Skocz do zawartości
Gość s.l.o.w.i.k

[B5] Zamarzające serwo, pedał twardy/miękki

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Cieszymy się z TOBĄ :) Wielu z nas dzięki temu forum i wiedzy innych użytkowników zaoszczędziło sporo pieniędzy i nerwów! :) Ja również przyłączam się do podziękowań i przy okazji życzeń świątecznych!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz znów cieszę się z hamulców ostrych jak brzytwa u fryzjera.

 

dziś -8*C z rana i znowu bryndza. Hamulec troszkę łapał ale minimalnie. Jak doleciałem do Wawy ok 30 km i temp doszła do ok -4*C to zaczął odmarzać ale nadal słabo hamował i wciskałem go na maxa i jak raz wcisnął do pasztet dęba stanał :) bo hamulce odmarzły. Jedyny plus z tego braku hamulcy to permanentny ecodriving, hamowanie silnikiem i spalanie na poziomie 6 L / 100 km

i nie wiadomo co znowu z tym serwem czy wody nie wybrali do końca czy nową załapało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku miałem to samo ,robiłem rozne rzeczy odpowietrzanie układu ,wymiana płynu az w końcu wymieniłem serwo i jak reka odjał wszystko wrocilo do normy .Prawdopodobnie w serwie zebrała sie woda ktora zamarza i to jest cała przyczyna wystarczy pozbyc sie wody z serwa i bedzie ok. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Później zobaczyłem że ta złączka węża w ścianie grodziowej od węża od serwa była troche luźna i umocniłem opaską. Rezultat - wszystko wróciło do normy. Teraz nie wiem co było przyczyną.
Sam sobie odpowiedziałeś, poza tym wyżej napisałem ci co mogło być przyczyną. Mam wrażenie że nie czytasz postów.

Bartek u ciebie przyczyną mogą być przewody podciśnienia sztywniejące na mrozie i łapiące lewe powietrze, bądź słaba wydolność pompy podciśnienia lub masz serwo 2 komorowe a wyczyścili ci jedną komorę. Ja bym zaczął od przewodów bo to najprostsza rzecz do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Wie ktoś jaka powinna być prawidłowa wartość podciśnienia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek u ciebie przyczyną mogą być przewody podciśnienia sztywniejące na mrozie i łapiące lewe powietrze, bądź słaba wydolność pompy podciśnienia lub masz serwo 2 komorowe a wyczyścili ci jedną komorę. Ja bym zaczął od przewodów bo to najprostsza rzecz do zrobienia.

 

jak zostawiałem fure to mówiłem żeby obie komory wyczyścili i podobno tak zrobili. Kazałem posprawdzać wszystkie przewody i sam to też robiłem bo pisaliście o tym w wątku. Ale widzę, że jak samemu się nie sprawdzi i nie zrobi albo nie pokaże palcem to mechaniorowi to d..a blada. Wiec czeka mnie ponowna rozbiórka serwa(może membrana uszkodzona i przepuszcza) i sprawdzenie raz jeszcze tego przewodu do grodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj żona pojechała sobie w trasę, przejechała 300 km było ok. ale około 20 km od domciu zacisnęło klocki hamulcowe no i końcówka trasy była pokonana na zaciśniętym hamulcu. Niestety nie było mnie w domciu po powrocie, ale podobno było trochę smrodu i na chwilę oczywiście podobno zapaliła się lampka ABS i ESP, i to już na pewno (bo sam sprawdzałem)po wciśnięciu hamulca na zapalonym pedał dochodzi powoli do podłogi zaznaczę że przed wyjazdem nie było takich objawów teraz nie wiem czego się spodziewać i od czego zacząć, myślę że zacznę od serwa bo gdzieś około kwietnia zaciągnęło mi wodę do silnika po zatkaniu się odpływu komory akumulatora, i rzeczywiście miałem przypadek że przy mrozie hamulec był zamarznięty. Moje pytanie, czy objaw opadającego pedału hamulca może być wynikiem popsutego serwa czy szykować się na inne usterki i na co zwrócić uwagę?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

 

Moja walka ze serwem na razie wygrana, zamieszczam opis ze zdjęciami może się przyda, podziękowania za wskazówki zawarte na forum dla michael_13

 

1. Odłączenie akumulatora (masy) – pod kierownicą idzie dużo przewodów i grzebanie w pobliżu jest ryzykowne (doświadczenia z palącą się wiązką w kadecie kolegi), dodatkowo po wykręceniu serwa stale świeci się stop – przy okazji warto podłączyć prostownik.

2. Cztery torxsy i zdjęcie elementów deski rozdzielczej, wypięcie różowego złączą z tego elementu oraz wypięcie kostki świateł mijania i regulatora ich położenia.

3. Zdjęta osłona przy podszybiu ta z nad akumulatora.

4. Odczepiony wężyk od sprzęgła (ze zbiorniczka) i spuszczenie płynu hamulcowego ze zbiorniczka.

5. Wykręcenie śruby (torx) trzymającej zbiorniczek płynu hamulcowego i jego demontaż (zdjęcie zbiorniczka umożliwiło zdemontowanie serwa bez ściągania podszybia – jedynie wyjąłem metalowe spinki).

6. Zbiorniczek zdjęty, odkręcamy przewody od pompy.

7. Wykręcamy śruby mocujące pedał hamulca (te złote) – wymagane trochę gimnastyki.

8. Odkręcamy nakrętki mocujące pompę hamulcową do serwa (klucz 22).

9. Wykręcamy dwa torxy znajdujące się wewnątrz nakrętek od pompy.

10. Jak serwo będzie luźne odkręcamy do końca połączenie serwo – pedał.

11. Wyciągamy serwo.

12. Demontujemy serwo na elelemnty pierwsze, pamiętając o kolejności, mierzymy odległość od końca tulejek gwintowanych do nakrętek (pamiętać, że membrana chodzi pod gumowe uszczelnienia) – mi pomogły zdjęcia.

13. Czyścimy i suszymy, pamiętamy, że część membrany to zimering – nie można zapomnieć o takim okręgu ze sprężynki który obejmuje gumę.

14. Po wysuszeniu montujemy całość w odwrotnej kolejności – powoli i dokładnie, zakuwamy „puszki” – np. tyłem śrubokręta lub kulką – tak aby nie przeciąć blachy a zakuć prawidłowo i mocno.

15. Membrana nie może się przesunąć – nawet drobne zsunięcie spowoduje puszczanie serwa.

16. Na koniec ważna jest regulacja pedału hamulca – jak będzie za wysoko to jest duże ryzyko że hamulce nie będą prawidłowo odbijać (tak było u mnie).

17. Zalanie płynem hamulcowym – najlepiej specjalnym przyrządem (nadciśnieniowo)

 

Podsumowując – do zrobienia w warunkach domowych – garażowych, na dworze może być ciężko. Warto robić we dwóch. Trzeba zapewnić sobie nowy płyn hamulcowy.

 

Jeżeli nie mamy przyrządu do zalewanie płynem hamulcowym to zalewamy pompę po czym odkręcamy dolny przewód (czekamy aż poleci płyn) dokręcamy i to samo z górnym (tym bliżej przodu pojazdu) – powinno dać się odpowietrzyć tradycyjnie – byle nie spuścić płynu z pompy absu.

 

Pozdrawiam.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje pytanie, czy objaw opadającego pedału hamulca może być wynikiem popsutego serwa czy szykować się na inne usterki i na co zwrócić uwagę?.

 

skoro była woda w silniku to rozbieraj serwo jeśli jeszcze nie czyściłeś i posprawdzaj przewody czy nie przepuszczają powietrza. U mnie tez się klocki zacisnęły ale kilkaset metrów jeszcze przejechałem - efektem smród i świecące na czerwono rozgrzane tarcze (niezły efekt w nocy).

Kuba_1 - naprawdę niezły tutorial zrobiłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...Mam problem z hamulcam tzn. dokładnie ich brak. Problem jak wielu przypadkach, czyli zatkane odpływy co w rezultacie dało efek zaciągniecia wody przez serwo. Efekt końcowy wymiana serwa.

 

Moje serwo ma symbol 8EO 612 105 J więc takiego poszukuje, ale widziałem serwo wizualnie podobne ale o całkiem innym numerze. Czy jest możliwe zamontowanie takiego serwa czy mam szukać tylko i wyłącznie o takim samych numerach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem serwo na uzwykę inną bo mi tez zamarzało i teraz hamulce mam dobre ale za 3,4,5 razem jak wciskam pedał do juz hamulec mam twardy, jak by sie nie zdąrzyło cisnienie nabić i wtedy jest lipa, na początku hamuje super,a jak pare razy przyhamuje z rzędu to sie robi twardy,nie wiem co za przyczyna, czy serwo takie liche bylo, czy przewody nieszczelne, ale podczas roboty było wszystko sprawdzane,czy jakas pompa niedomaga, bynamniej to mi nie przeszkadza teraz,ale jak zrobi sie ciepło,biore sie za to.

 

Moze hamulce sa zapowietrzone jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje serwo ma symbol 8EO 612 105 J więc takiego poszukuje, ale widziałem serwo wizualnie podobne ale o całkiem innym numerze. Czy jest możliwe zamontowanie takiego serwa czy mam szukać tylko i wyłącznie o takim samych numerach?

Taki numer jak twoje, a do tego 8E0612107, 8E0612107A, 8E0612107C, 8E0612107E, 8E0612107J. Każdy z podanych numerów będzie pasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki GURAL za szybką odpowiedź, ciekawi mnie tylko jedna rzecz, jaki byłby efekt jabym założył serwo tak jak wspomniałem wizualnie identyczne tylko o innej symbolice z nr początkowym 4 zamiast 8? Pytam bo mam możliwść kupienia okazyjnie takiego serwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozłożyłem i złożyłem nawet 2 x i lipa hamulec dość twardy leciutko go tylko luzuje, zastanawiam się w czym problem, badałem podciśnienie wysysa, jutro spróbuję złożyć jeszcze raz. 1)Macie może jakiś sposób na sprawdzenie szczelności przed zamontwaniem go?. 2)Czy jest możliwość złożenia go w innej kolejności niż powinna na chłopski rozum wszystko pasuje.? 3)Macie jakieś zdjęcia z kolejnością złożenia.? 4

)Czy mogę zapalić auto przy odkręconych przewodach hamulcowych od pompy?. Czy pompa może robić problem z powyższym.? będę wdzięczny z info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok jednak czekała mnie zmiana serwa i miałem podobny dylemat co pawlo2000. Miałem fabrycznie zamontowane serwo 8e0 612 105 j poszukałem na allegro i dokładnie z tym numerem koszt ~260zł gadałem z gościem który sprzedaje i powiedział że nie ma różnicy w serwie jeśli różnią się literką na końcu numeru. Powiedział, że jak z ESP to zawsze dwukomorowe i już, on tak zakłada. Gość widać pojętny nieźle się gadało. Więc zaufałem i kupiłem u niego dwukomorowe serwo 8e0 612 105 a. Dzisiaj przyszło pocztą, wizualnych różnic prawie brak (aby ta gumą na końcu się różniły, ale to tylko wizualna różnica). Założone nowe serwo bez problemu.

Nie wiem czym się różnią serwa 8e0 612 105 a i 8e0 612 105 j ale wiem że można je przemiennie zakładać i co najważniejsze DZIAŁA. Nareszcie mam wspomaganie hamulca! (Czuje jak pedał mięknie po zapaleniu, wcześniej tego nie miałem). A poklejenie membrany w moim przypadku nie dało całkowitego rezultatu.

 

czy ktoś jeszcze może potwierdzić, że do wersji z ESP zawsze jest serwo dwukomorowe nieważne z jaką literą na końcu? chciałbym rozejrzeć się za jakimś i zakupić a szkoda nawet 100 pln wtopić w złe serwo.

 

Czy serwo o nr 3B0 614 105 A bedzie pasowało? z wyglądu się nie różni.

 

Z góry dzięki za pomoc

Edytowane przez BartekP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozłożyłem i złożyłem nawet 2 x i lipa hamulec dość twardy leciutko go tylko luzuje, zastanawiam się w czym problem, badałem podciśnienie wysysa, jutro spróbuję złożyć jeszcze raz. 1)Macie może jakiś sposób na sprawdzenie szczelności przed zamontwaniem go?. 2)Czy jest możliwość złożenia go w innej kolejności niż powinna na chłopski rozum wszystko pasuje.? 3)Macie jakieś zdjęcia z kolejnością złożenia.? 4

)Czy mogę zapalić auto przy odkręconych przewodach hamulcowych od pompy?. Czy pompa może robić problem z powyższym.? będę wdzięczny z info

 

 

1. Po pierwsze, może banał - sprawdź regulację śruby pedał - serwo -opisany objaw jest taki, jak w przypadku słabego dkręcenia - dokręć nakrętkę (tę długą - tak jakbyś przyciągał serwo do pedału - powinno być widoczne mało zwojów), prawdopodobnie będziesz musiał przestawić czujnik hamowania.

Tam gdzie zakuwasz powinna być widoczna membrana, jeżeli jest to powinno być szczelne. W przypadku nieszczelności, słychać wyraźny syk z "puszki" a po rozebraniu widać ślady zaciąganego powietrza.

2. Niestety jest taka możliwość (złe złożenie), np. membrana musi wejść pod gumowe "harmonijki", a wydaje się, że obejmują one tylko blaszany talerz.

4. Samo odpalenie nie powinno stanowić problemu, serwo powinno dać się sprawdzić, aczkolwiek zacznij od pkt. 1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Po pierwsze, może banał - sprawdź regulację śruby pedał - serwo -opisany objaw jest taki, jak w przypadku słabego dkręcenia - dokręć nakrętkę (tę długą - tak jakbyś przyciągał serwo do pedału - powinno być widoczne mało zwojów), prawdopodobnie będziesz musiał przestawić czujnik hamowania.

Tam gdzie zakuwasz powinna być widoczna membrana, jeżeli jest to powinno być szczelne. W przypadku nieszczelności, słychać wyraźny syk z "puszki" a po rozebraniu widać ślady zaciąganego powietrza.

2. Niestety jest taka możliwość (złe złożenie), np. membrana musi wejść pod gumowe "harmonijki", a wydaje się, że obejmują one tylko blaszany talerz.

4. Samo odpalenie nie powinno stanowić problemu, serwo powinno dać się sprawdzić, aczkolwiek zacznij od pkt. 1.

 

1)Śruba to był powód twardego pedała który ściskał hamulce.

2)membrana widoczna

Po złożeniu serwa i wyregulowaniu hamulca(śruba) wydawało się że jest ok ale niestety naciskając 2-3 razy hamulec pod rząd (podczas jazdy)pedał kamienieje tak jakby w serwie brakowało podciśnienia (membrany całe) czyli gdzieś jeszcze puszcza bokiem albo do środka, problem z tym że nigdzie nie syczy powietrze i ciężko to zlokalizować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gural, czy to serwo podejdzie do mnie

NUMER CZĘŚCI 3B0 614 105 B ?

 

Pozdro

 

http://img690.imageshack.us/img690/5272/879436409.jpg

 

a miałem 8e0 612 105 j

Edytowane przez pawelstaszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ceść, Paweł namierzyłem gościa który sprzedaje serva po 160 zł z gwarancją rozruchową może wiesz o nim, ale gdyby nie to podaję ci link

http://aukcje.dziennik.pl/show_item.php?item=876684470.

Więc gościu twierdzi że ważne są cyfry natomiast literka już nie ja miałem z literką "j" a sprzedawał mi z literką "b" tak jak pisałem daje gwarancję. Ja w końcu nie kupiłem bo sam naprawiłem po wielkich bojach ale defacto byłem zdecydowany.

 

A teraz do tematu o którym miałem pisać:

Po 5 rozłożeniu serwa i w końcu dotarłem do sedna sprawy i problemu a mianowicie ciśnienie z serwa uciekało śrubami które wchodzą w pokrywę obudowy baniaka, gdy rokujemy serwo od strony pedała hamulca i zdejmiemy pokrywę będziemy je widzieć, wchodzą w obudowę. Bardzo ważne aby ściśle przylegały do obudowy w śrubach są uszczelki ale ja zastosowałem uszczelkę w płynie co wyeliminowało uciekanie podciśnienia. Druga sprawa, zanim włożycie serwo można je sprawdzić na powierzchni, zakładamy pompę hamulcową połączmy przewód podciśnienia i słuchamy czy nie zaciąga powietrza, serwo powinno dać się wcisnąć ręką i to przy użyciu minimalnej siły.

Edytowane przez marcmarc
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marco za namiary na typa, ja sie ostatnio tak naciołem ze kupiłem serwo poza allegro ,a serwo siadło po miesiącu a kontaktu do goscia juz nie mam zadnego, przyslał mi serwo troszke skrzywione,bo pewnie było rzucone na kupke szrotową i sie wgieło, ale myslelismy ze bedzie ok,a teraz sie tak rozszczelniło sie nie pedał twardy za 3,4 razem i coraz gorzej , na drodze przy duzej prędkosci kiepskie hamowanie, teraz chwilowo zakleilismy dziure silikonem (bo to na łączeniu jest nieszczelne) ale silikon wessało do srodka, więc kupilismy poxyline i załątalismy to,a na góre klei silikonowy uszczelkowy,zobaczymy co z tego bedzie, ale o serwie musze myslec szybko,bo tamto moze mi pasc w kazdej chwili, dlatego moje pytanie o to serwo o numerze

NUMER CZĘŚCI 3B0 614 105 B

bo to serwo jezdziło w pasku 2003 rok silnik AWX - taki jak mój 131koni.Podobno dwukomorowe bo to na fotkach widać chyba, więc nie wykluczone ze je kupie i sie okaze.A koles sprzedaje bo dzwona zaliczył i sprzedaje wtryski i turbinke itp,gwarancje rozruchowa daje jakąs.

Sam nie wiem co robić ale jak sie niechce dużo płącić to sie kombinuje i płaci dwukrotnie :(

 

Ale wiem ze moje kolejne problemy z hamulcami dotyczą serwa bo jest nieszczelne.

 

http://img690.imageshack.us/img690/5272/879436409.jpg

 

 

Kolega Gural potwierdza ze to serwo o numerze

 

3BO 614 105 B powinno podejsc do paska,który wczesniej miał numery 8e0 612 105 j lub inną literkę na końcu.

 

 

Kolega BartekP takze potwierdza ze podeszło mu serwo o tym samym numerze

3BO 614 105 A

Edytowane przez pawelstaszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności