Skocz do zawartości
Gość rafalderby

mam problem z ubywaniem plynu ze zbiorniczka wyrownawczego

Rekomendowane odpowiedzi

Kruciec doprowadzający do silnika... Tzn. który? Gruba rura na górze? Węrzyk od zbiorniczka wyrównawczego? Wszystkie są sztywne i wyglądają na całe. Może nie są, ale organoleptycznie stwierdziałem, że są całe :) więc uściślenie który, ułatwi dokładniejsze badanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam podobny problem po zimie plyn zaczyna uciekac przez chyba odpowietrznik w zbiorniczku wyrownawczym od dolu zbiorniczka po prawej stronie, tylko ze plyn mi tez kapie z tego czegos nawet jak doleje na zimnym silniku wiec o co moze chodzic moze jest tam jakis zaworek ktory sie popsul nie mam pojecia czy to moze nieszczescliwa uszczelka ???

 

Pozdrawiam

Wiechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wzrasta ci temp. cieczy chłodzącej?Ja miałem teżtak samo jak Ty .Oprócz tego że wywalało mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego przez odpowietrznik to jeszcze mi łykał temp. cieczy chłodzącej.Na szczęście okazało sie tylko że rozsypała mi sie pompa wodna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie temperatura jest oki 90 stopni po nagrzaniu nie mniej nie wiecej, ale plyn przez odpowietrznik sobie kapie wiec juz nie mam pojecia hmm jakie objawy rozsypujacej sie pompy wodnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, od miesiąca jestem posiadaczem passata z silnikiem 1.9AVF, od momentu kupna auta zauważyłem, że bulgocze mi w układzie chłodzenia i ubywa płynu chłodzącego. Czytając Wasze posty doszedłem do wniosku, że mam pewnie do wymiany uszczelkę pod głowicą. W dniu dzisiejszym przygotowany na tą operację wraz ze znajomym mechanikiem zabrałem się do rozebrania przodu auta jednakże podczas wstępnych oględzin paska rozrządu okazało się, iż wina leży po stronie pompy wody, która nie dość, że puszczała wodę to dodatkowo rozsypała się turbinka napędzająca obieg wody w silniku. Zaraz po kupnie auta silnik przegrzewał się, był problem z ogrzewaniem, ubywało płynu no i to bulgotanie w silniku, które nasilało się przy dodawaniu gazu. Objawy jak przy uszczelce a na szczęście okazało się to mniej kłopotliwe. Jeżeli u Was też występują takie objawy to zacznijcie od pompy, zawsze to taniej niż rozbiórka silnika, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obyś i wkrótce uszczelki nie zmieniał skoro się przegrzewał motor... Ale może nie będzie tak źle;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to i ja się podłączę pod temat. U mnie jest tak: olej i płyn czysty, silnich chodzi normalnie, górny wąż od chłodnicy po jeździe twardnieje, ogrzewanie i temperatura silnika OK (do 90*C dochodzi po około 7-8km). Problem to ubywający płyn chłodzący, ale (WIELKIE ALE) tylko do poziomu MIN. Sprawdzałem to dwa razy. Nalałem na MAX, pojeździłem i obserwowałem. Poziom spada do minimum i tak się trzyma. Rozebrałem korek zbiornika płynu chłodzącego (nie mogłem na szybko dostać nowego), wyczyściłem, chociaż zakamieniały nie był i elementy w dobrej kondycji. Dodam jeszcze, że jak węże stwardnieją i odkręcam korek zbiornika, to oczywiście psssssst i poziom płynu podnosi się tak do połowy stanu między MIN i MAX. Sam nie wiem, czy coś nieteges, czy ten typ tak ma? Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Boję się tych stwardniałych węży, aby mi kiedyś w czasie jazdy nie zrobiło bum i ...uj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to jednak na korek moze chwilowo go popuść i tak sprobuj pojezdzic.

 

Co do ubywania płynu miałem dokladnie takie samo coś w Polówce, ze stanu maksimum do minimum ubywało starsznie szybko a gdy osiagnoł poziom minimum to juz tak zostawał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Ja ostatnio wymieniałem uszczelke w moim autku czytaj profil.

Za całośc zapłaciłem 840 zł w Jeleniej Górze. Musiałem albo zbankrutował bym bo pol litra dziennie dolewałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zyggy

zobacz czy cisnienie w ukladzie utrzymuje sie po nocy (czyli te pssssssss...)

jak tak to uszczelka po glowica do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzę. Mam jeszcze plan pożyczyć od kolegi korek z jego Passata (nawet ten sam silnik) i zobaczę co będzie grane. No ale szczerze malski , to mnie nie pocieszyłeś

 

---------- Post added at 10:31 ---------- Previous post was at 08:13 ----------

 

No więc poszedłem przy okazji sprawdzić i jest tak: po nocy węże miękkie, a po odkręceniu korka na zbiorniku jakie minimalne psst. Myślę więc, że przyczyną jest korek (mam nadzieję, że nie uszczelka pod głowicą :confused:). To małe psst, to chyba normalne, bo jest to układ ciśnieniowy i ciśnienie nie wyrównuje się do atmosferycznego. Po to właśnie ten zaworek w korku. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marceligab

sprawdź sobie: szczelność silnika (wycieki na zewnątrz i do wewnątrz silnika), zawartość CO2 w układzie chodzenia kompresję silnika. zrób to w ASO albo w dobrym innym warsztacie , który posiada stosowne urządzenia do tych badań. Dowiesz się tam , co dalej z takim silnikiem. Kosdzty badań to około 200zł (tak było u mnie). Potem była naprawa.Dzwoń, sprawdzaj ceny, pytaj.

Edytowane przez marceligab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wycieka z okolicy chłodniczki oleju:( Czy zdarza się żeby chłodniczka puszczała na łączeniu przez np za mocne skręcenie jej ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem z kolegą z innego AFN'a korek i nadal, dokładnie ten sam efekt :mad: brak mi już pomysłów. Nawet nie chcę myśleć o najgorszym, tzn. o uszczelce pod głowicą :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nie chciałem, ale w końcu trzeba było spojrzeć prawdzie w oczy :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba było spojrzeć prawdzie w oczy

No to dla odprężenia cytat z K. Daukszewicza "prawda jest jak ****, każdy ma własną":p

-----------

No więc zrobiłem mały test. Sprawdziłem jak sytuacja wygląda, gdy silnik jest tylko troszkę rozgrzany i okazało się, że wtedy nie ma takiego ciśnienia w układzie chłodzenia. Jakieś sugestie???

Edytowane przez zyggy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam Passata z 2002 roku 2.0 benzyna,jak go kupiłem była walnięta pompa wodna (nie było ogrzewania,i dość szybko się nagrzewał), po wymianie pompy temperatura była ok ogrzewanie "wróciło" ale zaczęła ubywać woda w zbiorniczku wyrównawczym,po odkręceniu kurka ciśnienie wypycha wodę która wracała do zbiorniczka (ciśnienie wypycha tylko na gorącym silniku),myślałem że jest to termostat,ale gdy zostawiam u mechanika on po jakimś czasie zadzwonił i powiedział mi że w ogóle go nie ma,dodam że wąż u góry jest gorący natomiast na dole zimny,wiec co jest tu grane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jesli moge dolaczyc prosze o podpwiedz rece opadaja

 

silnik 1.9 tdi 130 KM 2001 r B5 3BG

Dolewam plynu przy kazdym tankowaniu ok 1.5 litra passat pali jak smok ok 12 l niewiem bo anglik

wskazania z kompa 15 do 35 MPG (mile na galonie ) co to moze byc zadnej mazi w oleju czy przedmuchow w zbiorniczku na 9l ropy przejezdzam coraz mniej km ..

troszke ten zbiorniczek czarnawy... woze w bagazniku ok 6 lirow wody na dolewke ...

kupilem od polaczkow w irlandii... chyba mnie ozenili... nic nie kopci silnik nie szarpie

pracuje normalnie .

 

wydaje mi sie rowniez ze termostat jest wyjety bo nagrzewa się wolno,

i druga sprawa jak wyłączę silnik po jezdzie to cos syczy tak jakby ze zbiorniczka jakby cisnienie z kladu uchodzilo czy to normalne ...

 

auto przeszlo NCT ( przeglad techniczny dokladny raz na 2 lata robiony) analiza spalin byla ok

Brak pomyslow ..wszyscy tylko uszczelka ,uszczelka.. doradźcie cos !!

brak mi slow na temat tego samochodu... ktorego niedawno kupuilem ...pomocy!!!

Edytowane przez mariomarlon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,u mnie okazało się,że "kamienie zablokowały" przepływ płynu,pojeździłem dzisiaj trochę i jest ok ,zobaczymy później,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może mały OT. Wymieniałem dzisiaj olej u kolegi w warsztacie i tak przy okazji mówimy sobie "może uszczelnimy odmę?". No się zaczęło, plastik ten przykręcany do bloku cały skruszały i spękany, a miał być tylko silikon i po kłopocie :mad:. Zaczęlo się poszukiwanie odmy o 16:00 w sobotę w moim małym miasteczku. Na szczęście ściągnąłem kolegę sklepikarza i miał to w magazynie :D . Przy okazji poglądałęm sobie resztę układu chłodzenia (tą od dołu) i nic dziwnego nie stwierdziłem. Mają okazję podmieniłem także korek ze zbiornika wyrównawczego licząc, że to coś pomoże, ale wszystko zachowywało się tak samo jak wcześniej :eek: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności