makeć Zgłoś #81 Napisano 4 Grudnia 2008 szybkie pytanie ... wszedłem w sterownik (ECU) auta (EDC 15), jest OK, pokazał przebieg z różnicą kilku kilometrów niż na liczniku i to jest OK, wiem. Ale zdziwko mnie chapło, kiedy wszedłem w zegary w blok pomiarowy 002 (general) i w pierwszym okienku (odometr) ujrzałem cztery razy większy przebieg niż na zegarach :583: ,dotychczas widziałem tam zawsze to co wyświetlone jest na zegarach. O co chodzi ??? co o tym myśleć ?? Z góry dzięki za szybkie info Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #82 Napisano 4 Grudnia 2008 Kiedyś w firmowym fordzie była awaria kompa. Wymieni i przy okazji wyzerowali licznik. To tylko przypuszczenie, ale może ktoś przy tym grzebał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #83 Napisano 4 Grudnia 2008 Jacku, skoro wszedłeś w zegary, to znaczy, że albo są one z przekładki, albo... Co pokazuje Ci EDC15 (EDC mileage) przy sprawdzaniu przebiegu ze sterownika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #84 Napisano 4 Grudnia 2008 Co pokazuje Ci EDC15 (EDC mileage) przy sprawdzaniu przebiegu ze sterownika? (EDC 15), jest OK, pokazał przebieg z różnicą kilku kilometrów niż na liczniku i to jest OK, wiem pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #85 Napisano 4 Grudnia 2008 ciężki dzień był... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #86 Napisano 5 Grudnia 2008 teraz juz kto lepszy wie ze w sterowniku tez jest przebieg i tez tam trzeba go wyedytowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #87 Napisano 5 Grudnia 2008 teraz juz kto lepszy wie ze w sterowniku tez jest przebieg i tez tam trzeba go wyedytowac ale ja wytłumaczyć to: wszedłem w zegary (17-instruments) w blok pomiarowy(008) kanał 002 (general) i w pierwszym okienku (odometr) ujrzałem cztery razy większy przebieg niż na zegarach i w sterowniku (ECU -EDC 15) ,dotychczas widziałem tam zawsze to co wyświetlone jest na zegarach. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wilkxt Zgłoś #88 Napisano 17 Grudnia 2008 ponizej lin do dtrony z tanim i prostym do wykonania kablem do vag-com http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/ pozdrawiam tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #89 Napisano 17 Grudnia 2008 Zwykły opto, bywa problematyczny przy nowszych sterownikach, funkcjonalność na poziomie VAG-COM 311.2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm23 Zgłoś #90 Napisano 11 Lipca 2009 witam ! mam problem bo juz w drugim pasku z silnikiem 130 koni awx nie moge odczytac przebiegu w sterowniku silnika EDC15 na vagu 704.1 mysli mysli ale pokazuje jakis blad!;( jeszcze sprawdzalem vag k+can commander 2.5full staralem sie polaczyc ze strownikiem silnika i tez **** zczyta wartosc pin i tyle, widzi przebieg 0km!? natomiast koledze sprawdzalem autko taki sam silnik autko z roku 2004 i wszystko ladnie poszlo i vagiem i vag commanderem co to moze byc? niektore sterowniki nie maja zapisanego przebiegu w ECU ? nawet te na PD ? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #91 Napisano 11 Lipca 2009 Witam Mojego również nie chce brać ani 704.xx ani 805.xx. Wyrzuca jakiś błąd o braku zapisu. Passat jak w opisie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #92 Napisano 11 Lipca 2009 ja miałem ostatnio fajną przygodę... sprawdzałem przebieg u znajomego EDC15, audi A3. Cyferki z EDC15 zgadzały się co do kilometra z szafą (180 kkm z małym hakiem) ... wszystko by było cacy, gdyby nie to, że pod dywanikiem znaleźliśmy ori książkę seriwsową, w której była pieczątka z ostatniego przeglądu przy 270 kkm... w 2005 roku. Jak widać co bardziej kumaci potrafią zmienić przebieg na sterowniku silnika jak i na szafie A samochód faktycznie w idealnym stanie... nawet bym mu tych 180kkm nie dał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #93 Napisano 12 Lipca 2009 witam ! mam problem bo juz w drugim pasku z silnikiem 130 koni awx nie moge odczytac przebiegu w sterowniku silnika EDC15 na vagu 704.1 mysli mysli ale pokazuje jakis blad!;( jeszcze sprawdzalem vag k+can commander 2.5full staralem sie polaczyc ze strownikiem silnika i tez **** zczyta wartosc pin i tyle, widzi przebieg 0km!? natomiast koledze sprawdzalem autko taki sam silnik autko z roku 2004 i wszystko ladnie poszlo i vagiem i vag commanderem co to moze byc? niektore sterowniki nie maja zapisanego przebiegu w ECU ? nawet te na PD ? pozdrawiam Witam Mojego również nie chce brać ani 704.xx ani 805.xx. Wyrzuca jakiś błąd o braku zapisu. Passat jak w opisie Panowie, nie wszystkie modele rejestrują w sterowniku przebieg. Nie wiem od czego to zależy. Sprawdzałem dziesiątki różnych VW. Mam HEX-CANa oryginalnego poza tym jeszcze VAG-CAN Commandera. Zdarzyło mi się nawet, że miałem dwa takie same auta z takimi samymi silnikami i w jednym pokazywało a w drugim nie, a że jestem dociekliwy to odczytałem sobie pamięć ze sterownika i faktycznie w miejscu gdzie powinien być przebieg , nic nie było. Poza tym, nie tylko auta z silnikami na PD rejestrują przebieg w EDC. Te z silnikami na VP też rejestrują przebiegi ale od `99 roku i też nie wszystkie modele. Potwierdzone empirycznie w różnych autach tj. A3, Golf, New Beeatle. Jak widać co bardziej kumaci potrafią zmienić przebieg na sterowniku silnika jak i na szafie hehe nic trudnego, tyle samo czasu zajmuje co szafa, zrobienie EDC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bamss Zgłoś #94 Napisano 12 Lipca 2009 ogolnie zecz biorac przebieg jest zap[isywany od odkoloo roku modelowego 2000 w grupie vag, nie wazne czy to vw czy seat sterowniki edc 15p+ czyli kazdy z pompowtrysku oraz edc 15v+ czyli pompa vp37 od roku 2000 ma zapisany przebieg w sterowniku, zmiana tych km jest dziecinnie prosta jesli ma sie sprzet po obd2, tyczy sie to rowniez edc16, mozna tez odczytac programatorem i odpowiednim kalkiem zmienic przebieg, w edc15 24c04 w edc 16 spi 95160/320 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazbasi Zgłoś #95 Napisano 28 Lipca 2009 Mam takie pytanie: skoro np. programem Vag tacho mozna odczytac zawartosc sterownika, to przy jego pomocy mozna rowniez sprawdzic czy przebieg na zegarach jest taki sam jak w sterowniku? Wystarczy wejsc w odpowiedni uklad i przekalkulowac sobie z hex na dec? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #96 Napisano 28 Lipca 2009 skoro np. programem Vag tacho mozna odczytac zawartosc sterownika Nigdy w życiu VAG Tacho nie zrobisz takich rzeczy, np. CAN Commanderem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #97 Napisano 29 Lipca 2009 Odgrzeje troszke kotleta Mam taki problem a w zasadzie ciekawostke. Otoz po zakupie kabelka ( z hexem) podlaczylem sie do edc15. Sprawdzilem przebieg i wszystko jest ok. Natomiast ostatnio chcialem pokazac znajomemu jak i co, ale okazalo sie , ze nie moge juz polaczyc sie ze sterownikiem. Wyswieltal sie komunikat w stylu "edc15 nie jest obslugiwane". I juz nic nie rozumiem , przecierz moglem tam wejsc jakis tydzien temu. Prosze o porade. Inne funkcje dzialaja jak dawniej. Auto jak w podpisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazbasi Zgłoś #98 Napisano 30 Lipca 2009 Tachosoft Model auta: All VAG cars 2000-2004 years with EDC15 ECU Kopia przebiegu jest zapisana w sterowniku EDC15 w układzie 24c04 lub 24c08 ten zapis nie ma wpływu na wskazanie licznika, ale może być odczytany z ECU za pomocą sprzętu diagnostycznego VAG lub nawet programem VAG-COM Przebieg jest zapisany w następujących liniach 01B0: xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx 80 01C0: 96 98 00 xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx 01D0: xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx 01E0: xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx 80 96 98 01F0: 00 xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx gdzie następujące bajty: 80 96 98 00 - to przebieg Jaki jest przebieg w tym konkretnym przypadku? Chcialbym potwierdzic czy dobrze wyliczylem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #99 Napisano 30 Lipca 2009 Mam taki problem a w zasadzie ciekawostke.Otoz po zakupie kabelka ( z hexem) podlaczylem sie do edc15. Sprawdzilem przebieg i wszystko jest ok. Natomiast ostatnio chcialem pokazac znajomemu jak i co, ale okazalo sie , ze nie moge juz polaczyc sie ze sterownikiem. Wyswieltal sie komunikat w stylu "edc15 nie jest obslugiwane". I juz nic nie rozumiem , przecierz moglem tam wejsc jakis tydzien temu. Prosze o porade. Inne funkcje dzialaja jak dawniej. Auto jak w podpisie. przeciez 2.0 TDI jest na EDC16 wiec nie wiem jakim cudem sprawdziles tam przebieg Vag'iem [Hex'em] .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #100 Napisano 30 Lipca 2009 przeciez 2.0 TDI jest na EDC16 wiec nie wiem jakim cudem sprawdziles tam przebieg Vag'iem [Hex'em] ....Tez sie na tym zastanawialem, bo co prawda moj to B5FL, ale tez juz ze sterownikiem EDC16.Otoz po zakupie kabelka ( z hexem) podlaczylem sie do edc15. Sprawdzilem przebieg i wszystko jest ok. A moze wtedy wszedles w Instruments-17 i tam to sprawdziles? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach