pablers Zgłoś #241 Napisano 7 Grudnia 2011 Witam, Przeczytałem już prawie wszystko co dostępne na forum na ten temat, ale mimo to postanowiłem się zapytać. Mam takie objawy: Podczas odpalania wszystkie kontrolki zachowują się prawidłowo, po odpaleniu gdy zakręcę mocniej kierownicą (czasem wystarczy obrót o 90 st czasem dwa obroty) zapalają się na kontrolki ABS i ESP (świecą aż do zgaszenia). Światła stopu świecą normalnie - od razu po naciśnięciu pedału i nie miga kontrolka od świec żarowych - wykluczam czujnik położenia pedału hamulca. Jeśli odpalę i jadę prosto, (ewentualnie małe skręty kierownicą) to nic się nie zapala, gdy wykonam mocniejszy skręt to zapalają się kontrolki ABS i ESP i świecą aż do wyłączenia silnika. Zrobiłem nawet eksperyment i wyłączyłem ESP - po mocniejszym ruchu kierą efekt ten co wcześniej. Kolejny eksperyment polegał na tym, że wcisnąłem klakson i kręciłem kierownicą - nic nie przerywało, trąbił bez zająknięcia. Mimo wszystko nadal podejrzewam taśmę pod kierownicą, co o tym sądzicie może ktoś potrafi mi pomóc. Na dniach podłącze również VAGA i podam błędy. Czy ma ktoś zdjęcie jak wygląda ta taśma bo dla mnie to abstrakcja. Pozdro i dzięki za każdą pomoc, Pablo Autko to passat kombi październik 2003 1.9 TDI 101 KM Podpoiłem autko pod VAGa i wyszedł jeden błąd: 285-- ------- Right Front ABS Wheel Speed Sensor -G45 Open or Short to B+ SPORADYCZNY Sygnał prędkości kół ABS #2 (prawy przód) zakres / działanie – G45 Dwa dni temu wyjmowałem ten czujnik ABS, przeczyściłem go bo był brudny, koronka też jest troszkę brudna - czy to może być przyczyną? Czemu te kontrolki pala się tylko podczas kręcenia kierownicą, podczas jazdy na wprost jest wszystko ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #242 Napisano 7 Grudnia 2011 koronka też jest troszkę brudna - czy to może być przyczyną?jak najbardziej tak i złe ustawienie odległości między tymi częściami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablers Zgłoś #243 Napisano 8 Grudnia 2011 jak najbardziej tak i złe ustawienie odległości między tymi częściami Tylko zastanawia mnie fakt, że gdy jadę prosto to wszystko jest ok. Kontrolki zapalają się gdy kręcę kierownicą nawet na postoju. Co o tym myślisz kolego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raven77 Zgłoś #244 Napisano 8 Grudnia 2011 Tylko zastanawia mnie fakt, że gdy jadę prosto to wszystko jest ok. Kontrolki zapalają się gdy kręcę kierownicą nawet na postoju. Może masz uszkodzoną wiązkę i przy skręcie kół dostaje zwarcie lub przerwę co sygnalizuje potem komputer. Spróbuj zdjąć koło niech jedna osoba patrzy na szafę a Ty poruszaj wiązką od czujnika ABS, jeśli to to to łatwo znajdziesz miejsce w którym jest problem. Pozdr. T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #245 Napisano 8 Grudnia 2011 Kontrolki zapalają się gdy kręcę kierownicą nawet na postoju. Stawiam na walniętą taśmę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablers Zgłoś #246 Napisano 8 Grudnia 2011 Może masz uszkodzoną wiązkę i przy skręcie kół dostaje zwarcie lub przerwę co sygnalizuje potem komputer. Spróbuj zdjąć koło niech jedna osoba patrzy na szafę a Ty poruszaj wiązką od czujnika ABS, jeśli to to to łatwo znajdziesz miejsce w którym jest problem. Pozdr. T. Zrobiłem jak zaproponowałeś - żona za kierownicą a ja ruszam wiązką od czujnika ABS - faktycznie wiązka jest uszkodzona. Wcześniej już ja sprawdzałem ale badałem tylko część przy kole, okazało się, że uszkodzona jest w dalszej części. Co ciekawe brak zewnętrznych uszkodzeń. Teraz muszę znaleźć kogoś z prądem w garażu aby podłączyć lutownicę i po sprawie. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablers Zgłoś #247 Napisano 10 Grudnia 2011 Zrobiłem jak zaproponowałeś - żona za kierownicą a ja ruszam wiązką od czujnika ABS - faktycznie wiązka jest uszkodzona. Wcześniej już ja sprawdzałem ale badałem tylko część przy kole, okazało się, że uszkodzona jest w dalszej części. Co ciekawe brak zewnętrznych uszkodzeń. Teraz muszę znaleźć kogoś z prądem w garażu aby podłączyć lutownicę i po sprawie. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc Polutowałem i wszystko działa:-), jak kabel uszkodzi się 2 raz to wymienię na nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #248 Napisano 15 Grudnia 2011 witam ponownie , znowu problem z kontrolkami abs i esp , teraz po wymianie sterownika i czujników abs dwóch wszystko było ok przez 10 dni ,aż do dziś ,przekręcam stacyjke kontrolki gasną wszystkie i odpalam, i przy odpalaniu zapalily sie znowu kontrolki ABS I ESP na chwile po czym zgasły ,pdpalam drugi raz i juz tego nie było , odpalam następny raz i znowu zapalily sie na chwile po czym zgasły , dzieje sie tak tylko przy odpalaniu , abs dziala pozniej esp tez , kontrolki nie zapalają sie już, komp pokazuje brak bledów jestem juz głupi nie wiem co mam jeszcze sprawdzac , poradzcie co jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maverick1984 Zgłoś #249 Napisano 16 Grudnia 2011 WITAM. Panowie potrzebuje pomocy. Walczę z ABS od ładnych kilku dni. Mianowicie moj problem polega na tym. kupiłem Passata B5 1996r. 1.8T 150 KM i od zakupu cały czas świecił się ABS. No to standardowo czujniki - okazało sie ze jednak nie Postawiłem samochód do elektryka i po 2 dniach stwierdził że jak wczesniej ustalilem czujniki sa ok , pompa abs jest ok , ale cały problem polega na tym ze w moim aucie jest wstawiony nieprawidlowy sterownik pompy abs ( wstawiony sterwonik z modelu 00-55 rok ) stąd brak kompatybilnosci i nie dziala abs nr sterownika bosch to 0 273 004 573 zaś numer pompy to 3B0614111 (na koncu bez żadnej literki) Moja prośba do Was czy w moim modelu pompa o tym numerze jest ok , jezeli nie to jaka powinna byc i jaki musze mieć sterownik do tej pompy, o jakim numerze??? proszę Was o pomoc bo ta sprawa nie daje mi spac a chce miec przed sniegami sprawny abs. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #250 Napisano 16 Grudnia 2011 WITAM. cały problem polega na tym ze w moim aucie jest wstawiony nieprawidlowy sterownik pompy abs ( wstawiony sterwonik z modelu 00-55 rok ) stąd brak kompatybilnosci i nie dziala abs nr sterownika bosch to 0 273 004 573 zaś numer pompy to 3B0614111 (na koncu bez żadnej literki) Moja prośba do Was czy w moim modelu pompa o tym numerze jest ok , jezeli nie to jaka powinna byc i jaki musze mieć sterownik do tej pompy, o jakim numerze??? Wg tego linka sterownik pasuje do pompy. Najlepiej jakbyś wkleił kody błędów z VAG i spisał z VAGa kodowanie sterownika. Bez tego ciężko będzie postawić diagnozę. Może sterownik jest od tej pompy, ale ktoś kiedyś ustawił złe kodowanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maverick1984 Zgłoś #251 Napisano 16 Grudnia 2011 Wg tego linka sterownik pasuje do pompy.Najlepiej jakbyś wkleił kody błędów z VAG i spisał z VAGa kodowanie sterownika. Bez tego ciężko będzie postawić diagnozę. Może sterownik jest od tej pompy, ale ktoś kiedyś ustawił złe kodowanie? Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi że absolutnie ten komplet czyli pompa 3B0 614 111 + sterownik do niej 0 273 004 573 nie bedzie dzialal w moim aucie, gdyz jest to komplet do ABS+ASR a ja mam tylko sam ABS. Miły Pan w serwisie poinformował mnie (sprawdzając moj nr nadwozia) że do mojego modelu musze szukac pompy o numerze 8E0 614 111 D razem ze sterownikiem (nie mogę znaleźć jaki numer sterownika do niej pasuje). Co Panowie o tym sadzicie? Prawdę mi Pan powiedział ? Z góry dzieki Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #252 Napisano 17 Grudnia 2011 witam ponownie , znowu problem z kontrolkami abs i esp , teraz po wymianie sterownika i czujników abs dwóch wszystko było ok przez 10 dni ,aż do dziś ,przekręcam stacyjke kontrolki gasną wszystkie i odpalam, i przy odpalaniu zapalily sie znowu kontrolki ABS I ESP na chwile po czym zgasły ,pdpalam drugi raz i juz tego nie było , odpalam następny raz i znowu zapalily sie na chwile po czym zgasły , dzieje sie tak tylko przy odpalaniu , abs dziala pozniej esp tez , kontrolki nie zapalają sie już, komp pokazuje brak bledów jestem juz głupi nie wiem co mam jeszcze sprawdzac , poradzcie co jeszcze nikt nic nie wie co może byc jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #253 Napisano 17 Grudnia 2011 nikt nic nie wie co może byc jeszczemoze to wina kostki stacyjki lub słabego aku skoro przy odpalaniu to się dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #254 Napisano 18 Grudnia 2011 Miły Pan w serwisie poinformował mnie (sprawdzając moj nr nadwozia) że do mojego modelu musze szukac pompy o numerze 8E0 614 111 D razem ze sterownikiem (nie mogę znaleźć jaki numer sterownika do niej pasuje). Co Panowie o tym sadzicie? Prawdę mi Pan powiedział ? Z góry dzieki Pozdrawiam Nie widzę powodów, żeby miał Cię robić w balona. Podany przeze mnie link jak widzisz to nie jest żadne oficjalne źródło VW więc słusznie zrobiłeś, że dzwoniłeś do serwisu. Jeśli chcesz to zweryfikować to napisz posta w temacie "numery części - ETKA", podając swój numer VIN - chłopaki potwierdzą czy numery pompy się zgadzają. Jeśli tak to szukaj na alledrogo pompy z tym numerem używanej. Za sam sterownik zapłacisz prawie te same pieniądze. Ja np wolę kupić używany komplet niż sam sterownik, bo nie wiadomo czemu te sterownik sprzedawany jest samodzielnie. Może być po regeneracji. Sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #255 Napisano 19 Grudnia 2011 moze to wina kostki stacyjki lub słabego aku skoro przy odpalaniu to się dzieje wyszło na akumulator, zmieniłem na inny i przestały sie zapalac jak narazie , na moim wyszło że przy odpalaniu jest za wysoki spadek napięcia co objawialo sie zapalaniem kontrolek na chwile, dziwi mnie tylko to ze wskazywalo na sterownik i po jego wymianie tez przez okolo tydzien bylo ok , wydaje teraz mi sie jak tak przemyslalem to wszystko na to ze jak bylo cieplej bylo ok a jak temperatura spadla znacznie na minus oslabialo to akumulator i zapalaly sie wtedy abs i esp, ja wymienilem sterownik i dwa czujniki abs , a okazalo sie ze to wina akumulatora , wiec zanim zaczniemy cos wymieniac zacznijmy od podstawowych spraw , wtedy mozna zaoszczedzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szagii Zgłoś #256 Napisano 19 Grudnia 2011 Witam, od mniej więcej tygodnia palą mi się kontrolki ABS i ESP. Dodam jeszcze że systemy nie działają. Auto to Passat 2002 AWX. Po podłączniu vaga mam następujące błędy: W hamulcach: Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl 01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) 49-10 - No Communications - Intermittent 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent 18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor P1628 - 35-10 - - - Intermittent 18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor P1628 - 35-10 - - - Intermittent W całym aucie: Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.lbl Part No: 038 906 019 GS Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1525 Coding: 00005 Shop #: WSC 05314 WVWZZZ3BZ3E167488 VWZ7Z0B6090013 No fault code found. Readiness: 0 0 X X X ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl Part No: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1728 Coding: 04255 Shop #: WSC 05311 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl Part No: 3B1 907 044 H Component: CLIMATRONIC B5GP 0009 Coding: 17000 Shop #: WSC 05311 Proszę o pomoc może ktoś to robił w Radomiu i ma kogoś godnego polecenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #257 Napisano 19 Grudnia 2011 Proszę o pomoctak jak kolega wyżej sprawdź stan aku najpierw potem ten J285 wykasuj błędy i pojeździj troche i sprawdź znowu jakie się pojawiły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szagii Zgłoś #258 Napisano 19 Grudnia 2011 dodam jeszcze, że kontrolki sporadycznie zapalały mi się odkąd mam Passata czyli już 2 lata. Zazwyczaj podczas trasy w deszczu. Tylko teraz nie chcą zgasnąć, akumulatora nie podejrzewam ale naładować nie zaszkodzi - spróbuję. W sobotę byłem na myjni po wymyciu karscherem nadkoli zgasły tyle że, na 2 godziny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #259 Napisano 19 Grudnia 2011 po wymyciu karscherem nadkoli zgasły tyle że, na 2 godziny.sprawdź przewody do czujników ABS-u przy kołach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szagii Zgłoś #260 Napisano 19 Grudnia 2011 tu już było sprawdzane, dobijałem też czujniki w kołach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach