sipowitz Zgłoś #141 Napisano 21 Sierpnia 2009 pozatym przebieg praktycznie w 90% mozna sprawdzic czy był lub nie był krecony po kodzie wsc przy kazdym edc-15 Więc tak, WSC nie ma bezpośredniego związku z EDC15, WSC jest "kodem" warsztatu/ASO, który w dowolny sposób można sobie zmienić, robi się to po każdej instalacji VAG-COM lub VCDS, możesz ustawić sobie 9999 lub tak jak był poprzednio, jednym słowem dowony. Wszelkie zmiany dotyczące wybranego modułu (np. sterownik silnika), są zawsze z poziomu programu opatrywane aktualnym WSC jakie jest ustawione w VC lub VCDSie. Więc jak sam widzisz, sprawdzanie wiarygodności wpisu w EDC15 na podstawie WSC jest co najmniej wątpliwe. WSC może być wskaźnikiem w przypadku szafy (17-Instruments), zwykle 95% partaczy (czt. cofaczy) zmienia to nieudolnie na WSC0000, wtedy faktycznie można mieć podejrzenie, że jest coś nie tak, ale jak pisałem wcześniej, nie jest to żadna wyrocznia decydująca o 100% fakcie cofnięcia przebiegu. Poza tym VC lub VCDS po instalacji domyślnie przyjmuje WSC jako 0000. Więc przez przypadek w dobrej wierze można ustawić w którymś ze sterowników WSC jako 0000. Tyle z mojej strony... jesli ma ori fejsa to aktualna wersja jest 805 i tam tylko jest edc 15 Z tego co wiem, to aktualna i oficjalna wersja to 812 działająca jako full. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riffo Zgłoś #142 Napisano 21 Sierpnia 2009 faktycznie nie jest to wyrocznia ale jednak (17) zest. wskazników cos juz mowi, tak jak pisałes wsc zmieni sie nawet przy kodowaniu z poziomu vcds`a na zera ale zauważ to, ze kody wsc posiadaja tylko serwisy. choc i tak jest to do ominiecia. ps. odnosnie wersji to chodziło o PL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #143 Napisano 21 Sierpnia 2009 faktycznie nie jest to wyrocznia ale jednak Oczywiście i na dzień dzisiejszy nie ma sposobu jednoznacznie określającego na 100%, że przebieg był kręcony jednak (17) zest. wskazników cos juz mowi Oczywiście, zużycie pedałów, podłokietnika, foteli, daty na szybach, stan kompresji w cylindrach, data książki serwisowej, hostoria ASO, itd. też COŚ mówi, to są tylko elementy dające ogólny obraz, jednak nigdy nie ma 100% pewności i wiarygodności. tak jak pisałes wsc zmieni sie nawet przy kodowaniu z poziomu vcds`a na zera ale zauważ to, ze kody wsc posiadaja tylko serwisy. Sam kodując sterowniki w swoim aucie poustawiałem sobie takie same WSC jakie były oryginalnie, żeby "ładnie wyglądało". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riffo Zgłoś #144 Napisano 21 Sierpnia 2009 stan kompresji w cylindrach,. w sumie nie trzeba nic tu juz pisac z jednym ale, miałem a4 awx (+program masters) z stanem licznika 190.tys. ktory miał dokładnie przejechane 470tys. i kompresja była ideał! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #145 Napisano 21 Sierpnia 2009 Oczywiście, nie upieram się! Takich wyjątków potwierdzających regułę pewnie można znaleźć wiele. Ogólnie myślę, że chyba się rozumiemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #146 Napisano 23 Sierpnia 2009 jeszcze nie, ale jak cos przyjedzie na warsztat z edc-16 to sprawdze. czekam z niecierpliwoscia na wyniki ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazbasi Zgłoś #147 Napisano 25 Sierpnia 2009 W jaki sposób mogę zmienić kod WSC? Sam bawiłem się opcją Instruments u siebie i teraz mam 0000. Mam dostęp do VAG-Coma i VAG Tacho. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #148 Napisano 25 Sierpnia 2009 Na ekranie głównym sekcja Options pole WorkShop Code Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazbasi Zgłoś #149 Napisano 25 Sierpnia 2009 Dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazbasi Zgłoś #150 Napisano 29 Sierpnia 2009 Sprawdziłem przed chwilą auto znajomego - 5 letni VW T5 z przebiegiem 70 tys. Auto niedawno kupione i przebieg mało wiarygodny. Oczywiście WSC jest 0000. Na swoim VAGu mam ustawiony inny WSC i pomimo wejścia do Instruments WSC dalej jest 0000. Zatem w jaki sposób zmienić to WSC w komputerze auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #151 Napisano 29 Sierpnia 2009 Dopiero np. przekodowując sterownik zmienisz Ci się WSC na te, które masz ustawione w VAG-COMie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KOmi Zgłoś #152 Napisano 21 Grudnia 2009 (edytowane) Witam.. i ja odgrzeje starego kotleta..ale mam pytanie jak vag k+can commanderem odczytać prawdziwy przebieg ??? Edytowane 21 Grudnia 2009 przez KOmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #153 Napisano 21 Grudnia 2009 Starego kotleta to się raczej odgrzewa... Co do przebiegu: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KOmi Zgłoś #154 Napisano 21 Grudnia 2009 no tak... odgrzewa hihi dzięki wielkie... co do odczytu to jak próbowałem u siebie w pasku (2002 rok AWX ) to mi tu pokazuje 0...... więc nie wiem czy się u mnie nie da odczytać czy coś zle robie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #155 Napisano 21 Grudnia 2009 Sprawdź VAG-COMem lub VCDSem, czy widać przebieg ze sterownika. Mówię o tym: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #156 Napisano 21 Grudnia 2009 no tak... odgrzewa hihi dzięki wielkie... co do odczytu to jak próbowałem u siebie w pasku (2002 rok AWX ) to mi tu pokazuje 0...... więc nie wiem czy się u mnie nie da odczytać czy coś zle robie.... Hehe Mam tak samo Zarówno w 2001 jak i 2002 nie mogę odczytać przebiegu mam 0 w VAG COMMANDER 1.4 a w VCDS nie odczytuje. Także jak rozmawiałem z jednym forumowiczem to może nie odczytywać lub potrzebny do tego porządny kabel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #157 Napisano 21 Grudnia 2009 Nie, to nie kwestia, jak to określiłeś, porządnego kabla, po prostu sterownik silnika nie rejestruje przebiegu, to wszystko. Dlatego nic na obu programach/kablach nie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #158 Napisano 21 Grudnia 2009 Nie, to nie kwestia, jak to określiłeś, porządnego kabla, po prostu sterownik silnika nie rejestruje przebiegu, to wszystko. Dlatego nic na obu programach/kablach nie widać. To właśnie jest ta trzecia ewentualność Będę za jakiś czas w ASO to zobaczę czy odczytają przebieg jak nie to niestety będzie tak jak napisałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #159 Napisano 21 Grudnia 2009 Zarówno w 2001 jak i 2002 nie mogę odczytać przebiegu mam 0 w VAG COMMANDER 1.4 W 2001r (modelowy wg VIN 2002), silnik AVF też nie mogłem odczytać, ale w 2003r (modelowy wg VIN 2004), silnik BDG (z podpisu) już bez problemu odczytałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #160 Napisano 22 Grudnia 2009 Dla przykładu skan z VW Polo benzyna rocznik 2001 kupione z komisu, przyjechało na diagnostykę z problemem mrugającej ,,konewki" /ciśnienia oleju/według opisu właściciela,na zegarach 120tyś, jednak na skanie było:659: Wtorek,08,grudzień,2009,11:46:27:45664 Wersja VCDS: AKP 908.1 Wersja danych: 20090602 WSC 45664 AUTOCOM xxxxxxxxx xxxxxxxxx 39-106 Łączki.Kuch -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Typ nadwozia: 9N - VW Polo Skanowanie: 01 02 03 08 09 15 17 19 37 44 45 46 56 76 Przebieg: 655350km ------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: 036-906-014-AHW.lbl Nr seryjny: 036 906 014 BM Komponent: MARELLI 4CV 3149 Kodowanie: 00031 Kod serwisu: WSC 31414 Nie znaleziono błędów. Kody gotowości: B/D ------------------------------------------------------------------------------- Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 6X0-907-379.lbl Nr seryjny: 6X0 907 379 B Komponent: ABS 30 IE CAN V004 Kodowanie: 05603 Kod serwisu: WSC 31414 Znaleziono 1 błąd: 00290 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; tylny lewy (G46) 35-10 - - - Sporadyczny ------------------------------------------------------------------------------- Adres 15: Airbag Plik etykiet: 6Q0-909-605-VW5.lbl Nr seryjny: 6Q0 909 601 Komponent: 08 AIRBAG VW5 0003 Kodowanie: 12344 Kod serwisu: WSC 31414 Znaleziono 1 błąd: 00532 - Napięcie zasilania 07-10 - Za niski sygnał - Sporadyczny ------------------------------------------------------------------------------- Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\6N0-920-xxx-17.lbl Nr seryjny: 6N0 920 804 D Komponent: KOMBIINSTRUMENT TRW V04 Kodowanie: 00141 Kod serwisu: WSC 11111 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 00771 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa (G) 30-10 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny 01039 - Czujnik wskaźnika temperatury płynu chłodniczego (G2) 30-10 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny ------------------------------------------------------------------------------- Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\6N0-909-901-19.lbl Nr seryjny: 6N0 909 901 Komponent: Gateway K<->CAN Kodowanie: 00022 Kod serwisu: WSC 31414 Nie znaleziono błędów. Koniec ----------------------------------------------------------------- Mniej więcej taką minę miał właściciel, pomiar ciśnienia oleju i silnik do wymiany, owal na wale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach