Skocz do zawartości
Gość dayv

[B5] Płyn hamulcowy - jaki, ile, jak wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

No to wymienię :) zabrał bym się za to sam... ale trochę się boję że mi się nie uda .. ktoś pisał że ten sam płyn jest w układzie sprzęgła też w 3bG ? tam też jakoś sie to odpowietrza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ten wątek - wszystko masz opisane. Jak wymienia się też z wysprzęglika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po wymianie płynu w drugim samochodzie został mi 1l oryginalnie zamkniętego płynu hamulcowego ELF FRELUB 650. Mogę go zastosować w passacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się dzisiaj za wymiane płynu hamulcowego i przy okazji chciałem wymienić również płyn w wysprzęgliku.

Okazało się jednak że odpowietrznik ma obrobiony łeb i nie da rady go odkręcić. ( Co za patent żeby robić takie elementy z tworzywa?)

Czy da radę wymienić płyn i odpowietrzyć tym połączeniem zaznaczonym na zdjęciu?

Jakieś pomysły jak wykręcić ten odpowietrznik? Czy część gwintowana wchodząca w wysprzęglik jest metalowa? Dojście jest bardzo słabe, może lepiej wykręcić cały wysprzęglik tylko jak?

 

20150128_145609.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tym połączeniem nic nie odpowietrzysz tylko zapowietrzysz :), możesz wyciągnąć wysprzęglik i wymienić odpowietrznik ale ja szczerze bym nic z tym nie robił, ten płyn co tam się znajduje się nie wymiesza z tym nowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się odkręcić badziewie

szczypcami morse'a. Odpowietrznik wymieniony na metalowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, czy mozna zmienic plyn pompujac pedalem i dolewac swiezy plyn na odkreconym odpowietrzniku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mozna zmienic plyn pompujac pedalem

Jasne, że można. Jak w każdym innym samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i nic nie bedzie z pompa jak nie ktorzy pisza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie, pamiętaj tylko żeby zapłon mieć włączony i trzymać poziom płynu w zbiorniczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie orientuje się ktoś czy można kupić samo sitko które znajduje się w zbiorniczku płynu hamulcowego

bo dziś dolewałem płyn hamulcowy i to sitko jest w opłakanym stanie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic się nie stanie, pamiętaj tylko żeby zapłon mieć włączony i trzymać poziom płynu w zbiorniczku.

 

tylko robić to z głową i dać pompie odpocząć po 2 kółkach bo się grzeje znacznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory za letnistwo, ale nie za bardzo chce mi sie czytac 16 stron tematu, czy przy wymianie plynu hamulcowego samoczynnie wymienia sie plyn w wysprzegliku czy trzeba o tym wspomniec w serwisie zeby zrobili to tez ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej przypomnij ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , mam pytanie ponieważ będę wymieniał płyn hamulcowy i chciałbym zmienić przy okazji w sprzęgle i nie jestem pewien w którym miejscu znajduję się ten odpowietrznik ,czy to jest ten na obudowie patrząc od góry i od strony egru ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, nie wiem gdzie i jaki odpowietrznik ty masz przy EGR'rze, mam nadzieję, że nie chodziło Ci o króciec od vaccu pompy ;)

 

W sprzęgle masz odpowietrznik przy wysprzęgliku - za silnikiem, nad skrzynia. Mi najwygodniej robić to od kanału, stajesz pod autem po stronie koła kierowcy i mniej więcej nad półośką będziesz miał wysprzęglik, a w nim odpowietrznik. Klucz bodaj 9.

Nie wiem na ile wiesz jak to zrobić, skoro nie wiesz gdzie szukać odpowietrznika, dlatego od siebie dodam, byś pamiętał, by parę razy popedałować żeby stary płyn wyciekł, a potem ktoś musi trzymać pedał uniesiony na max'a w górę jak będziesz zakręcał odpowietrznik (bo pedał samoczynnie opada w dół, nie ma sprężyny żadnej). W sumie nic trudnego tylko uważaj na oczy, bo lubi polać się płyn po twarzy robiąc to na kanale :luka

Edytowane przez Diabolic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie w sprzęgle tylko wysprzęgliku. Żeby się nie polał płyn na wszystko wokół odpowietrznika to najlepiej założyć wężyk około metra i do słoika stary zlewać. Można też po prostu poluzować odpowietrznik i poczekać aż stary płyn zleci jak się nie ma nikogo do pomocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie w sprzęgle tylko wysprzęgliku.

 

Odpowiedziałem w stylu, w jakim zostało zadane pytanie...

Dla mnie to oczywiste, że nie w sprzęgle, w końcu passat b5 ma sprzęgło suche, nie mokre...

To, że wężyk przydałoby się dłuższy to raczej logiczne, no chyba, że ktoś ma go ładnie "skompowanego" z jakimś, najlepiej przeźroczystym pojemnikiem i jest przekonany, że mu nie wyskoczy z niego i nie będzie problemu go tam włożyć i przytrzymać... Oczywiście, że grawitacyjnie też można, ale jeśli nie ma nikogo do pomocy to i tak będzie mu niewygodnie kombinować z podpieraniem pedału sprzęgła, by zakręcić odpowietrznik, więc tak czy owak lepiej we 2...

A że lubi się polać to akurat kwestia wężyka, który czasem potrafi się ześliznąć, a stoi się jak by nie patrzeć pod odpowietrznikiem, więc oczy w zasięgu...

Może to kwestia późnej pory, ale odebrałem Twój post trochę jako próbę pouczania w każdym możliwym aspekcie...

Edytowane przez Diabolic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki , nie chodziło mi o egr tylko patrząc od strony egr w dół widziałem tam gumowy kapturek i nie byłem pewny czy o to chodzi , płyn hamulcowy wymieniałem już ale z wysprzęglika nigdy , dlatego chciałem się dowiedzieć jak się za to zabrać i czy w ogóle jest sens tam grzebać i wymieniać tam płyn ?

Edytowane przez piter132

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności