Skocz do zawartości
Gość dayv

[B5] Płyn hamulcowy - jaki, ile, jak wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, kombinujecie z tymi płynami jak łysy pod górę (z całym oczywiście szacunkiem dla jednego z adminów :) ). Skoro inżynierowe zaproponowali DOT4 i tak każą lać, projektowali auto pod określone warunki, każą używać tak a nie inaczej, to po co sobie utrudniać życie za własne pieniądze? Lać to co jest napisane na korku, wymieniać co 2-3 lata i cieszyć się z bezpiecznych hamulców i mnóstwa radości z samej jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zwłaszca że rożnicę w hamowaniu między DOT 4 a DOT 5 można odczuć jedynie w naprawdę upalny dzień dając hebel w deskę z 200 km/h na autostradzie :fajny Wtedy mniej traci na sile hamowania po rozgrzaniu.

Chyba że ktoś tak hamuje zazwyczaj to wtedy musi mieć lepszy niż DOT 4 :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO hamulców nie bagatelizują...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I teraz zakłopotanie, czy lać czwórkę czy wymienić na piątkę.

Lej to i nie szukaj, szkoda czasu

http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-orginal-dot-4-skoda-vw-audi-seat-i1577428521.html

 

Ja kupowałem z przesyłką 39 zł. Jakby co to na priv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DOT4 żaden inny. Hamulce mam jak brzytwa:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, tylko i wylacznie DOT4 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wylacznie

 

No trochę kolego przesadziłeś z tym "wyłącznie" bo ja mam dot 5.1 od 4 lat i jakoś jeżdżę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Czy ktoś potkał się z takim małym problemem, po zakupie paska musiałem wymienić klocki z przodu, ponieważ były cienkie. Jak pamiętam przed wymianą pedał był twardy jednak po wymianie jest miękki i jeszcze co najważniejsze oczywiście odebrałem płyn ze zbiorniczka, ale jak zauważyłem po jakim czasie stan się podniósł, aż pod korek. Tak ze dwa razy. Po naciśnięciu pedału ze 3 razy staje się twardy i hamulce są słabe. Dlaczego podnosi się stan płynu w zbiorniczku???? pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po naciśnięciu pedału ze 3 razy staje się twardy i hamulce są słabe. Dlaczego podnosi się stan płynu w zbiorniczku???? pomóżcie

Najprawdopodobniej masz zapowietrzony układ hamulcowy, odpowietrz go i wtedy sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej taki jaki proponują i dobrej jakości. Nie ma co oszczędzać. Jak ma być dot4 to lać taki. Na lepszy szkoda kasy. Markowy płyn w zupełności nam wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie też tak myślałem tylko jak to się stało przed wymianą klocków było ok, a dokręciłem tylko korek i wdusiłem tłoczki odebrałem płyn i tyle. W sobotę byłem u mechanika i odpowietrzał, ale jadę na poprawkę, ponieważ robił to moim zdaniem nie prawidłowo bo od przodu. Mam nadzieję że po tym będzie dobrze. Miał wymienić od razu płyn a wyglądało to tak że odpowietrzył pompka a na końcu dolał płynu????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś magik... Najpierw odpowietrza a na koniec dolewa... :fajny

a przed dolaniem zdąży już bąble zaciągnąć pewnie...

Powinno być na odwrót, najpierw się zalewa pod korek a potem odpowietrza co chwilę dolewając żeby stan był jak najwyższy. Odpowietrza się wtłaczając płyn ciśnieniem powietrza z kompresora przez specjalny korek albo specjalną pompką do wtłaczania płynu. Szanujący się mechanik pedałem nie odpowietrza auta z ABS. Odpowietrza się od prawego tyłu do lewego przodu. A na koniec dopiero odsysa się nadmiar płynu pozostawiając stan między min a max. Tego nie robi się na szybko, tylko robi się dobrze i dokładnie.

Edytowane przez vietrzyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka chłopaki czy przyczyną miękkiego pedału może być zapieczenie się hamulców po wymianie ty klocków??? ale dziś rozebrałem te zaciski jeszcze raz wyczyściłem i złożyłem i wydaje mi się że jest dość luźno chyba nie są zapieczone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak kilka razy naciśniesz pedał to to twardnieje? prawdopodobnie zapowietrzony układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Simka byłem u mechanika powiedział że było odpowietrzane podciśnieniem i pedał nie jest zapowietrzony. Mówił że w pompie vacum w przewodach jest olej i może to być przyczyna tego, że stan płynu się podnosi???? koledzy czy mieliście taką sytuację lub co może być przyczyną podnoszenia się stanu płynu?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Podłączę się do tematu, ponieważ szukam, ale nikt nie pisze o takich objawach.

Mam miękki pedał, ale co za zauważyłem to podnosi się stan płynu hamulcowego nawet jak odciągnę strzykawką po przejechaniu kilkunastu kilometrów widać, że stan się podniósł.

Drugi objaw to w środku zaolejone przewody z pompy vacum do serwa, mechanik powiedział że pompa siada i to może być przyczyna miękkiego pedału i trzeba ją wymienić żeby nie uszkodziła pompy hamulcowej. CZY KTOŚ MIAŁ TAKIE OBJAWY????? Dodam że samochód ciągnie normalnie zapala bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich.

Podłączę się do tematu, ponieważ szukam, ale nikt nie pisze o takich objawach.

Mam miękki pedał, ale co za zauważyłem to podnosi się stan płynu hamulcowego nawet jak odciągnę strzykawką po przejechaniu kilkunastu kilometrów widać, że stan się podniósł.

Drugi objaw to w środku zaolejone przewody z pompy vacum do serwa, mechanik powiedział że pompa siada i to może być przyczyna miękkiego pedału i trzeba ją wymienić żeby nie uszkodziła pompy hamulcowej. CZY KTOŚ MIAŁ TAKIE OBJAWY????? Dodam że samochód ciągnie normalnie zapala bez problemu

no to ma racje mechanik ale sprawdź najpierw krućce na VACUM potem przewody do serwa i sam serwo na szczelność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zaobserwowałem w sowim aucie ubytek płynu hamulcowego. Ostatnio dolewałem co 2 miesiące niewielkie ilości, niestety ostatnio musiałem to zrobić dzień po dniu :/. Jutro postaram się zlokalizować wyciek, ale przed rozbiórką chciałbym się was zapytać w jakich miejscach powinienem szczególnie szukać.

 

Nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie ale zazwyczaj dolewać płynu muszę po jeździe w deszczu (nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie, czy to tylko przypadek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, zaobserwowałem w sowim aucie ubytek płynu hamulcowego. Ostatnio dolewałem co 2 miesiące niewielkie ilości, niestety ostatnio musiałem to zrobić dzień po dniu :/. Jutro postaram się zlokalizować wyciek, ale przed rozbiórką chciałbym się was zapytać w jakich miejscach powinienem szczególnie szukać.

 

Nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie ale zazwyczaj dolewać płynu muszę po jeździe w deszczu (nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie, czy to tylko przypadek)

raczej przypadek a wyciek szukaj wszedzie zacznij od wysprzeglika przy skrzyni a potem obadaj caly uklad hamulcowy w co raczej watpie bo zgobily by ci sie hamulce przy takim wycieku mysle ze to wina wysprzeglika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tudzież stary PRLowki patent, rozłóż w garażu gazety, wjedź autem, podeptaj hamulec aż zapali się kontrolka od płynu na desce i zerknij pod auto, skąd cieknie. To tak najprościej. Może też lecieć z wysprzęglika na osłonę silnika, a wtedy jest trudniej zlokalizować "na gazetę". ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności