Skocz do zawartości
Gość dayv

[B5] Płyn hamulcowy - jaki, ile, jak wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak się zabrać to masz już wyżej. Czy jest sens? jak najbardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem nie dawno wymieniany wysprzeglik i nowy płyn a teraz w cieplejsze dni jak jadę to auto ma czasami tak ze twardy pedał i nie hamujące ratuje sie ręcznym a potem znowu wszystko gra kolega mi mówił ze płyn może sie zagotować bo jest stary i dużo wody mam zbiorniczek do pełna chyba ze mechanik wlał spowrotem ten co był i skasował mnie za nowy albo jakiś tani płyn walał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpowiedziałem w stylu, w jakim zostało zadane pytanie...

Dla mnie to oczywiste, że nie w sprzęgle, w końcu passat b5 ma sprzęgło suche, nie mokre...

To, że wężyk przydałoby się dłuższy to raczej logiczne, no chyba, że ktoś ma go ładnie "skompowanego" z jakimś, najlepiej przeźroczystym pojemnikiem i jest przekonany, że mu nie wyskoczy z niego i nie będzie problemu go tam włożyć i przytrzymać... Oczywiście, że grawitacyjnie też można, ale jeśli nie ma nikogo do pomocy to i tak będzie mu niewygodnie kombinować z podpieraniem pedału sprzęgła, by zakręcić odpowietrznik, więc tak czy owak lepiej we 2...

A że lubi się polać to akurat kwestia wężyka, który czasem potrafi się ześliznąć, a stoi się jak by nie patrzeć pod odpowietrznikiem, więc oczy w zasięgu...

Może to kwestia późnej pory, ale odebrałem Twój post trochę jako próbę pouczania w każdym możliwym aspekcie...

 

Zupełnie nie miałem tego na myśli, po prostu luźno dorzuciłem rzeczy które mi rzuciły się w oczy podczas wymiany.

Płyn hamulcowy jest silnie higroskopijny i lepiej nie polewać wszystkiego w komorze silnika a zwłaszcza własnej osoby.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wymieniałem płyn hamulcowy na ATE Typ 200, wymieniałem go też w wysprzęgliku i teraz mam problem. Sprzęgło przy wciskaniu skrzypi i nie wraca płynnie. Na starym płynie było ok. Żeby zmienić wysprzęglik w AWX to trzeba skrzynie ściągać? Czy może spróbować jeszcze wlać oryginalny płyn hamulcowy VW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wraca płynnie to źle odpowietrzyłeś. Płyn nie ma raczej żadnego znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zupełnie nie miałem tego na myśli, po prostu luźno dorzuciłem rzeczy które mi rzuciły się w oczy podczas wymiany.

 

W takim razie zwracam honor :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie , już po wymianie płynu w wysprzęgliku poszło ok , nie zauważyłem żeby jakoś pedał specjalnie lżej chodził czy coś w tym stylu , ale poległem na ostatnim kole od strony kierowcy. Odpowietrznik się zjechał , ale dało rade odkręcić żabką małą, teraz pytanie jak wymienię odpowietrznik to czeka mnie odpowietrzanie przy wszystkich kołach czy tylko tam gdzie będę go wymieniał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzysz tylko tam, gdzie będziesz wymieniał odpowietrznik.

na przyszłość dobrze oczyszczaj odpowietrznik szczotka drucianą, daj porządny odrdzewiacz, znów szczotka druciana, znów odrdzewiacz - tak z 2-3 razy, a na koniec możesz zakładając nasadowy klucz jeszcze dodatkowo postukać w nasadkę lekko by zruszyć, no i używaj tylko "6 kątnych" kluczy, bo lepiej rozkładają siłę na odpowietrzniku, niż te spotykane w płaskooczkowych gwiazdki itp.

Mi się w pasku jeszcze żaden odpowietrznik nie zerwał ani nie obrobił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

była szczotka i było wd40 na stare śruby czasem nie ma rady , a wiesz jaki jest tam gwint ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WD40 to możesz sobie zawiasy w domu prysnąć jak Ci drzwi skrzypią ;) są dużo lepsze środki.

Jak jaki gwint? Poszukaj sobie w necie odpowietrzników do b5 i wszystko będziesz miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Byłem dzisiaj w FauVert i zaproponowano mi wymianę płynu hamulcowego TEXTAR DOT4 PRO za 109zł. Co myślicie o tym płynie hamulcowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcinie ten tex jest OK. Ma lepsze parametry niż tradycyjne płyny ale słabsze niż np polecany tutaj na forum ate typ 200.

Jeśli to możliwe spróbuj poprosić i dogadać się o wspomnianym ATE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Zapytam się o ATE 200.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mi padł zacisk w kole z tyłu i go wymieniłem odpowietrzałem deptając na wyłączonym zapłonie (nie wiedziałem) wszystkie koła poszło bez problemu i wszystko działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was przy wymianie płynu hamulcowego demontował i czyścić zaciski hamulcowe? Chodzi głównie o wylanie całego brudnego starego płynu z zacisków. Wiem, że taki zabieg nie będzie czymś złym ale czy jest potrzebny? Zwykłe przetłaczanie płynu w zupełności wypchnie stary płyn z zacisków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

calego napewno nie,ale wiekszosc napewno,moim zdaniem nie ma co wyjmowac tloczka jesli chodzi ladnie i guma jest cala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przy każdej okazji (wymiana klocków, płynu) robię porządek z zaciskami, sprawdzam tłoczki (jeśli ok to wyciągać oczywiście nie trzeba) czyszczę i na nowo smaruję prowadnice, sprawdzam odpowietrzniki. Te ostatnie niedawno u siebie ruszałem pierwszy raz i wyszły zonki jak ch..., poczytaj w moim temacie. Ogólnie też z wierzchu cały zacisk, jarzmo, piastę i tarczę, tj. miejsce styku z piastą oczywiście, przelecę szczotką drucianą (taki fetysz, lubię jak jest czysto :) ). Co do usuwania całości płynu to myślę, że spokojnie wystarczy maksymalne wciśnięcie/wkręcenie tłoczków przy odkręconych przewodach naturalnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I o to mi chodziło! Dzięki. Jutro mam zabieg wymiany płynu i przy okazji właśnie zabieg "fetyszu" czyli mam zamiar wszystko poczyścić, przesmarować etc. Mam nadzieję, że hamulec mi się poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I o to mi chodziło! Dzięki. Jutro mam zabieg wymiany płynu i przy okazji właśnie zabieg "fetyszu" czyli mam zamiar wszystko poczyścić, przesmarować etc. Mam nadzieję, że hamulec mi się poprawi.

 

Czasem niewiele trzeba, jakaś prowadnica zapieczona czy brudna i hamulec nie odbija w jedną czy w drugą stronę. Pewnie u mechanika musiałbyś za to zapłacić i różnie by to wyglądało ale jak robisz sam to czysta przyjemność i pewność, że nikt tego nie zrobił po łebkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w waszych Passkach hamulec jest jak przysłowiowa brzytwa? Po wczorajszej pełnej wymianie płynu hamulec poprawił się, ale myślałem, że będzie lepiej. Odpowietrzałem poprzez nakładkę na zbiorniczek i sprężone powietrze, a potem jeszcze poprzez deptanie na pedał hamulca (bo jeszcze coś tam powietrza uleciało). Przy odpowietrzaniu tyłu dochodziły dziwne odgłosy spod maski (pompa abs) ale żadne powietrze nie leciało.

Poruszam się na zestawie Steinhoff.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności