stifii Zgłoś #161 Napisano 3 Kwietnia 2009 ET (offset lub inaczej odsadzenie) felgi:Odsadzenie informuje o odległości płaszczyzny symetrii felgi od płaszczyzny montażowej - podawana w mm ET jest charakterystyczny dla każdego modelu felgi a nie modelu samochodu. Przy zakupie felg należy zwrócić uwagę, jaki jest dopuszczalny offset felg, które chcemy zamontować w swoim pojeździe. Offset może mieć wartości zarówno dodatnie jak i ujemne i informuje o położeniu koła we wnęce nadkola. http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #162 Napisano 3 Kwietnia 2009 225/40/18 to rozmiar sugerowany i najbardziej optymalny do 18" felg w B5 - najmniej przekłamuje według przelicznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smuggler Zgłoś #163 Napisano 3 Kwietnia 2009 za to ja nastepnym razem kupie 215/35/18. Teraz mam 225/40/18 i jest troszke za szeroko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fakamada Zgłoś #164 Napisano 4 Kwietnia 2009 Chyba 215/40 albo 215/45 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #165 Napisano 4 Kwietnia 2009 U mnie sprawa została rozwiązana zaklepanie rantów pomogło i juz nic nie trz i nie rwie pozniej foto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zabik Zgłoś #166 Napisano 5 Kwietnia 2009 dzięki stifii za wyjaśnienie, w miedzy czasie poszperałem troche i teraz wszystko jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smuggler Zgłoś #167 Napisano 9 Kwietnia 2009 jak sie zaklepuje ranty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
David Zgłoś #168 Napisano 9 Kwietnia 2009 Też myślałem nad zaklepaniem rantów lub coś w tym stylu, bo w poprzednim passacie przed liftem na gwincie i feldz 18 także mi ranty wychodziły i to nie tylko na skręconych kołach a oprócz tego ranty cieły opony... Jak kolega pawkog może niech napisze coś więcej o tym zaklepywaniu rantów, bo w nowym passku po obniżenu go nie chce przechodzić tego samego co w 3B ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GreeGWhite Zgłoś #169 Napisano 9 Kwietnia 2009 Witam.Mam pytanie.Czy może mi ktoś powiedzieć w jakich autach jest jeszcze rozstaw śrub 5x112???Czyli takich jak do paska...Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #170 Napisano 9 Kwietnia 2009 Witam.Mam pytanie.Czy może mi ktoś powiedzieć w jakich autach jest jeszcze rozstaw śrub 5x112???Czyli takich jak do paska...Pozdrawiam. merc ma 5x112 na bank (np. clk rocznik 1997-2003), bentley z tego co pamiętam też choć wcale to nie przeszkadza, by dołożyć dystanse i zmienić sobie rozstaw, np. z Porsche Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
David Zgłoś #171 Napisano 10 Kwietnia 2009 Witam.Mam pytanie.Czy może mi ktoś powiedzieć w jakich autach jest jeszcze rozstaw śrub 5x112???Czyli takich jak do paska...Pozdrawiam. skoda,seat,audi,mercedes ale też nie wszystkie np. audi A3 masz tak jak golf IV 5x100 Tak mi się wydaje jeżeli się myle to napewno ktoś mnie poprawi Ogólnie ciężko powiedzieć dokłoadnie ,które auta mają roztaw 5X112 i średnice piasty odpowiadającą passatowi, ale też musisz patrzeć na ET felg (czyli odsadzenie) bo nie każda felga z roztawem 5X112 bendzie podchodzić do piasty passata... Zmieniało się to z latami produkcji poszczególnych aut. Ale zawsze masz możliwość założena dystansów ,które zmieniają roztaw śrub, oraz pierścieni centrujących na piaste ,żeby felga była dobrze osadzona. Ale tak jak pisałem nie mam 100% pewności ,że to co napisałem jest prawdą więc nie sugeruj się moją wypowiedzią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #172 Napisano 10 Kwietnia 2009 (edytowane) 5x112 ford scorpio,galaxy,audi a3 po 2004,a4,a5,a6,a8,lamborgini,seat alhambra,altea,leon, po 2004,passat b6,jetta,golf V i VI,transporter T4,touran,caddy po 2005,sharan,wszystkie mercedesy osobowe,skoda octawia II,skoda superb Edytowane 10 Kwietnia 2009 przez pawelb6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #173 Napisano 10 Kwietnia 2009 Zaklepanie rantów: najlepiej delikatnie młoteczkiem gumowym, ew. drewnianym albo kleszczykami, przy załozeniu gumy na lakier co by nie cisnac lakieru za mocno, mozna dopchnać ciałem błotnik zeby, nie oddawał gdy bedziemy bić młotekiem. Zaklepujemy na kąt okolo 70-80 stoni, miejsca gdzie rwe błotnik lub tnie opony. Najlepiej zobaczy gdzie przyciera i te miejsce wygiąc do góry. Należy wczesniej sciagnać koło, odkręcic nadkole, wyczyścic z piachu rant przed zaklepaniem go. Ja zaklepałem od mocowania nadkola do błonika od strony dzwi az do mocowania do zderzaka. pozniej zakręcamy nadkokole i koło. Jutro dam fotke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
David Zgłoś #174 Napisano 10 Kwietnia 2009 (edytowane) Ja myślałem ,że lepiej to zrobić na całej długości rantu tylko co w tedy zrobić w miejscu gdzie jest mocowanie plastikowego nadkola??? Chodzi mi o sam środek u góry błotnika??? Może to mocowanie nie będzie potrzebne, jestem ciekaw czy plastikowe nadkole będzie się trzymać bez tego jednego mocowania??? Pewnie nie Ja jestem o tyle w dobrej sytuacji ,że mam w tym momencie oba przednie błotniki zdjęte i moge zrobić tą operacje dokładnie i właśnie tak aby nie trzeba było już tego poprawiać... A myślał ktoś może nad tym ,żeby obciąć te zagięte ranty błotników??? Tzn ,żeby było tak jak przy tylnich błotnikach -gładko bez zagiętego rantu do środka.... Jakie mogą być konsekwencje takiej operacji??? Korozja? A i jak te plastikowe nadkola wtedy zamocować? Ma ktoś jakiś inny pomysł oprócz zaklepania rantów ,,młoteczkiem,, ? Edytowane 10 Kwietnia 2009 przez David Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #175 Napisano 10 Kwietnia 2009 (edytowane) A myślał ktoś może nad tym ,żeby obciąć te zagięte ranty błotników??? Tzn ,żeby było tak jak przy tylnich błotnikach -gładko bez zagiętego rantu do środka.... Jakie mogą być konsekwencje takiej operacji??? Korozja? A i jak te plastikowe nadkola wtedy zamocować? Ma ktoś jakiś inny pomysł oprócz zaklepania rantów ,,młoteczkiem,, ? jak obetniesz to bedzie zachodziła korozja,u mnie od kamieni od wewnątrz rantu brakuje farby i teraz zaczęło puchnąć i błotniki do malowania,są specjalne maszynki do zaklepania rantów http://img238.imageshack.us/img238/6051/p1080683qn4.jpg ale to specjalistyczne zakłady mają coś takiego,nie wiem kto w Polsce ma coś takiego,są to 2 rolki które jeżdżą po rancie i podginają je bez uszkodzenia błotnika Edytowane 10 Kwietnia 2009 przez pawelb6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
David Zgłoś #176 Napisano 10 Kwietnia 2009 są specjalne maszynki do zaklepania rantów http://img238.imageshack.us/img238/6051/p1080683qn4.jpg ale to specjalistyczne zakłady mają coś takiego,nie wiem kto w Polsce ma coś takiego,są to 2 rolki które jeżdżą po rancie i podginają je bez uszkodzenia błotnika No właśnie o coś takiego mi chodziło, też kiedyś mi się to obiło o uszy tylko nie wiedziałem jak to dokładnie działa. Może ma ktoś jakąś większą wiedze na temat tego ,,sposobu,, a mianowicie: co,gdzie,jak,za ile??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smuggler Zgłoś #177 Napisano 11 Kwietnia 2009 Da sie to bardzo latwo zrobic na zlobiarce zakladajac gladkie kamienie, tylko jak wyjac blotniki z tylu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
David Zgłoś #178 Napisano 11 Kwietnia 2009 tylko jak wyjac blotniki z tylu?? Mi chodziło raczej o błotniki przednie żeby zrobić je tak jak są tylnie ,czyli bez rantów. Śmiem twierdzić że inni także pisali o przednich bokach :) ---------- Post added at 19:41 ---------- Previous post was at 15:33 ---------- Da sie to bardzo latwo zrobic na zlobiarce zakladajac gladkie kamienie A napisz coś więcej o tej operacji, gdzie się tym zajmują, ile to może kosztować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artvi Zgłoś #179 Napisano 11 Kwietnia 2009 A co to za model BBS - bardzo ladnie wygladaja na tym passku http://www.wolfsgruppe.com/vagevent2008/slides/IMG_9198%20%5B1024x768%5D.html http://www.wolfsgruppe.com/vagevent2008/slides/IMG_9206%20%5B1024x768%5D.html http://www.wolfsgruppe.com/vagevent2008/slides/IMG_9220%20%5B1024x768%5D.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GreeGWhite Zgłoś #180 Napisano 12 Kwietnia 2009 a co to za model bbs - bardzo ladnie wygladaja na tym passkuhttp://www.wolfsgruppe.com/vagevent2...24x768%5d.html http://www.wolfsgruppe.com/vagevent2...24x768%5d.html http://www.wolfsgruppe.com/vagevent2...24x768%5d.html BBS LM STYLE:) bardzo fajne felunie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach