Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam koledzy czasamki taki błąd że jak mi się spali żarówka stopu to wyskakuje kontrolka abs i esp i te systemy się odłączają. Tak samo jak wykryje czasami błąd hamulca nożnego.

 

Było na forum nie raz, poszukaj. Do wymiany masz czujnik przy pedale hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hi, rozebrałem jeszcze raz , ustawiłem żółty punkt, zgasło (!) bremsen fehler i nie piszczy , świeci się nadal abs i ESP, chyba teraz już podłączenie do VAG , żeby zobaczyć czy da się zakodować,, czy tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dolacze do tematu z problemem tego typu: ABS (lub ESP) wlacza sie w najmniej oczekiwanych momentach. Np jadac sobie ze stala predkoscia po prostej drodze czy tez nawet wyprzedzajac, hamuje na ulamek sekundy i czasami dluzej. Byly kiedys czyszczone te 'koronki' bo problem juz wczesniej wystepowal i na chwile pomoglo. Teraz dalej to samo i nie wiem gdzie szukac rozwiazania. Na VAG'u zero bledow od tego.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałbym sprawdzenie czy za schowkiem pod matą wygłuszającą od strony pasażera nie masz wody/wilgoci. Oraz czy masz czysto wokół filtra przeciwpyłkowego w komorze grodziowej (czy nie ma liści i ogólnie syfu który utrudniałby przepływ wody).

 

Jeżeli masz wilgoć za matą to potwierdzało by to moją teorie że woda spływająca w tym miejscu powoduje momentami zwarcie.

 

Miałem kiedyś coś podobnego - problem pojawiał się rzadko, ale najczęściej np. podczas jazdy w bardzo dużych opadach deszczu (ulewa) po np. 15 minutach - delikatne wciśnięcie hamulca i ESP się świeci i nie gaśnie (brak błędu na VAGu). Na następny dzień odpalam i cisza, wcisne hamulec i gaśnie, ruszę i zapala się. Suma sumarum samo przeszło (auto garażowane - może przez to problem nie jest natrętny).

 

PS: Okolice filtra przeciwpyłkowego oczyściłem ze starych liści, syfu bardzo dokładnie więc może dzięki temu problem już się nie pojawia. Syfy blokowały wodę i przy dużych opadach conieco mogłe przepłynąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tam gdzies jest sterownik jakis z tego lub przewody? Akurat nie pamietam czy to sie dzialo tylko w deszczu czy rowniez w gorace dni. Jak bede mial mozliwosc to zobacze co tam sie dzieje. Wiem jedno, ze lisci itp tam napewno nie ma i woda raczej powinna splywac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam paska B5 FL 1.8T AWT 150K Highline 2004r w automacie. Latem robiłem przegub lewy przód i gumy w tylnym moście, wymieniłem tarcze i klocki z regeneracją zacisków, wymieniłem olej i płyn hamulcowy, wydech srodkowy i kilka innych pierdół. Wczoraj gdy zima odpuściła straciłem ABS/ESP - choinka na desce, na sniegu zupełny brak kontroli, drift na każdym zakręcie. Podpiąłem pod vag 4.9 i komunikacja jest czyli sterownik jest ok ale lista błędów jest długa. Nie wiem co mam sprawdzić i gdzie.

Moj sterownik to 480614517G ABS?ESP front 3428 kodowanie programowe 0

A lista błędów : Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: bledy abs bledy abs passat.PNG

 

Nie wydaje mi się możliwe zeby te czujniki obrotów nagle padły. Czy to wina zwarcia gdzieś do masy i gdzie są te czujniki, jak mam je sprawdzić? Znalazłem czujnik G200/G202 pod tylną kanapą ale nie wiem jak go sprawdzić, wydaje sie ok tak jak i wylacznik esp ktory nie reaguje, mozliwe ze wysiadł. Ktos ma jakies pomysły? Wlasnie zauwazylem ze prawe swiatło hamowania nie działa. Sprobuje wymienic zarowke i napisze ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymień żarówkę , jak nie będzie trybić to będzie czujnik przy pedale hamulca do wymiany najprawdopodobniej, a to będzie Ci generować resztę błędów bo nie możliwym jest że od strzała padły 3 czujniki, no chyba że jeździłeś z zepsutymi długi czas tyle że ECU powinien to wyświetlić dawno na liczniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymień żarówkę , jak nie będzie trybić to będzie czujnik przy pedale hamulca do wymiany najprawdopodobniej, a to będzie Ci generować resztę błędów bo nie możliwym jest że od strzała padły 3 czujniki, no chyba że jeździłeś z zepsutymi długi czas tyle że ECU powinien to wyświetlić dawno na liczniku

 

Sprawdziłem że koło z przodu - robili mi przegub latem przy nim - ma za duży luz, lata na boki jakby było nie dokrecone mimo że jest. Coś skopali, czujnik abs też jest luźny, moge go wyjac i wsadzic dwoma palcami bez problemu... Chyba nie powinno tak być no i na czujniku z boku jest wgniecenie jakby ktos go potraktował młotkiem. Na luz już nie poradzę bo jestem w Norwegii a tu nie bede przepłacał a sam nie poprawię. Auto robione w pozadnym serwisie w Szczecinie... Partacze.

Czy żeby wymontować stycznik z nad pedału hamulca muszę rozmontować dużo? Ma ktoś jakiś schemat? Nie mam kanału żeby sprawdzić przewody pod autem. Jak nie przełącznik hamowania to chyba wymontuję pompę abs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyjnik abs przy kołach ma miec luzy . tzn dokłądnie zeby mozna nim było operować . (ale nie zaduże . jexli chcesz je zmniejszyć wyciagnij taka podkładke tulejke chyba miedziana i podegnij troszke takie bolce co tam wystaja :) . ) bo jak by sie nie rruszał to był by zapieczony :P i wtety dopiero był by problem . . A co do czujnika to musisz je ustawić identyczniej zeby odczytywały wartości takie same . ( wepchnać czujniki do oporu i cofnać je kawałęk . )

 

---------- Dodano o 14:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:45 ----------

 

może spróbuj przeczyścić wtyczki od czujników ( może są zaśniedziałe ) nieduzo roboty . wystarczy podnośnik :) z przodu musisz lecieć po kablu aż do nadkola i sciąganąć gumowa osłone i tam jest wtyczka a co do tyłu to nie wiem ale pewnie bedzie podobnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem czujniki, wtyczki, przewody i dalej to samo. Jutro wymontuję sterownik od pompy. Swiatło stopu juz działa, lampa ma pekniety klosz i wilgoc spowodowala ze styki oprawki zasniedzialy troche.

 

Mam tylko pytanie odnosnie modułu komfortu. Czy w moim stv 2004 1.8T awt High znajduje sie on pod siedzeniem kierowcy? Co jest w tej duzej czarnej skrzynce pod maską na podszybiu kierowcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod maską jest sterownik silnika, komfort masz pod nogami (siedzeniem kierowcy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem problem. Wtyczka sterownika pompy ABS zamykana jest na taki zatrzask. Sanki tego zatrzasku są u mnie połamane i wtyczka jest luźna. Po odczytach z VAGa podczas dociskania wtyczki widzę tylko dwa błędy, zupełnie inne, coś o ciśnieniu głównym i nieznany błąd sporadyczny. Usunąłem wilgoć z wtyków przy pomocy sprayu kontaktowego ale nie wiem czy zwarcie na stykach nie uszkodziło modułu. Moja wtyczka nie da się zapiąć ponownie. Chyba pozostaje kupić nową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ma takie objawy ja opisane wyżej czyli przy uruchomieniu silnika świeci mi kontrolka ABS i mruga kontrolka od hamulca ręcznego i te dwie kontrolki świecą się cały czas podczas jazdy a czasem w czasie jazdy gasną te dwie kontrolki i zaświeci się kontrolka od ASR oraz dodam że komputer silnika nie chce się połączyć z vagiem czasem się łączy ale częściej jest brak komunikacji co może być tego przyczyną i od czego zacząć sprawdzanie żeby nie wymieniać jakiejś rzeczy za 100 pln lub parę stów bo być może okazać się to jakaś drobnostka

jeszcze jedno pyt. 28-10-2011 wymieniałem płyn hamulcowy i od tamtej pory po wymianie nawet jak wciskałem pedał hamulca zeby zatrzymać auto załączał sie ABS tzn. przy takich niskich predkościach był taki odgłos jak normalnie zadziała ABS czy to miało wpływ na to że teraz się swieca te kontrolki i dziś sprawdzałem czy działa ABS i niestety ABS nie działa auto zachowuje się jak te bez ABS-u

czy udzieli mi ktoś odpowiedzi na moje pytania i pomoże

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jako że szukam i szuka a znaleźć nie potrafię napisze tu bo najbardziej pasuje.

 

Na wyłączonym jak i załączonym jak załączę test rozłącza diagnostykę ( vag com 3.22) i zostają zapalone na zegarach kontrolki abs i asr ( czyli (O) tak obrazowo. ) oraz !

 

Błędy jakie zapisze komp. po tym są

 

2 Faults Found:

18261 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from ABS Controller

P1853 - 35-00 - -

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-00 - -

 

Dają się skasować i się nie pojawią , aż do ponownej próby testu. O co chodzi z tym ?

 

polski wag 4.9 chce się połączyć z abs ale nie umie i wywali brak komunikacji ( kontrolki sie pokażą na moment na zegarach i znikną tak parę razy) koniec.

 

Gdzie uderzyć w tą usterkę. Które kabelki dokładnie można sprawdzić na "przejscie" bo całej wiązki rozpinać aż do ECU to fee.

Dodam że abs i asr pracuje ( przynajmniej ja tego nie stwierdziłem) prawidłowo. Wtyczkę od abs odpiąłem zieleni i wilgoci nie stwierdzono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponieważ jestem tu nowy i jescze wszystkiego nie obczaiłem, i mam takie pytanko:

otóż niedawno kupiłem b5 z 2001 w którym świeciła się abs i esp , oddałem auto do LOTUSA w Łodzi wymienili 3PD, listwe z kablami , termostat i wszystko było oki do dzisiaj po przejechaniu około 200 km od naprawy wracałem do domu z pracy i po przejechaniu jakichś 5 km od włączenia auta znów ta sama usterka zapaliła się ABS i ESP. Moje pytanie czy ktoś wie co może być ewentualną przyczyną bo nie chcę żeby wmówili mi coś za co bede musiał zapłacić znowu parę tys.zł naszczęście dali roczną gwarancję ale znając życie wmówią mi coś innego za co bede musiał zapłacić. Proszę o ewentualne linki do tematów lub odpowiedzi,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te kontrolki to się od wszystkiego zaświecają. Koniecznie podłącz się pod kompa i po nr błędu dopiero szukanie winnego. Bo tak, to mogą ci wszystko wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od jakiegos czasu włacza mi sie ABS i ESP jak mocniej przyhamuje co to moze byc a ESP nieraz jak jade i lekko przyhamuje prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik hamulca zapewne, znajduje się nad pedałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co trzeba go wymienic czy co

 

---------- Dodano o 17:00 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:56 ----------

 

bo robiłem ostatnio hamulce bo robił mi sie twardy pedał i okazało sie ze kruciec na pompie wacum był luznt to go zaklepałem i zakleiłem i nie puszcza powietrza juz bokiem i teraz te kontrolki sie zaświecają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walczę z ABS od sierpnia i nadal jestem w lesie. Kupiłem auto z wyrwanymi 6 diodami z licznika -> kontrolka poduszek i ABS podłączona do czujnika ciśnienia oleju. Większość rzeczy doprowadziłem do ładu, został ABS. Objawy jak u wszystkich, kontrolka ABS świeci na stałe, miga kontrolka ręcznego.

 

Do tej pory zrobione:

 

- tylny prawy czujnik wymieniony

- sprawdzone opory wszystkich kół

- wymienione 3 sterowniki

- klemy czyste, aku dobry

- bezpieczniki sprawdzone

- napięcia i opory we wtyczce książkowe wg. Autodaty

- styki czyszczone

- ładowanie sprawdzone

 

Nie wiem czego mam się czepić...

 

EDIT:

 

Może jest jakiś sposób na sprawdzenie komputera ABSu, żeby nie wkładać go niepotrzebnie.

 

EDIT2:

 

Czy po podłączeniu samej elektroniki bez umieszczania modułu na swoim miejscu kontrolka zgaśnie? Będzie możliwa jakakolwiek diagnostyka?

 

Pomału tracę siły, takiego grata jak tego passata jeszcze w garażu nie miałem :-(

 

EDIT3:

 

Stary sterownik rozłupałem i pomierzyłem miernikiem, na kazdym "druciku" było przejście więc to mogę wykluczyć.

 

EDIT4:

 

Gadał dziad do obrazu, a obraz ni razu... Jest tu ktoś?

Edytowane przez tiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności