Qdlik Zgłoś #101 Napisano 26 Września 2012 a z wpięciem to tak z króćca głowicy leci się na króciec zasilania parownika który był podłączany do zasilania nagrzewnicy, później wyjście z parownika na zasilanie nagrzewnicy a powrót robi się ori czyli powrót nagrzewnicy leci bezpośrednio na pompę nie z tego tematu, ale odpowiem za Maćka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirgonzo Zgłoś #102 Napisano 16 Listopada 2012 Witam również mam problem ze słabym ogrzewaniem. Eliminując wszystko po kolei wychodzi mi na to że mam zapchana nagrzewnice gąbki pewnie też się poodklejały. 1. Jeżeli chodzi o preparaty do odkamieniania układu to co byście polecili i ile to kosztuje? 2. Jak najlepiej to zrobić? 3. Czy odkamieniać cały układ czy zająć się samą nagrzewnicą? 4. Czy te gąbki mają aż taki wpływ na temperaturę przy sprawnej nagrzewnicy? Wiecie pewnie że nie chce zdejmować dechy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #103 Napisano 16 Listopada 2012 (edytowane) Witam również mam problem ze słabym ogrzewaniem. Eliminując wszystko po kolei wychodzi mi na to że mam zapchana nagrzewnice gąbki pewnie też się poodklejały. 1. Jeżeli chodzi o preparaty do odkamieniania układu to co byście polecili i ile to kosztuje? 2. Jak najlepiej to zrobić? 3. Czy odkamieniać cały układ czy zająć się samą nagrzewnicą? 4. Czy te gąbki mają aż taki wpływ na temperaturę przy sprawnej nagrzewnicy? Wiecie pewnie że nie chce zdejmować dechy ad.1 Kolega kilka postów wcześniej polecał środek K2 ad.2metoda dowolna, czyli trzeba pokombinować -ja bym odpiął węże od nagrzewnicy, do jej króćców podpiął kawałki węży o odpowiedniej średnicy z zamocowanymi na ich końcach butelkami np po napojach. W tak przygotowaną instalację wlałbym odkamieniacz i zostawił na 24 h lub dłużej, po czym wypłukał bym nagrzewnicę zwykłą wodą;kolega z forum wykorzystał tą metodę i zadziałało. ad.3 odkamieniać samą nagrzewnicę. ad.4- mają wielki wpływ, ponieważ klapy do których są przyklejone kierują obiegiem powietrza wewnątrz obudowy nagrzewnicy, przekładając na polski, masz całe gąbki na klapach to masz ciepło, zdjęcia jak wyglądają klapy bez gąbek masz w tym temacie post nr 53; żeby je okleić nie trzeba ściągać całej dechy- opis znajdziesz na forum tylko trzeba troche poszperać. Jeżeli masz zagazowany samochód to przeczytaj post nr 79 w tym temacie. Edytowane 16 Listopada 2012 przez kajaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirgonzo Zgłoś #104 Napisano 19 Listopada 2012 Ad 1 Kupiłem ten preparat K2 ale jednak go nie użyłem boje się o uszczelkę pod głowicą. Ad 2 takie coś zrobię ale stosując ocet lub kwasek cytrynowy ponieważ preparat działa jak ma temp pracy silnika. Próbowałem odetkać nagrzewnicę poprzez podłączenie jej pod kran wypłukało trochę syfu, ale nadal niedrożna Podłączyłem parownik w szereg, a nie jak dotychczas było równolegle. Na pewno tak jest lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #105 Napisano 20 Listopada 2012 Ad 1 Kupiłem ten preparat K2 ale jednak go nie użyłem boje się o uszczelkę pod głowicą.Ad 2 takie coś zrobię ale stosując ocet lub kwasek cytrynowy ponieważ preparat działa jak ma temp pracy silnika. Próbowałem odetkać nagrzewnicę poprzez podłączenie jej pod kran wypłukało trochę syfu, ale nadal niedrożna Podłączyłem parownik w szereg, a nie jak dotychczas było równolegle. Na pewno tak jest lepiej. Jezeli zalejesz tym K2 tylko nagrzewnice a potem przepłukasz ją wodą to uszczelce się nic nie stanie, Ale możesz spróbować ocet, na koniec i tak płukanie wodą.Układ z parownikiem w szereg to najważniejszy element tej zabawy zaraz po płukaniu nagrzewnicy.Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kszysiozeszcze Zgłoś #106 Napisano 12 Grudnia 2012 Panowie poradżcie cos , mam b3 1,8 RP , ogrzewanie słabe zrobiłem już.... Wymieniona pompa wody (tydzień temu) Wymieniona Nagrzewnica w marcu tego roku łącznie z gąbkami na klapach (słabo grzała więc wymieniłem okazało się ze po wymianie nic sie nie poprawiło ale teraz to już zaczyna być problem bo z nawiewów ledwo ciepłym daje) w zeszłym tygodniu odkamieniłem układ - nic nie dało (minimalnie jakby lepiej ale to chyba tylko placebo) Dziś wymieniony korek bo wywalało płyn - sprawa sie unormowała - układ odpowietrzony Termostat według mnie sprawny w miarę szybko sie grzeje a jak otworzy na "duzy" trzyma prawie 90 C i jest ok , wiatrak działa poprawnie włącza się za każdym razem Jedyne czego jeszcze nie zrobiłem a zabrałem sie za to dzisiaj (z racji pracy robię po trochu każdego dnia): Srawdzenie ponowne klap sterujących czy przypadkiem nie odkleiła sie z nich gąbka) aczkolwiek nie za bardzo kmoge znów odkręcać deskę ponieważ auto niestety codziennie jeździ więc zamierzam troszkę się przemęczyć i spróbowac dojść jakoś do gąbek bęz odkręcania jej no i przede wszystkim linki , i chyba tu bym stawiał na babola aczkolwiek mogę być w błędzie ponieważ regulując pokrętło zimne - ciepłe , wyczuwalny jest opór powiedzmy do 1/3 odległości kierując sie od max zimne w strone max ciepłe a po przebyciu tej odległości dalej pokrętło idzie jak przysłowiowy nóż w masło Pomóżcie panowie gdzie może być ten pies pogrzebany ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #107 Napisano 12 Grudnia 2012 Srawdzenie ponowne klap sterujących Najważniejsze to czy przewody na nagrzewnice są gorące....czyli czy nagrzewnica jest odpowietrzona....zagrzewasz silnik na otwartym korku do włączenia wentylatora. Co do klap to bez rozebrania możesz jedynie na słuch sprawdzić czy zmienia sie przepływ powietrza....mocowanie na klapie raczej powinno być okey, stawiałbym na urwanie mocowania pancerza linki za pokrętłami...objaw tego to zanik nawiewu na szybę.... Liczę że wiesz "o co kaman" z tymi mocowaniami linki, jesli nie to jest na forum kilka tematów o tej wadzie wraz ze zdjęciami jak to zregenerować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #108 Napisano 12 Grudnia 2012 zagrzewasz silnik na otwartym korku to mnie inaczej uczyli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kszysiozeszcze Zgłoś #109 Napisano 13 Grudnia 2012 Najważniejsze to czy przewody na nagrzewnice są gorące....czyli czy nagrzewnica jest odpowietrzona....zagrzewasz silnik na otwartym korku do włączenia wentylatora.Co do klap to bez rozebrania możesz jedynie na słuch sprawdzić czy zmienia sie przepływ powietrza....mocowanie na klapie raczej powinno być okey, stawiałbym na urwanie mocowania pancerza linki za pokrętłami...objaw tego to zanik nawiewu na szybę.... Liczę że wiesz "o co kaman" z tymi mocowaniami linki, jesli nie to jest na forum kilka tematów o tej wadzie wraz ze zdjęciami jak to zregenerować. przewody oba są gorące , układ odpowietrzony , przepływ się zmienia na tzw słuch ( trochę czytałem na forum i trochę wiem "o co kaman " dlatego w tym momencie nie za bardzo już wiem gdzie szukać , zastanawiają mnie właśnie linki bo dziwnym jest to ze do 1/3 skali idzie ciężko a potem zanik jakiegokolwiek oporu ale może to nie reguła tego nie wiem , myślałem może że gąbki źle podkleiłem , robiłem to już w golfie II i tam wszystko poszlo jak należy a tu niestety dalej chłodno , najbardziej irytujące jest to że praktycznie wszystko zrobiłem a jak nie ma gorąca tak nie ma , cóż pozostało tylko eszcze sprawdzić linki i klapy . . . jedno z dwóch a jeżel nic z tego to nie mam bladego pojęcia . . . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kszysiozeszcze Zgłoś #110 Napisano 15 Grudnia 2012 A więc diagnoza : Klapa sterująca Ciepłe - Zimne pracuje dobrze w całym zakresie od lewa do prawa i z powrotem , pozostaję tylko odklejona lub źle przyklejona gąbka na klapie podczas ostatniej wymiany nagrzewnicy , w miarę możliwości rozbiore to dziadostwo . . . . . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #111 Napisano 23 Grudnia 2012 zauwazylem ze waz idacy od gory chlodnicy jest twardy moze to wina korka na zbiorniczku wyrownawczym Sprawdż drożność cienkiego wężyka na zbiorniczek...sam króciec na zbiorniczku też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz1270 Zgłoś #112 Napisano 29 Grudnia 2012 Witam. Chciałbym podłączyć się pod temat. Ostatnio wymieniłem nagrzewnicę, ponieważ pekła i para poszła do środka samochodu. Wszystko zostało uszczelnione i pozaklejane. Układ odpowietrzony. Jednak powietrze w klimatyzacji do lat niezadawala. Martwi mnie temperatura na zegarze. Średnia temperatura to 100 a czasem dochodzi do 110C. Zakładam, że pewnie termostat od lat szlag trafił. Jednak czy to jest wina letniego powietrza? Ile kosztuje termostat oraz jego wymiana? Z góry dziękuję za szybką odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #113 Napisano 29 Grudnia 2012 Więc tak: letnie powietrze w samochodzie to zapewne będzie wina nieobklejonych blaszek kierunkowych. W warsztacie poszukaj jest jak je naprawić. A co do temperatury to jak z załączaniem się wentylatora chłodnicy?? Przy ilu stopniach na zegarze się włącza?? Termostat to koszt koło 40 zł a za wymianę nie orientuje się ile bo sam wymieniałem. Ale na początek sprawdź kiedy się wentylatory włączają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz1270 Zgłoś #114 Napisano 29 Grudnia 2012 Co do wentylatorow to przy temperaturze na zegarze 110 stopni one sie nie wlaczaja. Dawno nie widzialem, zeby sie krecily. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #115 Napisano 29 Grudnia 2012 Co do wentylatorow to przy temperaturze na zegarze 110 stopni one sie nie wlaczaja. termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównaj wskazania z zegarami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz1270 Zgłoś #116 Napisano 30 Grudnia 2012 Witam. PO jakiejś pol godizny drogi na zegarze bylo ok. 108 stopni. w zbiorniczku temperatura na termometrze wskazała 93 stopnie a wentylatory staly. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #117 Napisano 30 Grudnia 2012 Witam. PO jakiejś pol godizny drogi na zegarze bylo ok. 108 stopni. w zbiorniczku temperatura na termometrze wskazała 93 stopnie a wentylatory staly. tak jak myślałem, zegary Ci przekłamują. prawdopodobnie czujnik temperatury do wymiany. nie wiem jak to jest w Twoim silniku czy masz dwa czujniki dwupinowe czy jeden czteropinowy.. co do wentylatora, to pierwszy bieg powinien załączyć Ci się przy około 92 stopniach. na początek spróbuj ściągnąć wtyczkę z czujnika na chłodnicy i zewrzeć piny, tak aby sprawdzić czy wszystko jest ok z elektryką. jeśli po zwarciu pinów na wtyczce wentylator ruszy to do wymiany jest czujnik w chłodnicy (oczywiście jeżeli w ogóle np. w korku nie załącza się wentylator). Spróbuj też po jeździe zostawić na chwilę auto włączone i zobaczyć czy przy wyższej temperaturze niż 93 stopnie, nie włączy się wentylator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz1270 Zgłoś #118 Napisano 2 Stycznia 2013 Witam. Zdiagnozowałem, ze podczas jazdy leci w miarę letnie powietrze, jednak jak tylko dojadę do skrzyżowania bądź zrobię krótki postój to od razu z kratek zaczyna lecieć chłodne powietrze. Może to jakoś pomoże w diagnozowaniu przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #119 Napisano 3 Stycznia 2013 Witam. Zdiagnozowałem, ze podczas jazdy leci w miarę letnie powietrze, jednak jak tylko dojadę do skrzyżowania bądź zrobię krótki postój to od razu z kratek zaczyna lecieć chłodne powietrze. Może to jakoś pomoże w diagnozowaniu przyczyny. Zakładam że klapy sterujace przepływem powietrza w nagrzewnicy też pooklejałeś na nowo??? może nie trzyma pancerz linki sterującej klapą "ciepłe-zimne" i klapa nie kieruje powietrza przez nagrzewnicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #120 Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) Witam, rozebralem dzis deske w celu zdiagnozowania czemu leci mi letnie powietrze a na najwyzszym biegu nawiewu zimne i uszczelnilem dwie klapy - tą od sterowania cieple-zimne i od kierunku nawiewu (szyba, nogi etc.). Przejechalem i zagrzalem auto, ciagle jest ten sam objaw. Oba węże od nagrzewnicy są gorące. Klapy podklejalem na nowo i chodzą dobrze bo jeździłem bez deski tylko ciagnie zimne-letnie powietrze - tak jakby nagrzewnica nie dawała rady. W aucie jest klimatyzacja Diavia, ktora mi nie dziala (nie mam paska zalozonego i jej nie uzywam) mam pytanie do Was czy w tym module, w ktorym jest wiatrak nawiewu może cos byc takiego, że to wplywa na temperature powietrza co idzie na nawiew czy nie? Ogladalem na necie filmik w ktorym w aucie bez klimy w tym module byla trzecia klapa, ktora nie wiem czym steruje bo na chlopski rozum wiatrak od nawiewu wieje i dalej na modul srodkowy co jest w nim nagrzewnica i jest to kierowane klapami i cala filozofia a u mnie ciezko jest do tego zagladnac bo musialbym rozdzierac węże od klimy. Moze ktos cos wie na ten temat bo chyba nie pozostaje mi nic innego jak wymienic nagrzewnice i zlozyc to do kupy. Z gory dzieki za wszelkie porady. Edytowane 5 Stycznia 2013 przez lopee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach