Skocz do zawartości
pogromca

Vag-Comem sprawdziłem sobie przebieg...

Rekomendowane odpowiedzi

pozatym przebieg praktycznie w 90% mozna sprawdzic czy był lub nie był krecony po kodzie wsc przy kazdym edc-15

Więc tak, WSC nie ma bezpośredniego związku z EDC15, WSC jest "kodem" warsztatu/ASO, który w dowolny sposób można sobie zmienić, robi się to po każdej instalacji VAG-COM lub VCDS, możesz ustawić sobie 9999 lub tak jak był poprzednio, jednym słowem dowony. Wszelkie zmiany dotyczące wybranego modułu (np. sterownik silnika), są zawsze z poziomu programu opatrywane aktualnym WSC jakie jest ustawione w VC lub VCDSie. Więc jak sam widzisz, sprawdzanie wiarygodności wpisu w EDC15 na podstawie WSC jest co najmniej wątpliwe.

WSC może być wskaźnikiem w przypadku szafy (17-Instruments), zwykle 95% partaczy (czt. cofaczy) zmienia to nieudolnie na WSC0000, wtedy faktycznie można mieć podejrzenie, że jest coś nie tak, ale jak pisałem wcześniej, nie jest to żadna wyrocznia decydująca o 100% fakcie cofnięcia przebiegu. Poza tym VC lub VCDS po instalacji domyślnie przyjmuje WSC jako 0000. Więc przez przypadek w dobrej wierze można ustawić w którymś ze sterowników WSC jako 0000. ;)

Tyle z mojej strony... :)

 

jesli ma ori fejsa to aktualna wersja jest 805 i tam tylko jest edc 15

Z tego co wiem, to aktualna i oficjalna wersja to 812 działająca jako full.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie nie jest to wyrocznia ale jednak (17) zest. wskazników cos juz mowi, tak jak pisałes wsc zmieni sie nawet przy kodowaniu z poziomu vcds`a na zera ale zauważ to, ze kody wsc posiadaja tylko serwisy. choc i tak jest to do ominiecia.

 

ps. odnosnie wersji to chodziło o PL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
faktycznie nie jest to wyrocznia ale jednak

Oczywiście i na dzień dzisiejszy nie ma sposobu jednoznacznie określającego na 100%, że przebieg był kręcony

jednak (17) zest. wskazników cos juz mowi

Oczywiście, zużycie pedałów, podłokietnika, foteli, daty na szybach, stan kompresji w cylindrach, data książki serwisowej, hostoria ASO, itd. też COŚ mówi, to są tylko elementy dające ogólny obraz, jednak nigdy nie ma 100% pewności i wiarygodności.

tak jak pisałes wsc zmieni sie nawet przy kodowaniu z poziomu vcds`a na zera ale zauważ to, ze kody wsc posiadaja tylko serwisy.

Sam kodując sterowniki w swoim aucie poustawiałem sobie takie same WSC jakie były oryginalnie, żeby "ładnie wyglądało". ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stan kompresji w cylindrach,.

 

w sumie nie trzeba nic tu juz pisac z jednym ale, miałem a4 awx (+program masters) z stanem licznika 190.tys. ktory miał dokładnie przejechane 470tys. i kompresja była ideał!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, nie upieram się! Takich wyjątków potwierdzających regułę pewnie można znaleźć wiele. Ogólnie myślę, że chyba się rozumiemy... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze nie, ale jak cos przyjedzie na warsztat z edc-16 to sprawdze.

 

czekam z niecierpliwoscia na wyniki ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób mogę zmienić kod WSC? Sam bawiłem się opcją Instruments u siebie i teraz mam 0000. :/

Mam dostęp do VAG-Coma i VAG Tacho.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ekranie głównym sekcja Options -> pole WorkShop Code

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przed chwilą auto znajomego - 5 letni VW T5 z przebiegiem 70 tys. :) Auto niedawno kupione i przebieg mało wiarygodny.

Oczywiście WSC jest 0000. Na swoim VAGu mam ustawiony inny WSC i pomimo wejścia do Instruments WSC dalej jest 0000. Zatem w jaki sposób zmienić to WSC w komputerze auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero np. przekodowując sterownik zmienisz Ci się WSC na te, które masz ustawione w VAG-COMie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.. i ja odgrzeje :) starego kotleta..ale mam pytanie jak vag k+can commanderem odczytać prawdziwy przebieg ???

Edytowane przez KOmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Starego kotleta to się raczej odgrzewa... ;)

 

Co do przebiegu:

 

k+can_kontrola_edc15.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:) no tak... odgrzewa :) hihi dzięki wielkie... co do odczytu to jak próbowałem u siebie w pasku (2002 rok AWX ) to mi tu pokazuje 0...... więc nie wiem czy się u mnie nie da odczytać czy coś zle robie.... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź VAG-COMem lub VCDSem, czy widać przebieg ze sterownika.

 

Mówię o tym:

 

vcds_kontrola_edc15.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tak... odgrzewa hihi dzięki wielkie... co do odczytu to jak próbowałem u siebie w pasku (2002 rok AWX ) to mi tu pokazuje 0...... więc nie wiem czy się u mnie nie da odczytać czy coś zle robie....

Hehe :D Mam tak samo :P Zarówno w 2001 jak i 2002 nie mogę odczytać przebiegu mam 0 w VAG COMMANDER 1.4 a w VCDS nie odczytuje. Także jak rozmawiałem z jednym forumowiczem to może nie odczytywać lub potrzebny do tego porządny kabel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie kwestia, jak to określiłeś, porządnego kabla, po prostu sterownik silnika nie rejestruje przebiegu, to wszystko. Dlatego nic na obu programach/kablach nie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, to nie kwestia, jak to określiłeś, porządnego kabla, po prostu sterownik silnika nie rejestruje przebiegu, to wszystko. Dlatego nic na obu programach/kablach nie widać.

To właśnie jest ta trzecia ewentualność :P Będę za jakiś czas w ASO to zobaczę czy odczytają przebieg jak nie to niestety będzie tak jak napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zarówno w 2001 jak i 2002 nie mogę odczytać przebiegu mam 0 w VAG COMMANDER 1.4

W 2001r (modelowy wg VIN 2002), silnik AVF też nie mogłem odczytać, ale w 2003r (modelowy wg VIN 2004), silnik BDG (z podpisu) już bez problemu odczytałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu skan z VW Polo benzyna rocznik 2001 kupione z komisu, przyjechało na diagnostykę z problemem mrugającej ,,konewki" /ciśnienia oleju/według opisu właściciela,na zegarach 120tyś, jednak na skanie było:659:

Wtorek,08,grudzień,2009,11:46:27:45664

Wersja VCDS: AKP 908.1

Wersja danych: 20090602

WSC 45664

AUTOCOM

xxxxxxxxx

xxxxxxxxx

39-106 Łączki.Kuch

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Typ nadwozia: 9N - VW Polo

Skanowanie: 01 02 03 08 09 15 17 19 37 44 45 46 56 76

 

Przebieg: 655350km

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 036-906-014-AHW.lbl

Nr seryjny: 036 906 014 BM

Komponent: MARELLI 4CV 3149

Kodowanie: 00031

Kod serwisu: WSC 31414

 

Nie znaleziono błędów.

Kody gotowości: B/D

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 6X0-907-379.lbl

Nr seryjny: 6X0 907 379 B

Komponent: ABS 30 IE CAN V004

Kodowanie: 05603

Kod serwisu: WSC 31414

 

Znaleziono 1 błąd:

00290 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; tylny lewy (G46)

35-10 - - - Sporadyczny

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 15: Airbag Plik etykiet: 6Q0-909-605-VW5.lbl

Nr seryjny: 6Q0 909 601

Komponent: 08 AIRBAG VW5 0003

Kodowanie: 12344

Kod serwisu: WSC 31414

 

Znaleziono 1 błąd:

00532 - Napięcie zasilania

07-10 - Za niski sygnał - Sporadyczny

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\6N0-920-xxx-17.lbl

Nr seryjny: 6N0 920 804 D

Komponent: KOMBIINSTRUMENT TRW V04

Kodowanie: 00141

Kod serwisu: WSC 11111

 

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

00771 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa (G)

30-10 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny

01039 - Czujnik wskaźnika temperatury płynu chłodniczego (G2)

30-10 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\6N0-909-901-19.lbl

Nr seryjny: 6N0 909 901

Komponent: Gateway K<->CAN

Kodowanie: 00022

Kod serwisu: WSC 31414

 

Nie znaleziono błędów.

 

Koniec -----------------------------------------------------------------

Mniej więcej taką minę:eek: miał właściciel, pomiar ciśnienia oleju i :rolleyes: silnik do wymiany, owal na wale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności