MiRobert Zgłoś #121 Napisano 1 Kwietnia 2010 mam zalany dot-4 z POLSKIEJ firmy Organika od 1,5 roku, po 12 zł za 0,5 L - nie zabiłem się jeszcze , a kilka hamowań było hardcorowych a spodziewałem się badziewia ) bardziej niż producenta płynu obawiałbym się : - stanu uszczelek w zaciskach - stanu tłoczków w zaciskach - stanu wężyków gumowych (elastycznych) do zacisków dopóki nie znasz stanu tych elementów to debatowanie o klasach płynu jest stratą czasu. Ale to tylko moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #122 Napisano 1 Kwietnia 2010 mam zalany dot-4 z POLSKIEJ firmy Organika od 1,5 roku, po 12 zł za 0,5 L - nie zabiłem się jeszcze , a kilka hamowań było hardcorowycha spodziewałem się badziewia ) bardziej niż producenta płynu obawiałbym się : - stanu uszczelek w zaciskach - stanu tłoczków w zaciskach - stanu wężyków gumowych (elastycznych) do zacisków dopóki nie znasz stanu tych elementów to debatowanie o klasach płynu jest stratą czasu. Ale to tylko moje zdanie. to co przeczytales mialo dac do zrozumienia ze na h... kupowac dot5 skoro i tak tego nie wykorzystasz jezdisz autem rajdowym ? nie jezdzisz ciezarowka ? nie . wiec na cholere ci dot 5 z wysza temperatura wrzenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #123 Napisano 1 Kwietnia 2010 znalazłem ciekawy opis na stronie http://www.motofocus.pl/technika,4511,jak-bezpiecznie-odpowietrzac-uklady-z-abs.html mianowicie : "Zasady i reguły W systemach ABS wyprodukowanych przez Continental Teves należy przestrzegać następujących reguł podczas odpowietrzania. W przypadku ATE ABS MK II najpierw odpowietrzamy oś przednią. Robimy to przy wyłączonym zapłonie. Po podłączeniu przyrządu odpowietrzającego do zbiorniczka z płynem otwiera się zawór blokujący i ustawia ciśnienie na 1bar. Butelkę zbierającą podłączamy do zaworu odpowietrzającego i otwieramy zawór odpowietrzający, wciskamy pedał hamulca, zamykamy zawór odpowietrzający i zwalniamy pedał hamulca. Proces ten powtarzamy tak często aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza. Drugi zacisk osi przedniej odpowietrzamy tak samo. Przed odpowietrzeniem osi tylnej należy najpierw uruchomić pedał hamulca ok 20 razy przy wyłączonym zapłonie aby zredukować ciśnienie w akumulatorze ciśnienia. Następnie wąż butelki zbierającej nakładamy na zawór odpowietrzający zacisku i otwieramy ten zawór. Następnie wciskamy pedał hamulca i trzymamy i włączamy zapłon. Zawór odpowietrzający pozostawiamy otwarty aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza. Następnie zamykamy zawór odpowietrzający, wciskamy nakładkę przeciw kurzową i zwalniamy pedał hamulca. Po zamknięciu zaworu blokującego przyrządu do odpowietrzania czekamy aż wyłączy się pompa ABS. Potem w identyczny sposób odpowietrzamy drugi zacisk tylni. Na końcu wyłączamy zapłon i demontujemy wąż napełniający ze zbiorniczka z płynem hamulcowym."..... "Odpowietrzanie systemów ATE ABS, ASR i ESP ( od MK IV do MK 70) powinno przebiegać zgodnie z podanymi niżej procedurami. Podłączyć przyrząd do odpowietrzania , ustawić ciśnienie na 2 bar i następnie odpowietrzyć przód lewy , przód prawy, potem tył prawy i tył lewy aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza." Co myślicie o tym i jaki rodzaj ABS posiadamy ?? Ten opis jest sprzeczny z zasadami odpowietrzania (od najdluższego do najkrótszego ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #124 Napisano 1 Kwietnia 2010 znalazłem ciekawy opis na stronie http://www.motofocus.pl/technika,4511,jak-bezpiecznie-odpowietrzac-uklady-z-abs.html mianowicie : "Zasady i reguły W systemach ABS wyprodukowanych przez Continental Teves należy przestrzegać następujących reguł podczas odpowietrzania. W przypadku ATE ABS MK II najpierw odpowietrzamy oś przednią. Robimy to przy wyłączonym zapłonie. Po podłączeniu przyrządu odpowietrzającego do zbiorniczka z płynem otwiera się zawór blokujący i ustawia ciśnienie na 1bar. Butelkę zbierającą podłączamy do zaworu odpowietrzającego i otwieramy zawór odpowietrzający, wciskamy pedał hamulca, zamykamy zawór odpowietrzający i zwalniamy pedał hamulca. Proces ten powtarzamy tak często aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza. Drugi zacisk osi przedniej odpowietrzamy tak samo. Przed odpowietrzeniem osi tylnej należy najpierw uruchomić pedał hamulca ok 20 razy przy wyłączonym zapłonie aby zredukować ciśnienie w akumulatorze ciśnienia. Następnie wąż butelki zbierającej nakładamy na zawór odpowietrzający zacisku i otwieramy ten zawór. Następnie wciskamy pedał hamulca i trzymamy i włączamy zapłon. Zawór odpowietrzający pozostawiamy otwarty aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza. Następnie zamykamy zawór odpowietrzający, wciskamy nakładkę przeciw kurzową i zwalniamy pedał hamulca. Po zamknięciu zaworu blokującego przyrządu do odpowietrzania czekamy aż wyłączy się pompa ABS. Potem w identyczny sposób odpowietrzamy drugi zacisk tylni. Na końcu wyłączamy zapłon i demontujemy wąż napełniający ze zbiorniczka z płynem hamulcowym."..... "Odpowietrzanie systemów ATE ABS, ASR i ESP ( od MK IV do MK 70) powinno przebiegać zgodnie z podanymi niżej procedurami. Podłączyć przyrząd do odpowietrzania , ustawić ciśnienie na 2 bar i następnie odpowietrzyć przód lewy , przód prawy, potem tył prawy i tył lewy aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza." Co myślicie o tym i jaki rodzaj ABS posiadamy ?? Ten opis jest sprzeczny z zasadami odpowietrzania (od najdluższego do najkrótszego ) i czy nas stac na urzadzenie odpowietrzajace ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #125 Napisano 1 Kwietnia 2010 Chodzi mi o samą idee odpowietrzania. -Dlaczego piszą że pierwsze odpowietrza się oś przednią ,a później tylnią... -Dlaczego przednią oś odpowietrza się bez zapłonu a tylnią z zapłonem Wyciągnąłem u siebie pompę ABS(wylałem wszystko i zalałem nowym płynem) i przedmuchałem wszystkie wężyki.Odpowietrzymełm pompę ,ABS i koła (od najdłuższego do najkrótszego) i hamulec idealnie działa,ale dopiero jak wcisnę 3/4 pedału.Z wężyków leciał czysty płyn bez powietrza . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat19tdi Zgłoś #126 Napisano 24 Maja 2010 Witajcie koledzy! Z hamulcami mam problem w postaci zapieczonego tylnego zacisku powodującego ciągłe tarcie i przedwczesne zużywanie sie klocków Jutro biorę sie za regenerację i teraz mam kilka pytań. Rozumiem, że najpierw muszę wycisnąć tłoczek i go wyczyścić. Teraz pozostaje włożenie a dokładniej wkręcenie tłoczka bo to tylky zacisk. Czy duży jest problem aby go wcisnąć tak aby załapał gwint? Dodam, że tłoczek jest tak zapieczony, że gdy chciałem go wkręcić jak koś sugerował kluczem do szlifierki to wygiołem klucz a tłoczek ani nie drgnoł. Potem wymiana płynu. Czy kotós może mi też napisać gdzie znajduje sie zaworek do odpowiertzenia sprzęgła i jak to odpowietrzyć? Lub też polecic jakis zaufany warsztat w Katowicach lub okolicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #127 Napisano 24 Maja 2010 To nie o tym wątek. Proszę nie robić OT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #128 Napisano 24 Maja 2010 Nie wiem czy pokusić się na taką opinię,ale..ja tego jeszcze nie pisałem Układ odpowietrza się na 100% standardowo.Ewentualnie jak cały układ jest pusty pierwsze odpowietrzyć pompę hamulcową,wężyki przy ABS i 4 kółka od najdłuższego Sam męczyłem się nad odpowietrzaniem układu (jak widać wyżej posty),ale teraz wiem,że miałem z tyłu wyciek płynu między wężykiem,a zaciskiem i 2 dni temu zatarł się z przodu tłoczek podczas jazdy(z kółka się prawie dymiło):dupablada Podsumowując : Jak jest problem z odpowietrzeniem układ hamulcowego trzeba szukać przyczyny ,a nie w złym odpowietrzaniu :debil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #129 Napisano 30 Maja 2010 Czy coś się może stać z pompą ABS, kiedy serwis wymieniał płyn maszyną podciśnieniową i nie robił tego na włączonym zapłonie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus Zgłoś #130 Napisano 30 Maja 2010 Z pompą nic się nie stanie ponieważ serwis prawidłowo wymienił płyn. Przy wymianie płynu hamulcowego zapłon jest wyłączony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #131 Napisano 1 Czerwca 2010 Z pompą nic się nie stanie ponieważ serwis prawidłowo wymienił płyn. Przy wymianie płynu hamulcowego zapłon jest wyłączony. Moge sobie tylko gdybać ale wydaje mi sie, że gdy zapołon jest wyłączony to kanały w pompie sa zamkniete, wrazie czego proszę mnie poprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #132 Napisano 1 Czerwca 2010 Płyn wymieniamy na wyłączonym zapłonie. Metoda podciśnieniowa zrobi swoje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew7890 Zgłoś #133 Napisano 25 Czerwca 2010 taki płyn będzie dobry ?? http://allegro.pl/item1066392210_orginalny_plyn_hamulcowy_bosch_dot4_1l.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #134 Napisano 25 Czerwca 2010 Będzie dobry ale lepszy będzie ATE typ 200 Kolega elementaur ma w swojej ofercie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek85 Zgłoś #135 Napisano 12 Lipca 2010 przymierzam sie do wymiany plynu, potrzeba do wymiany 2litry?? Motul DOT 5.1 bedzie odpowiedni ?? mieszkam w okolicach gorzystych wiec zalezy mi na czyms najleprzym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #136 Napisano 12 Lipca 2010 jesli plyn, wymienia to "SERWIS", to podcisnieniowo wysysa plyn ale tez jednoczesnie VAGiem "odpowietrza" uklad, a wtedy VAG sam otwiera zaworki w modulatorze ABSu. Jesli samemu sie wymienia plyn, to nalezy !! ON zaplon !! wtedy zaworki sie otworza. Kola odpowietrza sie w kolejnosci, odleglosci od pompy hamulcowej. Nie nalezy zapominac, o wymianie plynu hamulcowego w ukladzie sprzegla...bo czesto gesto jest tak, ze mamy nowke plyn w hebelkach a stary zapyzialy w sprzegle..i szybciutko one sie wymieszaja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #137 Napisano 12 Lipca 2010 Nie neguje wymiany też w sprzęgle oczywiście, jak wymieniać to wszystko, tylko mam pytanie do kolegi, jak te płyny mają się wymieszać? Tam nie ma obiegu płynu jak w układzie chłodzenia. Dlatego sprawdzając stan płynu nie należy się kierować wskazaniami ze zbiorniczka, tylko upuścić trochę płynu przy zacisku, bo brak obiegu powoduje brak mieszania i płyn w zbiorniczku może być ok, natomiast ten przy zaciskach już nie (bo jest narażony bardziej na przenikanie wilgoci, czy innych zanieczyszczeń przez uszczelki zacisku hamulcowego). Dobrze jest mieć dwa litry, żeby odpowiednio przepłukać układ. Bez płukania 1.5 litra wystarczy, pewnie i litr by wystarczył (bo taka ponoć jest pojemność układu w pasku), ale lepiej mieć więcej jak mniej, zwłaszcza gdy się zmienia samemu. Ja zmieniając samemu, zużyłem dwa litry. Ale nie żałowałem na płukanie. Motul jest b.dobrym płynem, ja jednak użyłem droższego Motul RBF 660-ze względu na wyższą temperaturę wżenia. Mam automat, więc hamulce dość sporo dostają po tyłku. Jeżdżąc sporo w górzystym terenie, tez bym go wybrał, lub nieco tańszy RBF 600. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #138 Napisano 12 Lipca 2010 tylko mam pytanie do kolegi, jak te płyny mają się wymieszać? aaa slyszales kiedys o zjawisku fizycznym, ktore polega na samomieszaniu sie cieczy o roznych gestosciach i ciezarach?? puszczasz sprzeglo, czesc plynu cofa sie do zbiorniczka plynu hamulcowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #139 Napisano 12 Lipca 2010 Spokojnie kolego-tylko pytam. I też nie wiem, czy cofa się na tyle, by się mieszały i nie wiem tez czy mają na tyle różne gęstości i ciężary by się same mieszały. Ale fakt faktem, zmieniać należy i tu i tu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek85 Zgłoś #140 Napisano 12 Lipca 2010 a jak a jest procedura wymiany plynu w ukladzie hamulcowym i w sprzegle ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach