Skocz do zawartości
Gość rafalderby

mam problem z ubywaniem plynu ze zbiorniczka wyrownawczego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rafalderby

witam mam paska 1.9 tdi 110. 98r od kilku tygodni ubywa mi plyn ze zbiornika wyrownawczego po przez odpowietrznik na spodzie zbiornika wyrownawczego wymienilem korek od zbiornika nic nie pomoglo nadal ubywa im wieksze obroty silnika wyciek jest wiekszy co mam zrobic? :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wycieków niema nigdzie to pewnie uszczelka pod głowicą....sprawdź korek od oleju czy niema białej mazi, czy olej ma jednakowy stan, czy kopci czasem z rury.

 

 

edit:

 

sory...nie stawiasz przecinków i chyba źle zrozumiałem, ucieka Ci tylko przez korek, odpowietrznik czy ogólnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze poprostu masz nieszczelna chlodnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalderby

wycieka mi po przez odpowietrznik ze zbiornika wyrownawczego , odpowietrznik znajduje sie na spodzie zbiorniczka taka cienka rurka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy większych obrotach idą bąbelki w zbiorniczku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalderby

tak naplywa plyn z powietrzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech się jeszcze inni wypowiedzą :P ale mi to pachnie uszczelką pod głowicą :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze nie chodzi na jakis gar nie rowno pracuje?? ale czuje ze to uszczelka obym sie mylił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Przerabiałem ten temat u siebie tydzień temu :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie kompresji przedostaje się do układu chłodzenia poprzez wydmuchaną uszczelkę pod głowicą :dobani: przez co wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia i wywala płyn na zewnątrz :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalderby

ok dzieki za wyczerpujaca informacje, ale problem jest w tym ze nie ma sladu mazi na korku oleju ani na bagnecie nie wiac nic takiego tylko czysty olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są 2 możliwości pęknięcia uszczelki: albo płyn chłodzący przedostaje się do oleju albo kompresja "ucieka" do układu chłodzącego. W Twoim przypadku jest to 2 możliwość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalderby

ile mozna przejechac na peknietej uszczelce? ja juz przejechalem okolo 4 tys. kilometrow od poczatku lipca czy jest to mozliwe ze auto zachowuje sie przez ten czas calkiem normalnie z peknieta uszczelka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,autko bedzie zachowywac sie normalnie nic niebedzie sie dzialo wielkiego , tylko caly czas bedziesz musial dolewac plynu lub wody destylowanej(niezalecane jest napelnianie zwykla woda) do zbiorniczka , z czasem bedzie coraz wiecej i wiecej....., poprostu wywala plyn w wydech i takie wlasnie sa skutki uszczelki pod glowica 2 miesiace temu mialem taki sam przypadek pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Są 2 możliwości pęknięcia uszczelki: albo płyn chłodzący przedostaje się do oleju albo kompresja "ucieka" do układu chłodzącego. W Twoim przypadku jest to 2 możliwość.

 

Jest jeszcze trzecia, uszkodzona chlodnica oleju. W takim przypadku olej przedostaje sie do ukladu chlodzenia i wymieszany z plynem wylatuje pod zbiorniczkiem wyrownawczym. Ale skoro plyn zawiera rowniez babelki powietrza moze byc cos innego. Co nie zmienia faktu ze warto sprawdzic rowniez chlodnice oleju, koszt sprawdzenia nie powinen byc duzy.

 

Jesli okaze sie ze to uszczelka pod glowica ja bym nie zwlekal z wymiana, przedmuch moze uszkodzic nie tylko uszczelke ale rowniez glowice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Joahimus

Ile tak impreza z uszczelką kosztuje :) bo i chyba nie taka zabawa czeka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,miałem takie same objawy.Wymiana uszczelki pod głowicą załatwiło problem.

 

koszt uszczelki pod głowice to jakies 150zł. + planowanie głowicy + robocizna mechanika

 

//2 posty scalone, edytuj!! - Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

naczytałem się o tej uszczelce pod głowicą ....

płynu chłodzącego mi ubywa ...

żadnych typowych objawów uszczelki nie ma poza ubytkiem płynu :)

wyciek został stwierdzony z chłodnicy bo jest mokra na dole i była różowa plama na parkingu pod autem ...

ale ubytek nastąpił po "przegonieniu" auta 4000 - 4200 obrotów przez kilkadziesiąt sekund ...

na drugi dzień po odpaleniu auta alarm czujnika płynu ...

dolałem do max na zimnym i nie gazowałem już :) i ściekło do około 1,5 cm poniżej min i tak stoi .... i niby nie ucieka

czy jest możliwe że chłodnica rozszczelniona traci płyn bardziej jak się mocniej nagrzeje lub jak jest więcej płynu i jest większe ciśnienie w układzie ?

chłodnice zakupiłem nową i wymieniam - więc po wymianie się przekonam ... ale może jakieś sugestie ?

 

a jak sprawdzić czy korek zbiornika płynu chłodzącego działa prawidłowo ? - puszcza przy zbyt duzym nadciśnieniu ?

dzieki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności