Skocz do zawartości
Gość s.l.o.w.i.k

[B5] Zamarzające serwo, pedał twardy/miękki

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Nikus26

Witam wszystkich, ja też mam problem z hamulcami i wszystko wskazuje ze pompa vacum nie wyrabia:(.Obecnie mam pompe firmy bosch,moje pytanko czy moge zamontować pompe firmy lucasa? czy ma to jakies wieksze znaczenie?

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh... no i jako, że troszkę dudków uzbierałem to zabrałem się za te moje hamulowanie w pasku...

 

byłem wczoraj w u innego mechanika... tylko po to by w końcu sprawdził to podciśnienie... no i popdłączał... posprawdzał i z pewnością mam nieszczelne serwo!

 

W związku z tym, ze cholernie drogie i trudno dostępne jest nowe to planujemy z mechanikiem jeszcze raz je wytargać z auta i rozebrać... a potem złożyć i ... no właśnie... Uszczelniał ktoś jakoś serwo ? pokleić to na jakieś kleje ?

 

Chce tego sprobówać - bo popsutego już nie da rady popsuć, a nawet jak kupię używane na allegro to nie mam gwarancji, że będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka

jakiś czas temu hamulce mi zamarzły. sytuacja bardzo podobna jak tutaj opisujecie. Włącznie z pedałem który nei powraca, zablokowanymi hamulcami itd. Wtedy wymieniłem płyn hamulcowy metodą na pompowanie pedałem u jakiegoś "pana Ździsia". miało być dobrze bo na przekręconym zapłonie robione. hamulce przestały zamarzać ale stały sie nienormalnie miękkie przy pierwszym hamowaniu i twarde ale nie hamujące podczas poprawiania. Standard myślałem pompa podciśnienia. Nie prawda.

Wystarczyło wylanie płynu i zalanie od nowa ale przy pomocy pompy podciśnienia. długo sie z tym woziłem i szukałem.

Mechanik twierdzi ze jak wylewa i zalewa pompą to coś tam się otwiera w pompie ABS poza tym przed całością podpiął sie komputerem i coś przełączył by pompa się "pootgwierała". Tak wiec jak komus hamulce zamarzały i wymienił płyn a dalej jest problem to polecam jeszcze raz go przelać tym razem pod ciśnieniem i jakiegos mądrzejszego mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturSokol

Witam wzszystkich

Właśnie jestem po naprawie zamarzających hamulców, miałem z tym problem od kąd kupiłem samochód czyli jakies tzry lata temu.Na początku zdarzało sie to tylko w zimę lecz ostatnio bardzo czesto nawet i w latao jadąc w korku nagle okazywało się ze nie mam hamulcy i tak dwa tygonie temu jadąc do pracy zatrzymałem sie na światłach i zostałem tam na dwa cykle jak wryty! zjazd do boku hamul.trzymaja kicha jak 150, powolutku doczłapałem sie do roboty i wlka, na pierwszy rzut porada u znajomych i co wymiana vacum pompy i nic dalej to samo. Drążenie tematu, sprawdzenie czy jest woda w servie nie ma, WYJEŁEM SERVO A TAM Z DRUGIEJ KOMORY CHYBA Z 0,5 LITRA WODY WRAZ Z syfem wyleciało,zmiana serva na nuwke i smiga m jak ta lala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ważne ! - Serwo dwukomorowe "grube" należy odsączyć z obu stron! jedna strona nic nie zmienia... Jeśli zrobicie to w miarę szybko to nie ma problemu... po naprawie...

 

w moim przypadku niestety przy pierwszym rozłożeniu serwa i jego zlożeniu z mechanikiem nie zauważyliśmy małej dziurki... i przez to nadal miałem z nimi problemy, tzn. słabe hamulce... pomiar podciśnienia wykluczył pompe vacum, a przynajmniej wskazał serwo...

 

Głupim fuksem zakupiłem inne na allegro za 50zł... podobnie wygladało tez od b5 po face lifcie... inny numer części ale pasowało i teraz jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dołacze sie do tematu

 

Maj ciepło a mi zamarzają hamulce czytam temat mowie to bedzie cos inego bo jak przy plusowych temp moze zamarznac serwo

 

powymienialem wszystko co sie da poza pompom, ABS i serwo, dalej lapalo hamulce

 

jedyne co zaowazylem to to, że po odpieciu podcisnienia i nacisnieciu pare razy pedalu hamulec na jakies 100 km robi sie normalny

 

po wymianie serwa jak reka odjoł

 

koszty:

serwo- 100zł (szrot w Porębie --- goraco polecam im wiecej tym taniej ogolnie zazwyczaj smieszne ceny)

robocizna: 2h w garazu, zestaw torx, klucze 12,16,19,22, plaski śrubokret, 1L plynu dot 4i troche podrapane ręce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawlo2000

Witam!

Czym sie rożnie serwa dwukomorowe?

ja mam

8e0 612 105 j

sa jeszce serwa rozniace sie tylko ostatnia literą.

wie kotoś co to za różnica?

8D0 612 105 F

8D0 612 105 G

8E0 612 105 A

pozdarwiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że mam zepsute serwo, oto objawy: mam cały czas twardy pedał, po włączeniu silnika pedał nieznacznie delikatnie mięknie, jak dla mnie jest za twardy, kolejny objaw to hamulce nie zawsze puszczają (po pociągnięciu pedału do góry odblokowuje się) co skutkuje większym spalaniem oraz nagrzewaniem tarcz hamulcowych (szczególnie lewy przód i prawy tył). Nie to że całkowicie blokuje ale hamulce przyblokowywują się delikatnie. I czasami jest dobrze dobrze a potem znów to samo. Dodam że nie miałem objawów typu: pedał został mi w podłodze albo passek nie chciał hamować. Dodam że na postoju jak naciskam pedał hamulca to w serwie słychać takie "psssyt" albo czasami po podciągnięciu pedału do góry też takie "psyt"

 

Oczywiście Passat 3bg 2001 1.9 tdi awx

 

EDIT

Posiedziałem trochę przy pasku i oto efekty mojej pracy:

 

INSTRUKCJA WYJMOWANIA SERWA WRAZ Z POMPĄ PASSAT 3BG

To moje spostrzeżenia przy wyjmowaniu serwa (może coś robiłem nie potrzebnie, ale to własne "odkrycia") a więc do rzeczy:

1. odkręcamy kawałek deski rozdzielczej od strony kierowcy tuż pod kierownicą (zaślepka od bezpieczników tam dwie śrubki torx, potem we wgłębieniach koło "schowków" mamy kolejne dwie)

2. w ten sposób dostaliśmy się do pedału hamulca, teraz odkrecamy hamulec od serwa, dwa klucze 17 (lub 16 nie pamiętam) i 19 i rozkręcamy te złote śruby.

3. teraz przechodzimy pod maskę, najpierw gumowa uszczelka, potem ta pokrywa co jest przez długość samochodu (zakrywa akumulator i serwo itp) już widzimy serwo

4. odkręcamy wycieraczki i zdejmujemy ten plastik spod szyby (kilka wsuwek jest pod nim oraz odginamy od szyby [jest taka szparka w którą zachodzi ten plastik], po podważeniu plastik wysunie się w naszym kierunku)

5. odczepiamy przewód od podcisnienia (ciasno siedzi) ja użyłem cienkiego klucza zakońcoznego w kształci U.

6. odkręcamy serwo u mnie było przykręcone na dwie śruby z końcówką torx (tą niżej trudniej odkrecić, ale bez problemu da radę)

7. żeby wyjąć serwo musimy odkręcić przewody od pompy (te metalowe)

 

i w ten prosty sposób mamy serwo na wierzchu, żeby je rozebrać odginamy blaszki, itp to nic trudnego, aby pamiętać co gdzie było i uważać na gumy przy składaniu

 

W moim przypadku w środku okazało się, że jest pełno bagna i jedna z gumek jest przetarta, na chwilę obecną przeczyściłem, a gumkę "zakleiłem" sylikonem (klej do wklejania szyb) po zaschnięciu było jak oryginał - giętki i trwały (zobaczymy na ile).

 

Potem wszystko w odwrotnej kolejności, dolanie płynu i odpowietrzanie, na chwilę obecną hamulce puszczają i nie ma oznak klinowania kół. A pedał zrobił się inny. Czy taki powinien być już sam nie wiem. Wiem, że hamulce działają, nie mam objawów "pedał w podłoge pasek jedzie" itp)

 

Co do pedału to na wyłączonym silniku po wciśnięciu jest twardy nie opada, po włączeniu silnika pedał ciut mięknie i po naciśnięciu czuć jakby powolutku opadał (ale to chyba moje odczucie) i tak jakby był "gąbczasty". Po kilkukrotnym (3krotnym) naciśnięciu twardnieje. Może to wina złe odpowietrzonego układu. Jak powinno się odpowietrzyć po wyjęciu pompy? Oczywiście nie dysponuję żadnym sprzętem do podciśnieniowej wymiany płynów.

Więc na chwilę obecną czekam na dalszy rozwój wydarzeń;p

Jutro uszczelnię to połączenie w ściance między silnikiem a akumulatorem (tak jak u J@ceq i rumpelek) bo u mnie tez swobodnie można go wyjąc i zobaczymy co to da:)

Edytowane przez michael_13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Czym sie rożnie serwa dwukomorowe?

ja mam

8e0 612 105 j

sa jeszce serwa rozniace sie tylko ostatnia literą.

wie kotoś co to za różnica?

8D0 612 105 F

8D0 612 105 G

8E0 612 105 A

pozdarwiam

 

Ok jednak czekała mnie zmiana serwa i miałem podobny dylemat co pawlo2000. Miałem fabrycznie zamontowane serwo 8e0 612 105 j poszukałem na allegro i dokładnie z tym numerem koszt ~260zł gadałem z gościem który sprzedaje i powiedział że nie ma różnicy w serwie jeśli różnią się literką na końcu numeru. Powiedział, że jak z ESP to zawsze dwukomorowe i już, on tak zakłada. Gość widać pojętny nieźle się gadało. Więc zaufałem i kupiłem u niego dwukomorowe serwo 8e0 612 105 a. Dzisiaj przyszło pocztą, wizualnych różnic prawie brak (aby ta gumą na końcu się różniły, ale to tylko wizualna różnica). Założone nowe serwo bez problemu.

Nie wiem czym się różnią serwa 8e0 612 105 a i 8e0 612 105 j ale wiem że można je przemiennie zakładać i co najważniejsze DZIAŁA. Nareszcie mam wspomaganie hamulca! (Czuje jak pedał mięknie po zapaleniu, wcześniej tego nie miałem). A poklejenie membrany w moim przypadku nie dało całkowitego rezultatu.

 

Heh kolejna sprawa, wcześniej miałem przycinające się dwa koła (przednie lewe i tylne prawe). Po pierwszej samodzielnej naprawie, objawy się zmniejszyły, ale nadal było źle. Po zmianie serwa na "nowe" tylko prawe przednie blokowało (potwierdzone badaniami technicznymi) więc jak wróciłem do domu rozebrałem prawe przednie koło i... zardzewiały tłoczek. Więc wyjąłem, wyczyściłem, w polmozbycie dokupiłem uszczelniacze (zestaw wszystkich zaślepek gumek itp. 20zł) założone odpowietrzone i passacik płynie.

Od razu widzę, że spalanie zmalało. Bo tak to cały czas go blokowało i przez to miałem wyższe spalanie, ciężej się ruszało i nie toczył się z górki jak powinien..

 

Po przeczyszczeniu tłoczka i wymianie serwa, oraz poprawieniu przewodu podcisnienia (ta złączka przy akumulatorze) jak na razie wszystkie problemy rozwiązane. Przy okazji udrożniłem odpływy pod akumulatorem i serwem. Teraz woda elegancko spływa.

 

 

Teraz to mi aby sprawna pompa ze zbiorniczkiem została, może ktoś chce odkupić?;)

Edytowane przez michael_13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,czy nie ma ktoś do sprzedania tego zaworka z rurką który wchodzi w serwo?? bo dzis wziołem się za wode w serwie a było zimno, delikatne dotkniecie zaworka zeby go wyjąc z serwa i zaworek pękł,w sklepach nie było, na szrotach nie było to pozostało mi pospawanie go u spawacza plastików,ale musze mysleć o wymianie jego na orginalny- jak wiadomo to sa hamulce a z tym nie ma zartów, jak by ktos miał szrot jakis co jest ta część to bym prosił.

Samochód to pasek 2001 1,9tdi 130 koni ,serwo dwukomorowe

 

http://img188.imageshack.us/img188/6076/rurkazzaworkiem.jpg - fotka rurki z zaworkiem,podobno występują tylko w komplecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłącze sie do tematu

miałem servo : 4B3612107

 

czy o numerze 4B3612105A bedzie pasowało ???

prosze o porade bo mam na oku za dobrą cene

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy o numerze 4B3612105A bedzie pasowało ???

Tak patrzyłem w ETKA i wygląda na to że ten numer odpowiada za serwo z pompą hamulcową jako całość w skład której wchodzi samo serwo o numerze ->

miałem servo : 4B3612107

To znaczy że powinno pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Panowie, ja z tym samym problemem co kazdy tzn:

Zamarzały mi hamulce ,więc czytając forum wzielismy sie za odessanie wody z serwa i to sie udało, wezykiem i szczykawką odessalismy tą wode z jednej komory,bo nie wiadomo co jest w drugiej ,bo nie ma podobno dostepu do niej bez wczesniejszego wymontowania go.Po podłaczeniu wszystkiego wydawało sie ze bedzie ok,a tu pozniej pare godzin podczas jazdy zablokowało mi lekko hamulce przednie a dokładniej lewy przód,kontrolki zadne sie nie swieca itp, jak wiadomo po odłaczeniu zaworka od serwa lub na sciance co łączą sie rurki od podcisnienia hamulce pusciły ale po jakims czasie lub paru km znowu złapał lewy przód i teraz mnie gryzie pytanie, czy podczas odsysania wody uszkodzilismy membrane czy cos i teraz sie zle układa i blokuje hamulce czy co??Czy serwo padło jak tej wody juz tam nie ma, czy w drugiej komorze pozostała woda i moze ona wywołuje ten problem,hamulce nie jest bardzo zaklinowany tylko troche trzyma,czuc to przy ruszaniu i zmianie biegów jak i tym ze koła sa gorące z przodu jak cholera a z lewego leci mały dymek z klocków.

 

 

Powiedzcie mi teraz punkt po punkcie co robić zeby sie nie narazac na duze koszta;

 

Rozebrac koła i zobaczyc cylinderki itp-ale jesli cylinderki puszczają jak sie rozłaczy rurki(zaworek) to znaczy sie cylinderki sa dobre i odbijają. (takie moje zdanie)

 

czy szukać juz serwo inne?

 

coś czytałem o pompie abs i jakies wtyczce zeby ją rozłaczyc ale nie wiemy gdzie ona jest itp.

 

czy trzeba zmienić płyn cały

 

 

 

inne pytanko,czy jak mam szukać serwa to kazde serwo dwukomorowe pasuje do paska 130 konnego ? czy tylko po numerach musze szukać, bo jak widze to te serwa dwukomorowe z pojemniczkiem porostokątnym mogą pasować do mnie bo ja mam taki własnie pojemnik na płyn h.

 

 

Coś jeszcze czytałem ze ktoś przycinał lub przypilowywał kruciec od serwa bo był za długi i naciskał delikatnie na pedał hamulca i to powodowało blokowanie delikatne hamulce.

Dodam ze moje hamulce są bardzo dobre,chodzi mi tu o pedał jest taki jaki powinien nigdy nie wpada itp.

 

Prosze o porady.

 

Pozdrawiam i dziękuję.

 

---------- Post added at 12:31 ---------- Previous post was at 08:32 ----------

 

do kolegi GURAL:

 

Hej musze kupic serwo i mam pytanko czy podejdzie, u mnie na serwie mam pozmazywane numerki ale 612 105 mam napewno,ostatnia litera zmazana i jej nie mam,serwo jest dwukomorowe z pojemniczkiem prostokątnym i dzwoniłem do faceta mówi ze ma u siebie serwo 3Blub(E)0 614 105 A i ze jemu podeszło to do paska 2002 silnik awx jak i mój 130 koni 5 skrzynia. czy ta 614 bedzie pasować za 612 ?

 

 

Zamówiłem używane serwo 8e0 612 105 j - ZOBACZYMY CO Z TEGO BEDZIE 14 dni gwarancji rozruchowej bede miał.

Edytowane przez pawelstaszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamówiłem używane serwo 8e0 612 105 j

To serwo było stosowane do numeru VIN 3B-2-010027 powinno pasować skoro masz 2001-wszy rocznik.

u mnie na serwie mam pozmazywane numerki ale 602 105 mam napewno

Natomiast tego numeru nie mogę dopasować do żadnego istniejącego numeru w ETKA

3Blub(E)0 614 105 A i ze jemu podeszło to do paska 2002 silnik awx jak i mój 130 koni 5 skrzynia.

Zamiennikiem tego serwa jest serwo o tym numerze ->8E0612107L Ale ETKA nie rozpoznaje tego numeru u mnie :rotfl: i teraz nie wiem nawet do jakiego to jest modelu.

czy ta 614 bedzie pasować za 612 ?

A za którą 612-stkę ma pasować?

 

PS

Sorki że dopiero teraz odpisałem, ale coś ciężko mi się dzisiaj myśli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko,dzięki za informację,teraz ważniejsze dla mnie jest to czy wymiana tego serwa coś pomorze,czy będzie tak dalej.Lewe koło rozebrane,cylinderek chodził super,przesmarowałem dokładnie jeszcze raz a jego blokuje po odessaniu wody z serwa,zobaczymy.

 

---------- Post added at 13:38 ---------- Previous post was at 07:36 ----------

 

jak by ktos szukał uzywanego serwa,to ten facet Arti3211 ma 3 o numerach :

1- 3B0 614 105 A

K40N

2- 8E0 612 105 J

g25M

3- 3B0 614 105 A

t46N

 

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=843195470

 

więc ktoś moze sobie zamówić u niego,bynajmniej facet nie sprawdzony nie brałem od niego,tylko pisze ze ma.

Edytowane przez pawelstaszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja również mam problem z hamulcami.

 

Mechanicy póki co odessali mi szklankę wody z serwa - ale chyba tylko z jednej części, bo go nie zdejmowali a w autku mam ESP więc wnioskuję iż mam podwójne serwo którego nie da się "odwodnić" bez demontażu.

 

Rano (-15 stopni) jak nacisnąłem pedał hamulca to usłyszałem coś jakby dźwięk kruszonego lodu pod pedałem hamulca.

Hamulca oczywiście BRAK no i po kilku minutach jazdy coraz bardziej odczuwalne blokowanie się hamulców. Dobrze że do roboty mam 4km - ale w mieście to i tak męczarnia.

 

Teraz mam do Was pytania:

 

Czy próbować bawić się w wyciąganie serwa, jego rozbieranie i wyciąganie wody czy raczej zlecić to mechanikom i mieć nadzieję że nic nie spartaczą i zrobią to dokładnie. Warunki mam bo dysponuję garażem.

 

A może od razu kupić drugie serwo - bo nadzieja że stare działa jest niewielka ?

 

Czy po wyjęciu i wyczyszczeniu serwa (tudzież założenia drugiego nowego) trzeba odpowietrzać układ hamulcowy ???

 

Dzięki z góry za pomoc.

 

Pozdrawiam,

Artur

 

PS:

Możecie mi sprawdzić jakie serwo pasuje do mojego paska - będę bardzo wdzięczny.

Nr VIN: WVWZZZ3BZ2E168093

Edytowane przez a_r_t_i

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego przechodziłem przez to w zeszłym roku...

i powiem Ci tak:

 

Jak najszybciej zdemontuj i odessaj z drugiej komory, bo jeśli tego nie zrobić to lód ci rozerwie tą gumową membranę i kicha - wtedy pozostaje kupienie nowego. Przy rozbieraniu dokładnie obejrz pod każdym kątem tą membranę - ja miałem bardzo małe uszkodzenie i wrecz niewidoczne i musiałem dwa razy rozbierać...

 

takwięc rozbierz... dokładnie obejrz jeśli wszystko gra, to ładnie wszystko wyczyść przy okazji złóż do kupy i zamontuj... - NIE ZAPOMNIJ NAPRAWIĆ PRZYCZYNY - czyli wyjąć gumowych nakładek na otworach odprowadzających wodę z podszybia!!! gdzieś pod akumulatorem bodajrze - szukaj dokładnie w innych wątkach na forum - było poruszane - ja się załapałem na darmową akcję serwisową w zeszłym roku i nie musiałem sobie rąk brudzić przy wyjmowaniu tych gumowych osłon :) (akcja nie dotyczyła niestety wymiany serwa)

 

Co do odpowietrzania, jak zrobisz to umiejętnie to nie będziesz musiał... mój mechanik nie musiał... ale odpowietrzanie bez koniecznego sprzętu przy ABSie i ESP to się nie da sammemu zrobić... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka ,ja miałem to samo 2 tyg temu, tylko jak odessałem wode z pierwszej komory to mi sie zaczeły blokowac hamulce przednie (lewy) i kupiłem uzywane serwo na allegro i zawiozłem do mechanika,serwo wymienili mi ,płyn takze kupiłem hamulcowy ATE typ200-polecany - wszystko zostało załozone i odpowietrzone i narazie 2tyg jest ok, płyn prawie cały wykorzystali bo dwa razy pompe mi przekładali od serwa bo jedna była uszkodzona ta która kupiłem z serwem na allegro lub juz zabrudzona i sie odpowietrzyc nie dała czy cos takiego.

 

Serwo uzywka max 150 zł, wymiana mechanika 100-120 zł-płyn 50 zł.

 

Czy bawić sie i naprawiać ?? membrany mogą byc pognite itp ,nie wiadomo czy jak odessiesz wode z drógiej komory czy tez ci sie hamulce nie poblokują bo membrana sie juz bedzie inaczej układać itp.

 

---------- Post added at 12:31 ---------- Previous post was at 12:13 ----------

 

Poczytaj pare postów wyżej u góry na stronie jest, te serwa sa zamienne i mozna dać serwo jak sie miało 8e0 612 105 j ,mozna założyć np. z literką a na końcu.Musi byc dwukomorowe i miec poczatek 8e0 612 105 -- ostatnia literka niewazna,zbiorniczek na serwie prostokątny, zresztą zlukaj sobie numer na serwie ,masz pod pompą.

 

W moim poscie dałem nazwe uzytkownika itp kto ma takie serwa,czytać panowie,czytać.mam identyczny model jak ty.

 

 

 

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=843195470 numer poprosić 8e0 612 105 j

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi,

 

Na akcje serwisową udało mi się zapisać dzisiaj na 18:00 więc spoko. Powiem aby nie składali wszystkiego do kupy bo będę dzisiaj walczył z serwem. Jeżeli naprawa obecnego serwa nie pomoże to stracę najwyżej piątkowy wieczór/noc. Nowe (używane) serwo zawsze zdążę kupić.

 

PS:

Na co zwrócić uwagę podczas wyjmowania / "odwadniania" / wkładania serwa aby nie zapowietrzyć hamulców ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poco ci marnować czas na serwis jak sam mozesz sobie wyjąc akumulator i włożyć rurke i przetkać dziurę i to samo pod serwem,tam gorzej jest z podejsciem,a jak masz korek gumowy to sobie sam wyciągnij, wielkie halo ze trzeba do serwisu jechac, pokazać sie chyba,tym bardziej ze wszystko wygrzebiesz dzis na wierzch ,zastanów się czy potrafisz włożyć rurk,wąz,czy długi srubokręt w dziurę?

 

 

Mówisz im ze powiesz im zeby ci nie składali do kupy wszystkiego,ale akumulator musza ci dokręcić i włozyć a pod serwo to łape włożą,więc ci nic nie rozkręcą i nie pomogą czego ty sam w ciągu 15 minut nie zrobisz, jest zimno uwazaj zebys nie wyłamał węza plastikowego z zaworkiem które wchodzi w serwo,bo ja to zrobiłem,tylko szczelił w taką pogode,delikatnie w dół go naciskaj zeby wyszedł,a w czesniej wyjmnij druga częsc rurki ze sciany grodzeniowej na wysokosci akumulatora.Jednym słowym uwazaj na elementy plastikowe w taki mróż.

 

 

 

A czy nowe (używane ) serwo zdąrzysz kupić to pamietaj ze są swieta i paczki idą długo,a na święta autko by sie przydało.

Edytowane przez pawelstaszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności