Skocz do zawartości
Gość s.l.o.w.i.k

[B5] Zamarzające serwo, pedał twardy/miękki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem ,mianowicie wczoraj jadąc jakieś 130 km/h musiałem gwałtownie hamować przed sarna usłyszałem dość głośny trzask pedał zapadł się w podłogę na szczęście ręczny działał i trochę mnie pomiatało ale ledwo ledwo zatrzymałem się . Dziś po oględzinach okazało się ze pękł elastyczny przewód z przodu z lewej strony i przy wciskaniu hamulca był taki trzask jak by w pompie coś pękło . Wymieniłem ten przewód wymieniłem tez pompę zalałem nowy płyn odpowietrzyłem i nadal lipa pedał twardy lecz hamulce jak u kombajnu cała siłą trzeba depnąć i powoli auto hamuje . Ten trzask jakby coś pękało czy przeskakiwało w środku pozostał wymiana pompy nie pomogła . Słychać tez jak się trzyma hamulec takie delikatnie uciekające powietrze . Mogło się uszkodzić serwo jak pisałem pompkę wymieniłem i nic to nie dało . Do wczoraj hamulce żyleta hamowały jak złoto . Nie mam już siły do tego odpowietrzania rozkręcania i skręcania i nie chciał bym wymieniać nie potrzebnie pozostałych elementów . Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

3B1 611 931 C - taka ?

 

 

 

durite-d-assistance-au-freinage-tube-a-vide-avec-clapet-anti-retour-ref-4b1611931aj.jpg

 

Ja w swoim AVB ostatnio ułamałem zaworek. Oczywiście na allegro miliard rurek a tej nie ma.

Wyciągnąłem stary zaworek, na szrocie znalazłem inny i wmontowałem w tą rurkę. Działa.

 

 

Jeżeli dobrze pamiętam to takie same montowali w Auci A6 C5 i w Superbie I GEN.

Daj numery i fotkę szrotowcom i niech tam szukają jak będą jeździć na łupy.

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale ten zaworek nie jest zgrzany z rurką, jak to później zabezpieczyłeś ? Nie będzie zaciągać lewego powietrza ?

Ja już kupiłem tę rurkę. Trafiłem na jedną, jedyną na Allegro, była za 40 zł :)

A wcześniej, jak nie mogłem jej znaleźć, to kupiłem rurkę od Audi A4, wyjąłem zaworki i wsadziłem do grubego węża olejowego, na to opaski i też działało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z hamulcami a mianowicie wygląda to następująco. Jak zawsze odpalam auto z rana a tu czuję że kiedy trzymam hamulec to na odpalonym silniku pedał idzie powoli do końca i jak już jest na dole to spadają obroty dosłownie na chwile. Wcześniej miałem uszkodzony przewód to tak samo pedał schodził wywalił od razu błąd na kompie. Czy to pompa przepuszcza i wystarczy "zestaw naprawczy" czy spodziewać się innych "wydatków"

Passat b5fl, AVF 1.9 tdi 130km

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy skuteczność hamulcy spadła.

Czy jest twardy podczas hamowania

Czy masz wrażenie zapoeietrznych hamulcy .

Jeżeli któreś z powyższych występuje u ciebie to coś się dzieje

Jeżeli nie nic nie rób nic nie szukaj .

Mam tak od dawien dawna .

Auto hamuje dobrze

Aczkolwiek 4 x ciśnieniesz pedal podczas hamowania i twardy jak kamień.

4 różnie modele sprawdzałem mają tak samo

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie że skuteczność spadła znaczy łapie przy samym końcu może i z taką samą siłą ale odczucie jest takie że są słabsze,

Pedał jest taki jak wcześniej ale w momencie kiedy powinien być twardszy to dalej wpada w dół dość głęboko

jak podpompuję szybko to się robi skuteczniejszy i twardszy ale przytrzymam i dalej mięknie.

Martwi mnie to że stało się to z dnia na dzień odrazu odczuć dało się różnice. I te zmiany w pracy silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zawsze odpalam auto z rana a tu czuję że kiedy trzymam hamulec to na odpalonym silniku pedał idzie powoli do końca i jak już jest na dole

 

 

tp jest normalne w passatach ze jak nacisniesz i trzymasz to hebel powoli bedzie opadał na dol i to nie jest zadna wina ani pompy ani pompki hamulcowej tak jest i musi byc. Tak jak kolega Ci wyzej napisał jak nie jest twardy pedał na pierwsze uderzenie hamuje normalnie nie sa zapowietrzone to jest ok tak musi byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mała zmiana w temacie dziś przy próbie odpowietrzania po prostu pedał hamulca zaczął latać jakby w układzie wcale ciśnienia nie było i wpada luźno bez oporów na sam dół, a do tego sprzęgło też chodzi jakby wcale nie działało.

Proszę o informacje czy teraz to na prawdę już pompa siadła? mogę pompować hamulcem a ciśnienia nie daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A płyn masz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak płyn w zbiorniczku pod korek, decyduję się na wymianę pompy hamulcowej. Mam nadzieje że mi sprzęgło wróci i cały układ hamulcowy zadziała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o pomoc mam wymienioną pompę hamulcową odpowietrzam lewe tylne koło (metoda pompuj trzymaj) ok wszystko jak trzeba robię tył lewy i pedał w pierwszej fazie miękki w połowie jak beton, odkręcam odpowietrznik to ledwo cieknie płyn a nawet i wcale. Do końca pedał nie jestem w stanie wcisnąć bo twardy jak skała a tylnym kołem mogę spokojnie kręcić. to samo w kole po przekątnej, natomiast wracam do drugiego koła i odpowietrzanie ok po odkręceniu schodzi ładnie w dół pedał. Proszę o opinie co to może być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pedał hamulca twardy czyli wspomagania nie ma albo pompa vacum albo któryś wężyk podciśnienia albo kilka na raz rzeczy u mnie była peknieta membrana na zaworku przy zbiorniku płynu chłodzącego i tedy uciekało podciśnienie rozebrałem go i skleiłem a też wymieniałem płyn hamulcowy odpowietrzałem cuda dziwa a sprawa bardzo prosta:mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie problem jest taki ze pedal robi mi sie bardzo twardy i bardzo czuły i pozatym grzeja mi sie przednie kola raz lewe raz prawe a raz oby dwa co moze byc przyczyną nie szczelnosci nie mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.01.2010 o 09:07, marcmarc napisał:

Ceść, Paweł namierzyłem gościa który sprzedaje serva po 160 zł z gwarancją rozruchową może wiesz o nim, ale gdyby nie to podaję ci link

http://aukcje.dziennik.pl/show_item.php?item=876684470.

Więc gościu twierdzi że ważne są cyfry natomiast literka już nie ja miałem z literką "j" a sprzedawał mi z literką "b" tak jak pisałem daje gwarancję. Ja w końcu nie kupiłem bo sam naprawiłem po wielkich bojach ale defacto byłem zdecydowany.

 

A teraz do tematu o którym miałem pisać:

Po 5 rozłożeniu serwa i w końcu dotarłem do sedna sprawy i problemu a mianowicie ciśnienie z serwa uciekało śrubami które wchodzą w pokrywę obudowy baniaka, gdy rokujemy serwo od strony pedała hamulca i zdejmiemy pokrywę będziemy je widzieć, wchodzą w obudowę. Bardzo ważne aby ściśle przylegały do obudowy w śrubach są uszczelki ale ja zastosowałem uszczelkę w płynie co wyeliminowało uciekanie podciśnienia. Druga sprawa, zanim włożycie serwo można je sprawdzić na powierzchni, zakładamy pompę hamulcową połączmy przewód podciśnienia i słuchamy czy nie zaciąga powietrza, serwo powinno dać się wcisnąć ręką i to przy użyciu minimalnej siły.

U

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano zauważyłem, że prawie nie mam hamulca roboczego. Usterka polega na tym, że pedał chodzi bardzo miękko, praktycznie bez oporu. Łapie na samym dole słabiej niż normalnie, dziś była mokra nawierzchnia, więc wtedy też od razu "pracował" ABS. "Pracował" bo było słychać tarcie chwilowe opon, po czym dźwięk ustępował, jak podczas normalnej pracy. Tak samo normalnie reagował samochód, chwilowe, delikatne znoszenie w jedną stronę tuż przed reakcją ABS'u. Nie było natomiast czuć wibracji na pedale i dźwięku pracy pompy(?). Wyżej łapie bardzo słabo. Praca pedału sprzęgła jest taka sama jak wczoraj, kontrolki zapalają się I gasną normalnie, a wczoraj wieczorem nie było żadnych objawów ze strony układu hamulcowego. Jaka może być tego przyczyna? Poziomu płynu hamulcowego nie sprawdzałem, bo nie miałem na to czasu. Jaka może być przyczyna, na co zwrócić uwagę?

Pacjent to 2001r 3GB z silnikiem AVB wyposażony w ABS, ASR, ESP, EDS.

 

 

ROZWIĄZANIE:

Uszkodzony był zacisk hamulca ręcznego, przez który wyciekał płyn hamulcowy.

Edytowane przez mk3
Rozwiązanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam serwo o numerach 8eo 612 105 j i czy podejdzie mi serwo od audi z końcówką AB ?Moje się już wyhamowało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę temat. 

Od pewnego czasu, mój Passat B5 FL 2002 AZM dziwnie się zachowuje. 

Przede wszystkim, stale zapalona ikonka CHECK ENGINE i ESP, problemy z odpalaniem - tzn łapie dosyć szybko, ale jakby nie od razu na wszystkie gary. Mało mocy, słabe przyspieszanie, słaba elastyczność. Wszystkie te objawy z różnym nasileniem, raz mocy więcej, raz mniej, raz odpala lepiej a raz gorzej. 

 

No i kilka dni temu, po mroźnej nocy, po ok 5km pedał hamulca stał się twardy i samochód słabo hamował. Przestraszyłem się i zostawiłem go na pobliskim parkingu. Po kilku godzinach, kiedy temperatura była już dodatnia, odpaliłem go i hamowanie było znowu w normie. 

 

Poczytałem o tych zatkanych kanałach odprowadzających wodę i zalanym serwie - faktycznie, pod akumulatorem miałem kilka litrów wody którą usunąłem udrażniając przeloty. 

Na drugi dzień temperatura była na plus i z hamulcami było wszystko ok. Oprócz tego, po kilku km zgasła kontrolka ESP, a po kolejnych kilku zgasł CHECK ENGINE. 

Dodatkowo, wszystkie problemy z mocą, odpalaniem, przyspieszaniem i elastycznością zniknęły, jakbym prowadził inny samochód. 

Aż do dzisiejszych minusowych temperatur. Znowu problemy z hamulcami, znowu brak mocy itd. 

 

Po pierwsze - chciałbym sprawdzić wężykiem, czy w serwie jest woda. Jeśli dobrze zrozumiałem, robię to w otworze po zaworku?  Czy usuwa się go poprzez pociągnięcie (1 zostaje a 2 i 3 wychodzą razem)?

 

Po drugie - o co chodzi z tym powrotem mocy? Czy to kwestia odłączenia aku i skasowania się błędów, czy może serwo ma jakiś związek? 

IMG_20220228_175736.jpg

 

 

 

EDIT: odpowiem sam sobie - tak, guma zostaje, wyciąga się wężyk (3) z plastikowym zaworkiem (2). Odessałem ok 500ml wody. Zobaczymy rano. 

 

EDIT 2: Odessanie wody nic nie dało. Szukam nowego servo i w przyszłym tygodniu do mechanika. Po wyłączeniu silnika, trzymając pedał hamulca wciśnięty, słychać z okolic serva takie jakby siorpanie, które po kilku sekundach ustaje. 

EDIT 3: serwo wymienione i wygląda na to, że wszystko gra. 

Edytowane przez damiangl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności