Desper Zgłoś #241 Napisano 12 Lipca 2011 jak się pampersa zdemontuje to i gazeta będzie działać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #242 Napisano 13 Lipca 2011 Zerknij na tylne zaciski-czasem podkładka uszczelniająca ma już dość i potrafią wyciekać małe ilości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #243 Napisano 16 Lipca 2011 Pytanko: wymieniamy płyn w układzie hamulcowym, a co z układem wspomagania sprzęgła? robi się to? jak się do tego zabrać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #244 Napisano 16 Lipca 2011 a co z układem wspomagania sprzęgła?robi się to? jak się do tego zabrać? Bardzo prosto. Szukasz wysprzęglika, na nim jest odpowietrznik, który jest rozmiarowo mniejszy od tych przy kołach. Zdejmujesz osłonę dolną silnika. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku wyrownawczym na full. Druga osoba do kanału/najazdu. Ty pozostajesz na górze, łatwiejszy dostęp i chyba jedyny. Zdejmujesz gumowy kapturek ochronny z odpowietrznika. Zakładasz na odpowietrznik przezroczysty wężyk. Druga osoba zanurza końcówkę w butelce z płynem. Odkręcasz odpowietrznik 2-3 obroty. Patrzysz przez wężyk jak sączy się płyn. Nic nie deptasz. Jak ubędzie znacząco płynu z zbiorniczku wyrównawczym zakręcasz odpowietrznik, wycierasz okolice obudowy skrzyni biegów, zakładasz kapturek ochronny, skręcasz osłonę silnika i gotowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #245 Napisano 16 Lipca 2011 no to **** zbita, chciałem to dziś na działce zrobić, a tam ani najazdu, ani kanału... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #246 Napisano 16 Lipca 2011 Spokojnie, możesz też odkręcić osłonę i postawić butelkę na ziemi, nic nie stoi na przeszkodzie. Dostęp do wysprzęgilka masz od góry. Kanał/najazd jest najwygodniejszy... Ale jak się nie ma co się lubi, to... się robi na działce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #247 Napisano 18 Lipca 2011 Witam po długiej przerwie Ostatnio robiłem w swoim passacie hamulce - nowe tarcze, klocki i płyn ... odpowietrzniki i nowy tylni prawy zacisk. Po wymianie tarcz i klocków, został wymieniony płyn w całym układzie ... metoda podciśnieniowa. Po wymianie okazało się że puszcza w zacisku tylni prawy odpowietrznik - profilaktycznie wymieniłem wszystkie. Niestety tylni prawy zacisk już nie nadawał się do użytku, mimo wymiany odpowietrznika tak samo puszczał płyn przez odpowietrznik. Po wymianie felernego zacisku i odpowietrzników, ponownie odpowietrzyłem hamulce. Przez kilka dni było wszystko super, hamulce żyleta, żadnych wycieków - do wczoraj gdy musiałem dolać płynu po zapaleniu się kontrolki przy ostrzejszym zakręcie. Dzisiaj ten sam komunikat na zakręcie i co widzę ... mokry zbiorniczek płynu hamulcowego w miejscu tego żółtego zaworka przy korku (zaciski suchę i nigdzie indziej wycieków nie widać). Wygląda to tak jakby wyrzucało płyn właśnie tamtędy. Jaka może być przyczyna podnoszenia się stanu w zbiorniczku do takiego stanu że wyrzuca go przez ten zaworek, a następnie ten stan chyba opada że zapala się kontrolka z jego niskim stanem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #248 Napisano 18 Lipca 2011 Cylinderki się nie zacinają? Przewody elastyczne ok? Jakiego płynu nalałeś? Może jakiś dziwny i zmienia objętość? Może zaciągnęło Ci gdzieś powietrze i stąd problem? Spróbuj odpowietrzyć tradycyjnie deptając. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #249 Napisano 18 Lipca 2011 (edytowane) Trzeci raz z rzędu użyłem Motul RBF 660 wcześniej Motul RBF 600 ... sprawdzałem na podnośniku wszystkie przewody ... jedyny wyciek jaki widać to przez ten nieszczęsny zaworek przy korku wlewu płynu. Tłoczki pracują ok, przy wymianie były sprawdzane, hamulce nie grzeją się. Auto hamuje nadal super, ale martwi mnie ta cofka płynu. Tak jakby w jakiś warunkach rosło tam ciśnienie w tym zbiorniczku i wywalało płyn przez ten zaworek. Czy zapowietrzony układ może powodować takie wzrosty płynu w zbiorniczku ?? Może odpowietrzanie pompy ABS według tej instrukcji mogłoby coś dać ?? Opis zaciągnięty z forum Golfa (autor: MarcinRoz) Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki: ► Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża. ► Włączony zapłon ( w pozycji ON ) Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT [Wybór] [03-ABS/hamulce] [Nastawy podst. - 04] Grupa "001" [idź!] W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne. [Gotowe, powrót] Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8. [Wybór] [03-ABS/hamulce] [Nastawy podst. - 04] Grupa "002" [idź!] W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne. [Gotowe, powrót] Edytowane 19 Lipca 2011 przez Marios Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rudi1983 Zgłoś #250 Napisano 23 Lipca 2011 Hej już pisałem o problemie z hamulcami i sprawdziłem vacum jest ok, serwo też bo pedał lekko chodzi czyli wspomaga. Mechanik powiedział żeby sprawdzić pompę hamulcową to mam zacisnąć 4 miękkie przewody i zapalić silnik oraz wcisnąć pedał jak będzie twardy to pompa jest ok czyli problem w zaciskach. Zacisnąłem tylko 2 z przodu tak jak wymieniłem klocki po których zaczął się problem i wtedy po zaciśnięciu pedał był wysoki i twardy jak przed wymianą. Powiedział że mam rozebrać zaciski i tam szukać problemu, ale dziś próbowałem wyciągnąć tłoczek z zacisku mam nowy i uszczelki ale nie dałem rady. Pytanie jak wyciągnąć tłoczek w przednim zacisku?????????? Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguslaw Zgłoś #251 Napisano 24 Lipca 2011 Odchylasz zacisk jak do wymiany klocków i pompujesz pedałem hamulca aż sam wypadnie ,tylko dolej płynu hamulcowego do pełna bo dużo ubędzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rudi1983 Zgłoś #252 Napisano 24 Lipca 2011 Koledzy a to możliwe że jak przy wciskaniu tłoczka podwinęła się gumka i przez to pedał jest gumowy i miękki ale nie cieknie???????? ---------- Post added at 10:25 ---------- Previous post was at 10:12 ---------- Kolego a jaki masz pedał hamulca, bo ja po wymianie klocków też mam wrażenie że po kilku dniach jazdy i odkręceniu zbiorniczka jakby stan się podniósł po czym po zakręceniu przejechaniu kilku km., stan opada, a przy tym na raz hamuje ostro a pedał jak by gumowy??? ---------- Post added at 10:26 ---------- Previous post was at 10:25 ---------- MARIOS czy znalazłeś przyczynę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil_ Zgłoś #253 Napisano 26 Lipca 2011 (edytowane) I ja wymieniłem płyn hamulcowy na ATE 200, kupiłem 2L z czego zostawiłem 250ml. Zacząłem od wysprzęglika... Zrobiłem sobie małe udogodnienie tzn. znalazłem korek od bańki po płynie do spryskiwaczy (pasował idealnie:dobrze) kupiłem 50cm wezyka i odpowietrznik. Podłączyłem do sprężarki, pod pistolet do pompowania z manometrem. Patent spisywał sie tylko w wysprzegliku, gdy zabrałem sie za koła nic nie szło (mimo tego że stacyjka była na ON, nawet silnik odpalałem) . Zbiorniczek płynu tylko rósł Płyn wymieniłem metodą tradycyjną wszystko działa nic sie nie popsuło. Największy syf leciał z wysprzęglika. Teraz hamulce są bez porównania z tym co było wcześniej, a 34zł/L za płyn to nie majątek... ------------------------------------------------------------------------ Pojawiają się pytania gdzie jest wysprzęglik... Dodaje fotke Edytowane 28 Lipca 2011 przez kamil_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barman Zgłoś #254 Napisano 16 Października 2011 Już zgłupiałem z tego wszystkiego po czytaniu postów. Zamierzam wymienić płyn hamulcowy w swoim pasku. Płyn zakupiony ATE DOT 4 TYP200. W jaki najlepszy sposób go wymienić, normalną metodą czyli w najdalszym miejscu odkręcam odpowietrznik,czyli (prawy tył)? pompuje pedałem hamulca i jednocześnie dolewam nowy płyn tak? i później, druga strona i przechodzę na przód, też od prawego koła zaczynam i na końcu przednie lewe. TAK? na zgaszonym aucie? Pompa się nie uszkodzi?Najlepiej jak by mi ktoś to po kolei opisał. Będę bardzo wdzięczny!! Nie chce nic uszkodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #255 Napisano 16 Października 2011 Już zgłupiałem z tego wszystkiego po czytaniu postów. Zamierzam wymienić płyn hamulcowy w swoim pasku. Płyn zakupiony ATE DOT 4 TYP200. W jaki najlepszy sposób go wymienić, normalną metodą czyli w najdalszym miejscu odkręcam odpowietrznik,czyli (prawy tył)? pompuje pedałem hamulca i jednocześnie dolewam nowy płyn tak? i później, druga strona i przechodzę na przód, też od prawego koła zaczynam i na końcu przednie lewe. TAK? na zgaszonym aucie? Pompa się nie uszkodzi?Najlepiej jak by mi ktoś to po kolei opisał. Będę bardzo wdzięczny!! Nie chce nic uszkodzić. Kolego a nie lepiej jechać do zaufanego warsztatu żeby Ci to zrobili odsysarką do płynu hamulcowego? Zapłacisz ok 50zł a zaoszczędzisz sporo roboty i nerwów tym bardziej że w pojedynkę tego nie zrobisz, a dodatkowo nie zapowietrzysz sobie układu hamulcowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lankusiek Zgłoś #256 Napisano 19 Października 2011 Witam. Ja mam niestety inny problem który chyba jeszcze nie był tu poruszany. Chciałem ostatnio dolać płynu hamulcowego Dot-4 ale się powstrzymałem bo na korku od wlewu płynu hamulcowego jest napisane jak wół: ONLY MINERAL! I nie mogę go dolać bo na Dot-4 jest napisane: Najwyższej jakości syntetyczny płyn hamulcowy... itd. Więc o co tu chodzi ?? Na każdej stacji i w każdym markecie są dostępne tylko płyny hamulcowe syntetyczne. Czy to możliwe ,że w moim passacie jest płyn Mineralny ? Powiem tylko ,że Passat jest sprowadzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #257 Napisano 19 Października 2011 Czy to możliwe ,że w moim passacie jest płyn Mineralny ? A nie pomyliłeś przypadkiem zbiorniczka płynu do wspomagania kierownicy ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lankusiek Zgłoś #258 Napisano 20 Października 2011 Tak. Sprawdziłem i już wiem ,że pomyliłem. Ale dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #259 Napisano 20 Października 2011 hehehehe brawo za pomylke i jasnosc umyslu ze cos jest nie tak wielu by nalalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #260 Napisano 13 Listopada 2011 witam, ja będę zmieniać tarcze, klocki w tyle i będę chciał przy okazji zmienić płyn powiedźcie mi proszę czy tak samo się zmienia płyn jak w standardowych samochodach bez ABS i ESP ? i który z tych wybrać płynów http://www.ebay.co.uk/itm/330630392029?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 http://www.ebay.co.uk/itm/170722553533?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach