Skocz do zawartości
passat2.8v6

[B5] Felgi 18stki do Passata B5

Rekomendowane odpowiedzi

ET (offset lub inaczej odsadzenie) felgi:

Odsadzenie informuje o odległości płaszczyzny symetrii felgi od płaszczyzny montażowej - podawana w mm ET jest charakterystyczny dla każdego modelu felgi a nie modelu samochodu.

Przy zakupie felg należy zwrócić uwagę, jaki jest dopuszczalny offset felg, które chcemy zamontować w swoim pojeździe. Offset może mieć wartości zarówno dodatnie jak i ujemne i informuje o położeniu koła we wnęce nadkola.

 

http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
225/40/18
to rozmiar sugerowany i najbardziej optymalny do 18" felg w B5 - najmniej przekłamuje według przelicznika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za to ja nastepnym razem kupie 215/35/18. Teraz mam 225/40/18 i jest troszke za szeroko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba 215/40 albo 215/45 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa została rozwiązana zaklepanie rantów pomogło i juz nic nie trz i nie rwie pozniej foto.

DSC00025.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki stifii za wyjaśnienie, w miedzy czasie poszperałem troche i teraz wszystko jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem nad zaklepaniem rantów lub coś w tym stylu, bo w poprzednim passacie przed liftem na gwincie i feldz 18 także mi ranty wychodziły i to nie tylko na skręconych kołach :/ a oprócz tego ranty cieły opony...

Jak kolega pawkog może niech napisze coś więcej o tym zaklepywaniu rantów, bo w nowym passku po obniżenu go nie chce przechodzić tego samego co w 3B ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanie.Czy może mi ktoś powiedzieć w jakich autach jest jeszcze rozstaw śrub 5x112???Czyli takich jak do paska...Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Mam pytanie.Czy może mi ktoś powiedzieć w jakich autach jest jeszcze rozstaw śrub 5x112???Czyli takich jak do paska...Pozdrawiam.

merc ma 5x112 na bank (np. clk rocznik 1997-2003), bentley z tego co pamiętam też :ok:

choć wcale to nie przeszkadza, by dołożyć dystanse i zmienić sobie rozstaw, np. z Porsche ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Mam pytanie.Czy może mi ktoś powiedzieć w jakich autach jest jeszcze rozstaw śrub 5x112???Czyli takich jak do paska...Pozdrawiam.

 

skoda,seat,audi,mercedes ale też nie wszystkie np. audi A3 masz tak jak golf IV 5x100

Tak mi się wydaje jeżeli się myle to napewno ktoś mnie poprawi :)

Ogólnie ciężko powiedzieć dokłoadnie ,które auta mają roztaw 5X112 i średnice piasty odpowiadającą passatowi, ale też musisz patrzeć na ET felg (czyli odsadzenie) bo nie każda felga z roztawem 5X112 bendzie podchodzić do piasty passata... Zmieniało się to z latami produkcji poszczególnych aut.

Ale zawsze masz możliwość założena dystansów ,które zmieniają roztaw śrub, oraz pierścieni centrujących na piaste ,żeby felga była dobrze osadzona.

Ale tak jak pisałem nie mam 100% pewności ,że to co napisałem jest prawdą więc nie sugeruj się moją wypowiedzią :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5x112 ford scorpio,galaxy,audi a3 po 2004,a4,a5,a6,a8,lamborgini,seat alhambra,altea,leon, po 2004,passat b6,jetta,golf V i VI,transporter T4,touran,caddy po 2005,sharan,wszystkie mercedesy osobowe,skoda octawia II,skoda superb

Edytowane przez pawelb6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaklepanie rantów: najlepiej delikatnie młoteczkiem gumowym, ew. drewnianym albo kleszczykami, przy załozeniu gumy na lakier co by nie cisnac lakieru za mocno, mozna dopchnać ciałem błotnik zeby, nie oddawał gdy bedziemy bić młotekiem.

 

Zaklepujemy na kąt okolo 70-80 stoni, miejsca gdzie rwe błotnik lub tnie opony. Najlepiej zobaczy gdzie przyciera i te miejsce wygiąc do góry. Należy wczesniej sciagnać koło, odkręcic nadkole, wyczyścic z piachu rant przed zaklepaniem go.

Ja zaklepałem od mocowania nadkola do błonika od strony dzwi az do mocowania do zderzaka. pozniej zakręcamy nadkokole i koło.

Jutro dam fotke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem ,że lepiej to zrobić na całej długości rantu tylko co w tedy zrobić w miejscu gdzie jest mocowanie plastikowego nadkola??? Chodzi mi o sam środek u góry błotnika???

Może to mocowanie nie będzie potrzebne, jestem ciekaw czy plastikowe nadkole będzie się trzymać bez tego jednego mocowania??? Pewnie nie :)

Ja jestem o tyle w dobrej sytuacji ,że mam w tym momencie oba przednie błotniki zdjęte i moge zrobić tą operacje dokładnie i właśnie tak aby nie trzeba było już tego poprawiać...

 

A myślał ktoś może nad tym ,żeby obciąć te zagięte ranty błotników??? Tzn ,żeby było tak jak przy tylnich błotnikach -gładko bez zagiętego rantu do środka....

Jakie mogą być konsekwencje takiej operacji??? Korozja?

A i jak te plastikowe nadkola wtedy zamocować?

Ma ktoś jakiś inny pomysł oprócz zaklepania rantów ,,młoteczkiem,, ? :)

Edytowane przez David

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A myślał ktoś może nad tym ,żeby obciąć te zagięte ranty błotników??? Tzn ,żeby było tak jak przy tylnich błotnikach -gładko bez zagiętego rantu do środka....

Jakie mogą być konsekwencje takiej operacji??? Korozja?

A i jak te plastikowe nadkola wtedy zamocować?

Ma ktoś jakiś inny pomysł oprócz zaklepania rantów ,,młoteczkiem,, ? :)

jak obetniesz to bedzie zachodziła korozja,u mnie od kamieni od wewnątrz rantu brakuje farby i teraz zaczęło puchnąć i błotniki do malowania,są specjalne maszynki do zaklepania rantów http://img238.imageshack.us/img238/6051/p1080683qn4.jpg ale to specjalistyczne zakłady mają coś takiego,nie wiem kto w Polsce ma coś takiego,są to 2 rolki które jeżdżą po rancie i podginają je bez uszkodzenia błotnika

Edytowane przez pawelb6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
są specjalne maszynki do zaklepania rantów http://img238.imageshack.us/img238/6051/p1080683qn4.jpg ale to specjalistyczne zakłady mają coś takiego,nie wiem kto w Polsce ma coś takiego,są to 2 rolki które jeżdżą po rancie i podginają je bez uszkodzenia błotnika

 

No właśnie o coś takiego mi chodziło, też kiedyś mi się to obiło o uszy tylko nie wiedziałem jak to dokładnie działa.

Może ma ktoś jakąś większą wiedze na temat tego ,,sposobu,, a mianowicie: co,gdzie,jak,za ile???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da sie to bardzo latwo zrobic na zlobiarce zakladajac gladkie kamienie, tylko jak wyjac blotniki z tylu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko jak wyjac blotniki z tylu??
:)

 

Mi chodziło raczej o błotniki przednie :P żeby zrobić je tak jak są tylnie ,czyli bez rantów.

Śmiem twierdzić że inni także pisali o przednich bokach :) :) :);)

 

---------- Post added at 19:41 ---------- Previous post was at 15:33 ----------

 

Da sie to bardzo latwo zrobic na zlobiarce zakladajac gladkie kamienie

 

A napisz coś więcej o tej operacji, gdzie się tym zajmują, ile to może kosztować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności