sipowitz Zgłoś #221 Napisano 19 Maja 2011 Panowie, kombinujecie z tymi płynami jak łysy pod górę (z całym oczywiście szacunkiem dla jednego z adminów ). Skoro inżynierowe zaproponowali DOT4 i tak każą lać, projektowali auto pod określone warunki, każą używać tak a nie inaczej, to po co sobie utrudniać życie za własne pieniądze? Lać to co jest napisane na korku, wymieniać co 2-3 lata i cieszyć się z bezpiecznych hamulców i mnóstwa radości z samej jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #222 Napisano 19 Maja 2011 Dokładnie, zwłaszca że rożnicę w hamowaniu między DOT 4 a DOT 5 można odczuć jedynie w naprawdę upalny dzień dając hebel w deskę z 200 km/h na autostradzie :fajny Wtedy mniej traci na sile hamowania po rozgrzaniu. Chyba że ktoś tak hamuje zazwyczaj to wtedy musi mieć lepszy niż DOT 4 :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krokodyl Zgłoś #223 Napisano 19 Maja 2011 W ASO hamulców nie bagatelizują... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #224 Napisano 19 Maja 2011 I teraz zakłopotanie, czy lać czwórkę czy wymienić na piątkę. Lej to i nie szukaj, szkoda czasu http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-orginal-dot-4-skoda-vw-audi-seat-i1577428521.html Ja kupowałem z przesyłką 39 zł. Jakby co to na priv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #225 Napisano 19 Maja 2011 DOT4 żaden inny. Hamulce mam jak brzytwa:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HuMaX Zgłoś #226 Napisano 27 Maja 2011 Potwierdzam, tylko i wylacznie DOT4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #227 Napisano 27 Maja 2011 wylacznie No trochę kolego przesadziłeś z tym "wyłącznie" bo ja mam dot 5.1 od 4 lat i jakoś jeżdżę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rudi1983 Zgłoś #228 Napisano 20 Czerwca 2011 Witam wszystkich. Czy ktoś potkał się z takim małym problemem, po zakupie paska musiałem wymienić klocki z przodu, ponieważ były cienkie. Jak pamiętam przed wymianą pedał był twardy jednak po wymianie jest miękki i jeszcze co najważniejsze oczywiście odebrałem płyn ze zbiorniczka, ale jak zauważyłem po jakim czasie stan się podniósł, aż pod korek. Tak ze dwa razy. Po naciśnięciu pedału ze 3 razy staje się twardy i hamulce są słabe. Dlaczego podnosi się stan płynu w zbiorniczku???? pomóżcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorally Zgłoś #229 Napisano 20 Czerwca 2011 Po naciśnięciu pedału ze 3 razy staje się twardy i hamulce są słabe. Dlaczego podnosi się stan płynu w zbiorniczku???? pomóżcie Najprawdopodobniej masz zapowietrzony układ hamulcowy, odpowietrz go i wtedy sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GreenTea Zgłoś #230 Napisano 20 Czerwca 2011 Najlepiej taki jaki proponują i dobrej jakości. Nie ma co oszczędzać. Jak ma być dot4 to lać taki. Na lepszy szkoda kasy. Markowy płyn w zupełności nam wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rudi1983 Zgłoś #231 Napisano 20 Czerwca 2011 właśnie też tak myślałem tylko jak to się stało przed wymianą klocków było ok, a dokręciłem tylko korek i wdusiłem tłoczki odebrałem płyn i tyle. W sobotę byłem u mechanika i odpowietrzał, ale jadę na poprawkę, ponieważ robił to moim zdaniem nie prawidłowo bo od przodu. Mam nadzieję że po tym będzie dobrze. Miał wymienić od razu płyn a wyglądało to tak że odpowietrzył pompka a na końcu dolał płynu???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #232 Napisano 20 Czerwca 2011 (edytowane) Jakiś magik... Najpierw odpowietrza a na koniec dolewa... :fajny a przed dolaniem zdąży już bąble zaciągnąć pewnie... Powinno być na odwrót, najpierw się zalewa pod korek a potem odpowietrza co chwilę dolewając żeby stan był jak najwyższy. Odpowietrza się wtłaczając płyn ciśnieniem powietrza z kompresora przez specjalny korek albo specjalną pompką do wtłaczania płynu. Szanujący się mechanik pedałem nie odpowietrza auta z ABS. Odpowietrza się od prawego tyłu do lewego przodu. A na koniec dopiero odsysa się nadmiar płynu pozostawiając stan między min a max. Tego nie robi się na szybko, tylko robi się dobrze i dokładnie. Edytowane 20 Czerwca 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rudi1983 Zgłoś #233 Napisano 22 Czerwca 2011 siemka chłopaki czy przyczyną miękkiego pedału może być zapieczenie się hamulców po wymianie ty klocków??? ale dziś rozebrałem te zaciski jeszcze raz wyczyściłem i złożyłem i wydaje mi się że jest dość luźno chyba nie są zapieczone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorally Zgłoś #234 Napisano 23 Czerwca 2011 a jak kilka razy naciśniesz pedał to to twardnieje? prawdopodobnie zapowietrzony układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rudi1983 Zgłoś #235 Napisano 25 Czerwca 2011 Simka byłem u mechanika powiedział że było odpowietrzane podciśnieniem i pedał nie jest zapowietrzony. Mówił że w pompie vacum w przewodach jest olej i może to być przyczyna tego, że stan płynu się podnosi???? koledzy czy mieliście taką sytuację lub co może być przyczyną podnoszenia się stanu płynu????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rudi1983 Zgłoś #236 Napisano 26 Czerwca 2011 Witam wszystkich. Podłączę się do tematu, ponieważ szukam, ale nikt nie pisze o takich objawach. Mam miękki pedał, ale co za zauważyłem to podnosi się stan płynu hamulcowego nawet jak odciągnę strzykawką po przejechaniu kilkunastu kilometrów widać, że stan się podniósł. Drugi objaw to w środku zaolejone przewody z pompy vacum do serwa, mechanik powiedział że pompa siada i to może być przyczyna miękkiego pedału i trzeba ją wymienić żeby nie uszkodziła pompy hamulcowej. CZY KTOŚ MIAŁ TAKIE OBJAWY????? Dodam że samochód ciągnie normalnie zapala bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #237 Napisano 26 Czerwca 2011 Witam wszystkich.Podłączę się do tematu, ponieważ szukam, ale nikt nie pisze o takich objawach. Mam miękki pedał, ale co za zauważyłem to podnosi się stan płynu hamulcowego nawet jak odciągnę strzykawką po przejechaniu kilkunastu kilometrów widać, że stan się podniósł. Drugi objaw to w środku zaolejone przewody z pompy vacum do serwa, mechanik powiedział że pompa siada i to może być przyczyna miękkiego pedału i trzeba ją wymienić żeby nie uszkodziła pompy hamulcowej. CZY KTOŚ MIAŁ TAKIE OBJAWY????? Dodam że samochód ciągnie normalnie zapala bez problemu no to ma racje mechanik ale sprawdź najpierw krućce na VACUM potem przewody do serwa i sam serwo na szczelność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek3232 Zgłoś #238 Napisano 12 Lipca 2011 Witam, zaobserwowałem w sowim aucie ubytek płynu hamulcowego. Ostatnio dolewałem co 2 miesiące niewielkie ilości, niestety ostatnio musiałem to zrobić dzień po dniu . Jutro postaram się zlokalizować wyciek, ale przed rozbiórką chciałbym się was zapytać w jakich miejscach powinienem szczególnie szukać. Nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie ale zazwyczaj dolewać płynu muszę po jeździe w deszczu (nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie, czy to tylko przypadek) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #239 Napisano 12 Lipca 2011 Witam, zaobserwowałem w sowim aucie ubytek płynu hamulcowego. Ostatnio dolewałem co 2 miesiące niewielkie ilości, niestety ostatnio musiałem to zrobić dzień po dniu . Jutro postaram się zlokalizować wyciek, ale przed rozbiórką chciałbym się was zapytać w jakich miejscach powinienem szczególnie szukać. Nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie ale zazwyczaj dolewać płynu muszę po jeździe w deszczu (nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie, czy to tylko przypadek) raczej przypadek a wyciek szukaj wszedzie zacznij od wysprzeglika przy skrzyni a potem obadaj caly uklad hamulcowy w co raczej watpie bo zgobily by ci sie hamulce przy takim wycieku mysle ze to wina wysprzeglika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #240 Napisano 12 Lipca 2011 Tudzież stary PRLowki patent, rozłóż w garażu gazety, wjedź autem, podeptaj hamulec aż zapali się kontrolka od płynu na desce i zerknij pod auto, skąd cieknie. To tak najprościej. Może też lecieć z wysprzęglika na osłonę silnika, a wtedy jest trudniej zlokalizować "na gazetę". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach