Skocz do zawartości
Gość rafalderby

mam problem z ubywaniem plynu ze zbiorniczka wyrownawczego

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich dołaczam sie i ja ze swoim problemem który jest dokładnie jak opisywany przez większośc ,u mnie wywalał płyn ze zbiorniczka wymieniłem na sam początek korek ( niesprawny zaworek w korku) płyn dalej ubywa lecz nic nie wskazuje na uszkodzoną uszczelkę brak banieczek w zbiorniczku wyrównawczym czy jakochkolwiek śladów oleju w płynie jak również jakichkolwiek śladów nieszczelnosci ,korek od oleju czyściutki pozom oleju bez zmian a płyn jak ubywał tak ubywa ,jedno co zauwałyłem to twardy wąż i niższy pozom płynu w zbiorniczku , po odkręceniu korka poziom płynu się podniesie i wąż zrobi sie mieki i tak jest na zimnym jaki i gorącym silniku a ponadtto nie wiem czy to ma jakiś zwiazek ale z ogrzewaniem jest tak że jak tem peratura jest na pierwszej lub drugiej kresce to grzeje ale jak już dojdzie do 90stopni dmucha już tylko zimnym powietrzem .silnik mi trzyma temperature 88-90 stopni i nagrzewa sie w miare normalnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jedno co zauwałyłem to twardy wąż i niższy pozom płynu w zbiorniczku , po odkręceniu korka poziom płynu się podniesie i wąż zrobi sie mieki i tak jest na zimnym jaki i gorącym silniku

Wygląda na uszczelkę pod głowicą.

ponadtto nie wiem czy to ma jakiś zwiazek ale z ogrzewaniem jest tak że jak tem peratura jest na pierwszej lub drugiej kresce to grzeje ale jak już dojdzie do 90stopni dmucha już tylko zimnym powietrzem
Powietrze w układzie chłodniczym zawsze idzie do najwyższego punktu jakim jest nagrzewnica. Ja bym najpierw spróbował odpowietrzyć układ być może tu jest przyczyna, ale te pęczniejące węże...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie dokładnie taki sam problem jak koledzy wyżej. W ostatnim czasie płynu ubywa coraz więcej. Dla mnie wstępnie udało się zlokalizować okolice wycieku. Podczas wymiany wahacza zobaczyłem że z tyłu bloku silnika kapie mi płyn chłodzący (słodki posmak). Być może u mnie przyczyną jest uszkodzony czujnik temp. silnika, dokładniej się nie przyglądałem bo wtedy wyciek był znikomy - obserwując zbiorniczek. Ale teraz plama pod samochodem jest już konkretna także bede dokładniej się przyglądał temu zjawisku już na kanale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
płyn dalej ubywa lecz nic nie wskazuje na uszkodzoną uszczelkę brak banieczek w zbiorniczku wyrównawczym czy jakochkolwiek śladów oleju w płynie jak również jakichkolwiek śladów nieszczelnosci ,korek od oleju czyściutki pozom oleju bez zmian a płyn jak ubywał tak ubywa ,jedno co zauwałyłem to twardy wąż i niższy pozom płynu w zbiorniczku , po odkręceniu korka poziom płynu się podniesie i wąż zrobi sie mieki i tak jest na zimnym jaki i gorącym silniku a ponadtto nie wiem czy to ma jakiś zwiazek ale z ogrzewaniem jest tak że jak tem peratura jest na pierwszej lub drugiej kresce to grzeje ale jak już dojdzie do 90stopni dmucha już tylko zimnym powietrzem .silnik mi trzyma temperature 88-90 stopni i nagrzewa sie w miare normalnie .

Z takimi objawami jeździłem jakieś pół roku aż do momentu jak zaczęło robić się cieplej i temp. silnika wychodziła poza 90 st. na wskaźniku. Wymiana uszczelki z planowaniem głowicy załatwiła sprawę, temperatura, ogrzewanie,ciśnienie w ukł. chłodzenia, stan płynu, itp. jak na razie w normie od tego czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam problem jak sadisadi, a więc od strony kierowcy pod maską i od spodu sucho (a większa część układu chłodzenia to ta strona, natomiast po przeciwnej stronie widzę krople płynu liliowego (G12 plus) na mocowaniu od dołu sprężarki klimy (tak myślę że to ona) pod autem kałuża na całej szerokości auta ale to raczej po rozlaniu płynu na dolnej pokrywie silnika po zdjęciu jej tak jak pisałem wcześniej jedynie widoczne krople o stronie pasażera tak na marginesie to we wigilię leżałem pod autkiem i szukałem, teraz na chłodno analizując całą sytuację zapomiałem srawdzić chłodnicę wiec czeka mnie powtórka ale jak miną te mrozy, może macie jakieś doświadczenie w tej sprawie?

ps. oby ten rok był łaskawszy dla użytkowników passatów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie podobny problem, a mianowicie na poczatku bagatelizowalem problem bo plynu ubywalo mi nie wiele, na poczatku dolewalem G12, pozniej jak zaczelo ubywac coraz wiecej zaczalem dolewac wode,bylem przekonany, ze jest to jakis wyciek na przewodach,pojechalem na serwis i zglosilem awarie, mechanik radzil mi wymienic korek od zbiorniczka,jednak to nie rozwiazalo problemu, z powrotem do mechanika poradzil mi wymiane calego zbiorniczka i powiedzial na pewno bedzie ok, dalej to samo, nastepny krok wymiana termostatu ale tez nic nie pomoglo, zaznacze ze od poczatku jak kupilem auto slychac przelewanie wody w kokpicie w okolicach nagrzewnicy,dodam jeszcze,ze moj mechanik zrobil 3 razy test na szczelnosc uszczelki pod glowica i nigdy nic nie wyszlo i on caly czas nie wskazuje na uszczelke, ostatnio podczas jazdy gdy poziom plynu spadl w zbiorniczku zaczela mi wzrastac temp. do 110 st., nie wiem co robic bo wydalem mase szmalu a jestem w tym samym punkcie, czy od razu wymieniac uszczelke ( koszt nie maly tutaj bo 1000£ ) czy jak sugeruje moj mechanik sprawdzic chlodnice na przeplyw bo wg niego moze w pewnych partiach chlodnicy nie byc dobrego przeplywu i gotowac wode a pozniej wyrzuca przez zbiorniczek, wszystko trwa juz jakies 9 miesiecy i zrobilem autem z 20 tys.km, co sadzice o tym?Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Erens, za 1000 funtów to przyjedziesz do Polski, wymienią Ci uszczelkę pod głowicą z planowaniem, wrócisz i jeszcze Ci zostanie... Prawie na bank uszczelka. Jeśli jest to mała nieszczelność, to taki test nic nie da, przedmuchy masz tylko podczas sprężania powietrza w cylindrze, to jest wysokie ciśnienie. Dlatego nie widać w płynie oleju, spalin itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem co robic bo wydalem mase szmalu a jestem w tym samym punkcie, czy od razu wymieniac uszczelke ( koszt nie maly tutaj bo 1000£ )

Zrobisz jak chcesz, ale na 99% czeka Cię wymiana uszczelki. Sprawdź jeszcze węże od chłodnicy czy robią się twarde jak pojeździsz chwilę, jeśli tak, to na bank uszczelka. Chłodnicę to raczej bym wykluczył, bo przy zatkanej chłodnicy przegrzewał by się raczej cały czas a nie tylko jak płynu brakuje.

Erens, za 1000 funtów to przyjedziesz do Polski, wymienią Ci uszczelkę pod głowicą z planowaniem, wrócisz i jeszcze Ci zostanie

Z taką dolegliwością jechać 1500km albo i dalej. Hmmm Koszt przejazdu do Polski + wymiana uszczelki to będzie pewnie z Ł 750. A jak coś walnie po drodze i nie da się dalej jechać to koszt holowania podwoi interes i będzie z 1500 funtów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiec jak weze nie twardnieja to uszczelke mozna wykluczyc?

u mnie akurat nie twardnieja,a chlodnica nie ma jeszcze roku,

co myslicie o pompie wody?

od jakiegos czasu podkladam tekture pod silnik na noc,i czasem jest mokra,czasem troche wilgotna,a czasem sucha.

slyszalem, ze jesli pompa jest nie szczelna,to czasem wycieki zalerza od tego w jakim polozeniu sie zatrzyma,co o tym sadzicie?

a przy wymianie rozrzadu ją pominąłem:065:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gural - ja oczywiście nie radziłem erensowi by jechał do Polski. Porównałem tylko koszty takiej operacji tu i tam. Chociaż, gdyby poczytać to forum to są tacy co i po pół roku jeździli z objawami walniętej uszczelki.

raf_1984 - to nie jest tak, że jak węże nie twardnieją to nie uszczelka. Przy ubytkach płynu najpierw szukasz nieszczelności, jeśli wszystko ok, wtedy szukasz dalej. Jeśli chodzi o pompę wody, to tak może być jak pisałeś, w zależności od tego jak się zatrzyma pompa to jest lub nie ma wycieku. Często wyciek trudno zlokalizować, bo pojawia się dopiero wtedy, gdy samochód jest nagrzany i ciśnienie w układzie lekko wzrasta, często wtedy wyciekający płyn jest odrzucany przez ruchome części silnika (np. koła pasowe) i trudno jest początkowo zlokalizować wyciek. Jeśli faktycznie czasem masz mokro pod samochodem to zdejm osłonę rozrządu, i sprawdź w okolicach pompy wody czy nie masz śladów po płynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !!! Umnie pojawił sie tez problem ubywającego płynu.Szybki przeglad diagnoza - króciec od nagrzewnicy.Koszt kupna w ASO 200 zł. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pu mnie juz chyba po problemie,niby banalnie prosta rzecz,a jednak

okazało sie że zbiorniczek mial pęknięcie,jak było ciepło to wszystko ok,a prawdopodobnie podczas mrozów plastik sie troche kurczył i plynu ubywało dużo więcej.

dzis wymieniłem go na drugi używany,narazie ok(no ale zobaczymy):P

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich !!!! tak jak wczesniej opisałem miałem takie same problemy jak założyciel tego tematu " ubywajacy płyn ,brak ogrzewania itp . passacik palił na dotyk tak na zimnym jaki gorącym silniku korek olej i płyn chłodniczy czysciutkie baniek w zbiorniku wyrównawczym nie było tak wiec cięzko było sie skłaniac że to coś z uszczelką pod głowicą !!!! a jednak to jest to , po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego śmierdzi jak z tłumika mechanik stwierdził że jest gdzieś przedmuch do układu chłodzenia . Passata kupiłem 1,5 miesiaca temu zdązyłem zrobic nim już 3 tysiące kilometrów i pewnie jeźdiłbym dalej gdyby nie zima i brak ogrzewania a żeby było jeszcze fajniej to zaworek w korku od zbiornika wyrównawczego został celowo uszkodzony żeby nie trzymał ciśnienia . Mechanik skłania sie ku temu że to jest raczej coś z głowicą a nie uszczelką !!! twierdzi że małe prawdopodobieństwo jest żeby w vw wydmuchało uszczelkę poniewż sa one twarde i raczej jest bardzo małe prawdopodobieństwo by coś sie mogło z nią stac . co o tym sądzicie ?????? auto odstawiam do niego w czwartek !!!

Edytowane przez REMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
twierdzi że małe prawdopodobieństwo jest żeby w vw wydmuchało uszczelkę poniewż sa one twarde i raczej jest bardzo małe prawdopodobieństwo by coś sie mogło z nią stac . co o tym sądzicie ??????

U mnie były przedmuchy z powodu odkształcenia się głowicy, co w dieslu występuje pewnie w 90 %-tach przypadków. Może mieć rację, bo jak zdejmiesz głowicę w silniku diesla to bez planowania nie ma co jaj zakładać z powrotem, bo przeważnie sama wymiana uszczelki nic nie daje. Wystarczy że raz przegrzeje się silnik, i głowica do planowania, a w starych silnikach lubi sobie pęknąć blok silnika, i wtedy silnik do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również mam problem z ubywającym płynem chłodniczym. Wczoraj udało mi się zlokalizować nieszczelność. Mianowicie cieknie zpod krućca ( rurki metalowej ) wchodzącej w blok tuż za plastikowym elementem w którym jest umieszczonu termostat. Problem polega na tym iż nie bardzo wiem jak tą rurkę uszczelnić. Czy tam jest jakiś oring, czy tą rurke da się jakos wyciągnąc bądz odkręcić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie były przedmuchy z powodu odkształcenia się głowicy, co w dieslu występuje pewnie w 90 %-tach przypadków. Może mieć rację, bo jak zdejmiesz głowicę w silniku diesla to bez planowania nie ma co jaj zakładać z powrotem, bo przeważnie sama wymiana uszczelki nic nie daje. Wystarczy że raz przegrzeje się silnik, i głowica do planowania, a w starych silnikach lubi sobie pęknąć blok silnika, i wtedy silnik do wymiany.

To twierdzisz że może być pęknięty blok silnika ???? a jakie by były jeszcze dodatkowe objawy oprócz tych co napisałem bo za wyjatkiem tego że gdy silnik pracuje na wysokich obrotach wywali płyn ze zbiornika wyrównawczego i braku dobrego ogrzewania nic innego się nie dzieje !!!! nie ma płynu w oleju silnik chodzi równiutko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To twierdzisz że może być pęknięty blok silnika ????

Napisałem tylko że:

w starych silnikach lubi sobie pęknąć blok silnika, i wtedy silnik do wymiany.

Miałem na myśli silniki z pasków B2 może B3. W B5 jak na razie nie słyszałem o pękniętym bloku, choć nie twierdzę że nie może się zdarzyć.

a jakie by były jeszcze dodatkowe objawy oprócz tych co napisałem bo za wyjatkiem tego że gdy silnik pracuje na wysokich obrotach wywali płyn ze zbiornika wyrównawczego i braku dobrego ogrzewania nic innego się nie dzieje

Dokładnie, poza wybijaniem płynu, chwilowym brakiem ogrzewania i zbyt wysokim ciśnieniem (w ukł. chłodzenia), nic innego nie wskazywało na uszczelkę.

 

PS

Jeśli jest pęknięty blok, to bardzo często występuje to z tłoczeniem oleju do płynu chłodniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki bo już byłem lekko przerażony !!!! uszczelkę, głowice to jeszcze jakoś przeboleje !! ale jakbym miał wymieniac silnik po dwóch miesiacach eksploatacji to troche mi by to było nie na ręke !!! w czwartek odstawiam Pasacika do mechanika napewno napisze co i jak było ! dzieki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pyciunia212
witam mam paska 1.9 tdi 110. 98r od kilku tygodni ubywa mi plyn ze zbiornika wyrownawczego po przez odpowietrznik na spodzie zbiornika wyrownawczego wymienilem korek od zbiornika nic nie pomoglo nadal ubywa im wieksze obroty silnika wyciek jest wiekszy co mam zrobic? :niepewny:

witam ja mam podobny problem mi tez ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.Mam takie pytanko czy miałeś wycieki? jak mzesz napisac to w kórych miejscach czy moze na łaczeniu czy moze korek. prosze o szybka odpowidz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość REMO.

Napisał rafalderby

witam mam paska 1.9 tdi 110. 98r od kilku tygodni ubywa mi plyn ze zbiornika wyrownawczego po przez odpowietrznik na spodzie zbiornika wyrownawczego wymienilem korek od zbiornika nic nie pomoglo nadal ubywa im wieksze obroty silnika wyciek jest wiekszy co mam zrobic?

Nie miej złudzeń masz dokładnie to co jest u mnie ,mój pasacik juz był na diagnozie takie same obiawy diagnoza brzmiała nie stety uszczelka w nallepszym wypadku ale i tak głowica bedzie planowana i sprawdzana wtorek 9 rano auto stawiam na warsztat . a jeżeli masz olej czysty płyn sie do niego nie przedostaje na korku nie ma mazi a w płynie oleju ,to jak odkrecisz korek od zbiornikczka wyrównawczego to powąchaj co czuć bo u mnie smierdzi jak z tłumika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności