Skocz do zawartości
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej problem z pompowtryskiwaczami, sa zapewne na wyczerpaniu i jest większa dawka paliwa stad wyższe obroty, znam to z autopsji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompo-wtryskiwacze sprawdzane przez VCDSA i są w bardzo dobrym stanie!

Chyba że VCDS jest niedokładny :/

Sam nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jeżeli odpalam samochód i obroty są zawyżane koło 1 tyś, to raczej czujnik temperatury do wymiany i on jest winny?

Bo Akumulator jest nowy a świece w tamtym roku wymienione na NGK! :D

Za jakiekolwiek odpowiedzi dzięki :)))

 

Tak jak kolega wyżej napisał trzeba sprwdzić dawki na wtryskiwaczach. Bez kompa ani rusz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak pompki się kończą jaka jest dawka? powyżej ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil proponuję podesłać pomiary z dawkowania pompek. Na początek warto też użyć preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy np. Firmy STP lub Liqui Moly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy tylko z grupy 13 logi pompo-wtrysków?

Na szybko zrobione :]

20160118_131159.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy tylko z grupy 13 logi pompo-wtrysków?

 

Pompki OK - podwyższone obroty to nie tu przyczyna. Sprawdź na zimnym silniku (najlepiej po całonocnym postoju) jaka jest temp silnika w blokach pomiarowych gdy połączysz się ze sterownikiem silnika. Taki sam odczyt zrób w blokach pomiarowych licznika (też po całonocnym postoju). Oba pomiary zrób na samym zapłonie.

 

Następnie zagrzej dobrze auto (by na zegarach było 90*) i sprawdź pomiar ten co wcześniej w obu sterownikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra zrobię tak :D Dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grupa 008, 013i 023 tam masz wsio o pompkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grupa 008, 013i 023 tam masz wsio o pompkach

 

8? Raczej 13, 18, 23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8? Raczej 13, 18, 23

 

Tak Kolego teraz sie zgadza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jeżeli odpalam samochód i obroty są zawyżane koło 1 tyś

Komp sam zwiększa dawkę paliwa jak motor jest zimny. Można to zauważyć jak temp jest niska przy pierwszym odpaleniu autko chodzi głośniej i ma wyższe obroty

Edytowane przez mati

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jeżeli odpalam samochód i obroty są zawyżane koło 1 tyś, to raczej czujnik temperatury do wymiany i on jest winny?

Przy takich mrozach to normalne pochodzi tak ze 2 minuty i wraz z ogrzewaniem silnika obroty spadną. Jak byś miał obroty 1500 to coś nie halo. Panowie kto z was po odpaleniu auta ma 840 obr.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jeżeli odpalam samochód i obroty są zawyżane koło 1 tyś, to raczej czujnik temperatury do wymiany i on jest winny?

Bo Akumulator jest nowy a świece w tamtym roku wymienione na NGK! :D

Za jakiekolwiek odpowiedzi dzięki :)))

Normalne zachowanie silnika przy obecnych temperaturach. W sterowniku masz mape odpowiedzialną za wolne obroty w zależności od temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie posiadam Passata b5 1.9tdi z pompo-wtryskiwaczami oznaczenie silnika AJM, i także mam problem z odpalaniem na temp ponizej 5 stopni na plusie już mu cieżko a jak spadnie do 10 na minusie to nie odpali, a że mechanik posiada także takie autko jak moje to podrzuciliśmy pompę vacum oraz pompowtryski od niego i nie pomogło, świece także mam nowe bosha, dodam że rok temu było wszystko ok czyli palił po pierwszym przekreceniu kluczyka, potem robiłem uszczelkę pod głowicą i rozrząd i teraz ma te cholerne problemy, rozrząd mechanik mówi że dobrze ustawiony bo na zatrzaski i nie da się inaczej, ponadto identycznie jak u niego, udało się troche poprawić palenie gdy w baku zamontowaliśmy pompkę 1bar i 3razy kręce kluczykiem to wali od strzału, ale nie wiem jak będzie na -10 czy wiekszej na minusie temp, dodam także że przy odpaleniu puszcza chmurę dymu zawsze, co to może być :/?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie

Minął już rok, przyszła kolejna zima i mrozy i niestety muszę wrócić do tematu. Passat 1.9 tdi 130 km ( 290 tyś. km licznikowo ) bardzo ciężko odpala na mrozie ( -7 do -15 ). Pali dopiero za 2-3 razem po długim kręceniu. Rok temu wymieniłem świece na NGK, czujnik temperatury i nic nie pomogło. Świece zostały sprawdzone i grzeją, nie są felerne prąd dochodzi. Jak już zapali to lubi walnąć czarną chmure dymu. Panowie macie może jakieś pomysły ? Co mogę jeszcze sprawdzić ? Dodam też że czasami bardzo rzadko ale zdarza się że na gorącym silniku też nie odpali mi za 1 razem tylko za 2 i to po dosyć dłuższym kręceniu. Czy może to być jakoś powiązane ?

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w tym motorach ustawia się kąt wtrysku ? Czy jest on ustawiany komputerowo poprzez pompowtryski ?

Z góry dziękuję za każdą pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem w AJM od 5 st na plusie gorzej odpala a teraz na -20 to tak jakby paliwo cofało ale to tez sprawdzałem zaworki i wsio sprawdzone. jedni piszą o pompie w baku ze ajm maja drudzy ze nie. ale walczę tylko nie wiem z czym.

kolego Roni1989 u nas się ustawia synchronizacje wału z wałkiem rozrządu masz o tym mnóstwo tematów filmików jak to samemu zrobić. u mnie synchronizacja jest na poziomie -2,8 a norma do -3.3 ale najlepiej jak jest 0 i teraz czy czasem u mnie to nie tego wina bo już brak tematów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też już wyczerpały się pomysły. Pojadę jeszcze do mechanika żeby sprawdził mi tą synchronizacje. Jeśli okaże się że i tu jest wszystko ok to wtedy już sie poddaje po prostu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podnietą uszczelkę pod głowicą i przed wymianą też odpalał źle jak postał i jak zimno szczególnie. Zrobiłem głowice rozrusznik aku nowy świece i dalej lipa. Nie ma problemu z mocą nie kopci, jak już zapali to jest ok jak postoi na mrozach ponad 8 godz jest lipa.. no chyba że źle założyli uszczelki na pompkach lub uszkodzili je przy wkładaniu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciężki temat jednym słowem. Ja miałem wymieniany wałek rozrządu jakieś 1,5 roku temu. Może rzeczywiście jest źle zrobiona synchronizacja. U mnie tak samo jak już odpali to idzie jak burza bez żadnych zastrzeżeń. Nie wiem nie wiem jeszcze to sprawdzę i zobaczymy czy pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności