Skocz do zawartości
Gość KRISTA

WYCIERACZKA TYŁ-BRAK REAKCJI

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę że tylko wymiana manetki pomoże. Kiedyś było coś na ten temat na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkamon

Witam

 

Mam problem z tylną wycieraczka - pewnego dnia po prostu stanęła i amene. Nie macha ramieniem.

Spryskiwacz - działa,

Bezpiecznik - Ok,

po odkręceniu tapicerki i podpięciu miernika okazuje sie że na dwóch pinach jest prąd.

 

Co może być powodem że napęd nie działa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem jak MKAMON .

Spryskiwacz działa!

Rozebrałem tapicerkę i mechanizm okazało się ze wygląda jak nówka sztuka z fabryki smar jeszcze przezroczysty niczym nie zbrudzony po prostu dziewiczy <lol>

Otworzyłem z drugiej strony od tam gdzie jest układ okazał się w jednym miejscu trochę zaśniedziały może tam leżeć przyczyna?

Teraz chciałbym sprawdzić czy prąd dochodzi czy nie ale nie wiem od której strony zabrać się za to ...

Rozpiskę widziałem wcześniej ale od której strony ?

1-minus

2- impuls do spryskiwaczy

3- impuls do przekaźnika wycieraczki

4- ?

Bo cztery kabelki dochodzą do kostki silniczka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem, tylko że u mnie płyn dochodzi a nie działa wycieranie i do tego swieci sie kontrolka pomarańczowa od wycieraczek. I nie wiem co moze byc? Czy musze wymieniać cały silniczek od wycieraczki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...i do tego swieci sie kontrolka pomarańczowa od wycieraczek...

Kontrolka ta się świeci, gdy jest mało płynu, ale chyba w 97 r. nie było jeszcze tej kontrolki. Na pewno nie ma nic wspólnego z tylną wycieraczką, która nie działa. Sprawdź bezpiecznik/przekaźnik. Może w manetce wyrobiły się styki. Zdejmij tapicerkę z bagażnika i sprawdź kostkę czy dochodzi napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ...kolega ma rację.. sprawdź bezpiecznik/przekaźnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem bezpieczniki i nic, kontrolka dalej świeci. Spryskiwacze przód i tył działają, wycieraczka z przodu tez a z tyłu nie kręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystkim gorąco polecam opis i instrukcje gościa Gawronik -a podany na str 6 tego tematu

 

mogę tylko dodac ze potrzebny jest klucz torx T-10 duzo determinacji i odpowiednia rurka (ja użyłem segmentu z anteny teleskopowej bo nie znalazlem w sklepie tak małej rurki 3 - 3,5mm) trzeba uważać na uszczelke zeby nie zniszczyć i dużo dużo smaru.

 

 

najwiecej zachodu jest z usunięciem starej rurki i z prawidłowym (szczelnym) osadzeniu nowej rurki w plastikowym krućcu

 

 

po całym zabiegu twarz sama sie śmieje no i kasa zoastała w portfelu

zobaczymy na jak długo

 

Dziś i ja zakończyłem tą nierówną walkę. Owszem sporo nerwów kosztowało ale coś za coś bo pieniędzy to ani złotówki nie wydałem wszystko rzeźba z dostępnych środków.

Dodam że rurkę zastosowałem giętką z płynu do mycia szyb, taki psikasz w sprayu np Ajax ;)

działa? działa :cool:

 

pozdrawiam,

makaron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jedyny_szakal

Witam wszystkich od niedawna stałem się szczęśliwym i szczęśliwym posiadaczem Passata B5 i mam problem z tylną wycieraczką. Problem polega na tym że wycieraczka cały czas chodzi czy jest włączona czy nie jak wyłączę to i tak działa nie wiem w czym problem. Nie wiem czy co jakiś czas nawet jak jest włączona powinna mieć chwile przestoju, a nie ma. Prosił bym o wszelakie informacje. Z góry dzięki za wszelaką pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka zionki macie jeszcze jakis rysunek lub numer tego mikro czipu do tylnie wycieraczki ??

\

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozpiskę widziałem wcześniej ale od której strony ?

1-minus

2- impuls do spryskiwaczy

3- impuls do przekaźnika wycieraczki

4- ?

Bo cztery kabelki dochodzą do kostki silniczka...

Dzisiaj sprawdzilem i 1 to minus a 2 to impuls do wycieraczki a nie do spryskiwaczy (bo po co). 2 pierwsze przewody sa od zasilania a drugie 2 od sterowania polozeniem

 

Szukam wymiarow szczotek w tym silniczku od wycieraczki bo mam do wymiany. Ktos je zna?

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spalił ci się tranzystor daj do dobrego elektronika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spalił ci się tranzystor daj do dobrego elektronika
Szczotki mam uszkodzone bo ich kawalki mam w reku, po tym jak na sile probowalem zlozyc silniczek ;)

 

EDIT: Juz zrobilem. Stare polamane bardziej wysunalem w kierunku oski i juz dziala ;)

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Minax

Przede wszystkim chciałbym wszystkich przywitać ,bo to mój 1 post na tym forum. Podepnę się pod temat i zapytam, 4 dni temu kupiłem passata b5 2001r. Kombi (115km) 1.9tdi. Kiedy próbuję włączyć tylną wycieraczkę nic się nie dzieje. Przednie wycieraczki działają bez zarzutu ,ale tylna nie działa. Nie poprawnie działa mi także otwieranie tylnej klapy bagażnika (muszę za każdym razem otwierać ją kluczykiem).Czy to może mieć jakiś związek ze sobą? Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przede wszystkim chciałbym wszystkich przywitać ,bo to mój 1 post na tym forum. Podepnę się pod temat i zapytam, 4 dni temu kupiłem passata b5 2001r. Kombi (115km) 1.9tdi. Kiedy próbuję włączyć tylną wycieraczkę nic się nie dzieje. Przednie wycieraczki działają bez zarzutu ,ale tylna nie działa. Nie poprawnie działa mi także otwieranie tylnej klapy bagażnika (muszę za każdym razem otwierać ją kluczykiem).Czy to może mieć jakiś związek ze sobą? Z góry dziękuję.
sprawdź przekaźnik i bezpieczniki a co do otwierania klapy to pewnie krańcówka padła sprawdź błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

dzisiaj przerabiałem temat... efekt: koniec szczotek, zatarty mechanizm i zjechane ząbki w plastikowym kole...

 

przy okazji zrobiłem kilka zdjęć, więc dorzucę do tematu. Zdjęć nigdy dość. Dużo osób ma problem ze zdjęciem plasitków z klapy, więc zrobiłem zdjęcie gdzie są zatrzaski... i pare innych rzeczy.

 

http://www.facebook.com/album.php?aid=30316&id=100000313972173

 

niestety wrzuciłem na facebooka... serwer, jak serwer...

 

pozdr

 

Shaman

 

PS: Nie wiecie czy jest opcja "regeneracji" silniczka tak jak alternatora, czy wahaczy...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczotki pewnie mozna wymienic jesli sie dobierze odpowiednie. Przynajmniej w przypadku wentylatora w kabinie operacja sie udaje.

A fotki przeczuc na inne konto np. imageshack, bo na facebooku nie kazdy ma konto. Ewnet. dodaj je do swojego posta jako zalczniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie racja :)

no to jeszcze raz...

 

14972816460466355999810.jpg

Shot at 2010-11-02

 

33538164604730226658100.jpg

Shot at 2010-11-02

 

75337164604693559995100.jpg

Shot at 2010-11-02

 

plastiki z klapy. umiejscowienie zacisków a na drugim zdjęciu "zadzior" który łatwo ułamać...

 

73885164604966893301100.jpg

Shot at 2010-11-02

kabelek od silniczka (ten odpięty), pozostałe dwa chyba od zamka

 

67475164604790226652100.jpg

Shot at 2010-11-02

na wycieraczce od zewnątrz też śruba "13". potem trzeba zdjąć ramię wycieraczki.

 

72771164604760226655100.jpg

Shot at 2010-11-02

silniczek w klapie. 3 śruby "13", kabelek od "prądu", rura od płynu i wychodzi bez problemu...

 

 

76992164604833559981100.jpg

Shot at 2010-11-02

układ wewnątrz silniczka. klapka na zatrzaski plastikowe.

 

75389164604903559974100.jpg

Shot at 2010-11-02

73902164604950226636100.jpg

Shot at 2010-11-02

 

wnętrze silniczka.

u mnie:

- szczotki - brak

- zatarty mechanizm

- koło zębate miało wytarte ząbki.

 

 

 

 

 

76514164605003559964100.jpg

Shot at 2010-11-02

 

14961116460503355996110.jpg

Shot at 2010-11-02

przy okazji zamek od klapy

 

pozdr

 

shaman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
układ wewnątrz silniczka. klapka na zatrzaski plastikowe.

 

Ten obrazek został zmniejszony. Kliknij tutaj aby zobaczyć pełną wersję obrazka. Oryginalne wymiary to 720x540, waga 143KB.

O ja piernicze! Moj z tego samego roku, a wnetrze silniczka jak nowe. Rurke metalowa wyciagalem i tez w porzadku. Przy skladaniu dalem wiecej smaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności