Skocz do zawartości
Gość dayv

[B5] Płyn hamulcowy - jaki, ile, jak wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś wcześniej napisał czym rożni się DOT4 od DOT5 oraz producent napisał chociażby na korku wlewowym od zbiorniczka wyrównawczego jaki płyn stosować i nadal są pytania... Szok!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek i wiem co kupić:), niestety dalej nie wiem ile.. Na początku ktoś pisał że w pasku 3BG wystarczy 1l a dalej czytałem że w 3BG wchodzi więcej. Jaka jest prawda? Kupować 1,5l?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź 2 litry, układ w 3BG jest minimalnie pojemniejszy, ale 2 litry z przepłukaniem w zupełności wystarczy. Z tego co wiem, to opakowania są konfekcjonowane w litrowych pojemnikach, więc wielkiego wybory nie ma. :) Cena za litr nie jest też jakoś strasznie wysoka. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dosłownie w zeszły poniedziałek byłem na zbierzności i od razu poprosiłem o wymianę płynu hamulcowego. Gość najpierw go sprawdził i powiedział, że to przed zimą był ostatni "dzwonek" aby go wymienić. Gwarantował że po przyjściu mrozów miałbym kłopoty z hamulcami. Wymienili mi na ATE poprzez pompkę. Podłączyli jakieś urządzenie i wypychali stary płyn zastępując go nowym. Powiedział przy tym, że zależnie od eksploatacji najlepiej wymieniać po dwóch maks trzech latach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem. Wymienialem elastyczne przewody hamulcowe z przodu no i jak wiadomo trzeba bylo odpowietrzac hamulce. Poza tym pierwszy raz mialem stycznosc z odpowietrzaniem hamulca, wiec moja zona butowala w kabinie ja popuszczalem odpowietrznika. Myslalem, ze wystarczy odpowietrzyc hamulce z przodu i bedzie grac, ale niestety nie, pedal hamulca mam lekko twardy. Koles poradzil mi bym odpowietrzal wszystkie kola co wiec poczynilem. Pech tego, ze mimo uzupelniania zbiorniczka i popuszczaniu odpowietrznika na tylnym kole co jakis czas mi lapalo powietrze. W ten sposob przeplukalem prawie litr plynu na jedno kolo i wciąz mi powietrze sie dostawało co jakiś czas. Poddalem sie. Potem doczytalem, ze nie mozna butowac tego auta metoda tradycyjna.Kupilem o to takie urzadzonko:

http://www.gunson.co.uk/item.aspx?item=1818

film: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Rw9yzCcF-Ww[/ame]

 

Plus dokupilem 2 litry plynu hamulcowego CASTROL RESPONSE DOT 4 gdzie wczesniej zalewałem innym płynem kupionym w sklepie Halford i takiej samej marki płyn do układów z ESP. Teraz chce zalać cały castrolem.

Ogólnie płyn hamulcowy miałem wymieniany w zeszłym roku w sierpniu. I tu problem bo będzie ciężko poznać po kolorze, zwłaszcza ze jedno kolo mam przepłukane. Pytanie, ile powinienem przepuścić płynu by przepchać tylni odpowietrznik czyli lewy położony najdalej od zbiorniczka wyrównawczego.

Myślę o przepłukaniu sprzęgła czy te 2 litry wystarczą również i na sprzęgło?

 

P.S. Tutaj znalazłem stronę z instrukcją wymiany płynu poprzez urządzenie ssające domowej roboty: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/brakefluid/

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Leo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pasku przekręcasz stacyjkę do zapalenia się kontrolek i odpowietrzasz tradycyjnie. żadnej filozofii tam nie ma. Jesli Ci się ciągle zapowietrzał to albo masz nieszczelność w układzie, albo dopuściłeś do zbyt niskiego poziomu w zbiorniczku-innego wyjścia nie ma. Ja tez pilnowałem zbiorniczka, a mimo to przy przepłukiwaniu zassał powietrze. dolewałem jak kontrolka się zapalała-błąd. Dolewać trzeba po każdych kilku depnięciach. Co do ilości-ja to robiłem na wyczucie, mniej więcej rozdzieliłem te dwa litry na koła, najpierw zrobiłem przednie potem tylne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam taki problem. Wymienialem elastyczne przewody hamulcowe z przodu no i jak wiadomo trzeba bylo odpowietrzac hamulce. Poza tym pierwszy raz mialem stycznosc z odpowietrzaniem hamulca, wiec moja zona butowala w kabinie ja popuszczalem odpowietrznika. Myslalem, ze wystarczy odpowietrzyc hamulce z przodu i bedzie grac, ale niestety nie, pedal hamulca mam lekko twardy. Koles poradzil mi bym odpowietrzal wszystkie kola co wiec poczynilem. Pech tego, ze mimo uzupelniania zbiorniczka i popuszczaniu odpowietrznika na tylnym kole co jakis czas mi lapalo powietrze. W ten sposob przeplukalem prawie litr plynu na jedno kolo i wciąz mi powietrze sie dostawało co jakiś czas. Poddalem sie. Potem doczytalem, ze nie mozna butowac tego auta metoda tradycyjna.Kupilem o to takie urzadzonko:

http://www.gunson.co.uk/item.aspx?item=1818

film: http://www.youtube.com/watch?v=Rw9yzCcF-Ww

 

Plus dokupilem 2 litry plynu hamulcowego CASTROL RESPONSE DOT 4 gdzie wczesniej zalewałem innym płynem kupionym w sklepie Halford i takiej samej marki płyn do układów z ESP. Teraz chce zalać cały castrolem.

Ogólnie płyn hamulcowy miałem wymieniany w zeszłym roku w sierpniu. I tu problem bo będzie ciężko poznać po kolorze, zwłaszcza ze jedno kolo mam przepłukane. Pytanie, ile powinienem przepuścić płynu by przepchać tylni odpowietrznik czyli lewy położony najdalej od zbiorniczka wyrównawczego.

Myślę o przepłukaniu sprzęgła czy te 2 litry wystarczą również i na sprzęgło?

 

P.S. Tutaj znalazłem stronę z instrukcją wymiany płynu poprzez urządzenie ssające domowej roboty: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/brakefluid/

 

Pozdrawiam

mam taki sprzet i robilem tak:

zalalem pol litra do kanki i wpompowalem-to znaczylo ze jedno kolo przepompowane pol L

a tyle wlasnie w kablach jest...proste ile zbiezesz z odpowietrzalnika tyle wypchnoles z lini jednego kola

 

---------- Post added at 20:59 ---------- Previous post was at 20:58 ----------

 

W pasku przekręcasz stacyjkę do zapalenia się kontrolek i odpowietrzasz tradycyjnie. żadnej filozofii tam nie ma. Jesli Ci się ciągle zapowietrzał to albo masz nieszczelność w układzie, albo dopuściłeś do zbyt niskiego poziomu w zbiorniczku-innego wyjścia nie ma. Ja tez pilnowałem zbiorniczka, a mimo to przy przepłukiwaniu zassał powietrze. dolewałem jak kontrolka się zapalała-błąd. Dolewać trzeba po każdych kilku depnięciach. Co do ilości-ja to robiłem na wyczucie, mniej więcej rozdzieliłem te dwa litry na koła, najpierw zrobiłem przednie potem tylne.

otpowietrzaj tak dalej za ktoryms razeb zobaczys jak ci trzasnie jak duzo powietrza w sterownik wcisniesz...zalatwilem tak 2 i od teraz robie pompka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, póki co jeszcze nie załatwiłem ta metodą żadnego, jak załatwię nie omieszkam o tym tu poinformować. W każdym razie dzięki za ostrzeżenie.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za godzine zaczynam robic, a co ze sprzeglem wystarczu plynu dla niego? Ze sprzegla tez wymieniamy plyn taka sama metoda jak hamulce prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co ze sprzeglem wystarczu plynu dla niego?

Chodzi o wysprzęglik? Jeśli tak, to spinasz odpowietrznik od lewego koła w odpowietrznikiem wysprzęglika i deptasz hamulec, do momentu, aż w zbiorniczku wyrównawczym przestaną pojawiać się bąbelki. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
taka sama metoda jak hamulce prawda?

Taka sama.

Metoda "nożna" gdy przeoczymy moment dolania płynu do zbiorniczka jest dosłownie ŚMIERCIONOŚNA jak ktoś wyżej napisał. Odpowietrzyć można najlepiej i najdokładniej w warsztacie gdzie mają pompę elektryczną do przetłaczania płynu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taka sama.

Metoda "nożna" gdy przeoczymy moment dolania płynu do zbiorniczka jest dosłownie ŚMIERCIONOŚNA jak ktoś wyżej napisał. Odpowietrzyć można najlepiej i najdokładniej w warsztacie gdzie mają pompę elektryczną do przetłaczania płynu...

taka pompke mozna samemy z 5zl zrobic bez zadnej elektryki ;) i wystarczy jedna osoba do odpowietszania wtedy

 

---------- Post added at 14:58 ---------- Previous post was at 14:56 ----------

 

Cóż, póki co jeszcze nie załatwiłem ta metodą żadnego, jak załatwię nie omieszkam o tym tu poinformować. W każdym razie dzięki za ostrzeżenie.

i powiem ci wiecej...dwie metody dwa efekty...po noznym sposobie jest ok, ale po pompce jest 3 ray lepiej, wtedy czujesz ze auto staje deba, nie wiem jaka to roznica ale mi wystarczy znac jej znaczenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Job done!

Panowie robota zrobiona, za pomoca eeezibleedera udalo sie. Robota bardzo prosta, przepychanie pstarego płynu nowym pod ciśnieniem. Nie trzeba deptac, tylko podłączyć do koła zapasowego i leciiiii. Z wymiana płynu ze sprzęgła też nie było problemu (a czarny był!!!, w zeszłym roku kiedy wymieniałem płyn w warsztacie to tego nie zrobili). Hamulce pracują elegancko, ostre hamowanie, ABSik pracuje. Job done. polecam to urządzonko do samodzielnej wymiany płynu bez dodatkowej osoby. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś wcześniej napisał czym rożni się DOT4 od DOT5 oraz producent napisał chociażby na korku wlewowym od zbiorniczka wyrównawczego jaki płyn stosować i nadal są pytania... Szok!

ja tam najpierw wyplukalem tanimi 5 litrami taniego dot 4 a pozniej zalalem motul 6000 racing i tez smiga az milo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tam najpierw wyplukalem tanimi 5 litrami taniego dot 4 a pozniej zalalem motul 6000 racing i tez smiga az milo

 

Musi smigać, bo Motul RBF 600 racing, ( domyślam się , że taki zalałeś jako, że nie ma motula 6000) to dot 4 o mocno podwyższonej temperaturze wrzenia. Ja zalałem Motul RBF660, który ma jeszcze wyższą temperaturę wrzenia -ktoś powie, że to przesada do cywilnego auta, a ja myślę, że nie zawadzi, zwłaszcza, że chwilę po tym zrobiłem remap, a mój ciężki automat potrafi zagrzać hamulce (na starym płynie zagotowałem dwa razy).

 

---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 13:37 ----------

 

i powiem ci wiecej...dwie metody dwa efekty...po noznym sposobie jest ok, ale po pompce jest 3 ray lepiej, wtedy czujesz ze auto staje deba, nie wiem jaka to roznica ale mi wystarczy znac jej znaczenie ;)

 

Po tym co napisałeś nasuwa mi się myśl, że widocznie nie usuwałeś całego powietrza z układu nożną metodą. Bo jeśli z układu usuniemy powietrze to nie ma różnicy jaką metodą to zrobiliśmy-hamulce powinny pracować jednakowo dobrze. Jeśli jest różnica- tzn że wciąż jest powietrze.

No i napisałeś, że zdarzyło Ci sie uszkodzić dwa sterowniki abs-a co je uszkadza? Powietrze właśnie.

Moje auto po nożnej metodzie też staje dęba. Gdybym często odpowietrzał to tez bym zainwestował w pompkę, na pewno jest to wygodniejsza i bezpieczniejsza metoda. Jednak odpowietrzając hamulce raz na parę lat nie opłaca mi się kupowac tej pompki. Choć po tym co napisaliście tutaj, to może faktycznie następnym razem kupię ;)

Jak masz sposób jak zrobić tę pompkę samodzielnie to go tu podaj. Na pewno się komuś przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no sorki za te 6000 wlasnie o ta 600tke mi chodzilo, na zwyklym dot 4 po ostrych 3-4 chamowaniach pedal deczko sie zmienia, zas na tym motulu katowalem w nocy az do czerwonosci i jeba...nie chcial sie grzac, normalnie sprawial wrazenie hebli ceramicznyhe ;)

 

 

co do tej noznej moze i faktycznie cos sknocilem-najgorsze ze nie u siebie :( i troche mnie to w portwel kopnelo...

 

a moj patent z pompka owszem wkleje a teraz po krotce opisze:

 

potrzebne sa

- czarny lub zolty korek do vw (od zbiorniczka plynu hamulcowego)

- 10cm weza do podcisnien fi 10mm

- jeden odpowietrzalnik do hamulcow

- koncowka do pompowania materaca gumowego

i dla chetnych zrobic to lepiej

- kilejny odpowietrzalnik

- wezyk do ukladu spryskiwaczy szyb 6m

- butelka z korkiem 400-500mm idealna jest po plynie do plukania ust bo z dobrego plastiku

 

 

Tym sprzecikiem odciagam stary plyn ze zbiorniczka:

 

cqs1288459503m.jpg

[/url]

 

Ten podlaczam do odpowietrzalnika i ciagne pod maske:

 

rgh1288459503v.jpg

 

To podkrecam po wlaniu nowego plynu do zbiorniczka i odkrecam odpowietrzalnik:

 

jdv1288459503g.jpg

 

rgh1288459502k.jpg

Mozna to podlaczyc do pompki recznej albo do kola zapasowego i obserwowac zbiorniczek, jezeli plun siegac bedzie dna niebawem, szybko lece zakrecic odpowietrzalnik i dolewam plynu, zakrecam ''pompke'' i odkrecam odpowietrzalnik.

Czynnosc powtarzam az uzbieram cala butelke starego plynu (moja 400ml taka jest lepsza niz 500ml) oprozniam ja i powtarzam czynnosc do czsu zalania kolejnych 100ml tym razem juz widac linie zmiany koloru w wezyku laczacym butelke z odpowietrzalnikiem.

W przypadku kol przednich wystarczylo 300ml i kolejne 100ml.

Sprzglo 200-250ml i jeszcze 100ml.

 

Jak cos nie zrozumiale to prosic o tlumaczenie na polski ;)

 

Wezyk kolo 3zl korek , odpowietrzlniki, czrny wezyk i opaski na szrocie ze 2zl heh... jak by nie bylo to taniej niz 150 za mompke ori

Edytowane przez Stavros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio płyn hamulcowy u mechanika. Nie bardzo mnie to interesowało, także, nie przyglądałem się jak to robi. Teraz patrzę na forum i piszecie, że do samochodów z ABS i ESP nie można lać byle jakich płynów i trzeba użyć 2 litrów by przepłukać cały układ. Patrze na paragon od mechanika, a na nim pisze: "Dot 4 Płyn hamulcowy 1L 15,00zł".

Czy mogę być pewny że mechanik wlał specjalny płyn do ABS i ESP i czy to możliwe, że jeden litr wystarczył na cały układ?

A jeśli nie, to teraz znowu wymieniać płyn, tym razem na specjalny?

A może na zwykłym Dot 4 nic się nie stanie

Edytowane przez marcin00015

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniałem ostatnio płyn hamulcowy u mechanika. Nie bardzo mnie to interesowało, także, nie przyglądałem się jak to robi. Teraz patrzę na forum i piszecie, że do samochodów z ABS i ESP nie można lać byle jakich płynów i trzeba użyć 2 litrów by przepłukać cały układ. Patrze na paragon od mechanika, a na nim pisze: "Dot 4 Płyn hamulcowy 1L 15,00zł".

Czy mogę być pewny że mechanik wlał specjalny płyn do ABS i ESP i czy to możliwe, że jeden litr wystarczył na cały układ?

A jeśli nie, to teraz znowu wymieniać płyn, tym razem na specjalny?

A może na zwykłym Dot 4 nic się nie stanie

tam mas na zdjeciu biala butelke z wezykiem...

i podpis tym sprzecikiem odciagam stary plyn...

I mechanik tez tym sprzecikiem odciaga stary plyn, ale z ta roznica ze on nie uzywa nichego z innych zdjec tylko zalewa zbiorniczek nowym zakreca i dzwoni ze gotowe.

Takim sposobem plyn wymieniony, ilosc jeden litr, faktycznie weszlo do zbiorniczka nie zale 400ml i reszta na polke dla nastepnego klienta.

A ten zaplaci za usluge i litr...

Mniej wierz i serduszko cie mniej boli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Razem z kolegą mechanikiem wymienialiśmy płyn u mnie metodą podciśnieniową - wyssaliśmy stary płyn ze zbiorniczka, zalaliśmy nowy i poprzez odpowietrzniki zasysaliśmy resztę starego, było widać kiedy już leci nowy.

 

Wystarczył litr płynu łącznie z wymianą w sprzęgle, natomiast ja po przeczytaniu tego tematu kupiłem 2 litry ATE.

Nie było sensu więcej zużywać bo cały płyn był świeży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi na kompletną wymianę z przepłukaniem wystarczyło 1.5 litra-metoda tradycyjna. Bez płukania pewnie by starczył jak Rafał napisał 1 litr-tyle jest pojemność układu. Ja jednak chciałem przepłukać, więc zużyłem pół litra więcej.

Więc mechanik mógł wymienić całość, po prostu bez płukania, a mógł też zrobić tak jak Sebastian napisał bo i tak się zdarza niestety....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności