Shaft Zgłoś #41 Napisano 11 Maja 2009 Podłącze się do tematu choć sprawa dotyczy Audi A6 2.5 szwagra rok 2001. Kilka dni temu odebrał pompę wtryskową po regeneracji, oddał do warsztatu po czym mechanicy założyli. Przed regeneracją silnik chodził nierówno aż w końcu pompa padła. Po założeniu pompy auto odpaliło, chodzi ładnie i równo ale powstał mały problem. Gdy postoi dłużej np całą noc bardzo ciężko go odpalić tzn trzeba długo, długo kręcić po czym jak już odpali to nie ma problemu. Koledzy jak myślicie? kąt wtrysku czy może inna przyczyna? Przed regeneracją nie było problemu z odpalaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #42 Napisano 11 Maja 2009 dy postoi dłużej np całą noc bardzo ciężko go odpalić tzn trzeba długo, długo kręcić po czym jak już odpali to nie ma problemu Sprawdz czy nie ma powietrza w wenrzyku z rana. Może cos złozyli zle i gdzies paliwo sie cofa po dłuższym postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SCRK Zgłoś #43 Napisano 12 Maja 2009 Warto podpiąć Vag-a żeby wykluczyć lub potwierdzic zły kąt wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #44 Napisano 12 Maja 2009 Warto podpiąć Vag-a żeby wykluczyć lub potwierdzic zły kąt wtrysku. Oczywiście, sprwdzic jeszcze błedy, czy nie ma żadnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shaft Zgłoś #45 Napisano 12 Maja 2009 Dzięki za rady od jutra szwagier zaczyna walkę z problemem. Oczywiście w pierwszej kolejności vag. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #46 Napisano 12 Maja 2009 Dzięki za rady od jutra szwagier zaczyna walkę z problemem. Oczywiście w pierwszej kolejności vag. Weź najpierw sprawdź ten przewód paliwowy. Ja się tak załatwiłem, przy rozbieraniu pompy ze starosci sie w węrzuku dziurkazrobiła i nie chciał zassać. Niepotzrebnie pompe rozbierałem jeszcze raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shaft Zgłoś #47 Napisano 14 Maja 2009 Weź najpierw sprawdź ten przewód paliwowy. Ja się tak załatwiłem, przy rozbieraniu pompy ze starosci sie w węrzuku dziurkazrobiła i nie chciał zassać. Niepotzrebnie pompe rozbierałem jeszcze raz. No i trafna diagnoza. Podczas montażu pompy mechanicy nie wymienili przewodów które na pierwszy rzut oka były już zmurszałe i ciekły ze starości, po zdjęciu górnej osłony wszędzie na silniku była ropa. Przewody podokręcane a cieknące wymienione. Efekt? Rano pali od kopa. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #48 Napisano 14 Maja 2009 Panowie Ustawiałem u siebie ostatnio w AFN-ie kąt ale zawsze pod wykresem mam napis ,,ENGINE(ETC) not warm enought!". Silnik oczywiście nagrzany. Raz ustawiłem kąt 51 a raz równo z niebieską linią i dalej to samo... Olać ten napis:638: Czy coś robie nie tak:638: I druga sprawa: Jak ustawiam kąt równo na niebieskiej lini to mam kąt 45, natomiast jak ustawie kąt na 51 to jest ponad niebieską linią. No to jak to w końcu ma być??? DO zobrazowania zamieszam fotki. Pozdrawiam Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #49 Napisano 14 Maja 2009 Po pierwsze drugi wykres (ten idealny) masz na ustawieniach dla silnika 1Z (prawy dolny róg) Po drugie wywala ci napis ze silnik nie jest dostatecznie nagrzany bo takie ma dane z czujnika temperatury płynu chłodzącego (pozyja 7 w 000 BS) wartość 91 u siebie to silnik niedogrzany dostatecznie,to znaczy że czujnik podaje wartość >80st C. Jak jest w praktyce sprawdz sam termometrem od co w zbiorniczku wyrównawczym. Na liczniku może ci pokazywać inaczej bo na liczniku jest średnia z dwuch czujników. Poszukaj o czujnikach jest na forum sporo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SCRK Zgłoś #50 Napisano 15 Maja 2009 Raczej cię nie ominie wymiana czujnika, zapewne jak u mnie jest uwalony. Po wymianie wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #51 Napisano 15 Maja 2009 (edytowane) Witam Panowieto jeśli można jeszcze raz gdzie wejść w Vaga żeby dostać się do pozycji ustawiania Kąta wtryskui jakie mu wprowadzić ustawienia żeby odczytał pomiary i jakie ma być ustawienie od-do i jeszcze jeśli mogę poprosić o wyjaśnienie czym sie różni wykres z linią niebieską od tabeli numerycznej bo w tabeli z liniami ni w ząb nie łapie Edytowane 15 Maja 2009 przez qgoldi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SCRK Zgłoś #52 Napisano 16 Maja 2009 Kąta wtrysku nie ustawia się w VAG-u tylko ręcznie pompą wtryskową a VAG służy do odczytu wartości kąta wtrysku. Żeby odczytać wartość wchodzisz w Engine potem Basic Settings grupa 000 Tam odczytujesz w drugim polu wartość. Wartość twojego silnika powinna wynosić 49-51. Jak nie to przestawianie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #53 Napisano 18 Maja 2009 No i trafna diagnoza. Podczas montażu pompy mechanicy nie wymienili przewodów które na pierwszy rzut oka były już zmurszałe i ciekły ze starości, Tak to czasem jest, powinni cię chociaż o takim fakcie poinformować że są takie pewody. Ważne że to nic poważnego. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #54 Napisano 18 Maja 2009 mam Polski wag i vwtools gdzie to w tych programach sprawdzę próbowałem działać na VAG-COM ale nie mogę wejść w Basic Settings cały czas wywala jakiś błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #55 Napisano 18 Maja 2009 mam Polski wag i vwtools gdzie to w tych programach sprawdzę próbowałem działać na VAG-COM ale nie mogę wejść w Basic Settings cały czas wywala jakiś błąd W BS nie wejdziesz jak masz nieaktywowany program. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #56 Napisano 18 Maja 2009 crakowałem ale przy próbie wejścia wywalało craka i lipawięc albo byk przy instalacji albo programy lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiekbb80 Zgłoś #57 Napisano 2 Czerwca 2009 Witam. Podepnę się do wątku. Czy jeśli kąt wtrysku skacze w przedziale 46 do 53 to normalne czy może coś nie gra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszewski10 Zgłoś #58 Napisano 26 Czerwca 2009 Witam Ja tez podepne sie pod temat, kat wtrysku w moim pasku dochodzi nawet do 60 - czyli jest zbyt wysoki, ale silnik pali dobrze i nic sie nie dzieje, czy musze go wyregulowac by byl na niebieskiej lini i co to da. Niepokoi mnie tez bardzo wartosc w polu nr 10, u mnie wynosi ona 146 a z tego co czytalem powinna miescic sie w granicach miedzy 69 a 117. Czy to znaczy ze lapie gdzies lewe powietrze czy cos innego i co z tym zrobic??? Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #59 Napisano 26 Czerwca 2009 Pole numer 10 to o ile mnie pamięć nie myli to jest masa zasysanego powietrza. Jesli masz za wysokie to może być przedmuch za turbiną. Porób logi dynamiczne ciśnienia doładowania i masy powietrza. Kąt skakać będzie, ale jak jest za wczesny to nie zdrowe dla silnika, lepiej poprawić na 51. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zooki Zgłoś #60 Napisano 8 Lipca 2009 WitamJa tez podepne sie pod temat, kat wtrysku w moim pasku dochodzi nawet do 60 - czyli jest zbyt wysoki, ale silnik pali dobrze i nic sie nie dzieje, czy musze go wyregulowac by byl na niebieskiej lini i co to da. Niepokoi mnie tez bardzo wartosc w polu nr 10, u mnie wynosi ona 146 a z tego co czytalem powinna miescic sie w granicach miedzy 69 a 117. Czy to znaczy ze lapie gdzies lewe powietrze czy cos innego i co z tym zrobic??? Pozdr Ale masz ciekawy pulpit...he he Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach