tppl1986 Zgłoś #801 Napisano 21 Stycznia 2016 Raczej problem z pompowtryskiwaczami, sa zapewne na wyczerpaniu i jest większa dawka paliwa stad wyższe obroty, znam to z autopsji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FireBall Zgłoś #802 Napisano 21 Stycznia 2016 Pompo-wtryskiwacze sprawdzane przez VCDSA i są w bardzo dobrym stanie! Chyba że VCDS jest niedokładny Sam nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #803 Napisano 21 Stycznia 2016 Panowie jeżeli odpalam samochód i obroty są zawyżane koło 1 tyś, to raczej czujnik temperatury do wymiany i on jest winny?Bo Akumulator jest nowy a świece w tamtym roku wymienione na NGK! Za jakiekolwiek odpowiedzi dzięki ) Tak jak kolega wyżej napisał trzeba sprwdzić dawki na wtryskiwaczach. Bez kompa ani rusz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FireBall Zgłoś #804 Napisano 21 Stycznia 2016 A jak pompki się kończą jaka jest dawka? powyżej ile? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #805 Napisano 21 Stycznia 2016 Kamil proponuję podesłać pomiary z dawkowania pompek. Na początek warto też użyć preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy np. Firmy STP lub Liqui Moly. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FireBall Zgłoś #806 Napisano 21 Stycznia 2016 Wystarczy tylko z grupy 13 logi pompo-wtrysków? Na szybko zrobione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #807 Napisano 21 Stycznia 2016 Wystarczy tylko z grupy 13 logi pompo-wtrysków? Pompki OK - podwyższone obroty to nie tu przyczyna. Sprawdź na zimnym silniku (najlepiej po całonocnym postoju) jaka jest temp silnika w blokach pomiarowych gdy połączysz się ze sterownikiem silnika. Taki sam odczyt zrób w blokach pomiarowych licznika (też po całonocnym postoju). Oba pomiary zrób na samym zapłonie. Następnie zagrzej dobrze auto (by na zegarach było 90*) i sprawdź pomiar ten co wcześniej w obu sterownikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FireBall Zgłoś #808 Napisano 21 Stycznia 2016 Dobra zrobię tak Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #809 Napisano 22 Stycznia 2016 Grupa 008, 013i 023 tam masz wsio o pompkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #810 Napisano 22 Stycznia 2016 Grupa 008, 013i 023 tam masz wsio o pompkach 8? Raczej 13, 18, 23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #811 Napisano 22 Stycznia 2016 8? Raczej 13, 18, 23 Tak Kolego teraz sie zgadza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati Zgłoś #812 Napisano 23 Stycznia 2016 (edytowane) Panowie jeżeli odpalam samochód i obroty są zawyżane koło 1 tyś Komp sam zwiększa dawkę paliwa jak motor jest zimny. Można to zauważyć jak temp jest niska przy pierwszym odpaleniu autko chodzi głośniej i ma wyższe obroty Edytowane 23 Stycznia 2016 przez mati Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #813 Napisano 23 Stycznia 2016 Panowie jeżeli odpalam samochód i obroty są zawyżane koło 1 tyś, to raczej czujnik temperatury do wymiany i on jest winny? Przy takich mrozach to normalne pochodzi tak ze 2 minuty i wraz z ogrzewaniem silnika obroty spadną. Jak byś miał obroty 1500 to coś nie halo. Panowie kto z was po odpaleniu auta ma 840 obr.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #814 Napisano 23 Stycznia 2016 Panowie jeżeli odpalam samochód i obroty są zawyżane koło 1 tyś, to raczej czujnik temperatury do wymiany i on jest winny?Bo Akumulator jest nowy a świece w tamtym roku wymienione na NGK! Za jakiekolwiek odpowiedzi dzięki ) Normalne zachowanie silnika przy obecnych temperaturach. W sterowniku masz mape odpowiedzialną za wolne obroty w zależności od temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konvict Zgłoś #815 Napisano 25 Marca 2016 Panowie posiadam Passata b5 1.9tdi z pompo-wtryskiwaczami oznaczenie silnika AJM, i także mam problem z odpalaniem na temp ponizej 5 stopni na plusie już mu cieżko a jak spadnie do 10 na minusie to nie odpali, a że mechanik posiada także takie autko jak moje to podrzuciliśmy pompę vacum oraz pompowtryski od niego i nie pomogło, świece także mam nowe bosha, dodam że rok temu było wszystko ok czyli palił po pierwszym przekreceniu kluczyka, potem robiłem uszczelkę pod głowicą i rozrząd i teraz ma te cholerne problemy, rozrząd mechanik mówi że dobrze ustawiony bo na zatrzaski i nie da się inaczej, ponadto identycznie jak u niego, udało się troche poprawić palenie gdy w baku zamontowaliśmy pompkę 1bar i 3razy kręce kluczykiem to wali od strzału, ale nie wiem jak będzie na -10 czy wiekszej na minusie temp, dodam także że przy odpaleniu puszcza chmurę dymu zawsze, co to może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni1989 Zgłoś #816 Napisano 8 Stycznia 2017 Witam panowie Minął już rok, przyszła kolejna zima i mrozy i niestety muszę wrócić do tematu. Passat 1.9 tdi 130 km ( 290 tyś. km licznikowo ) bardzo ciężko odpala na mrozie ( -7 do -15 ). Pali dopiero za 2-3 razem po długim kręceniu. Rok temu wymieniłem świece na NGK, czujnik temperatury i nic nie pomogło. Świece zostały sprawdzone i grzeją, nie są felerne prąd dochodzi. Jak już zapali to lubi walnąć czarną chmure dymu. Panowie macie może jakieś pomysły ? Co mogę jeszcze sprawdzić ? Dodam też że czasami bardzo rzadko ale zdarza się że na gorącym silniku też nie odpali mi za 1 razem tylko za 2 i to po dosyć dłuższym kręceniu. Czy może to być jakoś powiązane ? Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w tym motorach ustawia się kąt wtrysku ? Czy jest on ustawiany komputerowo poprzez pompowtryski ? Z góry dziękuję za każdą pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raficc Zgłoś #817 Napisano 8 Stycznia 2017 Ja mam podobny problem w AJM od 5 st na plusie gorzej odpala a teraz na -20 to tak jakby paliwo cofało ale to tez sprawdzałem zaworki i wsio sprawdzone. jedni piszą o pompie w baku ze ajm maja drudzy ze nie. ale walczę tylko nie wiem z czym. kolego Roni1989 u nas się ustawia synchronizacje wału z wałkiem rozrządu masz o tym mnóstwo tematów filmików jak to samemu zrobić. u mnie synchronizacja jest na poziomie -2,8 a norma do -3.3 ale najlepiej jak jest 0 i teraz czy czasem u mnie to nie tego wina bo już brak tematów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni1989 Zgłoś #818 Napisano 8 Stycznia 2017 U mnie też już wyczerpały się pomysły. Pojadę jeszcze do mechanika żeby sprawdził mi tą synchronizacje. Jeśli okaże się że i tu jest wszystko ok to wtedy już sie poddaje po prostu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raficc Zgłoś #819 Napisano 8 Stycznia 2017 Ja miałem podnietą uszczelkę pod głowicą i przed wymianą też odpalał źle jak postał i jak zimno szczególnie. Zrobiłem głowice rozrusznik aku nowy świece i dalej lipa. Nie ma problemu z mocą nie kopci, jak już zapali to jest ok jak postoi na mrozach ponad 8 godz jest lipa.. no chyba że źle założyli uszczelki na pompkach lub uszkodzili je przy wkładaniu.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni1989 Zgłoś #820 Napisano 8 Stycznia 2017 ciężki temat jednym słowem. Ja miałem wymieniany wałek rozrządu jakieś 1,5 roku temu. Może rzeczywiście jest źle zrobiona synchronizacja. U mnie tak samo jak już odpali to idzie jak burza bez żadnych zastrzeżeń. Nie wiem nie wiem jeszcze to sprawdzę i zobaczymy czy pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach