Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartek0106
czujnik temperatury cieczy chłodzącej CZYTAJ niewielki wydatek i z wymianą też nie powinno być problemu

Z ta wymiana to nie jest tak calkiem prosto trzeba sie po gimnastykowac przed tym zdemontowac rure od turbiny - czujnik jest na silniku od strony kabiny w bardzo niedostepnym miejscu -nowa uszczelka przy wymianie obowiazkowo! Po montazu dokladnie sprawdzic czy zawleczka zabezpieczajaca jest dokladnie na swoim miejscu (wazne) dla malo wprawnego 2 godz. roboty powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla malo wprawnego 2 godz. roboty powodzenia

 

bez przesadyzmu... do czujnika jest różne dojście - zależy od typu silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie ile silnik TDI 115 KM potrzebuje czasu aby osiągnąć temp .90 C w teraźniejszych temp. chodzi mi o postój i w trakcie jazdy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z uszkodzonym termostatem 90*C nie osiągnie w ogóle. Tak mam w fordzie pomimo zasłonięcia chłodnicy. Gdyby osiągnął 90*C to następnie silnik by się przegrzał i zatarł.

Co do czasu osiągnięcia temp. płynu zależy jeszcze od obrotów silnika i obciążenia samochodu.

Teraz w moim pasku 90* osiąga tak do 3 km, latem do 2 km przejechanych.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy tak czytam i sie zastanawiam czy ktos z was czytal instrukcje obslugi swojego autka??Mam na mysli oryginalna instrukcje obslugi wydana wraz z nowym autem.Otoz w instrukcji tej jest wyraznie napisane i zaznaczone ze po uruchomieniu silnika nalezy od razu rozpoczac jazde.Oryginalna instrukcja obslugi podkresla iz podgrzewaznie silnika na postoju grozi jego zniszczeniem!!!Takie samo ostrzezenie przeczytalem w ksiazkach typu "naprawa i obsluga" .Takie ostrzezenia czytalem zarowno w ksiazce na temat GOLFA jak i AUDI A4 sadze wiec ze to samo dotyczy PASSATA.Kolego MIREK-PAS jazda z przegrzanym silnikiem grozi glownie przepaleniem uszczelki pod glowica a nawet jej peknieciem (glowicy) natomiast zatarciem predzej zagrozone sa silniki pracujace na zimno.Tak czy owak uszkodzony termostat moze zniszczyc silnik.Jesli ktos bedzie musial wymienic termostat to polecam WAHLERA.Sam na takowy wymienialem i sa one znakomite.Natomiast jak ktos sie upiera na oryginalny to ori sa marki BEHR-THOMSON

Edytowane przez fenomen2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołączę się do tematu temperatury silnika. Wczoraj wymieniłem termostat bo silnik po przejechaniu 20km miał temperaturę 70stopni. Teraz silnik osiąga 90 stopni po przejechaniu 10-15km z prędkością 60-70km/h ale zauważyłem że podczas postoju temperatura spada do 80-85 stopni czy to normalne zaznaczam że temperatura na dworze wynosi -9.:638::confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to normalne!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie to samo !!!! nie pomogło wymiana czujnika temperatury termostatu ( orginały) dzieje sie tak całe czasy czy to zima czy jesień czy wiosna temperatura 90 stopni ,staje i mam właczone ogrzewanie i temperatura po chwili spada !!!! po podłaczeniu komputera odczyty były takie że gdy temperatura na wskażniku spadła to na kompie trzymała 89 stopni umnie akurat jest walniety chyba wskaźnik !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dołączę się do tematu temperatury silnika. Wczoraj wymieniłem termostat bo silnik po przejechaniu 20km miał temperaturę 70stopni. Teraz silnik osiąga 90 stopni po przejechaniu 10-15km z prędkością 60-70km/h ale zauważyłem że podczas postoju temperatura spada do 80-85 stopni czy to normalne zaznaczam że temperatura na dworze wynosi -9

Sprawdzałeś czy masz sprawne świece podgrzewające płyn chłodzący?

Mam ten sam silnik i walczę już od jakiegoś czasu z nim. Wymieniłem 2 razy termostat i 2 razy czujnik temp. i dopiero sprawdziłem te świece podgrzewania płynu. Okazało się, że wszystkie 3 spalone. Zamówiłem je, około wtorku zostaną wymienione i zobaczymy czy pomogło, ale mam nadzieję, że tak.

Szczegółowy opis znajdziesz tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15320&highlight=%B6wiece+uk%B3adu+ch%B3odzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja tez 2x wymieniałem termostat i czujnik i nawet nie wiedziałem ze są takie swiece a ile kosztują?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie latem ok. 3km i było 90 a teraz jak jest rano -10 to jade 10 km i temp.60 a jak trochę przycisnę to dojdzie do 90 ale klima działa ok tzn grzeje prawie od zaraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego ja tez 2x wymieniałem termostat i czujnik i nawet nie wiedziałem ze są takie swiece a ile kosztują?

Najpierw sprawdź czy masz dobre, czy spalone.

Jutro napisze ile kosztują i czy wymiana coś dała, bo jeszcze ich nie odebrałem. Wiem tylko, że nie są tanie coś około 60 zł/szt, oczywiście Bosche, bo Febi są po 25 zł.

Edytowane przez malczykos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jutro zajrze i się zobaczy!Aha niektórzy tu tez bujdy piszą albo albo tak ich koluja w ASO bo przedtem przeczytałem ze te swiece wystepuja tylko z silnikami na pompe a na pompowtryskiwaczach płyn grzany jest przez pzepustnice i ciepłe spaliny pozdr

Edytowane przez kermit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki jutro zajrze i się zobaczy!Aha niektórzy tu tez bujdy piszą albo albo tak ich koluja w ASO bo przedtem przeczytałem ze te swiece wystepuja tylko z silnikami na pompe a na pompowtryskiwaczach płyn grzany jest przez pzepustnice i ciepłe spaliny pozdr

Wystarczy zajrzeć za silnikiem od strony ściany grodziowej od góry widać 3 świece żarowe. Łatwo się do nich dostać nic nie trzeba demontować. Są one nieco inne niż te do układu rozruchowego, na klucz 12. Jak zamontuje i stwierdzę że działają to dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzałeś czy masz sprawne świece podgrzewające płyn chłodzący?

Czy te świece mogą mieć wpływ na poranne kopcenie zaraz po odpaleniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego mysle ze to ze kopci to o tej porze roku nic nadzwyczajnego jest mróz a ciepłe spaliny rozgrzewaja wode i kopci w kazdym razie ja tez tak mam i chyba kazde autko jakie widziałem

 

---------- Post added at 16:40 ---------- Previous post was at 16:38 ----------

 

Wystarczy zajrzeć za silnikiem od strony ściany grodziowej od góry widać 3 świece żarowe. Łatwo się do nich dostać nic nie trzeba demontować. Są one nieco inne niż te do układu rozruchowego, na klucz 12. Jak zamontuje i stwierdzę że działają to dam znać.

Czekam kolego na wiesci od ciebie jutro tu zajrze i jestem ciekaw rezultatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy te świece mogą mieć wpływ na poranne kopcenie zaraz po odpaleniu?

Raczej nie mają na to wpływu. Ważne na jaki kolor auto kopci!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ważne na jaki kolor auto kopci!
kopci na biało, czy lato czy zima. Latem jak nie grzeją świece to dodatkowo autem telepie jakby na 3 gary chodził :638:

Generalnie problem z którym muszę żyć bo nie znalazłem kogoś kto stwierdzi jasno usterkę bez ściągnięcia głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi normalnie trzyma 85-90 na VAGU.... podczas aktualnych mrozów przy climie na 2-3 kreski i jeździe w mieście łapie maks 65 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie a czy może ktoś sie orientuje gdzie jest termostat i te swiece od podgrzewania paliwa w passku z silnikiem ATJ, może ktoś ma jakieś zdjecie albo rysunek, u mnie też sie silnik długo nagrzewa a teraz w tych temperaturach to dopiero po przejechaniu 15 km mam dopiero 2 kreski...... :( .....

 

znalazlem te swiece 3 sztuki od podrzewania, grzeja ze hej czyli jest dobrze, węże te pod karbowaną oslona po 10 min pracy silnika nie sa gorace a cieple ale też nie za bardzo, temperatura silnika na zero? czyzby byl walniety termostat, gdzie on sie znajduje ?

Edytowane przez telewizor11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności