Skocz do zawartości
Gość airflow

Jaki płyn do wspomagania ? Czer. czy ziel.?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przerzuciłem cały wątek i wybrałem płyn zielony, półsysntetyczny jakiejś niemieckiej firmy. Za 1 litr zapłaciłem około 40 zł. Na razie nie mogę nic powiedzieć czy jest lepiej czy gorzej. Można powiedzieć bez zmian. Pojeżdżę to jeszcze dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest zielony, i narazie nie wymienaiłem odkąd go mam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem u siebie i wg mnie u mnie jest zielony.

Kupiłem litr zielonego za około 35zł.

Dolałem.... i nie widzę różnicy...

Piana też sie nie zrobiła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie doradzcie mi co mam zrobic? Dzis bylem w Lodzi w firmie Dynamic na regeneracji maglownicy, fachowcy kazali zalac uklad czerwonym plynem nie zielonym poniewaz czerwony bedzie lepiej chronil szlifowana listwe przed korozja czego nie zrobi zielony plyn, z kilku przepenetrownych postow wywnioskwalem ze zdecydowanie zielony powinien isc. Co mam zrobic, jak zaleje zielonym to w razie nie daj Boze czegos moga nie uznac gwarancji bo kazali lac czerwony Hipol ATF II D. Magiel byl testowany i zalewany takim wlasnie plynem po regeneracji. Czzy jak naleje czerwony tak jak zalecaja czy pompa wspomagania mi nie padnie? Plyn z ukladu zostal spuszczony. Prosze o szybka odpowiedz. Dziekuje

 

Aha chodzi o Passka B5 FL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czzy jak naleje czerwony tak jak zalecaja czy pompa wspomagania mi nie padnie

może tak być ponieważ w B5 powinien być zielony.

 

po 2:

napisałeś w dziele B3 a nie b5 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze ktos wyjasni czym sie rozni plyn zielony od czerwonego, we wlasciwosciach, bo mi fachmany kazali zalac czerwony do zregenerowanej maglownicy gdyz to jest warunkiem gwarancji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oryginalnie jest płyn czerwony bo taki w salonie VW sprzedają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wiem że do wspomagania jest używany zielony olej Pentosin CHF 11S. Jes to olej który spełnia normę VW G004000 i jest olejem syntetycznym. Z tego co wiem to jest on nawet zalewany do przekładni TRW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do wspomagania jest używany zielony olej Pentosin CHF 11S. Jes to olej który spełnia normę VW G004000 i jest olejem syntetycznym.

Niestety, ale jest olejem mineralnym :fajny Syntetyk jest czerwony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takiej sytuacji najlepiej będzie odessać strzykawką nieco płynu i poczekać kilka dni, aż opadnie osad. Wtedy powinien być już wyraźnie widoczny kolor płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej ma spełniac norme producenta pompy wspomagania i tyle ja zalalem elf matic ijest git a sugerowałem sie tym co znalazlem na forum golfa;

Olej ma być na bazie mineralnej rodzaju ATF (Automatic Transmission Fluid) dodatkowo spełniający jedną z norm Dexron: IID, IIIF, IIIG, IIIH, klasy 09X. O ile masz pompę z ZF-a to powinieneś mieć właśnie taki olej. Na drugiej stronie tego dokumentu jest lista marek i nazw handlowych przetestowanych przez nich olei, które polecają. Febi tam nie ma w ogóle. Niemcy nie uważają tej marki za zbyt dobrą jeżeli chodzi o oleje wręcz nawet odradzają. Na stronach Febi znalazłem jedynie żółty olej typu Dexron II, a i tak ma być min. IID. Te literki także są bardzo ważne. Tak jak pisałem nie należy się sugerować kolorem, bo on nie mówi nam jakiego typu jest to olej i jakie normy spełnia. Trzeba patrzyć w większości wypadkach z tyłu butelki bo tam jest to wszystko napisane.

ZF nie zaleca olejów z Febi, ze względu na niską jakość (oni sami ich nie produkują).

http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_InteroeleV2_manager/Work/2010-07-01/TE-ML%2009_en0700.pdf

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku też nie wiedziałem jaki był a trzeba było dolać bo brakowało do stanu więc odkręciłem wąż od pompy włączyłem silnik pokręciłem kierownicą wszysko spłyneło zakręciłem przewód i nalałem płynu następnie znowu odpaliłem auto i kręciłem kierownicą na początku pompa głośno chodziła ale gdy się już zalała płynem było super a lałem FEBI zielony pozdrawiam.:manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Napisał rypka Zobacz post

do wspomagania jest używany zielony olej Pentosin CHF 11S. Jes to olej który spełnia normę VW G004000 i jest olejem syntetycznym.

Niestety, ale jest olejem mineralnym Syntetyk jest czerwony.

Mineralny jest Pentosin CHF 7.1, CHF 11S jest w syntetyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam poczatkowo mialem zielonego SWAGa, ale jak zaczal mi plyn uciekac swego czasu to na samych resztkach dotoczylem sie do stacji i kupilem Orlenowego HIPOL'a ATF Dextron II. Bodajze czerwony. Zalalem, jezdze juz rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też jakoś wszystko inne uciekało Mi a HIPOL już 3 miesiące bez kropli ubytku:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli płyn ucieka, to trzeba pouszczelniać. Możliwe, ze czerwony ATF jest bardziej gęsty, ale może po dłuższym używaniu zamiast zielonego, porozpuszczać uszczelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie. Co myślicie o tym? czerwony czy zielony?

plyn1.jpg

plyn2.jpg

plyn3.jpg

 

Nie do końca jestem pewny ze to czerwony:

Mój passat to B5 FL rok 2004

korek wlewu plynu zielony, nie wiem co napisane na korku

skrzynia biegów automatyczna (płyn syntetyczny ATF) czerwony??

nie wiem co myśleć bo trochę zajeżdża żółtym

Edytowane przez kraskaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak korek zielony to i płyn powinien być zielony no chyba że ktoś oszczędzał albo jeździł do druciarzy a nie mechaników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego nie wiem, auto jest moje od niecałego roku.

nie mam doświadczenia w rozpoznawaniu koloru zużytego płynu a muszę dolać bo zauważyłem ze poziom jest sporo poniżej minimum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie i Panie. Co myślicie o tym? czerwony czy zielony?

ja myślę jedno... nie ten dział... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności