Skocz do zawartości
Gość kssawery

Instalacja tempomatu

Rekomendowane odpowiedzi

Taki zestaw kompletny można troszkę taniej wyrwać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy oferta 400zł to okazja

Całe "paski" na sprzedaż widziałem za mniejsze pieniądze ;)

z pełna elektryką.

Wydłubujemy co chcemy i jeszcze na złomie sie coś odzyska, czasem więcej niż się wydało na kupno.:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Całe "paski" na sprzedaż widziałem za mniejsze pieniądze

z pełna elektryką.

Wydłubujemy co chcemy i jeszcze na złomie sie coś odzyska, czasem więcej niż się wydało na kupno.

Dokładnie, nie ma co dawać zarabiać handlarzom. Na złomie można wymamrać za dużo taniej. Więcej niż 200 zł bym nie dał za komplet. A gdybym miał czas i możliwości to bym rozbierał passaty na potęgę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No też tak myślałem że 400zł to nie rewelka, o pomyśle rozbierania passków też myślałem, hihi w pewnym momencie pokusiłem się nawet o przeszukanie amerykańskich serwisów moto żeby kilka prawdziwych hamerykańców ściągnąć celem rozbiórki ale kurs $ i cła szybko pohamowały mój zapał, teraz myślę co by się udać do Deuchlandii szukać perełek ale... praca, przeprowadzka, remont mojego Passatii chwilowo zblokowały te plany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jestem w trakcie montażu tempomatu w benzynie.

Moje tempo to składak: trochę części z B3 (gruszka, węże), trochę z Sharana (komputer, pompka) oraz Golfa 3 (wiązka).

Wszystko jest praktycznie na swoim miejscu (jedynie nie mam mocowania pompki) i pojawił się problem z wiązką.

Zostały mi dwie kostki do podłączenia. Jedna biała z czerwonym i czerwono-czarnym przewodem https://www.dropbox.com/s/e1kedonkk9tv1ou/20150702_160802.jpg?dl=0 (w tym temacie wyczytałem, że ta kostka ma coś wspólnego z hamulcem, niestety nie mam pojęcia gdzie się nią wpiąć), druga z zielono-czarnym przewodem https://www.dropbox.com/s/aql1jwrcatknrgv/20150702_160832.jpg?dl=0 jak widać na focie jest tam bezpiecznik, czyli dobrze się domyślam, że przewód idzie do zapłonu po kluczyku?

Czujniki przy hamulcu i sprzęgle powinny być wpięte w wiązkę, czy samo podłączenie wężów wystarczy?

W temacie piszecie też o podłączeniu sterownika z licznikiem kabelkiem z niebieską kostką, u mnie jej nie ma, była jakaś zielona z kablem czerwono-czarnym, czy to wystarczy?

Pozdrawiam

Edytowane przez sekate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedna biała z czerwonym i czerwono-czarnym przewodem https://www.dropbox.com/s/e1kedonkk9...60802.jpg?dl=0 (w tym temacie wyczytałem, że ta kostka ma coś wspólnego z hamulcem,

 

taki kabel powinien iść do czujnika przy pedale sprzęgła oraz do czujnika przy pedale hamulca. Jeśli masz wiązkę z automaty to możesz mieć tylko jedną taką wtyczkę, drugą trzeba dorobić

 

 

 

pierwsze widzę takie coś w tempomacie

 

 

Czujniki przy hamulcu i sprzęgle powinny być wpięte w wiązkę, czy samo podłączenie wężów wystarczy?

 

powinny byc wpiete

 

 

W temacie piszecie też o podłączeniu sterownika z licznikiem kabelkiem z niebieską kostką, u mnie jej nie ma, była jakaś zielona z kablem czerwono-czarnym, czy to wystarczy?

 

nic nie trzeba podpinac do licznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze widzę takie coś w tempomacie

 

Jak widać zdjęciu, kabel robi się żółto-czarny, potem idzie do czarnego przewodu manetki tempomatu.

 

 

Skąd sterownik i pompka biara zasilanie? Z czujników pedałów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te foty znam na pamięć ale dzięki :-)

Spróbuję podłączyć tą niewiadomą wiazke pod plusa. Zobaczymy co się stanie.

 

Edit: Znalazłem w jakiejś holenderskiej instrukcji, że ten czarny kabelek ma iść do złącza TV5 i wychodzi na to, że właśnie jest to + po kluczyku :-)

Edytowane przez sekate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakaś dziwna ta Twoja wiązka.

Ja miałem taką jak u adamsa na zdjęciach.

Wszystkie kostki miały swoje miejsce.

Do podpięcia miałem tylko 4 kable.

(+) czarno-żółty

(-) brązowy

(światła stopu) czarno-czerwony

(czujnik prędkości) niebiesko-biały

Czyli ta wtyczka z bezpiecznikiem to pewnie (+)

A ta z dwoma kablami pewnie do czujnika sprzęgła lub hamulca.

Masz tam te czujniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tepomat działa. Dzięki za pomoc.

Na początku musiałem mu troszkę pomagać i lekko dotykać pedał gazu, ale jak się już rozhulał to śmiga samodzielnie.

Czasem jedynie nie mogę go załączyć, ale to chyba przez czujnik przy pedale hamulca, bo jak kilka razy go nacisnę to w końcu tempomat zaskakuje.

Podczas przyspieszania z 90 do 120 pod górę tempomat się sam wyłączył, ale to nic. Na płaskim śmiga jak ta lala.

Teraz pozostało mi dorzucić czujnik przy sprzęgle, oczywiście używkę, bo zamienników nie ma a nowy w ASO około 100zł! Było mnie stać jedynie na te nakrętki mocujące przy pedałach (10zł), bo jak na razie mam zrobioną prowizorkę - z jednej strony nakrętka M14, a z drugiej nakrętka z czujnika hamulca od malucha :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi czasy przestał mi działać tempomat w benzynie. Obstawiam że wysrał się sterownik...

 

Numer mojego sterownika to: 5GA-004-397-09 na allegro jest dużo podobnych ale różnią się ostatnimi dwiema cyframi np 01 lub 11

 

Czy taki sterownik z innym numerem jest zamienny z moim?

 

Czy jest sposób podłączenia tempomatu pod komputer/program tak by odczytać błędy? Bo VAGiem tego nie da rady zrobić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim passku mam sterownik od Sharana z końcówką 11 i śmiga, a w zasadzie śmigał, bo z dnia na dzień przestał działać tempomat, tylko nie wiem w czym jest problem.

Ktoś z Was wie jaki jest pinout pompki? Żebym mógł ją podłączyć na krótko i sprawdzić co się zepsuło sterownik czy pompka? Wiązkę i manetkę sprawdziłem, są w sprawne na pewno.

Edytowane przez sekate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po podaniu +12 V na 1 i 2 "GR 5GA 004 397-11" oraz -12 V na 11 GR ,

pompka działa i ciągnie pedał gazu , po wciśnięciu sprzęgła lub hamulca pedał gazu odpuszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki sterownik

 

dafota.2.lut1437374761q.jpg.11759455_847061808683044_1552054362_n.jpg

 

te numerki na nim od 1 do 12 to rozpiska pinów? Jeśli tak to trochę inaczej wygląda od tego który chcę kupić, czyli:

 

dafota.2.qkx1437374761s.jpg.5271956212.jpg

Edytowane przez adams

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych sterownikach są inne wtyczki. Musiałbyś lutowania kable.

 

Tu masz taki jak Twój, tyle że drogi:

http://allegro.pl/vw-passat-b3-vr6-sterownik-tempomatu-5ga00439709-i4748989992.html

 

Ale i ten też powinien działać:

http://allegro.pl/vw-passat-b3-2-0-sterownik-modul-tempomatu-i5081374494.html

Edytowane przez szkielo82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko patrzcie na nr części :)

http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=p&string=535907305&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-uni-1-1-0629 za 4 dychy 'adamsowy'

Ja już się przestraszyłem, że to przez to nie śmiga mi tempo, ale już jest ok ;)

 

@BOGUSS, dzięki sprawdzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy pod ten pojedynczy pin ma być coś podpięte?

 

dafota.2.gwv1437598271g.jpg.sm&th=3046

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem sterownik i dalej tempomat nie działa. Jak sprawdzić resztę gratów czy są sprawne żeby nie wymieniać wszystkiego po kolei?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od czujników na pedałach. One mogą robić robotę. Z tego co pamiętam to przyciśnięty czujnik ma robić przejście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności