JACU6X6 Zgłoś #81 Napisano 27 Października 2010 K4znodzi3j - chyba zostaje ci tylko serwis. Eberspacher wymaga specjalnego interfejsu (zwykła linia K sprawdzająca się w ThermoTop nie będzie działać). Dodatkowo blokuje się ono po 5 bezskutecznych próbach uruchomienia. Nie tak do końca zależy z którego roku jest eber starsze się nie blokują nowsze nie dość że sie blokują po nie udanych próbach to i jeszcze mają ograniczoną ilość cykli pracy. Kolega w Dwikozach z tego co wiem odblokowywuje je. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #82 Napisano 27 Października 2010 Patrick Obawiam się że zostaje ci tylko zakup webasta analogowego. B5 po lifcie były w takie wyposażane na życzenie lub w wersji skandynawskiej. To byłoby najpewniejsze rozwiązanie. Trochę "oblukałem" ten temat bo sam przymierzam się do zamontowania ogrzewania (samochód pod chmurką) które już skompletowałem. Webasta sterowane Canem często są dedykowane do określonego modelu auta i aby zadziałało w innym aucie wymaga wymiany softu lub nawet całego sterownika a nie tylko przeprogramowania modułu komfortu. Webasto od Mazdy 6 można najprawdopodobniej odpalić za pomocą zegara typu "jajko". Odpalenie za pomocą Telestartu VW podobno nie jest możliwe - musi być to Telestart od Webasto. Dzięki. Też doszedłem do takiego wniosku, że bezpieczniej będzie kupić analogowe. w każdym razie przespałem trochę i teraz juz się nie będe zabierał za szukanie. Zrobię tak jak radził Jacek-poszukam w lecie i spróbuje założyć przed przyszłą zimą. Póki co jestem na etapie kompletowania gratów do założenia dogrzewacza opartego na trzech świecach żarowych, które występowało w moim silniku do 2002 roku. I na razie to musi wystarczyć Tu i tak zima lekka w porównaniu do Polskiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #83 Napisano 28 Października 2010 świece żarowe też fajnie grzeją.. swoja drogą wg którego czujnika temp sterownik włacza świece dogrzewajace?? - powinne sie załączać poniżej 5 stC a u mnie jakoś tak dopiero poniżej -2... może czujnik się już trochę przesunął Czy jesli np auto wieczorem było na chodzie to silnik moze do rana trzymać temperaturę przy braku wiatru i powiedzmy -2 na termometrze?? taką temp by dogrzewanie sie nie właczyło... wszystkie osłony termiczne obecne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #84 Napisano 28 Października 2010 (edytowane) Skłaniałbym się ku temu, że wykorzystuje czujnik temperatury cieczy (czyli ten który daje sygnał do ecu-w B5 daje również na deskę). Ale na pewno nie wiem. Co do trzymania temperatury cieczy przez silnik, to ostatnio często sprawdzałem na klimatroniku jaką temperature ma ciecz po włączeniu auta i jak szybko temperatura wzrasta-w B5 w diagnostyce klimatronika jest kanał, który pokazuje aktualną temperaturę cieczy chłodzącej w całej skali. I faktycznie silnik potrafi trzymać temperature cieczy wyższą od temperatury otoczenia zadziwiająco długo. Przy niskiej temperaturze po wyłączeniu silnika wysoka temperatura dość szybko opada, ale im niższa tym wolniej. Dla przykładu auto zaparkowałem o 18tej-temp otoczenia ok +3 stopni, auto ciecz miało nagrzaną do ok 55 stopni. O 22.30 temperatura otoczenia wynosiła już -2 stopnie, a temperatura cieczy była jeszcze 17stopni. Wątpie jednak by przy -2 po całej nocy nie zrównała się z temp otoczenia. Mój pomysł dogrzewacza będzie dość prosty, ale myślę skuteczny. Założeniem jest przyspieszenie nagrzewania kabiny, gdy żona codziennie przed 6tą rano rusza do pracy. Po wymianie termostatu nagrzewa się znacznie szybciej, ale wciąż przydało by się szybciej-więc jeśli taki podgrzewacz był fabrycznie to czemu nie zrobić go samodzielnie? Zrobienie sterowania jak w oryginale w moim przypadku było by zbyt trudne i skomplikowane, a może nawet i nie możliwe, ze względu na rocznik jak i rynek sprzedaży auta (w UK nie miały nigdy tego podobno). Mam wolne miejsce na konsoli na włącznik podgrzewania przedniej szyby. Włącznik ten ma timer (tylnej szyby ma 10 minut i to by było ok, ten mam nadzieje, że ma tyle samo-do sprawdzenia jeszcze) więc gdy żona rano przyjdzie do auta, włączy sobie dogrzewacz, który podgrzeje ciecz, a następnie timer sam go wyłączy. Mam juz przekaźnik 12v 100A (na wszelki wypadek wziąłem większą obciążalność, aniżeli świece mają), gniazdo bezpiecznika Maxi do 80A i bezpiecznik maxi 50A ( wychodzi mi, że powinien być wystarczający). Zostało mi zakupić w serwisie dogrzewacz który montuje się zamiennie w miejsce mojego plastikowego kolanka, włącznik przedniej szyby, 3 świece i trochę odpowiedniej grubości kabla. Kable zasilające świece będą podłączone prosto z akumulatora przez w/w przekaźnik i bezpiecznik, więc nie będą zbytnio długie, bo aku jest na podszybiu, a kolanko z podgrzewaczem z tyłu silnika od ściany grodziowej. Myslę, że całość przy starannym wykonaniu powinna byc bezpieczna i efektywna jak oryginał dodatkowo z lepsza kontrolą- bo włączam wyłączam kiedy chcę. Aku mam nowy, alternator 120A i teraz przy max obciążeniu na vagu pokazuje mi 50% mocy więc rezerwa jest. Wszystko się jednak okaże jak zamontuje. Edytowane 28 Października 2010 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #85 Napisano 29 Października 2010 bezpieczniej będzie kupić analogowe Tu masz pasujący piec: http://allegro.pl/vw-passat-b5-fl1-9tdi-webasto-i1255543014.html . Nie wygląda zbyt świeżo, ale ma pasujący, dedykowany uchwyt montażowy. Jak zestaw ma taki charakterystyczny uchwyt to na 99% będzie działać, bo to własne do passatów z silnikiem AWX,AVB,AVF jest. Z Audi A6,A8 sprzed roku 2000 też powinny działać ThermoTopy, bo tam jest sterowanie "analogowe". Ja właśnie kończe instalować taki piec: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #86 Napisano 29 Października 2010 (edytowane) Ale cena bez pomki paliwa też nie mała 530 zł z przesyłką, do tego pompka 160 z przesyłką to już prawie 700. A tu komplety w rozsądnej cenie http://allegro.pl/mercedes-a-klasa-w168-webasto-i1285561690.html Edytowane 29 Października 2010 przez JACU6X6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #87 Napisano 29 Października 2010 Dzięki Piotrze za linka, ale tak jak Jacek napisał, trochę wyjdzie, a ja teraz i tak nie miałbym jak zamontować, bo mam tylko parking przed domem, a pogoda nie rozpieszcza teraz. A w lato sobie na spokojnie poszukam, pojadę na urlop do Polski i w cieple i spokoju, a przede wszystkim w garażu założę. Do tego odpadnie mi transport tego do UK. Żałuje, że wcześniej o tym nie pomyślałem (sic!), a dwa razy autem byłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #88 Napisano 29 Października 2010 Oczywiście, że "trochę wyjdzie" Nie ma się co oszukiwać, komfort kosztuje;) Zawsze trzeba coś dokupić, a to węże, przewody paliwowe, opaski, ujęcie paliwa itd. Pierdoły, ale w sumie trochę kosztują. Na solidny montaż też trzeba poświęcić dużo czasu. Z tego co obserwuję podaż w sezonie letnim nie jest najlepsza. Wiele rzeczy udało mi się kupić dopiero teraz, jak jest już zimno Z perspektywy czasu wydaje mi się, że najrozsądniej jest kupić w miarę kompletny zestaw z B5 w cenie do 1000zł z pasującą wiązką elektryczną i uchwytem. Chyba, że ktoś lubi i ma możliwość majsterkować. Ja niestety nie mogę uziemić auta na czas montażu, wszystko robię etapami z doskoku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #89 Napisano 29 Października 2010 Jak sie człowiek spręży to w dzionek wszystko ogarnie, w lecie na allegro nie pojawiają się elementy ale jak dzwonisz do ludzi to na telefon wyrywasz wszystko taniej. Nie ma co liczyć że zakup webasta to koniec wydatków ale jak już napisałem kwota 500 zł powinna wystarczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #90 Napisano 29 Października 2010 Jak sie człowiek spręży to w dzionek wszystko ogarnie Teraz, kiedy już wiem jak to zrobić, przez jeden dzień ułożenie i podłączenie samego okablowania uznałbym za sukces Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siambi Zgłoś #91 Napisano 31 Października 2010 Witam!!!czy ten zestaw jest po can czy analog?http://allegro.pl/webasto-termo-top-z-c-d-audi-a8-rok-prod-2004-i1281810101.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #92 Napisano 31 Października 2010 Bez widoku płytki sterującej to chyba raczej nie da się ustalić, ale w 2004 roku to audi stosowało w autach już Can więc możliwe, że to już ma can. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #93 Napisano 1 Listopada 2010 Temat super, teraz i mi zachciało się Webasta - właśnie jestem na etapie szukania A temat do warsztatu powinien trafić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #94 Napisano 10 Listopada 2010 (edytowane) Kończę kompletować takie jak mam webastko miał wziąść kolega ale dziś wyraził wątpliwość więc pewnie będzie na sprzedaż W komplecie będzie - Webasto diesel - pompka paliwa - pompa obiegowa wody - sterownik na pilota - przekaźnik podtrzymujący do pompy wodnej - filtr paliwa - przewód miedziany na smoka - przewód paliwowy - okablowanie z przekaźnikami i bezpiecznikiem Całość uruchomiona i spawdzona wystarczy podpiąć pod akumulator całość można umieścić w komorze jak ktoś chce wyprowadzę sygnał do uruchomienia wentylatora. Cena 720 zł. Edytowane 10 Listopada 2010 przez JACU6X6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #95 Napisano 10 Listopada 2010 Do benzyny, czy do diesla? Pzdr, Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #96 Napisano 10 Listopada 2010 Do benzyny, czy do diesla? diesel... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #97 Napisano 11 Listopada 2010 Cena 720 zł. :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #98 Napisano 11 Listopada 2010 Co Piotrek dużo?? Jak skompletuję to zarobek niewielki biorąc pod uwagę że jest to komplet i w dodatku działający! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmoxxx Zgłoś #99 Napisano 12 Listopada 2010 W komplecie będzie - Webasto diesel - pompka paliwa - pompa obiegowa wody - sterownik na pilota - przekaźnik podtrzymujący do pompy wodnej - filtr paliwa - przewód miedziany na smoka - przewód paliwowy - okablowanie z przekaźnikami i bezpiecznikiem Całość uruchomiona i spawdzona wystarczy podpiąć pod akumulator całość można umieścić w komorze jak ktoś chce wyprowadzę sygnał do uruchomienia wentylatora. Cena 720 zł. Super sprawa na zime. Miałem Webasto BW-50 w Audi 80 B4 Grzało jak wściekłe. Telestart to juz wogóle komfort. Przy 5 kw Mocy żadna zima nie jest straszna. Cena bardzo dobra i jeśli wszystko sprawne to bym brał. Pozatym jestem obecnie na etapie poszukiwań kompletu webasto oraz paru innych gratów do wrzucenia w auto, wiec pomyśle nad tym zestawem Jedynie nasuwa mi się kilka pytań odnośnie kompletu: Stelaż do pieca jest ? Ujęcie paliwa z baku czy z przelewu wziete ? Jeśli z Baku to smok z dodatkowym kroccem na webasto jest ? Które sterowanie jest ? T70- T80 czy t91 ? Który model pieca ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #100 Napisano 12 Listopada 2010 Jak by był telestart to nie ta cena, zwykłe sterowanie pilotem włącz wyłącz. Stelaż jest ale jak wiadomo nie dedykowany ale uda się dopasować. Wkrótce będą fotki ale wstępnie już zestaw zaklepany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach