Sedris Zgłoś #61 Napisano 13 Października 2008 Sedris,Samochodu wyposażone w samopoziomowanie nie mają żadnego pokrętła reulacji. Jestem ciekawy czy za każdym razem (w trudnych warunkach atmosferycznych tj,chlapa,deszcz,śnieg itd ) w długich trasach wyskakiwał byś z auta co chwilę aby przetrzeć tą twoją szmatką lampy. xenon brudny - xenon oślepia. ,,Lepiej zebym zabil,, no z tym to wogóle wyskoczyleś ,kiedyś wogóle niebyło xenów i jakoś ludzie jezdzili . A myślisz ,że oślepiając kogoś nie możesz spowodować wypadku ??? Nie potrafisz jezdzić w nocy to jezdzij w dzien , pzdr Tu chodzi bardziej o nastawienie, przeciwnicy samorobek maja zazwyczaj ori Xenony i tak naprawde "atakuja" tych co chca sobie "dolozyc" Xeny. Ja osobiscie uwazam, ze soczewki sa slabe w Pasiach i przydalo by sie cos z tym zrobic. Oczywiscie jak bede chcial zalozyc Xenony to zaraz znajdzie sie grupa ludzi ktora to skrytykuje. Wiem ze da sie przerobic ori Xeny w Pasiu zeby dziala regulacja elektryczna ze srodka kabiny. Jesli bym sie zdecydowal na takie rozwiazanie to zamontowalbym spryski, ori Xenony i lampy i do tego przerobil regulacje elektryczna zeby tak jak w soczewkach w zaleznosci od ladunku regulowac wysokosc swiecenia, czy uwazacie ze takie postepowanie jest nieodpowiedzialne? Prosze o wypowiedz przeciwnikow przerobek:cool: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #62 Napisano 19 Listopada 2008 Tu chodzi bardziej o nastawienie, przeciwnicy samorobek maja zazwyczaj ori Xenony i tak naprawde "atakuja" tych co chca sobie "dolozyc" Xeny. Ja osobiscie uwazam, ze soczewki sa slabe w Pasiach i przydalo by sie cos z tym zrobic. Oczywiscie jak bede chcial zalozyc Xenony to zaraz znajdzie sie grupa ludzi ktora to skrytykuje. Wiem ze da sie przerobic ori Xeny w Pasiu zeby dziala regulacja elektryczna ze srodka kabiny. Jesli bym sie zdecydowal na takie rozwiazanie to zamontowalbym spryski, ori Xenony i lampy i do tego przerobil regulacje elektryczna zeby tak jak w soczewkach w zaleznosci od ladunku regulowac wysokosc swiecenia, czy uwazacie ze takie postepowanie jest nieodpowiedzialne? Prosze o wypowiedz przeciwnikow przerobek:cool: Troche Odświeże temacik ,dawno mnie tu niebyło.... Drogi kolego Sedris Nie należe narazie do tej grupy która posiada ori xenony ,sam sobie chce dołożyć xenonki tak samo jak i Ty ,mój post dotyczył tych rzezbiarzy którzy potrafią włożyć palniki xenonowe w normalne lampy czego efektem jest świecenie wszędzie tylko nie na droge ,moja przeróbka niębedzie sie niczym różniła od Twojej ja będe mial regulacje automatyczną a Ty ręczną (wydaje mi się,że ręczna będzie nawet lepsza na polskie piękne drogi) bo zawsze możesz cos skorygować tak jak chcesz.Sam bym zrobił ręczną ale niechce mi się pózniej użerać z niemiecką policją i mnieć problem by przejść tüv. pozdrawiam i daj znać jak poszło przy montażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #63 Napisano 20 Listopada 2008 Nie należe narazie do tej grupy która posiada ori xenony ,sam sobie chce dołożyć xenonki tak samo jak i Ty ,mój post dotyczył tych rzezbiarzy którzy potrafią włożyć palniki xenonowe w normalne lampy czego efektem jest świecenie wszędzie tylko nie na droge ,moja przeróbka niębedzie sie niczym różniła od Twojej ja będe mial regulacje automatyczną a Ty ręczną (wydaje mi się,że ręczna będzie nawet lepsza na polskie piękne drogi) bo zawsze możesz cos skorygować tak jak chcesz.Sam bym zrobił ręczną ale niechce mi się pózniej użerać z niemiecką policją i mnieć problem by przejść tüv.pozdrawiam i daj znać jak poszło przy montażu Do przerabiania sie przymierzam, zmienie pewnie na przyszle lato, ale dowiedzialem sie ze niestety ori lamp xenonowych nie da sie przerobic zeby byla regulacja ze srodka kabiny, inna wiazka:/ A Ty samopoziomowanie zakladasz? jak? ile to kosztuje? i gdzie robisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #64 Napisano 20 Listopada 2008 Do przerabiania sie przymierzam, zmienie pewnie na przyszle lato, ale dowiedzialem sie ze niestety ori lamp xenonowych nie da sie przerobic zeby byla regulacja ze srodka kabiny, inna wiazka:/ A Ty samopoziomowanie zakladasz? jak? ile to kosztuje? i gdzie robisz? wpisz w szukajke - ksenony bi-xenony Passat 3bg orginalne tam założyłem temat i jest już spis poszczególnych części więc piszmy tam dalej może komuś też się przyda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #65 Napisano 20 Listopada 2008 dowiedzialem sie ze niestety ori lamp xenonowych nie da sie przerobic zeby byla regulacja ze srodka kabiny, inna wiazka myślę, że można przerobić wiązkę tak by sterowanie było mozliwe z kabiny zresztą temat przerzabiał pawelb6 więc można by Jego spytać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #66 Napisano 18 Czerwca 2009 Panowie ... mam 2 passaty... jednego ATJ ... ktorego własnie szykuje... i pełna opcje 2.3 v5... z xenonami... ktore chciałbym zamontować... Teraz mam pytanie ... co oprocz lamp musze wyciągnąć ? .. Czujniki ugięcia zawieszenia? Układ samopoziomowania? Gdzie moge to znaleźć? szukajka nie pomogła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #67 Napisano 18 Czerwca 2009 dowiedzialem sie ze niestety ori lamp xenonowych nie da sie przerobic zeby byla regulacja ze srodka kabiny, inna wiazka Jezeli chcesz zalozyc ori lampy xenonowe, to da sie to zrobic zeby byla regulacja wysokosci swiecenia z kabiny, osobiscie tego nierobilem, ale kumpel to przerabial i na 100% to dziala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #68 Napisano 18 Czerwca 2009 ezeli chcesz zalozyc ori lampy xenonowe, to da sie to zrobic zeby byla regulacja wysokosci swiecenia z kabiny, osobiscie tego nierobilem, ale kumpel to przerabial i na 100% to dziala. a czy jesteś w stanie dowiedzieć się oraz opisać jak to zrobił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #69 Napisano 18 Czerwca 2009 Napisał Hudzior ezeli chcesz zalozyc ori lampy xenonowe, to da sie to zrobic zeby byla regulacja wysokosci swiecenia z kabiny, osobiscie tego nierobilem, ale kumpel to przerabial i na 100% to dziala. a czy jesteś w stanie dowiedzieć się oraz opisać jak to zrobił? Postaram sie, ale mysle ze jezeli ktos ma troche pojecia i checi to nie problem to zrobic, chociaz moge sie mylic bo jeszcze tego nie robilem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #70 Napisano 19 Czerwca 2009 (edytowane) Panowie ... mam 2 passaty... jednego ATJ ... ktorego własnie szykuje... i pełna opcje 2.3 v5... z xenonami... ktore chciałbym zamontować... Teraz mam pytanie ... co oprocz lamp musze wyciągnąć ? .. Czujniki ugięcia zawieszenia? Układ samopoziomowania? Gdzie moge to znaleźć? szukajka nie pomogła Zeby zalozyc komplet ori xenon potrzebujesz miec: 1.) Spryskiwacze lamp (czyli zderzak z wycieciami, klapki na dysze spryskiwaczy, 2 dysze spryskiwaczy, przewody do plynu (kilka zlaczek), zbiornik plynu z dwoma pompkami) 2.) Lampy (ori lampy, 2 zarniki xenonowe, 2 przetwornice wysokiego napiecia) 3.) Uklad autopoziomowania (2 czujniki poziomu ktore montuje sie na elementach zawieszenia, modul poziomowania, kable do tego wszystkiego) Jak wszystko zamontujesz to trzeba tez zakodowac i ustawic lampy. Ja osobiscie tego nie robie, koszt z zalozeniem w zakladzie wynosi ok 4 tys zl, jezeli udalo by mi sie zrobic poziomowanie ori lamp z xenonami z wnetrza kabiny to koszt 2,5 tys jestem w stanie poniesc, tylko poki co nie wiem jak to zrobic:) zalacze obrazki lampy, schemat spryskow lamp, ukl. poziomowania a reszte masz na http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35145 Edytowane 19 Czerwca 2009 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #71 Napisano 19 Czerwca 2009 Ja mam kompletny samochod ... z xenonami i lampami Hella... tylko nie chce montowac samopoziomujących ... bo własnie co założyłem skóry... i nie chce tego znow rozbierać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #72 Napisano 8 Lipca 2009 (edytowane) zacząłem drążyć temat odnośnie przeróbki regulacji ori lamp bi-xenonowych na regulację ręczną i znalazłem na forum vectry taki opis (nie wiem jak to się ma do samopoziomowania w passatach ale jakby ktoś pomierzył napięcia jakie dochodzą do silniczków regulacji lamp bi-xenonowych to było by już coś) jak chłopaki przerabiają w łoplach (widać, że można bez wymiany silniczków): - Ksenon wymaga dwoch potencjometrow. Ilosc krokow silniczkow do podniesienia lamp oblicza sterownik w lewej lampie na podstawie roznic napiec wyjsciowych z tych potencjometrow. - Sterownik podaje na potencjometry zasilanie (0V i +5V) i odbiera sygnal w tym samym zakresie napiec (analogowy - zadnej madrej elektroniki przy czujnikach) Co zrobilem u Kamila? -Jeden z potencjometrow (tylny) zamienilem na malutki montazowy potencjometr 10kOhm (najlepiej A, czyli liniowy - wygodniej regulowac - proporcjonalna relacja kat obrotu potencjometra ruch lampy) - Pobralem sygnal wracajacy na "nieksenonowe" silniczki z potencjometra kabinowego (zmienia sie w zakresie ok. 1-12V) - Dorobilem prosciutki rezystancyjny dzielnik (w pospiechu zrobilem podzial 1:3 na rezystorach 1kOhm - byly pod reka ) zmieniajacy napiecie 1-12V na napiecie 0,3-4V). Dokladniejszy podzial (12:5) dal by nieco wieksza regulacje lamp, ale jesli napecie wyjsciowe przekroczyloby 5V, to sterownik lampy uznalby to za blad czujnika i profilaktycznie opuscilby obydwie lampy. Bezpieczniej jest wiec miec podzial napiecia 1:3. Zakres regulacji i tak jest wieeelki. - Sygnalem wyjsciowym z dzielnika nakarmilem wejscie przedniego potencjometru sterownika ksenonow (zasilanie - zbedne) Skutek: - Potencjometr montazowy schowany w skrzynce bezpiecznikowej pod maska (znajdujacy sie na jednym kawalku uniwersalnego laminatu z dzielnikiem napiecia) pozwala na "zgrubna" regulacje polozenia swiatem - Potencjometr kabinowy pozwala na regulacje swiatel tak samo jak w klasycznych lampach. - Oczywiscie wynikiem calej zabawy jest "poziomowanie" a nie "samopoziomowanie" Edytowane 8 Lipca 2009 przez Mr. X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #73 Napisano 10 Lipca 2009 zacząłem drążyć temat odnośnie przeróbki regulacji ori lamp bi-xenonowych na regulację ręczną i znalazłem na forum vectry taki opis (nie wiem jak to się ma do samopoziomowania w passatach ale jakby ktoś pomierzył napięcia jakie dochodzą do silniczków regulacji lamp bi-xenonowych to było by już coś) jak chłopaki przerabiają w łoplach (widać, że można bez wymiany silniczków): - Ksenon wymaga dwoch potencjometrow. Ilosc krokow silniczkow do podniesienia lamp oblicza sterownik w lewej lampie na podstawie roznic napiec wyjsciowych z tych potencjometrow. - Sterownik podaje na potencjometry zasilanie (0V i +5V) i odbiera sygnal w tym samym zakresie napiec (analogowy - zadnej madrej elektroniki przy czujnikach) Co zrobilem u Kamila? -Jeden z potencjometrow (tylny) zamienilem na malutki montazowy potencjometr 10kOhm (najlepiej A, czyli liniowy - wygodniej regulowac - proporcjonalna relacja kat obrotu potencjometra ruch lampy) - Pobralem sygnal wracajacy na "nieksenonowe" silniczki z potencjometra kabinowego (zmienia sie w zakresie ok. 1-12V) - Dorobilem prosciutki rezystancyjny dzielnik (w pospiechu zrobilem podzial 1:3 na rezystorach 1kOhm - byly pod reka ) zmieniajacy napiecie 1-12V na napiecie 0,3-4V). Dokladniejszy podzial (12:5) dal by nieco wieksza regulacje lamp, ale jesli napecie wyjsciowe przekroczyloby 5V, to sterownik lampy uznalby to za blad czujnika i profilaktycznie opuscilby obydwie lampy. Bezpieczniej jest wiec miec podzial napiecia 1:3. Zakres regulacji i tak jest wieeelki. - Sygnalem wyjsciowym z dzielnika nakarmilem wejscie przedniego potencjometru sterownika ksenonow (zasilanie - zbedne) Skutek: - Potencjometr montazowy schowany w skrzynce bezpiecznikowej pod maska (znajdujacy sie na jednym kawalku uniwersalnego laminatu z dzielnikiem napiecia) pozwala na "zgrubna" regulacje polozenia swiatem - Potencjometr kabinowy pozwala na regulacje swiatel tak samo jak w klasycznych lampach. - Oczywiscie wynikiem calej zabawy jest "poziomowanie" a nie "samopoziomowanie" Nic nie czaję z tego opisu a jestem zainteresowany tematem. Jest mi bardziej przyjazna elektryka niż elektronika. Załozyłem już ori bixenony i spryskiwacze lamp (oczywiście korzystałem wymiernie z Twego opisu - z małymi zmianami) i działa wszystko prócz poziomowania lamp z kabiny. Samopoziomowanie - mnie przerasta. Ale chciałbym mieć kontrolę nad lampami w przypadku wrzucenia czegoś do kufra. Jeżeli będziecie mieć Panowie ciekawe informacje w temacie to piszcie. Mr. X a kupione już ori bixenonki i zamontowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #74 Napisano 10 Lipca 2009 Nic nie czaję z tego opisu a jestem zainteresowany tematem. Jest mi bardziej przyjazna elektryka niż elektronika. Załozyłem już ori bixenony i spryskiwacze lamp (oczywiście korzystałem wymiernie z Twego opisu - z małymi zmianami) i działa wszystko prócz poziomowania lamp z kabiny. Samopoziomowanie - mnie przerasta. Ale chciałbym mieć kontrolę nad lampami w przypadku wrzucenia czegoś do kufra. Jeżeli będziecie mieć Panowie ciekawe informacje w temacie to piszcie. Mr. X a kupione już ori bixenonki i zamontowane? Trzeba sprawić czy w twoich reflektorach są silniki krokowe, czy zwykłe. Zakładam, że te pierwsze skoro regulacja ręczna ci nie działa, będzie trzeba albo wymienić silniki (czyba jest to niemożliwe), albo udać się do elektronika, by polutował prosty układ sterowania silnika krokowego za pomocą potencjometru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #75 Napisano 10 Lipca 2009 (edytowane) Mr. X a kupione już ori bixenonki i zamontowane? jeszcze nie ale jestem na dobrej drodze może ktoś ma rozpiskę pinów w silniczku krokowym lampy bixenonowej z opisem co powinno iść na każdy z pinów, wtedy było by łatwiej podsunąć temat elektronikowi Edytowane 10 Lipca 2009 przez Mr. X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zejnowski Zgłoś #76 Napisano 11 Lipca 2009 Ale nie uważacie, że za dużo będzie kombinacji z takimi "samoróbkami"? Na pewno da radę jakoś to przerobić używając oryginalnych części w końcu większość passków idzie na linii taśmowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #77 Napisano 11 Lipca 2009 Na pewno da radę jakoś to przerobić używając oryginalnych części oczywiście ale kupując czujniki tylny, przedni, sterownik oraz wiązkę przewodów regulacji z kabiny nie da rady zrobić na oryginalnych częściach bo takowych nie produkowano Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #78 Napisano 11 Lipca 2009 ktos wie ile kabli wchodzi do silniczka od zwyklych lamp ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #79 Napisano 11 Lipca 2009 ktos wie ile kabli wchodzi do silniczka od zwyklych lamp ? wchodzą 3 kable, +, masa oraz sterowanie, natomiast w xenonie wchodzą 4 kable, +, masa oraz dwa kable od sterownika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #80 Napisano 11 Lipca 2009 (edytowane) może ktoś ma rozpiskę pinów w silniczku krokowym lampy bixenonowej z opisem co powinno iść na każdy z pinów, wtedy było by łatwiej podsunąć temat elektronikowi foto jakie kable ida z silniczka do wtyczki pin 1 drogowe 2 samopoziomowanie 3 samopoziomowanie 4 samopo..... 5 mijania 6 samopo.... 7 postojowe 8 masa 9 kierunek 10 masa Edytowane 11 Lipca 2009 przez kris22bln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach