Mr. X Zgłoś #81 Napisano 12 Lipca 2009 foto jakie kable ida z silniczka do wtyczki w sumie to nie o taki opis mi chodziło raczej który z kabli za co odpowiada tzn. kolor brązowy - masa, kolor czerwony - ?, kolor czarny - ?, kolor zielony - ? rozkład kabli we wtyczce lampy mam rozpracowany ale żeby zrobić regulację z kabliny na oryginalnym silniczku lampy bixenonowej musze znać jaki sygnał idzie na każdy z kabli silniczka a najlepiej w jakim zakresie napięciowym idą tam sygnały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #82 Napisano 12 Lipca 2009 moze to da sie jakos rozszyfrowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #83 Napisano 12 Lipca 2009 moze to da sie jakos rozszyfrowac ten schemat też posiadam ale nie wynika z niego niestety jaki sygnał idzie każdym z przewodów (oprócz brązowego - masa) do silniczka regulacji soczewki w bixenonie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #84 Napisano 12 Lipca 2009 Krystian,Bartka interesują wartości sygnałów, jakie wychodzą ze złącza sterownika J431 do silników regulacji lamp, a nie numery pinów (schemat jest mu znany). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #85 Napisano 12 Lipca 2009 wiem , ale staram sie dorzucać wszystko co może pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #86 Napisano 12 Lipca 2009 (edytowane) wiem , ale staram sie dorzucać wszystko co może pomóc dzięki za dobre chęci ale chyba bez organoleptycznego sprawdzenia miernikiem się nie obejdzie Edytowane 12 Lipca 2009 przez Mr. X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #87 Napisano 12 Lipca 2009 poczekaj poszukam na drugim kompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #88 Napisano 12 Lipca 2009 poczekaj poszukam na drugim kompie edytowałem post znalazłem spis rzaczy potrzebnych do samopoziomania w w Twoim innym wątku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #89 Napisano 12 Lipca 2009 zastanawiasz sie nad samopoziomowaniem ? jak cos moge Ci pomoc w kompletowaniu czesci . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #90 Napisano 12 Lipca 2009 zastanawiasz sie nad samopoziomowaniem ? zobaczymy czy znajdę odpowiedź na to czego szukam, bo płacić po 500 za przeróbkę lamp nie zamierzam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #91 Napisano 12 Lipca 2009 (edytowane) jak coś moge udostępnić 1 pare silniczków regulacji do testów masz ,może fotke jak wyglądają te zwykłe silniczki ? Edytowane 12 Lipca 2009 przez kris22bln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #92 Napisano 13 Lipca 2009 jak coś moge udostępnić 1 pare silniczków regulacji do testów hmmm brzmi zachęcająco ale boję się, że może się spalić a z tego co widzę na alledrogo są dość kosztowne masz ,może fotke jak wyglądają te zwykłe silniczki ? a proszę bardzo np jak na fotce z TEJ aukcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #93 Napisano 13 Lipca 2009 jak do testów to do testów -nie potrzebuje ich ,tylko one są troszeczke dłuższe niż od passka ale to nierobi ,nam chodzi o podłączenie a nie montaż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #94 Napisano 13 Lipca 2009 Trzeba sprawić czy w twoich reflektorach są silniki krokowe, czy zwykłe. Zakładam, że te pierwsze skoro regulacja ręczna ci nie działa, będzie trzeba albo wymienić silniki (czyba jest to niemożliwe), albo udać się do elektronika, by polutował prosty układ sterowania silnika krokowego za pomocą potencjometru. O Bozeeee o czym Ty do mnie rozmawiasz? Hihihi nic nie czaję. Aż mi wstyd, bo uważam że nie mam dwóch lewych rąk (no zgoda, do Mr. X mi dużo brakuje - do jego przeróbek), ale elektronika to dla mnie magia (widać że nie do zgłębienia). Teraz wiem że w ori lampach są silniczki krokowe i potrzebny jest jakiś układ by zmienił sygnał elektryczny (nie wiem czy dobrze rozumuję) na jakiś inny sterowany innym potencjometrem niż ten który jest do zwykłych soczewek w kabinie. Cóż zaczekam jednak na Mr. X. Może wkrótce jakiś manual się pojawi . Czytając wpisy należy stwierdzić iż blisko jest zgłębienia tej wiedzy, no i ta determinacja z jego strony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #95 Napisano 13 Lipca 2009 (edytowane) Piny w sterowniku samopoziomowania PIN 1 bl/rt -- PIN6 Stellmotor rechts PIN 2 rt/gn -- PIN3 Stellmotor links PIN 3 ws -- PIN6 Stellmotor links PIN 4 bl -- PIN4 Stellmotor links PIN 5 gn -- PIN2 Stellmotor links PIN 6 rt -- PIN4 Stellmotor rechts PIN 7 ge -- PIN2 Stellmotor rechts PIN 8 violett -- PIN3 Stellmotor rechts PIN 9 Sicherung S8 PIN 10 Masse PIN 11 Ausfallwarnung PIN 12 frei PIN 13 GALA PIN 14 Diagnose PIN 15 rt -- PIN 4 Sensor vorn PIN 16 rt/ge -- PIN 4 Sensor hinten PIN 17 Sicherung S20 PIN 18 Klemme 61 Stecker T10b/1 PIN 19 bl -- PIN 5 Sensor vorn & hinten PIN 20 sw -- PIN 1 Sensor vorn und hinten w vagu mozna sprawdzic jakie napiecie daja czujniki , przedni i tylni na ich podstawie mozna bylo by moze okreslic wartosci od do , tu jeszcze jeden schemat http://freenet-homepage.de/cc-bika-armani/Pics/aLWR.JPG Edytowane 13 Lipca 2009 przez kris22bln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #96 Napisano 13 Lipca 2009 (edytowane) O Bozeeee o czym Ty do mnie rozmawiasz? Hihihi nic nie czaję. Aż mi wstyd, bo uważam że nie mam dwóch lewych rąk (no zgoda, do Mr. X mi dużo brakuje - do jego przeróbek), ale elektronika to dla mnie magia (widać że nie do zgłębienia).Teraz wiem że w ori lampach są silniczki krokowe i potrzebny jest jakiś układ by zmienił sygnał elektryczny (nie wiem czy dobrze rozumuję) na jakiś inny sterowany innym potencjometrem niż ten który jest do zwykłych soczewek w kabinie. Cóż zaczekam jednak na Mr. X. Może wkrótce jakiś manual się pojawi . Czytając wpisy należy stwierdzić iż blisko jest zgłębienia tej wiedzy, no i ta determinacja z jego strony. Dobrze rozumujesz, ale Mr.X idzie w inną stronę. On chce sobie zrobić działające samo poziomowanie, a ty masz oryginalne ksenony z silnikami krokowymi w środku, a chcesz by działały one jak zwykłe silniki Nie jestem pewien, tego, czy wymiana silników i wtyczek w reflektorach jest możliwa. Ale raczej taki patent nie wyjdzie. Silniki krokowe wyglądają trochę inaczej niż te zwykłe, dlatego zakładam, że zamienne nie są. Stąd też aby uruchomić w bi ksenonach regulacje manualną, najprościej było by udać się do elektronika i powiedzieć mu co chcemy zrobić. On powinien polutować prosty układ, który zamieni sygnał dla silnika zwykłego, na sygnał dla silnika krokowego (lakonicznie ujmując). Silnik krokowy od zwykłego różni się tym, że może się obracać w obie strony o pewien dokładny kąt, natomiast silnik zwykły może się obracać w obie strony, ale to jak długo się będzie obracał, można sterować tylko czasem trwania zasilania (jest mniej precyzyjny, więc nie używa się go do samo poziomowania) PS. Piszę czysto teoretycznie, gdyż nie wykonywałem nigdy takiej zamiany. PS 2: Osobiście uważam, iż samo poziomowanie jest ostatnią rzeczą jaką powinniśmy się zająć w przypadku montażu bi ksenonów. Ważniejszy jest system oczyszczania reflektora, bądź użycie soczewek ksenonowych, a nie halogenowych. Edytowane 13 Lipca 2009 przez John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #97 Napisano 13 Lipca 2009 Dobrze rozumujesz, ale Mr.X idzie w inną stronę. On chce sobie zrobić działające samo poziomowanie Janie ja właśnie chcę zrobić tak by silniczkami krokowymi lamp można było sterować z kabiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #98 Napisano 13 Lipca 2009 Janie ja właśnie chcę zrobić tak by silniczkami krokowymi lamp można było sterować z kabiny A to nie doczytałem, ale chyba (gdyż nie che mi się czytać wstecz) Ty chcesz do tego zaprzęgnąć sterownik od samo poziomowania. Ja podsuwam raczej rozwiązanie z pominięciem tego sterownika. Nie rozumiem tylko jednej części, nawet jeśli uda wam się określić rezystancję czujników, to w jaki sposób (którędy) chcecie wprowadzić tą informacje (sygnał z manualnej regulacji) do sterownika. Ja mam na to taki pomysł. Zakładam, że ideą ręcznej regulacji jest możliwość opuszczenia świateł, a nie podniesienia. Jeśli poznamy wartości graniczne rezystancji czujnika, będziemy wiedzieli jaki sygnał odpowiada za maksymalne wzniesienie reflektora. Jeśli jest to 12 [V] rozwiązanie jest bardzo proste. Jeśli jednak 0V to sytuacja się nieco komplikuje. Zakładając szczęśliwe rozwiązanie, czyli maksymalne uniesiony reflektor a więc napięcie wychodzące z czujnika do sterownika wynosi 12 [V], to rozwiązaniem jest wpięcie się szeregowo w obwód sygnału i dodanie opornika w jakimś tam zakresie zaczynającym się najlepiej na 0. Kręcąc takim opornikiem, zmniejszamy napięcie na linii sygnałowej, co sterownik zrozumie jako konieczność opuszczenia reflektora. W ten sposób zapewnimy sobie regulacje manualną, nie wyłączając przy tym regulacji automatycznej lecz tylko trochę ją oszukujemy. To wszystko zadziała jeśli zakres sygnału mieści się w przedziale 0-12 [V] a sygnał 12 [V] odpowiada za maksymalne uniesienie reflektora. Jeśli jest inaczej, to będziemy musieli wykonać taki układ, który będzie nam zwiększał napięcie o określoną wartość, ale tak by suma tych sygnałów nigdy nie przekroczyła 12 [V]. Jeśli w moim rozumowaniu jest błąd to proszę o poprawę, gdyż wszystko opieram na teoretycznym podejściu do sprawy. Aż żałuję, że nie mam przy sobie takiego czujnika, bo bym od razu więcej wiedział. Pozdrawiam PS: Nie bijcie jeśli popisałem głupoty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #99 Napisano 14 Lipca 2009 PS 2: Osobiście uważam, iż samo poziomowanie jest ostatnią rzeczą jaką powinniśmy się zająć w przypadku montażu bi ksenonów. Ważniejszy jest system oczyszczania reflektora, bądź użycie soczewek ksenonowych, a nie halogenowych. Też tak uważam, dlatego zainwestowałem w ori bixenony i spryskiwacze reflektorów - wszystko hula jak fabryka chciała (w przeciwieństwie do Mr. X zastosowałem tylko inny przekaźnik do wycieraczek - 389 zamiast 603 z prozaicznej przyczyny - był tańszy ) Mam tylko jeden dylemat - boję się że jak coś wrzucę do kufra - to mogę ciut razić jadących z przeciwka. Nie wykorzystuję samochodu jako "bagażówka" ale na urlop zdarza się wyruszyć całą rodziną i całym bagaznikiem również. Wtedy własnie opuszczenie wiązki światła było niezbędne. Z tąd też każde informacje mile widziane, nawet jak nie prowadzą do konkretnego rozwiązania. John nie będziemy bili - bo sami nie możemy zweryfikować czy to są głupoty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #100 Napisano 14 Lipca 2009 A to nie doczytałem, ale chyba (gdyż nie che mi się czytać wstecz) Ty chcesz do tego zaprzęgnąć sterownik od samo poziomowania. Ja podsuwam raczej rozwiązanie z pominięciem tego sterownika. chcę wykonać sterowanie silniczkami krokowymi bez montażu sterownika z tego co się orientuję to sygnały do sterowania silnikami krokowymi są przedziału 0-5V zainwestowałem w ori bixenony i spryskiwacze reflektorów - wszystko hula jak fabryka chciała u mnie także docelowo tak będzie z tym, że chcę mieć możliwość regulacji lamp z kabliny bez rzeźbienia z silniczkami tylko poprzez jakiś układ oryginalnymi silniczkami krokowymi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach