Gość donkol Zgłoś #1 Napisano 10 Listopada 2007 Witam znlazlem goscia co ma hamownie i chipuje autka dajcie opinie jak ktos chipowal u tego typka http://moto.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6876288 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #2 Napisano 9 Grudnia 2007 witam byłem wczoraj u gościa zrobił co trzeba i naprawdę jestem pod wrażeniem z mojego 110 KM paska z silnikiem AFN-a wytargał 143 km i 311 NM więc przyrost jest bardzo wyczuwalny także ja osobiście jestem zadowolony i gościa polecam za te kase naprawdę warto sobie to zrobić 300 zł chip + 200 zł hamownia razem 500 zł i minka się cieszy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #3 Napisano 9 Grudnia 2007 wow 500zł-mam nadzieje że minka na twarzy nadal będzie,bo tochę mało ten chips 300zł,a za to hamownia starasznie droga Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 9 Grudnia 2007 darek120, a co Ci tam wstawili w ECU? Normalnie hamownia to 50-100 PLN..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #5 Napisano 9 Grudnia 2007 darek120, a co Ci tam wstawili w ECU? Normalnie hamownia to 50-100 PLN..... Zapewne gotowca ... za 300zl nikomu nie bedzie sie chcialo dostrajac Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dawid77 Zgłoś #6 Napisano 9 Grudnia 2007 Kiedyś rozmawiałem z gościem i zapewniał mnie, że to nie są gotowce, programy dopasowują indywidualnie. Chociaż wtedy się nie zdecydowałem to z chęcią wysłucham opinii użytkowników, którzy robili coś w tej firmie, bo ostatnio nabrałem przekonania, że bardzo znane firmy zaczynają mieć strasznie płynne ceny i odnoszę wrażenie, że modyfikacje turbinki nie są wcale takie drogie, jeżeli klient płaci a konkurencji brak to trzeba kasować ile się da!!! 500 zł to połowa tego co inni oferują gdy zbieramy się w kilka osób. Jeżeli ktoś już tam robił to proszę pisać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gulu Zgłoś #7 Napisano 9 Grudnia 2007 Aby rozwiązać konflikt jakości programu pokaż logi kanał 8,11 i będzie wiadomo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 10 Grudnia 2007 na logach to ja sie nie bardzo znam pokaz ten wykres ogolowi! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dawid77 Zgłoś #9 Napisano 10 Grudnia 2007 Kolego Gulu co to są te logi? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rogalotti Zgłoś #10 Napisano 10 Grudnia 2007 Witam Logi ani wykres nie oddadzą do końca tego co jest w sofcie. Ja już miałem okazje widzieć te programy bo kilka osób skusiło się na jego mody z forum A4-klub.pl. Auta poddymiały, turbiny miały spore overboosty i silniki drżały z dołu - tam na tamtym forum jest większa świadomość i większość ludzi wie jak powinien zachowywać się dobrze stuningowany samochód więc facet zrobił tylko garstkę aut. Ciekawe jak gość sie zachowa jak jedno czy dwa auta się uszkodzą - za co wtedy będzie naprawiał silniki i czy wogóle będzie brał na siebie odpowiedzialność. Dla chcących emocji można przecież zrobić grupowego moda w tej firmie może jeszcze bedzie jakiś rabat od tej ceny Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dawid77 Zgłoś #11 Napisano 10 Grudnia 2007 No właśnie i tak źle i tak niedobrze, kolego Rogalotti a u Was ile kosztuje indywidualny mod? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #12 Napisano 10 Grudnia 2007 No właśnie i tak źle i tak niedobrze, kolego Rogalotti a u Was ile kosztuje indywidualny mod? To nie kwestia ceny Cie powinna interesowac a jakosc uslug. Tutaj Rogal napewno Cie nie zawiedzie. Co do plynnych cen i zdzierania przez firmy tunerskie to widzisz sprawa ma sie tak : - kazdy cos potrafi jeden lepiej drugi gorzej i zazwyczaj jak umiesz lepiej to sie cenisz. - w profi firmie masz diagnoze przed, diagnoze po, strojenie i hamownie w cenie - jak nie masz auta na gwaracji i nie jestes typem co w to lache wbija bo to 3 auto w rodzinie to lepiej daj komus kto zrobi to dobrze...ew bledy moga Cie sporo kosztowac - co do turbin to jasne mozna samemu sobie kupic z allegro i zalozyc bedzie taniej ale jak pozniej sie rozsypie to do kogo beda pretensje? My tunerzy bierzemy raczej z pewnych zródel i mamy mozliwosc reklamacji. Pozatym w wiekszosci wypadkow cena turbiny obejmuje tej zestrojenie autka (np jak ktos wieksza wstawia) - no i najwazniejsze - praktyka > nietrudno jest zrobic mocny program do TDI- zalewasz paliwa i napewno wynik bedzie. A ze bedzie kopcic, turbo szalec itd...to juz inna para kaloszy. Czasem mniej znaczy lepiej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rogalotti Zgłoś #13 Napisano 10 Grudnia 2007 No właśnie i tak źle i tak niedobrze, kolego Rogalotti a u Was ile kosztuje indywidualny mod? Panowie są do nas kontakty w podpisach można także napisać na PW. Przepraszam, że nie odpowiem ale panuje zasada... w towarzystwie nie rozmawia sie o pieniądzach... Co do cen to zależą one od systemu sterowania silnika oraz od tego czy robimy pojedyńcze auto czy mod grupowy. Ceny dla Klubów i tak są ustalane na niższym poziomie niż dla ludzi z miasta. Co nie znaczy, że Pan X z miasta czy któryś Klubowicz zostanie gorzej obsłużony... nie ma takiej opcji. Kolejna sprawa, modyfikacje się robi raz, raz a dobrze. Chyba, że ktoś chce co chwilę wiecej i więcej to co innego. Jeżeli dysponujemy drogim autem czy to pod wzgledem wartości rynkowej czy tego co do niego czujemy (wartość sentymentalna - ja tak mam) to warto zmodować go raz a dobrze a nie za każdym przyciśnięciem gazu zastanawiać się czy to wytrzyma Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #14 Napisano 10 Grudnia 2007 no to mysle, ze kazdy napalony na tani chiptunig powinien przeczytac ostatnie 2 posty. czy to czasem autotronica jest autorem 'tuningu' opisywanego na sr audi? ta co jej turbina sie rozpadla po mocnym depnieciu... no comment Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #15 Napisano 10 Grudnia 2007 a ja zadam takie pytanie ile czasu (mniej więcej) zajmuje zrobienie u was autka?? zakładamy że auto nie wymaga napraw, jego moc i stan techniczny jest zadowalający. diagnoza, hamownia, chip, hamowania, ewentualne poprawki... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #16 Napisano 10 Grudnia 2007 a ja zadam takie pytanie ile czasu (mniej więcej) zajmuje zrobienie u was autka?? zakładamy że auto nie wymaga napraw, jego moc i stan techniczny jest zadowalający. diagnoza, hamownia, chip, hamowania, ewentualne poprawki... W zaleznosci czy auto jest programowalne przez zlacze czy trzeba kosci lutowac : 3-6 godz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #17 Napisano 11 Grudnia 2007 Czyli z tego co piszesz to średnio 4,5 godziny na autko. Więc dobry tuner jest w stanie w ciągu dnia zrobić mniej więcej dwa autka. Co daje mu 2000zł - 3000zł. Spora część z tej sumki to czysty zarobek. To chyba dobry zarobek? A może tym mniej znanym tunerom którzy nie mają takiego zaplecza, a mimo to swoją robotę wykonują bardzo profesionalnie wystarcza trochę mniej... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #18 Napisano 11 Grudnia 2007 Czyli z tego co piszesz to średnio 4,5 godziny na autko. Więc dobry tuner jest w stanie w ciągu dnia zrobić mniej więcej dwa autka. Co daje mu 2000zł - 3000zł. Spora część z tej sumki to czysty zarobek. To chyba dobry zarobek? A może tym mniej znanym tunerom którzy nie mają takiego zaplecza, a mimo to swoją robotę wykonują bardzo profesionalnie wystarcza trochę mniej... Po pierwsze chcialbym codziennie miec taki ruch Po drugie pieniadze nie sa zle (nikt normalny nie chce robic za grosze) Po trzecie mniej znanym tunerom mniej kasy potrzeba bo maja mniejsze wydatki (to tez oczywiste). Ale nie mow mi ze za 300zl bedzie soft robiony indywidualnie. Tyle to ja biore za korekcje map rozruchowych a nie soft gdzie kilkanascie map trzeba obrobic. Wez chociazby po uwage fakt ze ta cena jest debilna nawet dla tego tunera - dlaczego : - bo psuje rynek (niepotrzebnie) - zmiejsza wiarygodnosc jego pracy (wyglada to na masówke) - zrobi 4 auta dziennie a i tak zarobi mniej niz ja przy 2x wiekszym ryzyku roboty Sam komputer do 1.9TDI na dwóch kosciach jest mniejwiecej tyle warty. Przy wylutowywaniu kosci itd nie mozna wykluczyc chociazby ryzyka zwalenia ECU> w tym momencie koles robi za karitas. Ma to sens?? OK powiesz - uzytkownikom jest na reke bo taniej. Hmm i tu sie nie zgodze. Taniej jest na rynku. Ciuchy latarki czy narzedzia. Kupujesz jeansy na rynku? Czy moze wolisz zaplacic raz a dobrze i miec spodnie na pare lat? A to tylko ochrona dupska....najwyzej sie podra szybciej. Kupujac takie "cipsy" powoduje sie ze niedlugo za 200zl beda robic ludzie co pojecia nie maja a z Emula sciagneli 200 softow do typowych marek i je klepia nagminnie. Moze za 3 lata jak pare turbin wysadza i troche wtryskow upala dojda do tej wiedzy ktora maja firmy o wiekszej reputacji. Ale to tylko klienci na tym straca bo beda mieli uraz psychiczny do tunowania (jak komus po tyg wybucha turbina to sie raczej 2x zastanowi) a pozatym dostana taki produkt "rynkowy" Pozatym wez jeszcze jeden aspekt- zywotnosc materiałow. Z tego co widzialem tanie softy sa naprawde mocne. Duzo momentu duzo dymu. Rogal juz napisal co o tym sadzi. Moje zdanie jest identyczne. W 90% robimy silniki o przebiegu wiekszym jak 100-200tys km. Trzeba wziasc to pod uwage. To ze w tabelkach mega przyrosty sie podaje to jedno, a to ze wiekszosc motorkow ma swoje lata mlodosci za soba to druga strona medalu. Oczywiscie to rynek nam tunerom narzuci polityke cenowa. Ale ja wole zrobic mniej i miec czas by sie przylozyc, wgrac pare poprawek i naprawde ladnie wymodelowac chipsa. Moge wtedy napisac bez lipy ze mam softy indywidualnie strojone bo taka prawda. Jak narazie za takie pojecie jestem ceniony. I chyba to sie dla mnie najbardziej liczy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirass Zgłoś #19 Napisano 11 Grudnia 2007 ja wiele pisać nie będę - podam tylko wypowiedź jegomościa na jednym z forum Na impertynenckie uwagi odpowiadał nie będę , ponieważ z "meblami kuchennymi " się nie rozmawia. Można się uczyć robiąc auta za darmo ,ale z czego wtedy się będzie płacić za swoje błędy , a za swoje błędy płacę : uszkodzone silniki , uwalone sterowniki itp. i się tego nie wstydzę , na błędach człowiek się uczy najwięcej . Widzę że Panowie "Alfy i Omegi" dostali wiedze w spadku , albo zostali przeszkoleni przez pracodawców , lub kupili , bo nie mają szacunku do własnej wiedzy wyuczonej na próbach i błędach . Co do wypomnianych cen , to można zauważyć , że wzrastają wraz z jakością modów i nie jestem cwaniakiem ,ani głupkiem , aby zapchychać rynek tanimi chipami , ale jakoś zacząć trzeba , a w spadku wiedzy nie dostałem . podsumowując:auto klienta jest królikiem doświadczalnym w pełnym tego słowa znaczeniu, a o fachowości usługi świadczą komentarze na ALLEGRO - chip po kilku dniach dostroił się...ludzie trzymajcie po drugie w opisach pisze że sprowadzamy chipy .... czyli gotowca kupuje na zewnątrz gwarancja 2 lata, a możliwość zwrotu do 7 dni...ciekawe puenta: puenty nie będzie BTW: LOGi są to zapisy obrazujące pracę silnika, tak więc proszę o podesłanie logów kanałów 003,004,008,011. proszę wykonać logi na 3 i 4 tym biegu, każdy log osobno, od 1500 do 4000tys obr/min Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lesio Zgłoś #20 Napisano 11 Grudnia 2007 Witam, po części zgadzam się z kolegą rob555, że jak zapłacisz to zobaczysz, a jak nie zapłacisz to dopiero zobaczysz.... Ale są pewne granice, jak też robiłem chipa (w dobrej firmie), i moi znajomi też. Nie wiem skąd się wzięło 3-6h na auto... u nas to trwało 1-2h max (można dodać do tego hamownie 15min). W jednym tylko przypadku, zdarzyło się, że trzeba było korygować "coś" w sofcie, ale było to spowodowane jakimś niesprawnym elementem w samochodzie. Moim zdaniem, każdy tuner ma już przygotowane odpowiednie sofciki (baza i doświadczenie), które po prostu wgrywa i na diagnozie wychodzi, że ok. W moim przypadku tuner mi powiedział, że parametry mam fabryczne i wgra mi soft jak dla fabrycznego afn'a - wszystko było ok. Tak więc JA uważam, że indywidualne podejście do każdego auta to trochę marketingowe podejście, choć nie mówię, że nie ma. Poz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach