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności