Skocz do zawartości
Gość kssawery

Instalacja tempomatu

Rekomendowane odpowiedzi

trzeba by prześledzić połączenia w skrzynce bezpieczników i powiązane piny z E3/W4 by odpowiedzieć na to pytanbie.

 

Robiłem już to kilka razy.

A sterownik nie trzeba mieć na wierzchu, wystarczy pomierzyć czerwony przewód na wtyczce od przełącznika F47.

Edytowane przez alekzmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robiłem już to kilka razy.

i jakie wnioski??

A sterownik nie trzeba mieć na wierzchu, wystarczy pomierzyć czerwony przewód na wtyczce od przełącznika F47.

a ja mam bo nie mam czasu żeby go zamontować na swoim miejscu ;) poza tym projekt tempomatu jeszcze nieukończony..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jakie wnioski??

 

Żadne . Dalej nie kumam czaczy skąd napięcie na pinie 3 w J213.

Z tą masą to też jakoś dziwnie, przecież łatwiej byłoby podać bezpośrednio, a nie przez jakieś żarówki. Chyba musi być jakieś inne rozwiązanie.

 

Jak u Ciebie wygląda , sprawdzałeś napięcie na 3 pinie w module przy zapłonie i wciśniętym hamulcu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dalej nie kumam czaczy skąd napięcie na pinie 3 w J213.

dobrze masz zamontowany dodatkowy przełącznik ten rozwierający obwód?? bo wychodzi że on coś pierniczy...

Jak u Ciebie wygląda , sprawdzałeś napięcie na 3 pinie w module przy zapłonie i wciśniętym hamulcu?

chciałem sprawdzić ale miernik mi zamarzł w aucie i wyświetlacz nic nie dał rady pokazać (tak to jest jak się badziewny miernik posiada), a próbówki nie miałem żadnej akurat pod ręką. tyle sprawdziłem że tam masa jest na pewno, więcej na razie nie pomogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobrze masz zamontowany dodatkowy przełącznik ten rozwierający obwód?? bo wychodzi że on coś pierniczy...

 

Drugi na sprzęgle po naciśnięciu ładnie rozwiera i na pinie 3 w module po włączeniu zapłonu -napięcie się też pojawia.

Może tak ma być . Może tak działa ten moduł. Po prostu moja ciekawość .Na pierwszy rzut oka ze schematów nie powinno tam być napięcia. Podłącze czujnik halla i zobaczymy czy układ zagada.

 

Ta gruszka połączona z pedałem gazu musi się nieźle wysilić ,żeby pociągnąć linkę .

 

Próbowałem ręką wciskać ten jakby tłoczek do oporu i nie było lekko. Przed zamontowaniem gruszki wystarczyło lekko zassać powietrze przez wężyk i tłoczek szybko się przesuwał do oporu. Tak ma być? Nie chciałbym spalić pompki podciśnieniowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drugi na sprzęgle po naciśnięciu ładnie rozwiera i na pinie 3 w module po włączeniu zapłonu -napięcie się też pojawia.

Może tak ma być . Może tak działa ten moduł. Po prostu moja ciekawość .Na pierwszy rzut oka ze schematów nie powinno tam być napięcia.

ja na razie nie pomogę dopóki nie kupię nowego miernika. ;)

 

Podłącze czujnik halla i zobaczymy czy układ zagada.

a przypadkiem nie gala??

Próbowałem ręką wciskać ten jakby tłoczek do oporu i nie było lekko. Przed zamontowaniem gruszki wystarczyło lekko zassać powietrze przez wężyk i tłoczek szybko się przesuwał do oporu. Tak ma być? Nie chciałbym spalić pompki podciśnieniowej.

na to pytanie też Ci nie odpowiem i ciężko będzie żeby ktokolwiek wypowiedział się w temacie bo tempo w passku montowało mało osób na tym forum (przynajmniej mało się wypowiadało na ten temat). a mój tempo jest niesprawny do końca bo pompka coś za słabo ciągnie a reset na manetce nie resetuje.. będzie cieplej to usunie się usterki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a przypadkiem nie gala??

 

System GALA - geschwindigkeitsabhangiger Lautstarkenanpassung

System , który dopasowuje głośność w głośnikach do prędkości jazdy. Radio Gamma.

Ten system i tempomat właśnie korzysta z czujnika hallotronowego, który mierzy prędkość pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie jest ten czujnik?

 

Albo na skrzyni biegów , albo w liczniku.

W zależności czy jest linka czy nie.

Ja już teraz nie mam linki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma ktoś fotkę jak to wygląda przy liczniku?

ktoś gdzieś wrzucił foto tego czegoś na forum niedawno. niestety nie znajdę Ci tego bo mam kiepskiego neta. wkładałem ten czujnik ostatnio do swojego licznika, szkoda że fotek nie zrobiłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strona 7 #124

 

czujnik gala.jpg

Edytowane przez szkielo82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :ok:

Oświećcie mnie jeszcze czy to można osobno założyć do każdego licznika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj za licznik ,może tam już jest zamontowany.

U mnie był , chociaż nic z niego nie korzystało.

 

Chociaż poprawka. Jeden przewodzik idzie bezpośrednio do ECU.

Edytowane przez alekzmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oświećcie mnie jeszcze czy to można osobno założyć do każdego licznika?

chyba się da bo przełożyłem z licznika od passka z silnikiem 2.0 do moje licznika.

Strona 7 #124

 

Załącznik 75831

coś mi nie działa link..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
coś mi nie działa link..

 

Poprawione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajrzyj za licznik ,może tam już jest zamontowany.

 

Był czas że licznik wyciągałem dwa razy dziennie ;), na pewno go tam nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
, na pewno go tam nie ma.

pewnie jest biała zaślepka..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powyciągałem dziś 2 żarówy od stopu.

Efekt? Brak masy i od razu 12v na 3 pinie modułu. Bez dotykania pedałów.

Warunek- zapłon i manetka w poz. 1

 

Później jedna żarówa hyc na miejsce i 12 v znika, pokazuje się dopiero jak dotknę sprzęgło albo hamulec.

 

Jeśli tak ma myć do końca , to żeby użyć tempomatu trzeba mieć jedną sprawną żarówe od stopu.

Gdyby ktoś mi to powiedział na drodze to pomyślałbym, że to chyba żart jakiś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tempomat w silniku bez automatu nie zdaje egzaminu dziś EMU usłyszał czemu dlatego ja swój sprzedałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności