Skocz do zawartości
colednik

montaz xenonów w b5

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie także docelowo tak będzie z tym, że chcę mieć możliwość regulacji lamp z kabliny bez rzeźbienia z silniczkami tylko poprzez jakiś układ oryginalnymi silniczkami krokowymi

Bartek, jak będziesz bliżej rozwiązania "problemu" to chętnie się pod temat podczepię. Jeżeli będziesz miał ori lampy, to silniczki krokowe w nich już są. Tylko to sterowanie z kabiny poprzez ten nieszczęsny układ elektroniczny (z którym na bank sam sobie nie poradzę). Szukałem na elktrodzie.pl - ale nic konkretnego nie znalazłem. Oni mówią takim niezrozumiałym językiem ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek, jak będziesz bliżej rozwiązania "problemu" to chętnie się pod temat podczepię. Jeżeli będziesz miał ori lampy, to silniczki krokowe w nich już są. Tylko to sterowanie z kabiny poprzez ten nieszczęsny układ elektroniczny (z którym na bank sam sobie nie poradzę). Szukałem na elktrodzie.pl - ale nic konkretnego nie znalazłem. Oni mówią takim niezrozumiałym językiem ;-)

Napisałem do znajomego elektronika i dostałem taką odpowiedź:

mikro kontroler, końcówka mocy i jedziesz

Ale jako, że opala się teraz na mazurach to nic więcej od niego nie wyciągnę. Ale z tego co sam rozumiem, mikro kontroler będzie trzeba zaprogramować, więc raczej na 100% sobie z tym sami nie poradzimy, ale każdy dobry elektronik nie powinien mieć z tym problemów. Koszty raczej też nie powinny być odstraszające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale z tego co sam rozumiem, mikro kontroler będzie trzeba zaprogramować, więc raczej na 100% sobie z tym sami nie poradzimy, ale każdy dobry elektronik nie powinien mieć z tym problemów. Koszty raczej też nie powinny być odstraszające.

No proszę, wlałeś w nasze serca odrobinę optymizmu. Tylko gorzej będzie z tym dobrym elektronikiem ;-) . Zacząłem szukać tematów związanych ze sterowaniem silnikami krokowymi. Wiem coś więcej, ale nie na tyle by zrobić coś samemu, przerasta mnie elktronika. Dowiedziałem sie że są silniki krokowe: dwu-, trzy- i cztero- fazowe. Który z nich jest w lampie w ori bixenonanach?

Znalazłem podobno "najprostszy" schemat sterowania silnikiem krokowym

http://www.elektroda.pl/rtvforum/searchtopic30008-silniki.html+krokowe

Hmm... najprostszy - a dla mnie magia.

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dowiedziałem sie że są silniki krokowe: dwu-, trzy- i cztero- fazowe. Który z nich jest w lampie w ori bixenonanach?

 

hmm jeśli w opisie schematu, do którego podałeś linka napisano, że to jest silnik czterofazowy to wynikało by, że w passatach zastosowano silniki dwufazowe (4 przewody a nie 6 jak w sterowniku czterofazowego ze schematu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(4 przewody a nie 6 jak w sterowniku czterofazowego ze schematu)
Jeśli te silniki mają 4 przewody to są sterowane jednofazowo, silniki sterowane dwufazowo będą miały 8 wyprowadzeń. Są to zwykłe silniki krokowe z magnesami trwałymi. I pocieszając was panowie, to nie uruchomicie tych silników w lampach mając podstawową wiedzę. Jako, że sam tego nie ogarniam to kontaktowałem się ze znajomym i co prawda niewiele rozumiałem z tego co on mówił ale doszedłem do paru wniosków. Aby bez jakichkolwiek przeróbek zastosować zwykłe pokrętło ręcznej regulacji, trzeba zaprogramować mikro kontroler tak by zamieniał czas trwania zasilania na liczbę impulsów sterujących silnikiem krokowym. Prościej było by w takim pokrętle zamienić opornik, a sterowanie zaprogramować na zmieniającą się rezystancję tego opornika. Wtedy to taki sterownik, skok napięcia przekształcał by na odpowiednią liczbę impulsów dla silnika.

 

Podsumowując - żadnego z tych wariantów nie da się zrobić na odległość, elektronik który miał by wykonać taki sterownik musiał by poznać zasadę działania takiego silnika (znawcy samochodów to z nich kiepscy) i jego zakres roboczy. Drugie to musiał by mieć taki włącznik świateł z regulacją by poznać jej budowę i działanie. Mając wszystkie składniki (części) dopełnił by je o odpowiedni sterownik. Więc skoro wszyscy chcą mieć takie sterowanie w b5, wystarczy wam jeden który z odpowiednimi częściami uda się do elektronika, a reszta używając tych samych części skopiuje sobie taki sterownik.

 

Prawda że proste ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak Panowie, udalo sie komus zamontowac silniczki w bi-xenonie? dziala poziomowanie z kabiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak Panowie, udalo sie komus zamontowac silniczki w bi-xenonie? dziala poziomowanie z kabiny?

 

temat się zastał więc chyba jednak poproszę kolegę kris22bln o przysłanie silniczków krokowych do testów oraz w miarę możliwości o pomiary co pojawia się na każdym z pinów dochodzących do silniczka podczas obciążenia i bez obciążenia

póki co zaopatrzyłem się do testów w regulator wysokości lamp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
temat się zastał więc chyba jednak poproszę kolegę kris22bln o przysłanie silniczków krokowych do testów oraz w miarę możliwości o pomiary co pojawia się na każdym z pinów dochodzących do silniczka podczas obciążenia i bez obciążenia

Cóż - Bartek w Tobie cała nadzieja ;-). Twoja determinacja zdecydowanie przewyższa moją. Nie ukrywam, że chętnie z Twoich doświadczeń w temacie bym skorzystał. Ostatnio zdarzyło mi się jechać na wydłużony trzema dniami urlopu weekend - no i zapakowałem swego paska w strych. Padało, no i kilka razy mi mrugnęli z przeciwka. Więc chętnie bym taką regulację zastosował u siebie, by móc obnizyć xenonki - ale jak już pisałem wcześniej temat elektroniki mnie przerasta :-( .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cóż - Bartek w Tobie cała nadzieja

 

jest jeszcze jedna opcja mianowicie jak dowiadywałem się kiedyś o możliwość regulacji lamp xenonowych z kabiny to dowiedziałem się, że będą do nabycia gotowe moduły, które będzie się wpinało w instalację lampy bez ingerencji w silniczki

nie wiem czy te moduły to temat aktualny ale mogę się dowiedzieć tylko przerażał mnie trochę koszt gdyż na jedną lampę miał kosztować bagatela 180pln

jeśli chcecie mogę sie dowiedzieć odnośnie tych modułów o ile dostanę namiar na gościa, który miał je mieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy te moduły to temat aktualny ale mogę się dowiedzieć tylko przerażał mnie trochę koszt gdyż na jedną lampę miał kosztować bagatela 180pln

No to faktycznie troszeczkę dużoooo. Może lepszym rozwiązaniem było by znalezienie dobrego elektronika który temat by zgłębił i zrobił nam tych kilka "układzików" za rozsądne pieniążki. Myślę że kilku chętnych do nabycia tego "cudo" na forum by się znalazło (chyba że się mylę). Jak by co to ja się piszę ;-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to faktycznie troszeczkę dużoooo. Może lepszym rozwiązaniem było by znalezienie dobrego elektronika który temat by zgłębił i zrobił nam tych kilka "układzików" za rozsądne pieniążki. Myślę że kilku chętnych do nabycia tego "cudo" na forum by się znalazło (chyba że się mylę). Jak by co to ja się piszę .

 

Jestem chetny do nabycia czegos takiego, moja przerobke na ori xenon wstrzymal koszt autopoziomowania, dlatego czekam na postepy tutaj:D

 

Kolego Mr. X , dowiaduj sie, ciekawe czy cos takiego jest:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, jak czytam to rozumuję, że w Paskach 3B oryginalnie był montowany Xenon Hella - chyba że coś kręcę. A czemu pytam

 

Mam komplet lamp Xenon z poprzedniego auta (Omega) - zastanawiam się czy da radę przełożyć z nich przetwornicę, czy też może była inna - bo to też Hella, co więcej ta sama przetwornica była montowana w Mercedesie (i jeszcze czymś tam ale nie pamiętam)

 

Do tego jeszcze inny wyłącznik prawda??

Trochę się gubię w Passacie, bo Omegę to miałem w jednym palcu rozgryzioną jeśli chodzi o dokładanie wyposażenia - a tu się motam jak koń na światłach. Poprawcie mnie jak bredzę - bo czytam i czytam to forum, i często są różne opinie co do czego - to się gubię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słuchajcie, jak czytam to rozumuję, że w Paskach 3B oryginalnie był montowany Xenon Hella - chyba że coś kręcę. A czemu pytam

 

Mam komplet lamp Xenon z poprzedniego auta (Omega) - zastanawiam się czy da radę przełożyć z nich przetwornicę, czy też może była inna - bo to też Hella, co więcej ta sama przetwornica była montowana w Mercedesie (i jeszcze czymś tam ale nie pamiętam)

 

Do tego jeszcze inny wyłącznik prawda??

Trochę się gubię w Passacie, bo Omegę to miałem w jednym palcu rozgryzioną jeśli chodzi o dokładanie wyposażenia - a tu się motam jak koń na światłach. Poprawcie mnie jak bredzę - bo czytam i czytam to forum, i często są różne opinie co do czego - to się gubię

Jeśli masz reflektory przystosowane, do d2s, to przetwornica na 99% jest taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha, zadzwoniłem gdzie trzeba i już mam numer przetwornicy :) 3B0 941 641 - jest taka sama jak w Opelku, BMW, Mercedesie, Audi i czymś tam jeszcze :)

 

Ok, czyli teraz pozostaje skompletować:

- włącznik

- spryski reflektorów

- no i same lampy (albo oryginał albo depo)

 

Czy na pewno włącznik będzie mi potrzebny?? - na tym co mam w zwykłych nie zatrybię??

 

A głupi chciałem sprzedać moje Xenony z Omegi, bo myślałem, że już do niczego się nie przydadzą :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy na pewno włącznik będzie mi potrzebny?? - na tym co mam w zwykłych nie zatrybię??

 

włącznik świateł jest taki sam przy xenonie jak i lampach na żarówki halogenowe

w ori xenonie nie ma tylko ręcznego regulatora wysokości lamp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
włącznik świateł jest taki sam przy xenonie jak i lampach na żarówki halogenowe

w ori xenonie nie ma tylko ręcznego regulatora wysokości lamp

 

No to jeszcze lepiej :D - czyli - już niebawem będzie u mnie na aucie :D i poczuję jasność 5000k :D

 

jeszcze mi powiedz że soczewka jest taka sam to już w ogóle szał, chociaż zakładać bez homologacji nie ma co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze mi powiedz że soczewka jest taka sam to już w ogóle szał,

 

nie wiem jak to jest w lampach od omegi ale w pasku b5 po lifcie w lampach h7 i w ori bixenonach soczewka jest taka sama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic tam, nie jest to istotne, kupię Dupo i będzie bajera :) - wcale to takie drogie nie jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nic tam, nie jest to istotne, kupię Dupo i będzie bajera

 

a ja tam bym radził kupić Ci gołe bez przetwornic i żarników oryginalne lampy hella i do nich zamontować Twoje przetwornice

co oryginał to oryginał i żaden zamiennik mu nie dorówna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ja w te dupo wstawię soczewkę od Helli - więc będzie gitara, jak oryginał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności