szkielo82 Zgłoś #261 Napisano 18 Grudnia 2011 mam podpiętą tam wtyczkę od czego ona jest to nie wiem, nie pamiętam już... A to widocznie źle obczaiłem Mówiłeś że nie wiesz do czego to, to myślałem że nic tam nie masz podłączone. To sorki Łukasz za zmyłkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cziko Zgłoś #262 Napisano 20 Grudnia 2011 wtyczkę zalazłem zastosowałem przełącznik od tylnych szyb tempomat działa zapamiętuje szybkość przyciskając klawisz przyspiesza ale naciskając drugi klawisz nie zwalnia może ktoś zna przyczynę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #263 Napisano 20 Grudnia 2011 w b4 tempomat nie ma funkcji zwalniania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cziko Zgłoś #264 Napisano 20 Grudnia 2011 dziękuję za informację wychodzi że schemat z forum golfa nie pasuje do passata tam w opisie są przyciski do przyspieszania i zwalniania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #265 Napisano 21 Grudnia 2011 Schemat pasuje tylko jest źle opisany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cziko Zgłoś #266 Napisano 21 Grudnia 2011 To gdzie błąd ? Może byś zamieścił poprawiony schemacik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #267 Napisano 21 Grudnia 2011 Może byś zamieścił poprawiony schemacik. sprawdź czy masz taki sam schemat pass95 schematy.zip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cziko Zgłoś #268 Napisano 21 Grudnia 2011 chodziło mi o schemat ze strony http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=130151 ale te schematy na pewno mi się w przyszłości przydadzą dziękuję za pomoc Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #269 Napisano 21 Grudnia 2011 chodziło mi o schemat ze strony http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=130151ale te schematy na pewno mi się w przyszłości przydadzą dziękuję za pomoc Pozdrawiam cytat z tamtego forum wyjaśniający że nie ma opcji hamowania, ani w passacie ani w golfie: "Gdy chcemy zwolnic wciskamy dzwonek hamowania lub wciskamy sprzeglo lub hamulec, wowczas auto przechodzi w sterowanie "manualne". " więc i ja rozwiewam Twoje wątpliwości. Przycisk hamowania z forum golfa to odpowiednik resetu z ori manetki. autor tamtego tematu źle określił nazwę. bo nie jest to przycisk zwalniania tylko wyłącznik tempomatu, ma on takie samo działanie jak wciśnięcie hamulca czy sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sonic B4 Zgłoś #270 Napisano 21 Grudnia 2011 (edytowane) Na moje to zamiast opcji hamowania jest opcja powrotu do zapamiętanej prędkości tak to działa u mnie kiedy zapamiętałem jakąś prędkość prędzej i zwolnię lub przyspieszę to po wciśnięciu tego przycisku auto samo przyspieszy lub zwolni do zapamiętanej prędkości Edytowane 21 Grudnia 2011 przez Sonic B4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #271 Napisano 21 Grudnia 2011 O ile pamiętam mi też ten schemat z golfa nie pasował do końca. W zał. schemat pneumatycznego tempomatu, oczywiście jest inny w TDI natomiast kostka manetki i połączenie manetki wygląda tak samo. cruise.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cziko Zgłoś #272 Napisano 21 Grudnia 2011 No to temat możemy chyba zakończyć dziękuję za porady. Wjeżdżam na święta tam gdzie wiatraki się kręcą tak że życzę wszystkim WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI ŚWIĄT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #273 Napisano 22 Grudnia 2011 (edytowane) Teraz ja potrzebuję pomocy..Podłączyłem tempomat i nie działa..Manetka sprawna, czujniki na pedałach też. przełożyłem do licznika czujnik prędkości, instalacja jest ori, więc błędów w podłączeniu nie będzie. sterowniki mam dwa, i żaden się nie odezwie.Nie sprawdzałem tylko pompki(ale myślę że jest sprawna bo nie słychać sterownika w przekaźniku) i nie wiem jak sprawdzić sterownik. może problem w tym pinie 9 tkwi?? dawałem tam i masę i plus i nic.Jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika prędkości oprócz oscyloskopu?? Jak załączam tempomat na on manetką, to na pinie(przewód podpięty) pojawia się napięcie 4,5V, podczas jazdy waha się w granicach 2,3 - 2,4 V.Zachciało mi się tempomatu..Radźcie coś...edit: dobra odezwał się w końcu ale pompka coś słabo pompuje ale jakoś sobie z tym poradzę. Edytowane 22 Grudnia 2011 przez Qdlik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #274 Napisano 30 Stycznia 2012 W zał. schemat pneumatycznego tempomatu Witam. Czy ktoś mógłby mnie oświecić i wytłumaczyć, z kąt się bierze napięcie na czerwonym przewodzie pin 3 na sterowniku tempomatu, po naciśnięciu pedału hamulca? Według schematu podanego przez Ormowca , jak i na innych schematach od B3 i B4, występuje jakiś paradoks, albo ja źle czytam te schematy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #275 Napisano 31 Stycznia 2012 Ze schematów wynika że plus się pojawia tam w momencie naciśnięcia pedału hamulca (bezpiecznik 20 przełącznik F przełączniki tempomatu tempomat) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #276 Napisano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Ze schematów wynika że plus się pojawia tam w momencie naciśnięcia pedału hamulca (bezpiecznik 20 przełącznik F przełączniki tempomatu tempomat) Tak, tylko w chwili naciśnięcia pedału hamulca zwiera się przełącznik F i w tym samym momencie rozwiera się się przełącznik F47. Nie kumam tego. Ormowiec, czy masz może dostęp do schematu tempomatu do B3, ale takiego jak podałeś w przedostatnim Twoim poście? Te ruskie nie są tak dokładne jak ori. niemieckie. Mam schemat , ale niestety tylko do tdi. Jeśli tak to prośba. Edytowane 31 Stycznia 2012 przez alekzmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #277 Napisano 31 Stycznia 2012 Tak, tylko w chwili naciśnięcia pedału hamulca zwiera się przełącznik F i w tym samym momencie rozwiera się się przełącznik F47.Nie kumam tego. Tak jest w rzeczywistości. czujnik stopu z TDI ma dwa obwody i działają dokładnie w ten sposób - zabezpiecza przed ew. usterką.Innych schematów niż te co powrzucałem niestety nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #278 Napisano 31 Stycznia 2012 Ormowiec, czy masz może dostęp do schematu tempomatu do B3, ale takiego jak podałeś w przedostatnim Twoim poście? Te ruskie nie są tak dokładne jak ori. niemieckie. ormowiec nie wiem czy ma ale ja Ci mogę udostępnić Tak, tylko w chwili naciśnięcia pedału hamulca zwiera się przełącznik F i w tym samym momencie rozwiera się się przełącznik F47.Nie kumam tego. postaram Ci się to opisać jak to wygląda, chyba że już zrozumiałeś odpowiedź ormo ze skrzynki bezpieczników (bezpiecznik 20, pin E4) wychodzi + idzie na przełącznik hamulca (ten, który włącza światła stopu). i od tego przełącznika idzie przewód z powrotem do skrzynki na pin E3. w skrzynce rozdziela się na dwa piny. jeden idzie do świateł stopu, z drugiego pinu (W4) wychodzi przewód do komputera ABSu i drugi przewód na przełącznik hamulca i dalej w manualnej skrzyni na przełącznik sprzęgła i dalej do sterownika tempomatu. od pinu W4 do sterownika tempo idzie sygnał cały czas (przełączniki są zwarte). Natomiast przełącznik włączający światła stopu jest rozwarty. Zwiera dopiero po wciśnięciu hamulca a przełącznik tempomatu wtedy rozwiera. na pinie E4 jest + na pinach E3 i W4 masa (przynajmniej wg moich pomiarów) i odcięcie masy poprzez wciśnięcie któregoś z pedałów dezaktywuje tempo. Nie dochodzi tam napięcie tak jak myślałeś. Owszem napięcie pojawia się na pinach E3 i W4 po wciśnięciu pedału hamulca ale przełącznik tempo rozwiera i nie dopuszcza tego plusa na pin 3 sterownika tempomatu. Jeśli się mylę to poprawcie, kiedyś robiłem doświadczenia z miernikiem ale mogłem już coś zapomnieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #279 Napisano 31 Stycznia 2012 (edytowane) na pinach E3 i W4 masa (przynajmniej wg moich pomiarów) i odcięcie masy poprzez wciśnięcie któregoś z pedałów dezaktywuje tempo. Nie dochodzi tam napięcie tak jak myślałeś.Owszem napięcie pojawia się na pinach E3 i W4 po wciśnięciu pedału hamulca ale przełącznik tempo rozwiera i nie dopuszcza tego plusa na pin 3 sterownika tempomatu. Jeśli się mylę to poprawcie, kiedyś robiłem doświadczenia z miernikiem ale mogłem już coś zapomnieć. Łukasz masz rację. Na pinach E3 i W4 jest masa bo obwód przy pomiarze zamyka się przez żarówki stopu z masą. Nie dochodzi tam napięcie tak jak myślałeś. Jak włącze zapłon, na pinie 3 w sterowniku tempomatu po wciśnięciu hamulca jest 12v . Bez zapłonu nie ma nic. I tu zagadka. Jeśli tempomat jest deaktywowany przez rozwarcie od masy, to co jak mamy spalone żarówki? Może wtedy działają napowietrzacze. Dzięki za schemat Łukasz. Dodam że sterownik od tempo, mam od B4, ale pin nr.3 idzie do tego samego miejsca co w sterowniku od B3 Edytowane 31 Stycznia 2012 przez alekzmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #280 Napisano 31 Stycznia 2012 Jak włącze zapłon, na pinie 3 w sterowniku tempomatu po wciśnięciu hamulca jest 12v . Bez zapłonu nie ma nic. I tu zagadka. jutro Ci powiem jak jest u mnie bo sterownik mam na wierzchu a pewnie pójdę auto przepalić, ew pojutrze Jeśli tempomat jest deaktywowany przez rozwarcie od masy, to co jak mamy spalone żarówki? Może wtedy działają napowietrzacze. niecodzienna jest sytuacja gdy palą się obydwie żarówki na raz. trzeba by prześledzić połączenia w skrzynce bezpieczników i powiązane piny z E3/W4 by odpowiedzieć na to pytanbie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach