Jump to content
Guest kssawery

Instalacja tempomatu

Recommended Posts

Guest kssawery

Czy da się do instalować tempomat. Jakie ewentualnie prace trzeba wykonać i jakie elementy wymienić lub zainstalować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kssawery

Jak na razie udało mi się zdobyć takie informacje:

Jeśli pedał gazu działa "na lince" to instalacja tempomatu będzie dość problematyczna, ponieważ potrzebne będą dodatkowe elementy :644:

 

Jeśli gaz działa na silniku krokowym, to instalacja tempomatu polega na:

- założeniu odpowiedniej dźwigni kierunkowskazów (z przełącznikami do sterowania tempomatem) oraz podłączenie jej,

- uruchomienie w MFA odpowiednich funkcji.

 

W miarę zdobywania dokładniejszych informacji będę je dopisywał, o co i Was proszę :641:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam !

Poniżej link do fotoporady kolegi z innego forum za pomocą którego w łatwy sposób do Passatów B4 zaopatrzonych w silniki Diesela 1Z i AFN mozna dołożyć to jakże pomocne urządzenie.:D Nie sprawdzałem tego ale przypuszczam że działa tez w benzyniakach na wtrysku bo w sumie dlaczego nie.:P

Wiem że kilka osób chciało by mięć to u siebie wiec jest to rozwiązanie problemu.Piszcie w razie wątpliwości , wpisujcie rodzaje silników z jakimi to współgra.

Pozdrawiam

KLIK

P.S koszt montażu poniżej 10 PLN :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie sprawdzałem tego ale przypuszczam że działa tez w benzyniakach na wtrysku bo w sumie dlaczego nie.:P

 

To zadziała tylko w dieslach bez linki gazu. W benzyniakach nie zadziała, potrzebny jest mechanizm który otworzy przepustnicę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy w 1z trzeba miec mfa zeby zalozyc ten tempomat?

 

Z doświadczenia warszatowego wnoszę co następuje:

1. Tempomat warto dokładać tylko w TDI (1Z i następne), tam montaż jest dość prosty, polega na wymianie manetki kierunkowskazów na wersję z tempomatem, podłączenie jej elektrycznie i przekodowanie ECU. Operacja jest możliwa dla małorolnego chłopa oderwanego od pługa, pod warunkiem, że wie co to lutownica, schemat i rozumie się nieco na diagnostyce (no i ma interfejs).

Na pewno nie trzeba mieć MFA do tempomatu.

2. Tempomat występował też w B3/B4 w silnikach z gazem na linkę, ale jest to maszyneria sterowana podciścniem, z osobną pompką podciśnienia, element wykonawczy to siłownik na pedale gazu, jeszcze jakieś dwa czujniki - tłoczki na pozostałych pedałach... do tego oczywiście jakiś sterownik, wiązka.... Ogólnie jest sporo rzeczy do psucia się i raczej polecam szybko wyleczyć się z marzeń o tempomacie w B3. Mi przeszło jak zerknąłem na ETKĘ, zresztą popatrzcie sami.

pozdrawiam, maarc

tempomat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm

to chyba zaloze tempomacik w vento :)

tylko raczej uzyje osobnych przyciskow - manetka do tempomatu z lekka za droga :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj podłączyłem według opisu z postu #3i wszystko działa 30 minut i gotowe

mam passat b4 silnik 1z

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest highland

Panowie podłaczylem tempomat wedle postu #3 i wszystko byłoby oki ale...nie mam Vag coma. W zwiazku z tym moje pytanie,czy moze któryś z Was mógłby mi właczyc to urzadzonko (oczywiście odwzdzięcze sie) lub dać namiary na jakiegos machanika który mi to włączy i przy okazji nie zedrze ze mnie skóry:-) Lublin i okolice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie dotyczące montażu tempomatu. Na forum golfa w opisie instalacji jest napisane, żeby wstawić bezpiecznik. Myślałem nad tym i zastanawiam się czy jest sens, bo w tej dorobionej wiązce będzie prąd raczej mały (tak myślę), rzędu 10 mA. Gdy się założy bezpiecznik np. 5A (nie wiem czy są mniejsze płytkowe), to prędzej nie ulegnie komputer uszkodzeniu niż bezpiecznik przepaleniu, w przypadku, gdyby się pojawił większy prąd? No ale zawsze bezpieczniej jest wstawić bezpiecznik. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest agjp

W Passacie 2.0 16 V miałem tempomat i własnie go rozmontowałem .Podłaczone było do skrzynki bezpieczników i trzech przewodów zasilających za skrzynką bezpieczników . Sterownik własnie wyrzucam na smieci . Samochodu sie pozbyłem. A więc motowane było w benzyniakach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest highland
Mam pytanie dotyczące montażu tempomatu. Na forum golfa w opisie instalacji jest napisane, żeby wstawić bezpiecznik. Myślałem nad tym i zastanawiam się czy jest sens, bo w tej dorobionej wiązce będzie prąd raczej mały (tak myślę), rzędu 10 mA. Gdy się założy bezpiecznik np. 5A (nie wiem czy są mniejsze płytkowe), to prędzej nie ulegnie komputer uszkodzeniu niż bezpiecznik przepaleniu, w przypadku, gdyby się pojawił większy prąd? No ale zawsze bezpieczniej jest wstawić bezpiecznik. Pozdrawiam.

Ja juz jakiś czas temu założylem z pominięciem bezpiecznika i jak narazie wszystko jest oki!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest papek

I wszyscy bez problemu znalezliscie ta cholerna czarna wtyczke wsrod tych kabli??? Ja dwa dni grzebalem w nich i nie znalazlem. Szlag mnie trafia. Moze zna ktos sposob zeby podlaczyc tempomat bezposrednio pod komputer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

widocznie masz ja dobrze schowaną, odepnij skrzynke bezpieczników/przekazników i dobrze poszukaj być może gdzieś się zapodziała w gąszczu kabli. Dodatkowo poswiec latarką w okolicach przegrody może tam się gdzies ukryła. Ja znalazłem u siebie w 5 sekund, podłaczenie to kolejne 10 sekund... a rozkręcanie osłon kilka minut....:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do samochodów na linkę to nie jest to wcale takie trudne. Wystarczyłby serwomechanizm podpięty bezpośrednio do koła pompy wtryskowej i sygnał z alternatora o obrotach (diesel). Potrzebne jest jedynie jakieś sprzęgiełko sterowane elektrycznie bo serwomechanizmy są samohamowne. Nie byłby to prawdziwy tempomat, ale automat utrzymujący stałe obroty na trasie na piątym biegu. Moje założenia są takie: puszczam gaz, wciskam sprzęgło, wrzucam piątkę, puszczam sprzęgło i naciskam guzik. Tempomat wchodzi do pracy a prędkość reguluje się potencjometrem. Tempomat się rozepnie po wciśnięciu sprzęgła, lub guzika.

Na razie nie jeżdżę po autostradach więc zawiesiłem projekt, ale może kiedyś do niego wrócę. Elektronika to nie problem, mechanika też nie, na razie problemem jest tylko sprzęgiełko.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja rowniez znalazlem w chwile to. Jestem z Dolnego mozesz dac znac moge ci pomoc szukac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest papek
Ja rowniez znalazlem w chwile to. Jestem z Dolnego mozesz dac znac moge ci pomoc szukac

Sorry Kresek. Ja jestem z legnicy. Niby do ciebie blisko, ale z czasem u mnie krucho. moze jak bede kiedys w okolicy to sie odezwe na PW i sie zgadamy. Dzieki za chęci. Jutro sprobuje wypiąć ta skrzynke. Moze bede mial szczescie...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

montował ktoś tempomat do 2.8?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy