Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba spuscić płyn, żeby wymienic termostat. A koszt? Około 80 zeta za Wahlera.

 

 

 

 

Poczytaj: Świece układu chłodzenia ----klik

Trzeba spuscić płyn, żeby wymienic termostat. A koszt? Około 80 zeta za Wahlera.

Dzięki a jak potem odpowietrzyć układ w moim silniku ATJ 115KM TDI-PD.

Którędy najlepiej spuścić płyn chłodzący?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat wahler kosztuje 35 zl+ 11 przesylka:D oczywiscie niemiecki a nie chinski:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki a czym się różni od oryginału vw z serwisu za 117 zł ? oprócz ceny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Którędy najlepiej spuścić płyn chłodzący?

Kranikiem przy chłodnicy spuścisz ok trzech litrów, ale jak wyjmiesz termostat to ok dwóch litrów wyleje się na podłogę i tu watro podstawić jakieś wiaderko aby go złapać.

 

---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 14:15 ----------

 

Dzięki a czym się różni od oryginału vw z serwisu za 117 zł ? oprócz ceny

Na pewno nie będzie miał wytłoczonego znaczki VW. Może tyle nie wytrzymać co oryginał, ale tego nikt nie jest pewien. Niby producentem oryginałów które są w ASO jest WAHLER, tylko ze znaczkiem VW

 

Odpowietrzanie odbywa się tak samo jak we wszystkich B5. Zsuwasz opaskę z przewodu przy nagrzewnicy -tą od strony akumulatora. Zsuwasz przewód do momentu odsłonięcia otworu w przewodzie i czekasz aż zacznie lecieć płyn. Zakładasz przewód i opaskę na miejsce i już. Odpowietrzasz na uruchomionym silniku. Niby układ sam się odpowietrza ale ja zawsze tak odpowietrzam.

Edytowane przez darekj61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aso okolo 120 zl z uszczelka rozni sie podobno temp otwarcia calkowitego nie pamietam dokladnie w jakich stopniach. ja zakupilem wahlera i tempp silnika trzyma 90 stopni i rownomiernie sie nagrzewa no i oczywiscie swiece tez wymienilem wiec tak naprawde niewiem co pomoglo . orginal znakowany jest znaczkiem vw i napisane jest BTT . mi pomog wahler polecam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kranikiem przy chłodnicy spuścisz ok trzech litrów, ale jak wyjmiesz termostat to ok dwóch litrów wyleje się na podłogę i tu watro podstawić jakieś wiaderko aby go złapać.

 

---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 14:15 ----------

 

 

Na pewno nie będzie miał wytłoczonego znaczki VW. Może tyle nie wytrzymać co oryginał, ale tego nikt nie jest pewien. Niby producentem oryginałów które są w ASO jest WAHLER, tylko ze znaczkiem VW

 

Odpowietrzanie odbywa się tak samo jak we wszystkich B5. Zsuwasz opaskę z przewodu przy nagrzewnicy -tą od strony akumulatora. Zsuwasz przewód do momentu odsłonięcia otworu w przewodzie i czekasz aż zacznie lecieć płyn. Zakładasz przewód i opaskę na miejsce i już. Odpowietrzasz na uruchomionym silniku. Niby układ sam się odpowietrza ale ja zawsze tak odpowietrzam.

Odpowietrzanie odbywa się tak samo jak we wszystkich B5. Zsuwasz opaskę z przewodu przy nagrzewnicy -tą od strony akumulatora. Zsuwasz przewód do momentu odsłonięcia otworu w przewodzie i czekasz aż zacznie lecieć płyn. Zakładasz przewód i opaskę na miejsce i już. Odpowietrzasz na uruchomionym silniku. Niby układ sam się odpowietrza ale ja zawsze tak odpowietrzam.
dzięki za pomoc może jakieś foto odpowietrzania?

 

---------- Post added at 21:03 ---------- Previous post was at 21:00 ----------

 

aso okolo 120 zl z uszczelka rozni sie podobno temp otwarcia calkowitego nie pamietam dokladnie w jakich stopniach. ja zakupilem wahlera i tempp silnika trzyma 90 stopni i rownomiernie sie nagrzewa no i oczywiscie swiece tez wymienilem wiec tak naprawde niewiem co pomoglo . orginal znakowany jest znaczkiem vw i napisane jest BTT . mi pomog wahler polecam;)
aso okolo 120 zl z uszczelka rozni sie podobno temp otwarcia calkowitego nie pamietam dokladnie w jakich stopniach. ja zakupilem wahlera i tempp silnika trzyma 90 stopni i rownomiernie sie nagrzewa no i oczywiscie swiece tez wymienilem wiec tak naprawde niewiem co pomoglo . orginal znakowany jest znaczkiem vw i napisane jest BTT . mi pomog wahler polecam

 

 

 

 

MOC DRZEMIE W TDI

Coś w tym musi być dzięki.

 

---------- Post added at 21:04 ---------- Previous post was at 21:03 ----------

 

Tak zrobię

 

---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:04 ----------

 

panowie w każdym vw pasku tdi jest kranik do spuszczania płynu chłodzącego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wypowiedzeniu sie w tym temacie przyszlo na mnie i wymienilem rowniez 3 świece zarowe FEBI 18958, ktore zakupilem TUTAJ

Po 15min wymianie po okolo 1,5km wskaznik temp juz sie zaczal wychylac a 90 st zlapal juz po okolo 5km!! Wczesniej bylo to okolo 9-11km, w zalznosci od temp otoczenia :)

W 100% moge kupujacego jak i swieczki polecic!!

 

Pozrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i kKolezanki!

Dzisiaj ogladalem Passata Variant 1.8 z 1997 roku!

Passat ma Climatronika - ktorego wlaczylem na full zimno - szyby zamkniete itp

Wskaznik przez 4-6 km pokazywal 1,4 skali - dopiero przy przejechaniu okolo 9km przy predkosci okolo 60km/h na 4.tym biegu bez swiatel i korkow pokazal 90 stopni - nie wychylal sie w prawo - czasem pokazywal gdzies 87-85 stopni. - temperatura zewnetrzna okolo 20 stopni

 

Czy to jest normalne?

Plyny niby wymienione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwie możliwości... Albo termostat uwalony albo czujnik temperatury... To nie jest normalne że tak długo uzyskuje temperaturę... Tym bardziej że to benzyna i 20 stopni na dworze... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam i mam pytanie czy faktycznie w AFNie są świece do grzania płynu. Ja bynajmniej nic takiego nie widzę i nie widziałem. Może ktoś odpowie kto się zna.

 

Ja natomiast jak jest 20+ tak jak teraz ostatnim czasem jak zapale auto na postoju i śmig ana wolnych obrotach to po 10-15 minutach pracy wskazówka dopiero zaczyna się powoli wyginać. Jak jadę to po około 5km jest około 90 stopni. Jest ok czy coś uwalone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie termostatu - temp. na desce różni się od temp pokazanej na vag'u. Tzn po przejechaniu kilku km jest 90 C natomiast na vag'u cały czas max 73 C. Wina termostatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo wina czujnika. jako że koszty nieduże wymieniłbym najpierw termostat potem czujnik. ja w swoim afnku mialem i to i to walniete

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tzn po przejechaniu kilku km jest 90 C natomiast na vag'u cały czas max 73 C. Wina termostatu?

 

Kolego na 100% termostat a temperatura pokazywana na liczniku te 90 stopni jest względna bo czy silnik będzie miał 70 , czy 80, czy 99 st to na liczniku i tak będzie 90 tak jest skonstruowany .

U mnie w tamtym roku właśnie przed wymianą termostatu na desce było 90 a na vagu pokazywało coś koło 73 st.I kup najlepiej oryginał lub Walhera nie kupuj innych.

Edytowane przez M1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.I kup najlepiej oryginał lub Walhera

 

I tu się z tobą nie zgodzę jeśli chodzi o Wahlera - kupiłem od gościa z allegro i okazało się że też był walnięty WAHLER i dużo lepiej od niego zachowywał się mój wcześniejszy WERNET gdy chciałem zwrócić uszkodzony termostat oczywiście było wymigiwanie się że tak już ma być itp - dziwne że po założeniu ORI jest 92* ;) Ja polecam ORI !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na gorącym silniku nie pokazuje 90stopni na liczniku; wychyla się poza 90stopni, powiedzmy w połowie między 90 a następna kreską. A więc raczej cały czas nie będzie pokazywać 90stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
był walnięty WAHLER i dużo lepiej od niego zachowywał się mój wcześniejszy WERNET

 

Nie będę się rozpisywał co jest lepsze ale zbliża się zima i temat będzie wałkowany a w tamtym roku koledzy pisali ,że tego Warneta wymieniali po 3 razy ,aż kupili Walhera iwtedy było dobre a kolega kupi co będzie uważał ,ten walher może trafił Ci się felerny i tyle.

 

powiedzmy w połowie między 90 a następna kreską. A więc raczej cały czas nie będzie pokazywać 90stopni.

 

Zawsze jest jakaś tolerancja błędu.

Teraz u mnie po wymianie termostatu pokazuje 93 st a jak jadę ostrzej nawet 97st ,ale u mnie podwyższona temperatura może być spowodowana LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiałem się nad tym dlaczego wychyla się poza 90, ponieważ większość ludzi na forum pisze że trzyma im równo 90. Widzę że jednak nie jestem "sam" hehe :D ja również mam sekwencje u siebie pod maską, więc wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, to wymienię ten termostat na Wahlera, a może ktoś ma jakiś opis wymiany w AFN'ie najlepiej ze zdjęciami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Broda, dzięki wielkie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności