Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przeczytałem już prawie wszystko co dostępne na forum na ten temat, ale mimo to postanowiłem się zapytać.

Mam takie objawy: Podczas odpalania wszystkie kontrolki zachowują się prawidłowo, po odpaleniu gdy zakręcę mocniej kierownicą (czasem wystarczy obrót o 90 st czasem dwa obroty) zapalają się na kontrolki ABS i ESP (świecą aż do zgaszenia). Światła stopu świecą normalnie - od razu po naciśnięciu pedału i nie miga kontrolka od świec żarowych - wykluczam czujnik położenia pedału hamulca. Jeśli odpalę i jadę prosto, (ewentualnie małe skręty kierownicą) to nic się nie zapala, gdy wykonam mocniejszy skręt to zapalają się kontrolki ABS i ESP i świecą aż do wyłączenia silnika.

Zrobiłem nawet eksperyment i wyłączyłem ESP - po mocniejszym ruchu kierą efekt ten co wcześniej. Kolejny eksperyment polegał na tym, że wcisnąłem klakson i kręciłem kierownicą - nic nie przerywało, trąbił bez zająknięcia. Mimo wszystko nadal podejrzewam taśmę pod kierownicą, co o tym sądzicie może ktoś potrafi mi pomóc. Na dniach podłącze również VAGA i podam błędy. Czy ma ktoś zdjęcie jak wygląda ta taśma bo dla mnie to abstrakcja.

Pozdro i dzięki za każdą pomoc,

Pablo

Autko to passat kombi październik 2003 1.9 TDI 101 KM

 

Podpoiłem autko pod VAGa i wyszedł jeden błąd:

 

285-- ------- Right Front ABS Wheel Speed Sensor -G45

Open or Short to B+ SPORADYCZNY

 

Sygnał prędkości kół ABS #2 (prawy przód) zakres / działanie – G45

 

Dwa dni temu wyjmowałem ten czujnik ABS, przeczyściłem go bo był brudny, koronka też jest troszkę brudna - czy to może być przyczyną? Czemu te kontrolki pala się tylko podczas kręcenia kierownicą, podczas jazdy na wprost jest wszystko ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koronka też jest troszkę brudna - czy to może być przyczyną?
jak najbardziej tak i złe ustawienie odległości między tymi częściami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak najbardziej tak i złe ustawienie odległości między tymi częściami

 

Tylko zastanawia mnie fakt, że gdy jadę prosto to wszystko jest ok. Kontrolki zapalają się gdy kręcę kierownicą nawet na postoju. Co o tym myślisz kolego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko zastanawia mnie fakt, że gdy jadę prosto to wszystko jest ok. Kontrolki zapalają się gdy kręcę kierownicą nawet na postoju.

Może masz uszkodzoną wiązkę i przy skręcie kół dostaje zwarcie lub przerwę co sygnalizuje potem komputer. Spróbuj zdjąć koło niech jedna osoba patrzy na szafę a Ty poruszaj wiązką od czujnika ABS, jeśli to to to łatwo znajdziesz miejsce w którym jest problem.

 

Pozdr.

T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kontrolki zapalają się gdy kręcę kierownicą nawet na postoju.

 

Stawiam na walniętą taśmę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może masz uszkodzoną wiązkę i przy skręcie kół dostaje zwarcie lub przerwę co sygnalizuje potem komputer. Spróbuj zdjąć koło niech jedna osoba patrzy na szafę a Ty poruszaj wiązką od czujnika ABS, jeśli to to to łatwo znajdziesz miejsce w którym jest problem.

 

Pozdr.

T.

 

Zrobiłem jak zaproponowałeś - żona za kierownicą a ja ruszam wiązką od czujnika ABS - faktycznie wiązka jest uszkodzona. Wcześniej już ja sprawdzałem ale badałem tylko część przy kole, okazało się, że uszkodzona jest w dalszej części. Co ciekawe brak zewnętrznych uszkodzeń. Teraz muszę znaleźć kogoś z prądem w garażu aby podłączyć lutownicę i po sprawie.

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem jak zaproponowałeś - żona za kierownicą a ja ruszam wiązką od czujnika ABS - faktycznie wiązka jest uszkodzona. Wcześniej już ja sprawdzałem ale badałem tylko część przy kole, okazało się, że uszkodzona jest w dalszej części. Co ciekawe brak zewnętrznych uszkodzeń. Teraz muszę znaleźć kogoś z prądem w garażu aby podłączyć lutownicę i po sprawie.

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

 

 

Polutowałem i wszystko działa:-), jak kabel uszkodzi się 2 raz to wymienię na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie , znowu problem z kontrolkami abs i esp , teraz po wymianie sterownika i czujników abs dwóch wszystko było ok przez 10 dni ,aż do dziś ,przekręcam stacyjke kontrolki gasną wszystkie i odpalam, i przy odpalaniu zapalily sie znowu kontrolki ABS I ESP na chwile po czym zgasły ,pdpalam drugi raz i juz tego nie było , odpalam następny raz i znowu zapalily sie na chwile po czym zgasły , dzieje sie tak tylko przy odpalaniu , abs dziala pozniej esp tez , kontrolki nie zapalają sie już, komp pokazuje brak bledów jestem juz głupi nie wiem co mam jeszcze sprawdzac , poradzcie co jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM.

 

Panowie potrzebuje pomocy.

Walczę z ABS od ładnych kilku dni.

Mianowicie moj problem polega na tym. kupiłem Passata B5 1996r. 1.8T 150 KM i od zakupu cały czas świecił się ABS. No to standardowo czujniki - okazało sie ze jednak nie :( Postawiłem samochód do elektryka i po 2 dniach stwierdził że jak wczesniej ustalilem czujniki sa ok ,

pompa abs jest ok , ale cały problem polega na tym ze w moim aucie jest wstawiony nieprawidlowy sterownik pompy abs

( wstawiony sterwonik z modelu 00-55 rok ) stąd brak kompatybilnosci i nie dziala abs nr sterownika bosch to 0 273 004 573 zaś numer pompy to 3B0614111 (na koncu bez żadnej literki) Moja prośba do Was czy w moim modelu pompa o tym numerze jest ok , jezeli nie to jaka powinna byc i jaki musze mieć sterownik do tej pompy, o jakim numerze??? proszę Was o pomoc bo ta sprawa nie daje mi spac :) a chce miec przed sniegami sprawny abs. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM.

 

cały problem polega na tym ze w moim aucie jest wstawiony nieprawidlowy sterownik pompy abs

( wstawiony sterwonik z modelu 00-55 rok ) stąd brak kompatybilnosci i nie dziala abs nr sterownika bosch to 0 273 004 573 zaś numer pompy to 3B0614111 (na koncu bez żadnej literki) Moja prośba do Was czy w moim modelu pompa o tym numerze jest ok , jezeli nie to jaka powinna byc i jaki musze mieć sterownik do tej pompy, o jakim numerze???

 

Wg tego linka sterownik pasuje do pompy.

Najlepiej jakbyś wkleił kody błędów z VAG i spisał z VAGa kodowanie sterownika. Bez tego ciężko będzie postawić diagnozę. Może sterownik jest od tej pompy, ale ktoś kiedyś ustawił złe kodowanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg tego linka sterownik pasuje do pompy.

Najlepiej jakbyś wkleił kody błędów z VAG i spisał z VAGa kodowanie sterownika. Bez tego ciężko będzie postawić diagnozę. Może sterownik jest od tej pompy, ale ktoś kiedyś ustawił złe kodowanie?

 

 

Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi że absolutnie ten komplet czyli pompa 3B0 614 111 + sterownik do niej 0 273 004 573 nie bedzie dzialal w moim aucie, gdyz jest to komplet do ABS+ASR a ja mam tylko sam ABS.

 

Miły Pan w serwisie poinformował mnie (sprawdzając moj nr nadwozia) że do mojego modelu musze szukac pompy o numerze 8E0 614 111 D razem ze sterownikiem (nie mogę znaleźć jaki numer sterownika do niej pasuje).

 

Co Panowie o tym sadzicie? Prawdę mi Pan powiedział ?

 

Z góry dzieki Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ponownie , znowu problem z kontrolkami abs i esp , teraz po wymianie sterownika i czujników abs dwóch wszystko było ok przez 10 dni ,aż do dziś ,przekręcam stacyjke kontrolki gasną wszystkie i odpalam, i przy odpalaniu zapalily sie znowu kontrolki ABS I ESP na chwile po czym zgasły ,pdpalam drugi raz i juz tego nie było , odpalam następny raz i znowu zapalily sie na chwile po czym zgasły , dzieje sie tak tylko przy odpalaniu , abs dziala pozniej esp tez , kontrolki nie zapalają sie już, komp pokazuje brak bledów jestem juz głupi nie wiem co mam jeszcze sprawdzac , poradzcie co jeszcze

 

 

 

 

 

 

 

nikt nic nie wie co może byc jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nikt nic nie wie co może byc jeszcze
moze to wina kostki stacyjki lub słabego aku skoro przy odpalaniu to się dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Miły Pan w serwisie poinformował mnie (sprawdzając moj nr nadwozia) że do mojego modelu musze szukac pompy o numerze 8E0 614 111 D razem ze sterownikiem (nie mogę znaleźć jaki numer sterownika do niej pasuje).

 

Co Panowie o tym sadzicie? Prawdę mi Pan powiedział ?

 

Z góry dzieki Pozdrawiam

 

Nie widzę powodów, żeby miał Cię robić w balona. Podany przeze mnie link jak widzisz to nie jest żadne oficjalne źródło VW więc słusznie zrobiłeś, że dzwoniłeś do serwisu. Jeśli chcesz to zweryfikować to napisz posta w temacie "numery części - ETKA", podając swój numer VIN - chłopaki potwierdzą czy numery pompy się zgadzają. Jeśli tak to szukaj na alledrogo pompy z tym numerem używanej. Za sam sterownik zapłacisz prawie te same pieniądze. Ja np wolę kupić używany komplet niż sam sterownik, bo nie wiadomo czemu te sterownik sprzedawany jest samodzielnie. Może być po regeneracji. Sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze to wina kostki stacyjki lub słabego aku skoro przy odpalaniu to się dzieje

 

 

wyszło na akumulator, zmieniłem na inny i przestały sie zapalac jak narazie , na moim wyszło że przy odpalaniu jest za wysoki spadek napięcia co objawialo sie zapalaniem kontrolek na chwile, dziwi mnie tylko to ze wskazywalo na sterownik i po jego wymianie tez przez okolo tydzien bylo ok , wydaje teraz mi sie jak tak przemyslalem to wszystko na to ze jak bylo cieplej bylo ok a jak temperatura spadla znacznie na minus oslabialo to akumulator i zapalaly sie wtedy abs i esp, ja wymienilem sterownik i dwa czujniki abs , a okazalo sie ze to wina akumulatora , wiec zanim zaczniemy cos wymieniac zacznijmy od podstawowych spraw , wtedy mozna zaoszczedzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od mniej więcej tygodnia palą mi się kontrolki ABS i ESP. Dodam jeszcze że systemy nie działają. Auto to Passat 2002 AWX. Po podłączniu vaga mam następujące błędy:

 

W hamulcach:

Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

49-10 - No Communications - Intermittent

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor

P1628 - 35-10 - - - Intermittent

18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor

P1628 - 35-10 - - - Intermittent

 

W całym aucie:

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.lbl

Part No: 038 906 019 GS

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1525

Coding: 00005

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ3E167488 VWZ7Z0B6090013

 

No fault code found.

Readiness: 0 0 X X X

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl

Part No: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 1728

Coding: 04255

Shop #: WSC 05311

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl

Part No: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0009

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

 

Proszę o pomoc może ktoś to robił w Radomiu i ma kogoś godnego polecenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o pomoc
tak jak kolega wyżej sprawdź stan aku najpierw potem ten J285 wykasuj błędy i pojeździj troche i sprawdź znowu jakie się pojawiły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze, że kontrolki sporadycznie zapalały mi się odkąd mam Passata czyli już 2 lata. Zazwyczaj podczas trasy w deszczu. Tylko teraz nie chcą zgasnąć, akumulatora nie podejrzewam ale naładować nie zaszkodzi - spróbuję. W sobotę byłem na myjni po wymyciu karscherem nadkoli zgasły tyle że, na 2 godziny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po wymyciu karscherem nadkoli zgasły tyle że, na 2 godziny.
sprawdź przewody do czujników ABS-u przy kołach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu już było sprawdzane, dobijałem też czujniki w kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności