Skocz do zawartości
Gość airflow

Jaki płyn do wspomagania ? Czer. czy ziel.?

Rekomendowane odpowiedzi

czyli co każdy afn czy też 1z ma inny rodzaj pompy tak ??
są takie same pompy jak w golfach II, III, paskach B3, seatach.....i tak dalej.
z tego co ja wiem, to zalanie czerwonego płynu do b4 podowuje pompa kaput, ja mam zielony
- bzdura. Po wymienie łożyska w pompie w moim 1z -zalany zwykłym Hipolem ATF (czerwony) śmiga bez zająknięcia dobre kilka tyś km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takie rzeczy to chyba tylko w starej wsi i ze strumyka z gnojówą przy rozrzutniku

nie w Starej Wsi tylko w Wolfsburgu. u nas w strumykach płynie czysta woda bo kanalizacje mamy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta. Więc tak mój problem polega na tym że u mnie wspomaganie wygląda tak że jak stoję w miejscu samochodem to jest niesamowita walka z tym, głównie przez to że mam urwaną śrubę od wspomagania i nie da się napiąć paska. Gdyż właśnie teraz już jest wiosna itp zdecydowałem się zregenerować maglownice, i nagwintować nową śróbę. Przeczytałem wcześniejsze tematy o właśnie oleju do wspomagania jaki wybrać. Lecz u mnie jest problem bo mówiliście aby wybrać po korku no niestety u mnie jest czarny cały lub po płynie jaki się ma u mnie ciężko określić gdyż jest czarny jak smoła kleisty itp. Więc pytanie który najlepiej wybrać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki, czyli zielony mineralny.

febi-06162-1l.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm z tego co widzę to jest FEBI ale jaki dokładnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co widzę to jest FEBI ale jaki dokładnie ?

A nad zdjęciem czytałeś?

zielony mineralny.

 

W identik butelkach jest też nie-Febi ale to to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od 250000 km mam w swoim pasiu czerwony ATF polskiej produkcji hipol i nie mam problemów z wspomaganiem czoć nie dziła ono tak lekko jak w golfie 4 z 98r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czoć nie dziła ono tak lekko jak w golfie 4 z 98r.

załóż wydajniejszą, aluminiową pompę. Poczujesz różnicę momentalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
załóż wydajniejszą, aluminiową pompę. Poczujesz różnicę momentalnie.

A od czego tą pompe dopasować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A od czego tą pompe dopasować?

Od nowszych vw.. od b4, golfa 3 itp. Mam założoną 110 bar a w sedanie miałem 80 ori. Różnica jest odczuwalna i to bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pasuje plug & play?

Tak. Te same mocowania, te same wyjścia na węże, różnica w wydajności i materiale z którego są wykonane. Mogą się różnić tylko kołami pasowymi i ich osadzeniami ale to nie problem żeby sobie poprzekładać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od nowszych vw.. od b4, golfa 3 itp. Mam założoną 110 bar a w sedanie miałem 80 ori. Różnica jest odczuwalna i to bardzo.

 

A jeszcze mam pytanko czy mocnijsza pompa ( mam od golfa 4 ) z opisem 100 a moja ma 70 nie uszkodzi przekładni kierowniczej? Bo jak obserwóje to w nowszych modelach np b5 przekladnie nie wytrzymują 25k a moja ma już z 55k i cały czas działa.

Na koniec czy jak zmienie plyn na zielony taki jak był w pompie w golfie to przekladnia nie bedzie się psuć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdź czy ta od golfa 4 pasuje wizualnie do b3 bo takiej w ręce nie miałem.. ja mam założoną z b4, układ zalany czerwonym płynem i śmiga jak na razie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najpierw sprawdź czy ta od golfa 4 pasuje wizualnie do b3 bo takiej w ręce nie miałem.. ja mam założoną z b4, układ zalany czerwonym płynem i śmiga jak na razie.

 

Pompy pasuja na 99% , a jak długo na tej pompie jeździsz? Bo tu niestety był zielony płyn a ponoć zielony to syntetyk a czerwony to minersł wiec obawiam sie wycieków z przekladni lub odwrotbie boje się zatarcia pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 3 lata. Przeliczając na kilometry to około 100 tysi. - to będzie dokładniejszy obraz eksploatacji pompy.

 

Edit:

ponoć zielony to syntetyk a czerwony to minersł

to nie jest prawda. zobacz na post #124. Zielony i minerał..

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ponoć zielony to syntetyk a czerwony

Ponoć nie, jest wręcz odwrotnie, ATF220 to czerwony syntetik a zielony to minerał, są chyba jeszcze żółte ale nie wiem.

Z tym hipolem to dobrze wiedzieć że uszczelnia układ....;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności