Gadget Zgłoś #101 Napisano 25 Stycznia 2010 Panowie wystarczy trochę uwagi i cierpliwości do przeczytania tego wątku w całości. Skoro silnik nie nagrzewa się do pożądanej temperatury, winny jest najczęściej termostat, czujnik temperatury, zapowietrzenie układu lub w najgorszym wypadku uszczelka pod głowicą(jeśli są wahania temperatury). Sprawdźcie temperaturę na climtronicu. Podczas takich mrozów powinna wynosić 75-80C przy włączonym ogrzewaniu, gdzie na blacie będzie widnieć 90C. Pozdrawiam Damian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #102 Napisano 25 Stycznia 2010 U mnie w Pb na klimatroniku po wymianie termostatu i przejechaniu ok 7-8 km 93* i tak trzyma ,a w dieslu na pewno trochę mniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fxxx Zgłoś #103 Napisano 25 Stycznia 2010 jak sie dostac w miare sprawnie do tych swiec do grzania plynu? znalazlem je kiedys u mnie, sa przy podszybiu, ale jak sie do nich dostac? trzeba targac ta gruba rure czy jest jakis prostszy sposob? a moze gdzies sa kable od nich na wierzchu zeby sprawdzic czy pobieraja prad? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daneq Zgłoś #104 Napisano 25 Stycznia 2010 Bez problemu dałem radę wymienić dwie z trzech świec bez demontażu niczego oprócz osłony silnika. Również fajki świec można zdemontować i sprawdzić zasilanie jak i pobór prądu samej świecy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #105 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Opiszę mój problem i walkę z nim, czyli powolne dogrzewanie silnika AJM przy niskich temperaturach. Zauważyłem problem w swoim aucie, który polegał na bardzo powolnym nagrzewaniu się silnika do temperatury roboczej 90 stopni C. Długie nagrzewanie można było zaobserwować od momentu kiedy temperatura spadła w okolice 0 stopnie C i niżej. Czym chłodniej tym to nagrzewanie dłuższe. W temperaturach do -5 pełne nagrzanie następowało po przejechaniu około 15 km, czyli zdecydowanie za długo. Wczoraj przy temperaturze -18 silnik nagrzał się dopiero po przejechaniu 40 km w trasie. Najpierw wymieniłem termostat ale nie oryginał, chyba Vahler do tego czujnik temperatury. Jednak nie zauważyłem poprawy. Następnie kupiłem oryginalny termostat i czujnik temperatury w ASO. Po tej wymianie też nie zauważyłem zmian. Po przeczesaniu forum natknąłem się na ten wątek "Świece żarowe układu chłodzenia". Po wnikliwej lekturze tematu, postanowiłem sprawdzić te świece. Co się okazało wszystkie spalone. Natychmiast je zamówiłem i dziś dysponując wolnym czasem wymieniłem. Świece jakie były zamontowane i jakie zakupiłem to BERU o numerach: 0 100 226 199, potrzebne są 3 sztuki. Znaczy ja miałem wszystkie 3 spalone. Koszt świec około 60zł/szt. Wymiana świec nie jest kłopotliwa potrzebny jest klucz 12 jakiś rurkowy-długi i przedłużka. W zasadzie nie potrzeba nawet zdejmować osłony silnika. Ja ją zdjąłem, bo mam wymieniać uszczelniacze na PD. Po odpaleniu silnika, po chwili kruciec do którego są wkręcone świece porządnie się nagrzał. Efekty: Po wymianie auto łapie 90 stopni po przejechaniu 5 km w temperaturze -18. Czyli wygląda na to, że jest sukces. Zobaczymy jak szybko będzie nabierał temperatury przy nieco wyższych temperaturach powietrza. Edytowane 25 Stycznia 2010 przez malczykos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daneq Zgłoś #106 Napisano 25 Stycznia 2010 Efekty: Po wymianie auto łapie 90 stopni po przejechaniu 5 km w temperaturze -18. Czyli wygląda na to, że jest sukces. Z jakiej temperatury osiągnąłeś te 90 stopni po 5 km, bo wydaje mi się to zbyt optymistyczne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #107 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Z jakiej temperatury osiągnąłeś te 90 stopni po 5 km, bo wydaje mi się to zbyt optymistyczne? Auto stało zimne na polu przez noc i cały dzień, po wymianie zapaliłem go pochodził kilka minut i pojechałem. Być może gdyby nie stał chwile to zajęło by to trochę więcej czasu. Zobaczę jutro jak będzie. Tu jeszcze zależy w jakim terenie się jeździ, u mnie trochę górzysto jest więc obciążenie silnika większe, tym samym szybciej się nagrzewa. Edytowane 25 Stycznia 2010 przez malczykos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert29 Zgłoś #108 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) malczykos ma pytanie czy napewno sa potzrebne tylko trzy sztuki ja bylem swiecie przekonany ze sa cztery,masz moze zdjecie gdzie one znajduja sie i czy napewno jest to klucz 12 ? Edytowane 25 Stycznia 2010 przez robert29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #109 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) malczykos ma pytanie czy napewno sa potzrebne tylko trzy sztuki ja bylem swiecie przekonany ze sa cztery,masz moze zdjecie gdzie one znajduja sie i czy napewno jest to klucz 12 ? Świece są 3, na klucz 12. Tego jestem pewien na 100% bo dziś je wykręcałem. Za chwile pójde zrobić zdjęcie to zobaczysz, że są 3 sztuki. Oczywiście nie mylić ze świecami żarowymi w układzie zapłonowym !!! Oto fotki, na dowód że są 3 sztuki. Edytowane 25 Stycznia 2010 przez malczykos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert29 Zgłoś #110 Napisano 25 Stycznia 2010 bylem pewien ze sa cztery i tyle terz zamowilem bede wdzieczny za zdjecie bo nawet niemam pojecia gdzie one sa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #111 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Świece są 3, na klucz 12. Tego jestem pewien na 100% bo dziś je wykręcałem. Za chwile pójde zrobić zdjęcie to zobaczysz, że są 3 sztuki. No to kolego chyba zapomniales wymienic jeszcze jednej- zapewne tej za filtrem paliwa... Ahhh... Masz 4 wtryski wiec masz 4 swiece zarowe. I prosze nie wprowadzaj w blad kolegow mnej doswiadcznych... Chodz Ty chyba z doswiadczeniem tez nie za teges... Pozdrawiam... EDIT: Musze sprostowac bo z tego c widze wymieniales swiece od plynu chlodniczego a to co innego o co kolega robert29 pyta. Ty oczywiscie wymieniles 3 swiece- OK i jest 3 i bardzo dobrze, jednak, watek jest o swieceach zarowych ktorych w PDkach jest 4 przy kazdym wtrysku. Iwec kolega robert29 zakupil dobra ilosc swiec. Peace/.. Edytowane 25 Stycznia 2010 przez barman.m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #112 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) ..... Edytowane 25 Stycznia 2010 przez gregor23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #113 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) No to kolego chyba zapomniales wymienic jeszcze jednej- zapewne tej za filtrem paliwa... Ahhh... Masz 4 wtryski wiec masz 4 swiece zarowe. I prosze nie wprowadzaj w blad kolegow mnej doswiadcznych... Chodz Ty chyba z doswiadczeniem tez nie za teges... Kolego poczytaj i dopiero pisz. Zobacz o co chodzi w tym temacie. Piszemy o świecach grzejących płyn a nie o świecach w układzie zapłonowym. Musze sprostowac bo z tego c widze wymieniales swiece od plynu chlodniczego a to co innego o co kolega robert29 pyta. Ty oczywiscie wymieniles 3 swiece- OK i jest 3 i bardzo dobrze, jednak, watek jest o swieceach zarowych ktorych w PDkach jest 4 przy kazdym wtrysku. Iwec kolega robert29 zakupil dobra ilosc swiec. Peace/.. To nie jest wątek o świecach żarowych, tylko o szybkości nagrzewania się silnika. Czyli termostaty, czujniki temperatury etc. pozdr. Edytowane 25 Stycznia 2010 przez malczykos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #114 Napisano 25 Stycznia 2010 Zwracam honor Za bardzo sie rozpedzilem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #115 Napisano 25 Stycznia 2010 Kolego Malczykos jak to pomoze w moim pasku to jestem ci winny Duzego browara! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #116 Napisano 25 Stycznia 2010 Efekty: Po wymianie auto łapie 90 stopni po przejechaniu 5 km w temperaturze -18. Wiesz co? Jak dla mnie to jest to niemożliwe. Szybciej bym stawiał na to, że ci pompa wody przymarzła - stąd 90 stopni po 5 km. Ja ostatnio przerabiałem przypadek przymarznietej pompy przy -19 i silnik się nagrzał dość szybko do 90. W sumie tyle czasu mu to zajęlo, co mi oskrobanie szyb i zrobienie około 2 km w mieście. Tak więc mniema, że coś masz nie teges z układem chłodzenia, bo to niemożliwe, żeby po 5 km łapał 90 stopni - nie przy takich temperaturach. A teraz pytanie z innej beczki - w benzynie jest coś podobnego? Bo nie zauważyłem nic podobnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #117 Napisano 25 Stycznia 2010 Auto stało zimne na polu przez noc i cały dzień, po wymianie zapaliłem go pochodził kilka minut i pojechałem. Być może gdyby nie stał chwile to zajęło by to trochę więcej czasu. Zobaczę jutro jak będzie. Tu jeszcze zależy w jakim terenie się jeździ, u mnie trochę górzysto jest więc obciążenie silnika większe, tym samym szybciej się nagrzewa. Aha mam jeszcze bardzo wazne pytanie do kolegi Malczykosa.Piszesz ze autko przy -18 zagrzało sie po 5km to super ale czy gdy sie zatrzymasz i stoisz na luzie przy właczonym ogrzewaniu to autko trzyma temp 90 czy spada w dół,jesli mozesz to prosze napisz dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #118 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Ja ostatnio przerabiałem przypadek przymarznietej pompy przy -19 i silnik się nagrzał dość szybko do 90. W sumie tyle czasu mu to zajęlo, co mi oskrobanie szyb i zrobienie około 2 km w mieście. Tak więc mniema, że coś masz nie teges z układem chłodzenia, bo to niemożliwe, żeby po 5 km łapał 90 stopni - nie przy takich temperaturach. zauważ kolego że silnik jaki ma malczykos to silnik z pompą wody na pasku rozrządu więc zamarznięcie jej odpada, no albo jak juz zamarznie to po silniczku więc ja sądze że nagrzanie w takim tępie jest możliwe. jutro i ja sprawdzę te świece ( o ile są) choć na nagrzewanie nie narzekam przy -18 stopniach silnik uzyskuje 90stopni po jakiś 7km pzdr EDIT: sprawdziłem...i..... wszystko hula jak należy śweczki sprawne, po odpaleniu silnika i jakiś 10 sekundach tego aluminiowego korpusu nie da sę dotknąć, tak grzeje Edytowane 26 Stycznia 2010 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #119 Napisano 26 Stycznia 2010 (edytowane) Aha mam jeszcze bardzo wazne pytanie do kolegi Malczykosa.Piszesz ze autko przy -18 zagrzało sie po 5km to super ale czy gdy sie zatrzymasz i stoisz na luzie przy właczonym ogrzewaniu to autko trzyma temp 90 czy spada w dół,jesli mozesz to prosze napisz dzieki Tego przypadku nie sprawdzałem, ale podejrzewam że temperatura by nico spadła. Jeżeli chodzi o ten czas nagrzewania, to sprawdzę jak sprawa wygląda jeśli odpalimy auto i odrazu pojedziemy. Bo wczoraj po odpaleniu auto chwile stało i dopiero pojechałem. Należy brać pod uwagę również fakt, że mieszkam w górzystym terenie. Prawdopodobnie nieco inaczej by sytuacja wyglądała przy jeździe po płaskim terenie. Ale bądź co bądź 5 czy 8 km większej różnicy to nie robi dla mnie, bo wcześniej było jeszcze gorzej. Edytowane 26 Stycznia 2010 przez malczykos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #120 Napisano 26 Stycznia 2010 A na którym kanale jest temperatura w Climatroniku? Oczywiście mam wcisnąć ECON+Nawiew,,-'',temp,,-''? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach