Skocz do zawartości
Gość kssawery

Instalacja tempomatu

Rekomendowane odpowiedzi

mam podpiętą tam wtyczkę :) od czego ona jest to nie wiem, nie pamiętam już...

 

A to widocznie źle obczaiłem :-D

Mówiłeś że nie wiesz do czego to, to myślałem że nic tam nie masz podłączone.

To sorki Łukasz za zmyłkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtyczkę zalazłem zastosowałem przełącznik od tylnych szyb tempomat działa zapamiętuje szybkość przyciskając klawisz przyspiesza ale naciskając drugi klawisz nie zwalnia może ktoś zna przyczynę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w b4 tempomat nie ma funkcji zwalniania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za informację wychodzi że schemat z forum golfa nie pasuje do passata tam w opisie są przyciski do przyspieszania i zwalniania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schemat pasuje tylko jest źle opisany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To gdzie błąd ? Może byś zamieścił poprawiony schemacik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może byś zamieścił poprawiony schemacik.

 

sprawdź czy masz taki sam schemat

pass95 schematy.zip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodziło mi o schemat ze strony http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=130151

ale te schematy na pewno mi się w przyszłości przydadzą

dziękuję za pomoc

 

Pozdrawiam

cytat z tamtego forum wyjaśniający że nie ma opcji hamowania, ani w passacie ani w golfie:

"Gdy chcemy zwolnic wciskamy dzwonek hamowania lub wciskamy sprzeglo lub hamulec, wowczas auto przechodzi w sterowanie "manualne". "

 

więc i ja rozwiewam Twoje wątpliwości. Przycisk hamowania z forum golfa to odpowiednik resetu z ori manetki. autor tamtego tematu źle określił nazwę. bo nie jest to przycisk zwalniania tylko wyłącznik tempomatu, ma on takie samo działanie jak wciśnięcie hamulca czy sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje to zamiast opcji hamowania jest opcja powrotu do zapamiętanej prędkości tak to działa u mnie kiedy zapamiętałem jakąś prędkość prędzej i zwolnię lub przyspieszę to po wciśnięciu tego przycisku auto samo przyspieszy lub zwolni do zapamiętanej prędkości

Edytowane przez Sonic B4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam mi też ten schemat z golfa nie pasował do końca.

W zał. schemat pneumatycznego tempomatu, oczywiście jest inny w TDI natomiast kostka manetki i połączenie manetki wygląda tak samo.

cruise.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to temat możemy chyba zakończyć dziękuję za porady.

Wjeżdżam na święta tam gdzie wiatraki się kręcą tak że życzę wszystkim WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI ŚWIĄT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz ja potrzebuję pomocy..Podłączyłem tempomat i nie działa..Manetka sprawna, czujniki na pedałach też. przełożyłem do licznika czujnik prędkości, instalacja jest ori, więc błędów w podłączeniu nie będzie. sterowniki mam dwa, i żaden się nie odezwie.Nie sprawdzałem tylko pompki(ale myślę że jest sprawna bo nie słychać sterownika w przekaźniku) i nie wiem jak sprawdzić sterownik. może problem w tym pinie 9 tkwi?? dawałem tam i masę i plus i nic.Jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika prędkości oprócz oscyloskopu?? Jak załączam tempomat na on manetką, to na pinie(przewód podpięty) pojawia się napięcie 4,5V, podczas jazdy waha się w granicach 2,3 - 2,4 V.Zachciało mi się tempomatu..Radźcie coś...edit: dobra odezwał się w końcu ale pompka coś słabo pompuje ale jakoś sobie z tym poradzę.

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W zał. schemat pneumatycznego tempomatu

 

Witam.

 

Czy ktoś mógłby mnie oświecić i wytłumaczyć, z kąt się bierze napięcie na czerwonym przewodzie pin 3 na sterowniku tempomatu, po naciśnięciu pedału hamulca?

Według schematu podanego przez Ormowca , jak i na innych schematach od B3 i B4, występuje jakiś paradoks, albo ja źle czytam te schematy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze schematów wynika że plus się pojawia tam w momencie naciśnięcia pedału hamulca (bezpiecznik 20 -> przełącznik F -> przełączniki tempomatu -> tempomat)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ze schematów wynika że plus się pojawia tam w momencie naciśnięcia pedału hamulca (bezpiecznik 20 -> przełącznik F -> przełączniki tempomatu -> tempomat)

 

Tak, tylko w chwili naciśnięcia pedału hamulca zwiera się przełącznik F i w tym samym momencie rozwiera się się przełącznik F47.

Nie kumam tego.

 

Ormowiec, czy masz może dostęp do schematu tempomatu do B3, ale takiego jak podałeś w przedostatnim Twoim poście? Te ruskie nie są tak dokładne jak ori. niemieckie.

Mam schemat , ale niestety tylko do tdi.

Jeśli tak to prośba.

Edytowane przez alekzmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, tylko w chwili naciśnięcia pedału hamulca zwiera się przełącznik F i w tym samym momencie rozwiera się się przełącznik F47.

Nie kumam tego.

Tak jest w rzeczywistości. czujnik stopu z TDI ma dwa obwody i działają dokładnie w ten sposób - zabezpiecza przed ew. usterką.

Innych schematów niż te co powrzucałem niestety nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ormowiec, czy masz może dostęp do schematu tempomatu do B3, ale takiego jak podałeś w przedostatnim Twoim poście? Te ruskie nie są tak dokładne jak ori. niemieckie.

ormowiec nie wiem czy ma ale ja Ci mogę udostępnić ;)

 

Tak, tylko w chwili naciśnięcia pedału hamulca zwiera się przełącznik F i w tym samym momencie rozwiera się się przełącznik F47.

Nie kumam tego.

postaram Ci się to opisać jak to wygląda, chyba że już zrozumiałeś odpowiedź ormo ;)

ze skrzynki bezpieczników (bezpiecznik 20, pin E4) wychodzi + idzie na przełącznik hamulca (ten, który włącza światła stopu). i od tego przełącznika idzie przewód z powrotem do skrzynki na pin E3. w skrzynce rozdziela się na dwa piny. jeden idzie do świateł stopu, z drugiego pinu (W4) wychodzi przewód do komputera ABSu i drugi przewód na przełącznik hamulca i dalej w manualnej skrzyni na przełącznik sprzęgła i dalej do sterownika tempomatu. od pinu W4 do sterownika tempo idzie sygnał cały czas (przełączniki są zwarte). Natomiast przełącznik włączający światła stopu jest rozwarty. Zwiera dopiero po wciśnięciu hamulca a przełącznik tempomatu wtedy rozwiera.

na pinie E4 jest +

na pinach E3 i W4 masa (przynajmniej wg moich pomiarów) i odcięcie masy poprzez wciśnięcie któregoś z pedałów dezaktywuje tempo. Nie dochodzi tam napięcie tak jak myślałeś.

Owszem napięcie pojawia się na pinach E3 i W4 po wciśnięciu pedału hamulca ale przełącznik tempo rozwiera i nie dopuszcza tego plusa na pin 3 sterownika tempomatu. Jeśli się mylę to poprawcie, kiedyś robiłem doświadczenia z miernikiem ale mogłem już coś zapomnieć.

230_cruise_control.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pinach E3 i W4 masa (przynajmniej wg moich pomiarów) i odcięcie masy poprzez wciśnięcie któregoś z pedałów dezaktywuje tempo. Nie dochodzi tam napięcie tak jak myślałeś.

Owszem napięcie pojawia się na pinach E3 i W4 po wciśnięciu pedału hamulca ale przełącznik tempo rozwiera i nie dopuszcza tego plusa na pin 3 sterownika tempomatu. Jeśli się mylę to poprawcie, kiedyś robiłem doświadczenia z miernikiem ale mogłem już coś zapomnieć.

 

Łukasz masz rację. Na pinach E3 i W4 jest masa bo obwód przy pomiarze zamyka się przez żarówki stopu z masą.

 

 

Nie dochodzi tam napięcie tak jak myślałeś.

 

Jak włącze zapłon, na pinie 3 w sterowniku tempomatu po wciśnięciu hamulca jest 12v . Bez zapłonu nie ma nic. I tu zagadka.

Jeśli tempomat jest deaktywowany przez rozwarcie od masy, to co jak mamy spalone żarówki? Może wtedy działają napowietrzacze.

 

Dzięki za schemat Łukasz.

 

Dodam że sterownik od tempo, mam od B4, ale pin nr.3 idzie do tego samego miejsca co w sterowniku od B3

Edytowane przez alekzmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak włącze zapłon, na pinie 3 w sterowniku tempomatu po wciśnięciu hamulca jest 12v . Bez zapłonu nie ma nic. I tu zagadka.

jutro Ci powiem jak jest u mnie bo sterownik mam na wierzchu a pewnie pójdę auto przepalić, ew pojutrze ;)

 

Jeśli tempomat jest deaktywowany przez rozwarcie od masy, to co jak mamy spalone żarówki? Może wtedy działają napowietrzacze.

niecodzienna jest sytuacja gdy palą się obydwie żarówki na raz. trzeba by prześledzić połączenia w skrzynce bezpieczników i powiązane piny z E3/W4 by odpowiedzieć na to pytanbie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności